poster

Le spectre rouge

  • USA

    The Red Spectre

Krátkometrážní / Horor

Francie, 1907, 9 min

Scénář:

Segundo de Chomón

Komentáře uživatelů k filmu (5)

  • Psychor
    odpad!

    Vzhledem ke své pozici hororového experta pro mě bylo sledování této taškařice opravdu úmornou podívanou. Segundo de Chomón vůbec netuší, že cílem hororu je u diváka vyvolat pocit strachu, děsu či napětí. Horor ≠ přehlídka nejrůznějších filmových triků. Triky mohou být použity jako vítaný prostředek, ale nemohou být cílem samotným.(24.4.2016)

  • Oktavianus
    *

    Kdepak. Zatímco Méliès byl génius a průkopník, ostatní se ho v této době snažili napodobovat. A to je vidět skoro z každého záběru. Což by nevadilo, kdyby se dělo nějakým ucházejícím způsobem, ale tady je špatně snad všechno. Včetně hloupých kulis, s kterými si Méliès vždycky tak vyhrál... tady je odfláknou a ani se za to nestydí, když jejich nedokonalost zůstane v záběru. A hlavně nejde o nic víc než jen přehlídku triků bez alespoň o pokusu rámce "děje", "příběhu" nebo něčeho podobného.(18.3.2014)

  • SOLOM.
    ***

    Škoda že jsem nenarazil na kvalitnější video, ale i tak jsem si tento historický short celkem užil. Segundo de Chomón sice nedosahuje takových kvalit jako Georges Mélies, ale i tak se mi toto démonické představení mága v kostýmu kostlivce docela líbilo. Především pak po trikové stránce v prostřední části snímku.(18.3.2013)

  • corpsy
    ***

    V období praveku kinematografie, teda pred vyše 100 rokmi, bol mozog diváka na infantilnej úrovni. Aby ste ma pochopili, nemyslím tým, že to boli negramotný neandertálci, len proste ich centrum nervového systému nebolo celkom prispôsobené pohyblivým obrázkom a v tomto prípade aj plnými trikových záberov. Z tohto pohľadu, musel tento kraťas vo svojej dobe zapôsobiť. Dnes je to už len skôr raritka, pre ´´znalcov´´ dokonca odpad a ide len o ,,meliésovské,, kúzlenie do kamery.(25.10.2017)

  • lubospoti
    ***

    Přijde mi, že většina zdejších komentářů vůbec nebere v potaz to, kdy film vznikl. Byl to doba okouzlení filmem a všemi jeho možnostmi. Přijde mi nefér hodnotit film dnešníma očima. Ano, samozřejmě že na tenhle film zapůsobil zub času. Není aktuální, po technické stránce nedokonalý. Ale je z něj cítit nadšení pro filmové řemeslo. Tenkrát se totiž točily filmy pro potěšení diváků. A diváci na ně chodili, protože chtěli něco vidět. Autoři je netočili pro zalíbení se kritikům a diváci se nepouštěli do nekonečných analýz o smyslu filmu. Prostě se chodili bavit.(19.7.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace