poster

Zítra to spustíme (TV film)

Drama

Československo, 1992, 58 min

  • slunicko2
    **

    I dramatik Václav Havel měl své slabé chvíle... A 44letý režisér Viktor Polesný mu nijak nepomohl.(25.12.2015)

  • LBsmoke
    **

    historická informace v lehce nejapné inscenaci.. není třeba ale ani není až zas tak velká škoda ji vidět..(20.12.2011)

  • Stegman
    *****

    Ti, co hru šmahem odsuzují jako nudný historický exkurz, si podle mě neuvědomují, že Havel ji napsal v roce 1988 (!), čili v časech, kdy se nepřipouštěla jakákoli veřejná diskuze o státnických záležitostech - a tedy neexistoval ani žádný z těch mnoha dokumentů a pořadů, které dnes (někomu) může hra připomínat. Hra si ale zaslouží absolutorium i bez tohoto časového zařazení: je napínavá (víme sice, jak vše nakonec dopadne, ale nevíme, jaké nesnáze se kolem toho děly) a jestli je "zábavně-vzdělávací", tak jedině v tom smyslu jako třeba Machiavelliho Vladař. Což podle mě rozhodně není špatné vysvědčení. :) Dále je nutné říct, že Polesný v této adaptaci zachoval zcizovací prvky, díky kterým je divák jakoby vybízen, aby aktivně přemýšlel o způsobech vykládání historie, o konání (nejen tehdejších) státníků a o dalších souvislostech. (Mně osobně se vybavily mj. až neskutečné paralely k sametové revoluci, v níž "hrál" Rašínovu úlohu Havel. :)) A navíc, narozdíl např. od podobně moderně laděné Kohoutovy hry o Husovi Ecce Constantia, Havel vše napsal svižně a bez poetických předělů. Je to zkrátka velmi nadčasový počin, ale bohužel asi ještě potřebuje nějaký čas, než jej naše publikum přijme (48 %).(2.1.2016)

  • Aky
    **

    Moc jsem nepochopil, proč to vůbec existuje. Jako divadelní hra je to natolik roztříštěné a natolik přecpané historickými fakty, že na drama už nezbylo místo, a vzhledem k tomu, že všichni znají pointu, není důvod se bát o to, jak to dopadne, a jako dokument (jak to chvílemi vypadá) je to natolik chaotické, že je to prakticky bezcenné.(30.10.2011)

  • Mylouch
    ***

    Zpracování historického námětu, který naznačuje autorovo zaujetí tématem a tehdejší existenci televizní dramaturgie (Brno). V hereckých rolích najdeme v nezvykle mladých podobách budoucí zavedené hvězdy televizní zábavy i "zábavy", které tu nemusí nijak šlapat na kterýkoliv z pedálů. Forma vykazuje prvky pro televizi inovativní (každopádně mnohé budoucí pokusy dopadaly katastrofálněji). Možná vrchol Polesného tvorby. I Rašín už spí.(28.10.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace