Reklama

Reklama

Krajina přílivu

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Hrdinkou fantaskního příběhu je holčička Jeliza-Rose (Jodelle Ferland). Když jí zemře maminka, otec dcerku odveze z města na vesnický statek. A právě tam se začíná odehrávat směsice velikých podivností, upředená z bizarních představ a fantazií holčičky, jež své okolí přetváří ve svět kouzel. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Recenze (294)

Cival 

všechny recenze uživatele

Gilliamovské? Ano! Monotónní? Určitě! Nudné? Pekelně! Gilliamův první opravdu ŠPATNÝ film. Přitom to byla látka pro něj jako stvořená. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

´Alenka v říši divů´ na tripu. Po čase možná trochu monotónní, ale nemohu si pomoct, mě to pojímání okolního světa skrze fantazijní představy malé holky bavilo, rád jsem vyrážel s jejími "kamarádkami" panenkami (respektive jejich hlavami) na průzkum terénu, s mentálně postiženým Lukem s potěšením plaval v moři vysokých stébel trávy a padal do králičí nory. A chápu, proč si Terry vybral zrovna Cullinovu novelu, to byl materiál pro jeho nespoutanou imaginaci a hravost jako stvořený. Gilliam je po menší přestávce zpátky ve formě a né že ne..... ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

První GIlliamův film, který se mi vlastně vůbec nelíbí. Bratři Grimmové byli sice nechutně mainstreamoví, ale kdyby to nebyl Gilliam, řekla bych OK. Strach a hnus v Las Vegas byla totální ujetina, ale takovým extrémním způsobem, že na to stejně člověk zíral celou dobu s otevřenou pusou i když neměl páru, která vlastně bije... Na Krajinu přílivu jsem se začla dívat s očekáváním, že půjde o jeden z "nejnormálnějších" Gilliamových filmů. A výsledek? Myslím, že KevSpa to vystihla perfektně - WTF? Skvělý rozjezd po pár minutách upadne v letargii a fantasmagorii takového ražení, že se mi povedlo u filmu usnout (a to jsem se na to dívala jedno krásné slunné odpoledne, bez jakéhokoliv spánkového deficitu). Jediné, co je hodné ocenění, je malá Jordelle Ferland, jejíž talent je nepřehlédnutelný a hraje opravdu nádherně. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Když Jeff Bridges ztuhne (píše se o tom všude a stane se to po necelých dvaceti minutách), film začíná ztrácet dech a to tak, že tragicky. Už není vtipný, ani ujetý, jen nechutný a divný. A to dlouho. 40% Apendix: Zásluhou hnusného zápachu v sále, kde jsem tenhle trip sledoval (shodou okolností ve Velkém sále Thermalu), pro mne Tideland bude navždy také filmem smradlavým. 40% Zajímavé komentáře: kiddo, Radko, MIMIC, anderson, llollita ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Psychofilm od Gilliama. Nic neobvyklého, nic převratného. Vyschízované od začátku do konce, ale rozhodně dokáže zaujmout. Jen mi na něm vadí jedna dost zásadní věc a to taková, o které mluví snad každý uživatel ve zdejších komentářích, že po takové třetině filmu film samotný upadne do neskutečného stereotypu a příběh se vlastně bude odvíjet od ničeho nikam, až nakonec se něco stane, ale to už bude konec a já začnu přemýšlet nad tím, co jsem to viděl za šílenou zběsilost. Krajina přílivu je film, na který jsem se chystal dlouhou dobu, ale také jsem po shlédnutí pochopil, že Gilliam není režisér pro moje partie. Jako mám rád originální filmy, a tenhle bezesporu originální je, ale když se do toho opřou s průměrným příběhem, a opravdu zvláštním provedení, který si užije snad zkoksovanej člověk, nebo naprosto vyhulený mozek, tak rozhodně nemám šanci užít si to podobně. Pár plusů si ale film určitě zaslouží vyvýšit, a to jsou dvě jména. Jeff Bridges a malá milá Jodelle Ferland. To je opravdu zázrak. Vždyť většinu času ve filmu táhne pouze ona. Ještě se chcete podívat na film, ve kterém 2/3 filmu uvidíte dětskou představivost zničeného života? Věřím že jo. Tohle se totiž skutečně často nevidí. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

MFF KV .. Scénář: Terry Gilliam, Tony Grisoni .. Ten heroinový rozjezd se ještě dal, byla to stará dobrá Gilliamovská zábava. Ale po pár úmrtích se to málo poutavého vytratilo a zbyl jen duševně narušený dojezd říznutý pseudo kopií Alenky v říši divů. Nebýt excelentní dětské představitelky hlavní role - Jodelle Ferland, měl bych co dělat, aby to nebyl třetí film Varů, ze kterého bych předčasně odešel. 30%. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

"One child show" Jodelle Ferland, která si i přes vynikající výkony všech zúčastněných, spolehlivě krade celou stopáž pro sebe. Tideland rozhodně není pro každého, respektive je pro minoritní skupinku, které se zrovna trefí do nálady. Pokud se vám poštěstí a budete to vy, tak vám vůbec nebude vadit, že je to ve své podstatě o ničem a zdlouhavě. Podmaní si vás atmosféra a celé to uteče jako voda. Velmi nevšední zážitek a pravděpodobně nejvíce svébytný film (čímž nemyslím hned nejúchylnější či nejbizarnější), který u nás v poslední době běžel v kinech. Gilliam stále umí a zvláště hravá kamera zaujme po celou stopáž. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Magické? Určitě! Šokující? Možná pro někoho. Nechutné? Podle toho, kdo má jaká měřítka. Ale hlavně - originální tak, jak jen Terry dokáže být! Atmosféra filmu je úžasná, představitelka Jelizy-Rose také, humor je černočerný a figurky kolem hlavní hrdinky celkem zajímavé. Tak co filmu chybí k dokonalosti? Nevím - snad více nápadů, snad větší spád, snad něco úplně jiného - možná na to přijdu při druhém shlédnutí, které dozajista někdy v budoucnu uskutečním. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Carrollovská říše divů může mít mnoho podob. Ve filmu Terryho Gilliama je to buranský zapadákov se dvěma domy uprostřed nekonečných lánů trávy. Sem přijela malá holčička s otcem feťákem a zatímco on si dopřává „dovolenou“ ze stříkačky, ona tráví čas konverzací s hlavami panenek a poznáváním groteskních sousedů. Realita, sen, fantazie a šílenství nejsou jasně odděleny, nýbrž splývají do pokřiveného obrazu znepokojivého světa, v němž je představivost stejně tak obranou proti hrůze, jako hrůzostrašnou iluzí. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Dalsi psychedelicka jizda od uchylaka Gilliama, ale tentokrat se s timhle kouskem do historie nezapise. Problem filmu je, ze je vicemene dost stereotypni, ma prestrelenou stopaz a nema poradnej pribeh. Ale nemuzu rict, ze bych se nudil. Atmosfera je perfektni, misty hororova a misty skoro az moc psycho a zadna z postav, ktera se ve filmu objevi, neni moc normalni a Jeff Bridges je tady fakt vostrej. Ale hlavni hvezda tu je Jodelle Ferland, ktera ma fakt velkej talent, protoze i pres slabsi scenar film tahne ku predu a verite ji kazdou scenu. Sice se nejedna o nejaky uchvatny dilko, ale slabsi 4* si zaslouzi. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Halucinogenní, strašlivý, hravý, nechutný, krásný, depresivní, úchylný, monotónní, šokující, zábavný, dekadentní, perverzní, šílený, úžasný, hnusný... ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Divné. Gilliam chtěl nejspíš říct, že děti, steně jako dospělí, občas potřebují uniknout do svého světa, akorát k tomu nepotřebujou drogy apod. A že se v tom svém světě můžou, stejně jako dospělí, snadno ztratit. Nevím, zda je Gilliam dítě, nebo dospělý, ale ztratil se v tom teda pekelně. Navíc je to většinou dost hnusný a neustále to staví diváka do poněkud pedofilní pozice.. děkuju, nechci... ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Fantazie a představy se z mého pohledu zásadně s realitou neprolínají, respektive divák je dokáže bez větších problémů odlišit narozdíl od dívky, která se jimi snaží bránit tváří tvář hrůzné skutečnosti (hojně využívané a funkčně zapojené nakloněné rámování). Možná tvůrčí záměr, mně tento přístup úplně nesedl. Nakonec ale převážila Gilliamova fantaskně-groteskní poetika a hodnotím za (velmi slabé) 4*. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jednu hvězdičku má ode mě Gilliam za svou bezbřehou fantazii a jednu za herecký koncert Jodelle Ferland. Ta, pokud si zachová tutéž hravost, bezprostřednost a schopnost převtělení se, tak z ní bude nová Kirsten Dunst. Chtěl bych pokračovat v kladech, ale musím přiznat, že už nějak nemám, co bych přidal do placu. Potíž je v tom, že mně Gilliamův příběh tentokrát nepřišel dost nosný a větší část snímku jsem se nepokrytě nudil. Jím vytvořený svět mě zkrátka nepohltil a o jeho hrdinku jsem se nebál ani jí nedržel palce. Šlo to zkrátka kolem. Celkový dojem: 40 %. Jsou tací, co považují Krajinu přílivu za morbidní, jsou tací, co ji považují za ujetou, já ji považuju za stereotypní a únavnou... ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Strašně divný film, jehož nejlepší částí je asi úvodní, rocková, lehce úchylná píseň v podání Jeffa Bridgese. Kdyby role tohoto pána nesestávala ve většině případů pouze v hraní nehybné sochy, asi bych byla spokojenější, ale takhle... to byla prostě pekelně zdrogovaná nuda. A to i přesto, že malé Jodelle Ferland předvídám budoucnost s nějakým tím zlatým plešounkem. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem nad tímhle filmem oněměla, a dodneška můj úžas z něj nic nepřepsalo. Zůstává v tom, čeho dosáhl, zcela ojedinělý. *** Nabízí až závratně živé schizofrenní vnímání, kdy na jednu stranu jakožto dospělý divák člověk neustále chápe, co se kolem dívenky odehrává za životní hrůzy, a na druhou zároveň zcela propadá kouzlu ozdravné imaginace, s níž si ta malá k sobě z reality pouští jen to, co ji nepoškodí, ale naopak jí dovolí se zdravě rozvíjet. *** Více si k tématu dovolím ocitovat ze svých korespondenčních poznámek, díky nimž jsem měla aktuálně možnost se k tomuhle skvostu vrátit v debatě, a zároveň s jeho oceněním také uštědřit políček snímku, který si to v téhle souvislosti jednoznačně zaslouží: "Já Faunův labyrint popravdě nesnáším, především protože je velice arogantně, lacině udělaný. Vykradené náměty i estetika, urážlivě spleskané dohromady, bez kvalitního vývoje příběhu, který je prostě jen postavený na banální tezi, všechno lacině naplácané na válečnou tematiku, citově vyděračské využití nevinné holčičky ohrožené sobeckým násilím, strašidelná atmosféra, kýč nejhrubšího zrna, nic hlubšího, problematičtějšího, originálního... Ostatně když se podíváme na další produkci del Torra, je to předtím i potom samý populistický blockbuster, hellboyové, hobiti, kýčařina... --- Ve stejnou dobu, resp. o rok dřív, přitom tehdy vznikl formálně na první pohled podobný, srovnání si vynucující, nicméně naprosto originální a bravurní film, s pozoruhodnou a pozoruhodně herecky vedenou dívenkou v hlavní roli a s taktéž děsivou atmosférou, v níž se nicméně ukrývá geniální příběh i poselství, nicméně také divácky silně nekomfortní film, kde si divák musí porozumění vybojovat sám se sebou, geniální film, který zcela neprávem zapadl. --- Vždyť kdo dnes zná Tideland, Krajinu přílivu, od Terryho Gilliama? A z těch, kdo ho i viděli, kdo pochopí, že nejde o žádné surreálné předivo bizarních výjevů, ale že se tím vším vypráví velice citlivý, logicky poskládaný chytrý příběh o tom, jak si ve střetu s děsivou a nezdravou okolní realitou (ta místná sociální kritika v podtónu!) jako dítě zachovat zdravé netraumatické dětství, jak správně odžít, co potřebuji a mám, zatímco dospělý divák (ten vnímavý, který si nenechá odvést pozornost) pochopí, ve světě patologické dohry jakého smutného, tragického a dokonce i romantického příběhu se holčička ocitla? --- Neuvěřitelné herectví, vedení, originalita příběhu i ztvárnění, a přitom právě - archetypálnost. Ale bez sentimentu a patosu, bez vyděračského a kýčovitého hraní na city diváka. Ne zadarmo nabízí Terry Gilliam tenhle prožitek. --- A taky že to málokdo pochopil, zatímco Faunovu labyrintu, který tomu nesahá ani po paty, všichni - kupodivu fakt všichni - skočili na lep jako hejno vos. --- A tak Terry Gilliam chudák natočil i ty kýčovité pitomosti Kletba bratří Grimmů a Imaginárium, aby vyrovnal finanční ztráty (resp. si dovolil natočit si Tideland bokem, během práce na Grimmech, kteří byli určení na výdělek, kdežto Tideland je konzumu nepoplatné osobité umění originální výpovědi, a taky kasovní propadák). Myslím, že to byla jeho rytířská forma výsměchu, protože ty dva filmy jsou přibližně stejně blbé a kýčovité jako Faunův labyrint a asi stejně tak oblíbené. --- No, ale pak si zase mohl dovolit všechno to vydělané vrazit do Muže, který zabil Dona Quijota. Naprosto chápu, proč ho ta postava fascinuje." ***Jo a dnes ještě můžu doplnit, že se nabízí velice výživné srovnání i s filmem Benedeka Fliegaufa Lily Lane. Ty dva příběhy i umělecké snímky spolu až překvapivě intenzivně komunikují. *~ () (méně) (více)

Reklama

Reklama