Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Děj filmu je situován do prostředí odboje proti frankismu v exilu. Yves Montand v hlavní roli emigranta a revolucionáře Diega. Příběh tří dnů v Paříži se mísí s realitou vzpomínek a představ návratu než odjede do Španělska, aby se pokusil zachránit své přátele a spolubojovníky. (tahit)

Recenze (12)

a4am 

všechny recenze uživatele

Nudné. Inteligentní. Ale nudné. Filmoví teoretici si ucvrnkávají do kalhot, a ano, je pravda, že tento film má velmi chytrou stavbu, chytré filmové prostředky, chytré všechno. Ale když je to nuda k uzoufání, tak nebudu dávat dobré hodnocení z povinosti. Nenávidím ten film. A z povinosti dávám 2*. :) ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Yves Montand, Ingrid Thulin, Michel Piccoli, Alain Resnais a sterilní prázdné černobílé obrazy. Formální stránka jen nepříliš často dokáže upozornit na své vycizelované řešení a probrat tak příjemce z letargie, když už samotné vyprávění je tak ploché. Anebo ze šoku, že toliko přítomné erotické scény jsou všechny naprosto asexuální. ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Je vskutku velmi zábavné a obohacující sledovat dvě hodiny svůdného padesátiletého francouzského revolucionáře, který se vpravdě minul profesí, neboť se zdá, že byl stvořen spíše pro lásku než pro válku. O tom svědčí úctyhodný počet o třicet let mladších zajíčků, jež mu se skutečně bojechtivým zápalem skáčou kolem krku ještě než je stačí pozdravit. Nicméně o problému otec/dcera alá Sigmund Freud si promluvíme raději jindy. Nyní se spíše zaměřím na druhou nejvýraznější složku filmu, tedy kromě milostných dobrodružství. Samozřejmě, jak už název napovídá (a vzhledem k prozrazené revolucionářské profesi), je jednou z nejdůležitějších náplní filmu... hm, mluvení?! Cože?! Ale ano, slyšeli jste dobře. Žádná akce, žádné napětí, ale pouhé monology stárnoucího Don Juana, který chtěl být kdysi dávno spisovatelem. No, alespoň že toho jsme zůstali ušetřeni... ()

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Skončit svou válku, když Evropa už jednu generaci žije v míru, začít normálně žít, nebo umřít v exilu v marném boji, být zase doma, být zase člověk. Erotické scény jako symbol oproštění se od povinností a ctností profesionálního revolucionáře. Náklonnost k Nadine je příkladem snahy utéct od dosavadního života - Nadine je též zvána Nana (viz Zola), navíc ona nazývá Diega (Dominga) "Dimanche", tedy Neděle. V neděli se nepracuje a slavnou románovou Nanu netřeba představovat. Film je opět Resnaisovsky obdařen množstvím zadoblesků a především předoblesků. Ty krásně ilustrují hrdinovu nejistotu budoucnosti - mnoho flashforwardů (od nichž divák očekává, že mu zprostředkují adekvátní náhled do budoucnosti tak, jak se "skutečně" stane, resp. stala, jelikož příběh, aby mohl být celý natočen, musel se nejdříve stát, a stát se právě tak, jak se stal...) končí v průběhu příběhu trochu jinak, než jsme původně očekávali a než si hrdina představoval, inu, budoucnost ve filmu i v realitě končí často jinak, než chceme. Pro nudící se uživatele a jejich potenciální následovníky nutno podotknout, že garotu ani nic podobného ve filmu opravdu nenajdou. ()

garmon 

všechny recenze uživatele

Lze vyjádřit omyl omylem? Politickou zaslepenost politickým uměním? Mezi názory tu probleskuje několik vtipných faktů: nechoďte studovat filmovou vědu, pokud vás baví především film a la Hitch. Ve válce co skončila je fakt velmi krásná, decentní (evropská) estetika všeho (včetně fontu titulků), a miluji Viernyho (závěr s nadějiplnou Ingrid kráčící vstříc kameře) a miluji Fusca (elektrická kytara, harfa, marimba - sakrra!)! A vidět bezvýhradně zamilovanou Ingrid jak navážno říká: "věřím, že se generální stávka uskuteční" mi za to celé stálo. Mj. jsem lehce naprázdno polykal z množství Montandových cigaret. A pokud v tomhle někomu milostné scény dostatečně nezpřítomňují fajn živočišný américký sex, mně pach cigaret z všudypřítomných tvídových sak a krepsilonových propocených košilí evokuje ztuhlost těch časů dosti. Doba se změnila. Totéž vyčpění se stane s filmy typu The Social Network. Jenže tady ještě nešlo jen o prachy. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Neskutocne sterilny a nudny film. casto az priserne dialogy, vladnu v este horsich kulisach ....... Resnais by mal tieto namety radsej nechat tak ........ na pokoji myslim . 20 % ()

lakikaki 

všechny recenze uživatele

Predstavte si nasledujúcu situáciu: začnete pozerať film, sledujete ho štyri hodiny, potom film skončí a vy si uvedomíte, že ubehlo len 121 minút. Čo z toho vyplýva? Ak sa vám zdá, že všetko sedí, tak to, že máte vážny problém s elementárnou matikou; v opačnom prípade z toho vyplýva buď to, že mám v komentári preklep alebo to, že La Guerre est finie je otrasne nudným filmom. P.S.: V komentári žiadny preklep nemám. ()

flyboyeda 

všechny recenze uživatele

Absolutne nesouhlasim s nekdy prilis nizkym hodnocenim zde na csfd, film byl mozna lekci trpelivosti a zenoveho klidu, ale povazuju ho za krasnou a hodne pocitovou zalezitost s genialnim scenarem a vynikajicim Montandem - za podpory skvele hudby a krasnych zen. Jedna se beze sporu o hodne zvlastni film vyzadujici urcite rozpolozeni, je hodne politicky, ale taky hodne "emo-poeticky". Az trochu umelecke prolinani nekolika dejovych/lidskych linek, dialogu, monologu a jakoby zamlzenych obrazu mi prislo naprosto kouzelne. Pro me osobne jeden z vyjimecnych zazitku... ()

R1CH1E 

všechny recenze uživatele

Nuda k posrání. Nebýt poměrně silného finále, asi bych se po dodívání rozplakal zoufalstvím nad 2 hodinama ztraceného času. ()

Reklama

Reklama