poster

Smutek paní Šnajderové

  • Albánie

    Trishtimi i zonjës Shnajder

    (Albánie)
  • anglický

    Sadness of Mrs. Snajdrova, The

Drama / Romantický

Česko / Albánie / Řecko, 2008, 100 min

  • Jinny
    **

    Průměrný film, jehož největší vadou jsou ochotnické výkony některých herců a polopatizmy týkající se hlavně věcí, které dobře známe z jiných filmů odehrávajících se v šedesátých letech. Přece jen je ale lepší než hodnocení v tabulce nahoře. SPŠ atmosférou ze všeho nejvíc připomíná Rebely, u mě ovšem vyhrává opus Filipa Renče - přinejmenším v něm uslyšíme víc dobových hitů než jeden. Včera neděle byla...(25.2.2009)

  • beruskaska
    *

    Těšila jsem se a docela hodně, ale bylo to jedním slovem zklamání. Bohužel bylo to fakt strašný. Trpěla jsem při scénách, kdy do šedesátých let pronikalo reálné grafitti na stěnách i při děsivých hereckých výkonech. Dokonce jsem litovala, že jsem na to šla do kina. Anna Geislerová zcela nevýrazná...hodně špatné, škoda pěněz za film...(25.10.2011)

  • Big Bear
    **

    ,, To budou mít soudruzi v Albánii radost! '' - Ehm. Smutek paní Šnajdrové je takový správný albánský shishqebab. Prostě karbanátek ze všeho a navíc s českým knedlíkem a italským protlakem z rajčat... Težko zážitek z něj popisovat. V jednotlivých kouscích by mohl být o dobrým filmem, ale jako celek je to přeplácané. Leckdo tu ohrnuje nos nad zpracovánám šedesátých let. Nebyl bych tak přísný, tu dobu a prostředí jsem z filmu cítil mnohem více než z nekonečného seriálu Vyprávěj nebo Renčových syntetických Rebelů.. Navíc vše se odehrává na mých oblíbených místech u řeky Sázavy, takže tu možná svoji roli hrála i nostalgie a vzpomínky... Méně už byl byl uvěřitelný soudruh Töpfer a hlavně úvodní trio filmařů s albánským kameramanem v čele (tomu ještě navíc nebylo ani pořádně rozumnět). V hotelu mne iritovala Štěpánová, ale ta nepřekvapila, protože její neherectví je už standardem. Krásná a smutná Aňa (krásná jako vždy) filmem zvolna proplula a měla dostat mnohem větší prostor. I tu trochu využila k tomu aby i bez rozsáhlých dialogů diváka přesvědčila o svém smutku ze zbabraného života s příslušníkem VB. Hraběte Šternberka si střihl sám Korádo Katány - Michele Placido! Chápu, že režisér chtěl filmem něco říci a dokonce i to, že se snažil vypořádat se svými niternými pocity a vzpomínkymi na dobu studiií na FAMU. Nasazení herců, dialogy, hlavní zápletka.. to vše drží pohromadě jen ta kupa nostalgie. Věřím, že v určitém rozpoložení může film i více zaujmout. Pro běžného diváka bude ale asi hůře stravitelný. Dávám dvě cíky negativu. * *(30.1.2014)

  • BathoryMan
    **

    U tohto filmu mám ten istý problém ako u nedávno vydených slovenských Malých Osláv!Film mal potenciál ísť tým správnym smerom , ale to iba naznačuje v niektorých scénach,aby to v dalších (hlavne vďaka nepochopitelne stupidnej réžii alebo absolutne nehrajúcim nehercom) potopil hlboko na dno žumpy!A nezachránia to ani krásne lokácie Českého Štemberka,kde sa dej filmu odohráva a kde sa aj skutočne točilo a ani solidné výkony niektorých ozajstných hercov(Topfer,Geislerová,Kollarik),ktoré tu v kombinácii s nehercami vyznievaju naozaj smiešne!A o tom odpornom a absolutne nesediacom hudobnom doprovode,ktorý my znásiľnoval ušné bubienky hlavne na začiatku sa radšej nebudem ani vyjadrovať!Keby to možno chytil doruky nejaký schopný Čech(Hřebejk má záľubu v retro drámach/komediách) tak ztoho mohol byť celkom solidný film!Ale zasluhou absolutne neschopných Albánských zástupcov je z tohto filmu tak trochu nepodarok( aj keď si stále stojím za tým že potenciál na dobrý film tu skrytý bol)!!!(25.12.2009)

  • Bluntman
    odpad!

    Měl jsem možnost vidět předpremiéru filmu, který se dle oficiálního textu distributora snaží působit sofistikovaně co do vyprávěcí struktury, ale poslední věta ("Tehdy se Leke Seriani vrací do Čech už jako renomovaný albánský filmař a vydává se po stopách svých vzpomínek i osudové lásky.") je lež a nic banálnějšího a hloupějšího byste těžko pohledali._____ Těšil jsem se na autotématický film, přičemž by se toho dalo vytěžit z námětu tolik - hlavní hrdinové filmaři natáčející dokument o výrobě silného socialistického stroje motorky ukazují strojovost a umělost systému a tím i filmu a jeho výroby jako takového. Jenže SMUTEK PANÍ ŠNAJDROVÉ natočil jako svou autobiografii albánský filmař, v 60. letech student FAMU, který je "albánským Menzelem" - váženým, staromilským a bohužel žijícím._____ Problém je, že klasický styl a celková čistota vyprávění i stylu působí jako vzpomínka na krásnou tvář socializmu. Neustálé mentorování a deklamativnost dialogů, otravnost hudby jak z červené knihovny či německého fekálního porna, televizní záběrování a střih s výkony ve zcela jiných polohách a KATASTROFÁLNĚ nezvládnutými post-synchrony dávají upomenout na zlo formátu OBSLUHOVAL JSEM ANGLICKÉHO KRÁLE._____ Zaslouží si film, na kterém je nejlepší Bára "oceňuji, že nestrká kozy do kamery" Štepánová jednu hvězdičku, když je to na 10%? Ne, a vyhněte se tomu ZLU velkým obloukem. Zvlášť když jde do kin povedená žanrovka (nečekal jsem, že to kdy řeknu u Hřebejkova filmu!) U MĚ DOBRÝ.(17.5.2008)

  • - Natáčelo se také v Ratajích nad Sázavou, Divišově a klášteře Sázava. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

  • - Natáčelo se v Praze a Českém Šternberku. (Cheeker)

  • - Natáčení se týká studentského filmu Eso (1961). (NinadeL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace