Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Grandhotel je místo mezi nebem a zemí. Místo, kudy plují mraky a lidské touhy. Metaforický příběh je zasazený do slavného hotelu tyčícího se nad Libercem. V něm, jako strážný a vězeň zároveň, pracuje Fleischman, údržbář a amatérský meteorolog, který chtěl mít k nebi tak blízko, jak jen mu to život dovolí. A výš to už nejde. Výš můžou jen ptáci a blázni a Fleischmanovi chybí ještě jeden rok, aby se jím stal. Liberec je pro Fleischmana klec, místo, které ho svazuje dávným slibem a nechce ho pustit za své hranice. Každý den Fleischman myslí na jediné, vznést se k nebi a uletět z hotelu, z Liberce, ze života, který se mu vůbec nedaří. Blázen by sestrojil křídla, Fleischman si šije balon, ve kterém uletí. On není blázen. Mohlo to být už brzy, kdyby mu do života nevstoupila Ilja. Tichá pokojská, která jeho myšlenky táhne znovu k zemi, protože tam patří člověk srdcem. Jenže Ilja není sama, už dlouho se trápí ve vztahu s Patkou, arogantním číšníkem, který je přesně tím důvodem, proč se schovat do mraků. Patka nechce Ilju pustit, všechno, co v životě dělá, dělá přeci pro ně. Pro ni. Pro štěstí na zemi. Jenže Ilju to táhne vzhůru za Fleischmanem. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (389)

Lennnnna 

všechny recenze uživatele

Ondříčkovy lehce ujeté filmy jsou takovým bizardním výletem mezi prapodivné existence, já osobně je však mám velice ráda. Pomalá a snová atmosféra Grandhotelu mě vtáhla do svých sítí a snímek mě nečekaně příjemně naladil. A nebýt té hrůzostrašné postavy recepčního v podobě Jaromíra Dulavy (proč?! proč?! ptám se), která mě z té melancholie až příliš často! vyrušovala, byla by to krásná harmonie. Mrkvičkova postava byla sice také trochu mísu, ale alespoň snesitelná. Ostatní postavy jsou jako z panoptika:o), ale neměnila bych na nich ani kousíček, dokonce i Taclíkovo "jako prostě" mi nelezlo tolik na nervy jako ostatním divákům, Fleischmana zahrál opravdu výborně, což je určitý zázrak, vezmeme-li v úvahu, jak pomatená postava to je. I přes nějakou tu vyskytující se křeč, kdy scénáristé zbytečně podrazili svým hrdinům nohy, se jedná o příjemně "jiný" zážitek. ()

maverick10 

všechny recenze uživatele

Velice hezky citlivy film (trochu mi pripominal Forresta Gumpa).Krasne prostredi kolem Jestedu, i velice pekne zahrane(predevsim duo Taclik - Issova). Krasnou linii filmu mi jen brzdi zbytecne charaktery postav(predevsim postava v podani J.Dulavy mi pride dost zbytecna). A jeste jedna vec moc neladila k tomuto filmu. Co se tyce hudby, jsem v tomto dost kriticky. Mozna s tim nebude vetsina souhlasit, ale byt tam podmanivejsi a melodictejsi a mozna i romantictejsi hudba, dostalo by to ode mne daleko lepsi hodnoceni. ()

MartinNDL 

všechny recenze uživatele

S Davidem Ondříčkem sem měl rande třikrát. Poprvé Samotáři a byl to úspěch. Humor, originalita, herecký výkony a hudba. Podruhé Jedna ruka netleská a dalo by se opakovat předchozí, ale o jednu hvězdičku méně. Grandhotel má dobrou hudbu (Moucha je prostě bomber), některý záběry sou nádherný, stejně tak Klára Issová. Ale....teď to přijde...příběh je neoriginální, místy nudný, hlášky přehnané a k neuvěření a hlavní "hrdina" si ani omylem nezískal mé sympatie. Takže Davide Ondříčku: Talent pořád máš, točit umíš, ale koukej zapracovat na scénáři, vole. ()

Morloth 

všechny recenze uživatele

David Ondříček točí rád filmy s divnými lidmi, se spoustou hlášek a v podstatě o ničem. Jen si vybavme Samotáře, Jednu ruku, ale i jeho prvotinu Šeptej. Čím se tyto filmy vyznačují? Jednoznačnou snahou zaujmout diváka a to jak po obrazové stránce, tak i po stránce jednotlivých postav, které jsou povětšinou bizardní, plné komplexů a nočních můr či přehnaně suveréní. Ani jeden z filmů se v tomto smyslu od sebe příliš neliší. Čím to tedy je, že Samotáři zaujali, kdežto Grandhotel a zbytek se ztratily kdesi v pozadí? Jedna ruka byla přeci jen už moc šílená, proto se nemusela zalíbit upnutějším divákům, poprvadě mi také přišla jako hovadina. Šeptej je zase málo známé. A Grandhotel? Grandhotel je dle mého v kontextu české kinematografie setsakra nedoceněným dílem. Nakolik se liší postavy Macháčka a Taclíka? Aby se o jedné dalo říci, že hláškuje trapně. A o druhé, že ovlivnila mluvu většiny teenagerů roku dva tisíce? Pro mne příliš ne, samozřejmě je to osobní názor, ale dokonce bych řekl, že ta Taclíkova karikaturka je uvěřitelnější. Nakolik je obraz Liberce horší obrazu Prahy? Nevím přijde mi, že když se spojil Ondříček a Rudiš, vyšel z toho obstojný, zábavný a koukatelný film, kterému pohodovky typu Bobulí nesahají ani pod kotníky. Vím, že čtyři hvězdičky jsou pro grandhotel asi více, než si zaslouží, na druhou stranu, proč jednou nejít proti davu :) ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Od tohoto filmu jsem očekával více humoru. Spíše jsem se dočkal poetiky a romantiky, ale rozhodně ne smíchu. Až na trapný smích nad tím, jak Jaromírovi Dulavovi nejde být sprostý, jemu jdou opravdu lépe slušňáci. Vydzvihnout musím určitě projev Marka Taclíka, který v mých očích herecky roste. Jen aby měl příležitost ukázat, že může být dobrým hercem. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziserka tvorba Ondricka /Jedna ruka netleska, Ve stinu ..../ je klasickou sinusoidou : raz natoci lepsi film, raz zase ciry priemer. Ako Grandhotel. Ciry priemer : 50 % ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak tohle jsem upřímně vůbec nečekal. Je to sice ten klasický český film, který je celý o vztazích, nemá žádný pořádný děj a příběh, jenže tenhle nějakým záhadným způsobem vytváří jakousi zvláštní atmosféru, díky které ten film vůbec nenudí, má postavy, jejichž osudy vás zajímají a má i zajímavé a neokoukané prostředí Ještědu. Do toho zde celkem funguje i humor a tohle všechno dohromady nějakým záhadným způsobem funguje. Nechápu, jak se to Ondříčkovi povedlo, ale tohle je prostě dobrý film, na který se dobře dívá a to podivné panoptikum postav vás prostě zajímá. Jako jo, mohl bych si stěžovat na to, že to nemá nějaký pořádný děj a že některé herecké výkony jsou dost slabé, ale zase se mi líbí, že konečně zase vidím český film, co se odehrává mimo Prahu a taky musím uznat, že jsem takhle dobrý český film už dlouho neviděl. 4* ()

Trainspotter 

všechny recenze uživatele

Po jednorukém zklamání se David Ondříček vypravil trochu jinou cestou a nabídl nám, na pozadí velmi krásných ještědských exteriérů, tragikomický příběh o životě, lásce a domovu. Ke kvalitě snímku nadprůměrně přispívá již zmíněné prostředí, dobré herecké výkony, kvalitní kamera a vynikající hudba Jana P. Muchowa. Na druhou stranu, aby se film prodal musel se otevřít prostor, pro někdy až zbytečné, i když legrační, komediální situace. Rozhodně ale doporučuji návštěvu kina, hlavně tehdy, když dorazí na premiéru i samotní tvůrci. ()

4daPeace 

všechny recenze uživatele

Verdikt: Velice povedene a zrejme nedocenene filmove dilko s podmanivymi zabery, netypickym pribehem a nadhernou hudbou. Vsechny postavy jsou vytecne napsany, Taclik misty svym projevem pripomina Pavla Lisku. Jak tohle mohlo videt jenom 232lidi na CSFD??? ()

Dannysek4U 

všechny recenze uživatele

Ne, ze by se mi Grandhotel nelibil - obrazove je to vazne nadhera, stejne tak hudebne. Jen me napada, jestli je vazne porad tak nutne vytvaret umyslne nerealisticke postavy a ozvlastnovat jejich pritomnosti jinak zcela skutecny dej. Bud by to chtelo vic pridat a vytvorit opravdovou magickorealistickou atmosferu, ktera by Jestedu urcite moc slusela, nebo naopak zcivilnit a natocit obycejnej lidskej pribeh. Takhle stoji Grandhotel nekde na pomezi, a to je proste nuda. A taky by stalo za to zamestnat nekoho, kdo dokaze napsat aspon trochu normalni dialogy. Dal bych tri hvezdy, jednu ale pridavam za Klaru Issovou a hlavne za Marka Taclika, na kteryho byla radost se koukat. ()

bouchy 

všechny recenze uživatele

Příjemné, velice příjemné večerní pohlazení po duši. Atmosféru doplňují romantické záběry na Ještěd a okolní přírodu. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Grandhotel není tolik extravagantní jako Jedna ruka netleská, ani tolik podmanivý jako Samotáři, přesto z něj Ondříčkova absurdní poetika rozpustile vyskakuje s nenucenou přirozeností. Ondříček dokázal vytvořit charakterové typy postav, na které narážíme v běžném životě při každém kroku. Jsme vězni v osamění se strachem z minulosti, přítomnosti i budoucnosti. Upřímnost a otevřenost jsou slabostí a prohřeškem, osamělost je důsledkem a výsměch je léčivým balzámem na vlastní bolestivé rány. Trauma minulosti a dětství sterilizují osobní schopnosti i nadání a omezují nás v pohybu vpřed. Bojíme se otevřeně hovořit a hýčkáme si poslední zbytek iluze o cestě za štěstím, byť nás zavádí na opačnou stranu do nechtěných krajin věčné kocoviny. Do prohlubující se propasti osamělé bezradnosti. Máme problém přijmout skutečnost a všemu vládne absurdní poetika Davida Ondříčka a horkovzdušné kalhotky brázdí po zjizvených duší svérázných zatracenců. Hlavní postavou jízlivého příběhu je zanícený pozorovatel proměnlivosti počasí Fleischman (dobrý Marek Taclík). Strach i odhodlání v každodenním zápase přináší křivdy i záblesk naděje. A volit lze pouze ze života, či polosmrti. Lidi nahání strach i možnost vykoupení. Hlavní ženskou postavou je servírka Ilja (velmi dobrá Klára Issová) v područí nevyváženého vztahu, kdy se těžce hledá alespoň ždibec odvahy. Výraznou postavou je nerudný hotelový vedoucí Jégr (skvělý Jaromír Dulava) s hystericky světáckou přehlíživostí ke svým podřízeným. Z dalších rolí: osobitý německý důchodce na poslední vojenské misi Franz (dobrý Ladislav Mrkvička), povrchně standardizovaný jedinec nového věku a Iljin přítel s jasným plánem na budoucí prosperitu Patka (zajímavý Jaroslav Plesl), z osamělosti k smrti vyděšená servírka Zuzana (zajímavá Dita Zábranská), či atraktivní televizní rosnička v partnerské protiakci Helena Rákosová (Věra Havelková s hlasem Zuzany Stivínové). Osamělost je kurva, citové strádání a svébytnost útěků bizarnosti jsou prohlubujícím se fenoménem, který ruku v ruce kráčí v náboženském uspořádání konzumních hodnot. Upřímnost není žádoucí, volání o pomoc nerozumíme a David Ondříček za pomoci své absurdní poetiky vdechl život společenské satiře. ()

c.tucker 

všechny recenze uživatele

Celkem vtipný film a záběry okolí mě uchvátily. Nespíše bych dal 3*, ale jakožto Liberečák, poznávající místa natáčení, přidávám jednu hvězdu. ()

Související novinky

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

17.05.2017

Festival SOUNDTRACK Poděbrady přináší letos již po druhé jedinečnou podívanou ve spojení moderních technologií spolu s poslechem skvělé filmové hudby. Lázeňské město Poděbrady bude ve dnech 24. – 27.… (více)

Lék pro zakomplexovaný český film?

Lék pro zakomplexovaný český film?

20.02.2007

Nemůžeme bohužel posoudit, jaké bylo Berlinale, ale s klidným srdcem můžeme prohlásit, že to byl velký krok pro český film. Je to specificky česká vyprávěcí forma, kterou mám rád, ocenil snímek… (více)

57. ročník Německého Berlinale odtajněn!

57. ročník Německého Berlinale odtajněn!

01.02.2007

Už před několika týdny proběhla médii zpráva o účasti českého filmového hitu Obsluhoval jsem anglického krále v hlavní soutěži německého Berlinale. Ovšem až včera byl konečně odtajněn officiální… (více)

Reklama

Reklama