Reklama

Reklama

Hřmot obřího plaza aneb teď poznáte Hadimršku

(festivalový název)
  • Hongkong Thunder of Gigantic Serpent (více)

Obsahy(1)

Máloco dokáže navodit tak bezelstné divácké nadšení jako pohled na gumákovou potvoru, která demoluje kartonové modýlky velkoměstské zástavby. Zapomeňte na právem velebenou první japonskou Godzillu (1954). Tentokrát zaplujeme do smrdutých vod jejích bizarních a trashových variací z okolních zemí. V tchajwanském bezostyšně laciném pokusu King of Snake (sic!) (Král hadů, 1984) namísto obřího ještěra nebo mimozemského bubáka řádí gigantický plyšový had zavěšený na nezamaskovaných loutkovodičských drátech. Malá holčička tu totiž najde prototyp zvětšovacího přístroje, na který mají spadeno všehoschopní gangsteři a do něhož ona při hraní umístí svého hadího mazlíka. Premisa zavdává nejen ke kupě naivních trikových záběrů destrukce či vědy vymknuté kontrole. Dojde také na hromadu praštěných momentů s urputně přehrávající dívenkou, které měly bavit dětské publikum, ale také na řadu divokých přestřelek inspirovaných hongkongskými kriminálkami. Tím ovšem výčet otrlých kvalit teprve začíná. Oné tchajwanské brakovky se totiž zmocnilo producentské duo Joseph Lai a Betty Chan. Jejich společnost IFD Films and Arts proslula frankensteinovským látáním dálnovýchodních žánrovek do fantasmagorických zběsilostí pro západní videopůjčovny. Jakých zábavných nížin může takové dílko dosáhnout, mohli diváci na vlastní vytřeštěné bulvy okusit v nonstop zhůvěřilosti Ninja hromobití. Podobně v případě Hřmotu obřího plaza osekané pasáže ryzích atrakcí výchozího snímku propojuje absurdní nový dabing s dotočenými scénami dalších akčních eskapád s třetiřadým kopálistou Pierrem Kirbym. Heslo „Všechnu moc imaginaci!“ nabývá v tomto případě zcela fantastických, nemyslitelných a úžasných rovin. (Festival otrlého diváka)

(více)

Recenze (8)

JFL 

všechny recenze uživatele

Godfrey Ho sice tentokrát toto Frankensteinovo monstrum přímo nepřivedl k životu, pouze coby scenáristický Igor u toho pomáhal svému sešívačskému kolegovi Charlesi Leemu, ale rukopis zastřešující IFD Films & Arts Ltd. samozřejmě zůstává. Opět se zakoupený béčkový titul rozpitvá, použijí se z něj pasáže s diváckým potenciálem, přifaří se sekvence se zápaďáckými ksichty plus nějaké bitky a celé se to sflikuje novou zvukovou stopou s dabingem podle "originálního" scénáře. Naštěstí pro milovníky trashe byl výchozím materiálem zoufalecký tchajwanský pokus o parafrázi japonských kaidžú filmů. Jen místo Godzilly tu modýlky městské zástavby decimuje geneticky zvětšený had, se kterým se kamarádí otravná holčička. Již originál disponuje vděčnými prvky od neskrývaně naivních speciálních efektů, kde i v mizerné obrazové kvalitě jsou vidět pomocná lanka loutkovodičů ústředního monstra, přes přemrštěné herectví i jalové akční sekvence až po drobné třešničky jako že všichni vojáci v červených baretech mají ve skutečnosti rádiovky s nášivkami Harley Davidson. Díky prokrácení dialogových pasáží originálu a doplnění bitek s třetiřadým kopálistou Pierrem Kirbym pak výsledný dort pejska Josepha Laie a kočičky Betty Chan představuje jeden z jejich naprostých vrcholů. Heslo "Všechnu moc imaginaci!" nabývá v tomto případě zcela fantastických, nemyslitelných a úžasných rovin. ()

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Jeden ze dvou vrcholů Festivalu otrlého diváka 2023. Tohle je naprosté potěšení pro milovníka "kvalitního braku" už samo o sobě, do 4D zážitku navíc film posunuli Samantha Biffidus, Josef Vokurka a Jíra Fostrá svým jako vždy vynikajícím, maximálně zábavným a do detailů vyšperkovaným živým dabingem. Byl jsem na projekci v sobotu 11.3., tedy v pořadí první na tomto festivalu, i když vlastně přidané, protože o nedělní večerní projekci, jakožto zakončovacího filmu letošnímu festivalu, byl takový zájem, že organizátoři příhodně uspořádali dodatkovou projekci ještě v sobotu odpoledne. A až na pár volných míst (opravdu jednotky) bylo Aero i tak narvané k prasknutí. Ovšem zvláště Samanthě jsem vůbec nezáviděl, že na rozdíl od diváků, kteří logicky zřejmě nepřišli na tutéž projekci se stejným živým dabingem hned další den, musí neustálé kvičení snad nejpříšernějšího filmového děcka v historii kinematografie ona sama hodinu a půl předvádět ještě jednou. Mazléééé! :-))) ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Ťažko hodnotiť, keďže sa jedná o dva filmy. Godfrey Ho si ´´požičal´´ viac ako polovicu minutáže z taiwanského monster spektáklu z roku 1984 DA SHE WANG. Dotočil k nemu svoje klasicky ´´majstrovsky´´ natočené pasáže, ktoré sa snažia do použitého materiálu zapasovať. Veľká škoda, keďže ,,originál,, nevyzerá zle a ide o klasické kaiju s typickou trikovou stránkou a hereckými výkonmi. ()

Reklama

Reklama