Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jejich životy naplňuje hudba. Najdou v nich ještě místo jeden pro druhého? Glenn Closeová a Niels Arestrup v příběhu plném nádherných tónů, velkých vášní, malicherných intrik a lásky na prknech divadla, které představuje svět. (oficiální text distributora)

Recenze (9)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Nazkoušet světoznámou operu, již předchází velká očekávání, dá fušku. Pokud se ale píše několik měsíců po pádu železné opony a váš mnohonárodnostní umělecký sbor je bandou nadaných ale veskrze frustrovaných lidí se stále ještě zakořeněným komplexem starosvětství, s ředitelem divadla a uměleckým šéfem libujícími si na svém písečku drženém za zásluhy, velkolepé dílo v nové rodící se Evropě je ohroženo. Glenn Close zpívající hlasem Kiri Te Kanawy, charismatický Niels Arestrup (a ano, také Marián Labuda) v hořkosladkém panoptiku Opera Europa. LFŠ 2012. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Szabó mě překvapil tím, jak umí být báječně vtipný. Vzhledem k tomu, že sám operu Tannhäuser v Paříži režíroval, překvapí tento satirický pohled na zkoušení ve fiktivní opeře Evropa svou otevřeností. Režisér si zkrátka nebere servítky: Intrikánky ve sboru si nadávají do zasraných krav, načež s úsměvy vyjdou na jeviště. Místo aby se věnovali hudbě, lidi z orchestru si neustále stěžují, jak dostávají málo zaplaceno a smolí různé petice. Režisér je na drogách a Wagnera inscenuje jako podivný nevěstinec se sexy dívkami v latexu. Egoističtí sólisté si dobírají jeden druhého a jejich hádky jsou na denním pořádku. Novináře zajímají jen bulvární novinky ve stylu kdo s kým má poměr. A hudba? Ta nejspíš nikoho nezajímá... Na tento film by se měli podívat všichni, co si myslí, že dělat divadlo je hračka. Sám se divadlu věnuji a tak vím, že Szabó ukázal prohnilé zákulisí těch nejvelkolepějších scén velice věrně. V mém hodnocení táhne film dolů jen poněkud sentimentální a nepříliš originální dějová linka kolem milostného trojúhleníku. ()

Vampireman 

všechny recenze uživatele

Z diskuse po projekci snímku řekl Szabó, že chtěli natočit lehčí, komediálnější film. Za mě škoda, že si režisér vybral tuto cestu, neboť jsem měl radši jeho Mefisto/Redl styl. Jinak je Schůzka s Venuší vynikajícím filmem. 75%. ()

Caym 

všechny recenze uživatele

Národnosti mezi sebou mají nevyřízené účty, byrokracie a předsudky leží všude, kam se podíváš, nikomu se nechce pracovat, nikdo v hudbě nehledá to, co dirigent, pod slupkou operního souboru bují všechno možné, jen ne láska k umění - všichni něco skrývají a něco/někoho nemohou vystát, ale nakonec společně toho Wagnera přece jen odehrají. Jak byla ta pohádka o králi, třech synech a třech proutcích? Překonat historii, překonat režimy, překonat sám sebe, překonat předsudky a bude nám všem dobře? Škoda, že dirigent tak málo popisoval své ženě, co se děje, byly to nejlepší chvíle z celého filmu. ()

raduna01 

všechny recenze uživatele

Zoltán Szantóo, neznámý maďarský dirigent, dostává příležitost dirigovat Wagnerovo mistrovské dílo Tannhäuser v Evropské opeře v Paříži. Szantóo vyžaduje od souboru to, co žádá i od sebe: úplné zasvěcení hudbě. Jenže se zdá, že hudba je to poslední, nač tady všichni myslí: management bojuje mezi sebou o místa a moc, scéna je postmodernistickou noční můrou, odbory tanečníků vstupují do stávky, zpěváci se žárlivě hašteří a sbor je přímo předurčen k vytloukání výhod ze vzniklého chaosu. A jako by tohle nestačilo, před budovou opery hlídkuje na protest akční skupina ochránců prostředí a televiyní smečka umíněně zaznamenává každodenní dramata výroby. Szantóo si začíná přát, aby už byl zpátky v Budapešti. Ale když už pěnící hladina problémů a intrik hrozí katastrofou, maestro se nečekaně ocitá v osidlech lásky, která převrátí jeho život vzhůru nohama. ()

Reklama

Reklama