Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kleopatra
    ****

    Měla jsem představu, že uvidím film o přízračném světě šíleného malířského rockera dávajícího svým bizarním plátnům a démonům na nich co proto. Člověk míní, Forman mění a tak jsem dostala skoro dobrodružný příběh, ve kterém Goya sice lehce podvracel, ale nebyl to žádný rváč - což mě nemile zaskočilo v případě uvězněné modelky Ines, s jejíž rodinou se léta přátelil a za jejíž propuštění skoro nehnul prstem a to při jeho známostech bylo na pováženou. A když se po 15 letech rozkýval ..... tak nic moc. V případě překabátěného fláterníka Lorenza a Ines jsem měla jasno do střihu "po 15 letech", po něm postavy scénáristicky i režijně jaksi zabloudily. Velká škoda, že si film nepodržel onu počáteční atmosféru chvějivého tajemna až do konce a že Goya nebyl jako malíř víc upopředěn. I tak mám chuť si ho dát brzy znovu a to se mi věru často nestává.(2.4.2007)

  • Deimos
    ****

    DVD/// Obsazení 8/10 Děj 8/10 Hudba 8/10 Výprava 9/10/// +Natalie Portman, historické události, poutavý děj -někdy je až s podivem jak si s námi (a postavami ve filmu) osud pohrává/// Bál jsem se toho, že to bude nudný příběh a jednom známém malířovi a překvapivě jsem se mýlil. Film vypráví historické události konce 18 století a začátku 19 století ve Španělsku kde jistý malíř Goya je tichým svědkem všech dějinných událostí a zvratů jež se v této rozvrácené době stali. I díky tomuto filmu začínám mít velkou oblibu v historických filmech, díky kterým se hodně dozvím z dějin nejedné země./// Celkem 82%///(18.11.2010)

  • Matty
    ***

    „Nikdo nečeká španělskou inkvizici!“ Emocí, která u mne při sledování Přízraků převažovala, byl smutek. Smutek nad nezvládnutím ambiciózní historické látky režisérem Formanova formátu. Těžko říct, v čem tkví jádro problému, snad si tvůrci odkrojili příliš velké sousto. Tři titulní postavy nejsou moc, nefungují však jejich motivace. Něco podobného lze pochopit vzhledem k režisérově snaze nevyprávět osudy konkrétní hrdinů, nýbrž po vzoru malířů fresek zachytit určité období historie (podobně jako ve svých československých filmech nevyprávěl ani tak o člověku, jako o lidu). Vypravěčské neduhy vystupují do popředí především v druhé půli („o 15 let později“), která působí zkratkovitě, často až zmatečně. Hlavní potenciál filmu tkví pod povrchem. Není to snaha hledat nové úhly pohledu, nýbrž zostřovat ty již známé. Podobně vyzrálý komentář k době minulé a současné zároveň naposledy přinesl George Clooney ve fascinující černobílé výpovědí o éře amerického honu na čarodějnice Dobrou noc a hodně štěstí. Nelze sledovat Goyovy přízraky a ignorovat paralely s totalitními režimi. Rovněž charaktery všech tří klíčových postav jsou nadčasové. Vždy zde budou bezpáteřní hajzlíci, reprezentující směr, který je momentálně v kurzu. Vždy zde budou pasivní kronikáři své doby, zachovávající její jakž takž pravdivý portrét. A vždy zde budou obyčejní lidé, ovládáni těmi mocnějšími. Závěr krásně ukazuje věčnou zmatenost světa. Goyovy přízraky by byly polovičním filmem bez myšlenek, jež nese a jež nikomu nepodsouvá a bez výborného hereckého výkonu Javiera Bardema (Portmanová a Skarsgård jsou svými výkony trochu mimo). 65% Zajímavé komentáře: kleopatra, Cival, Renton, genetique, castor, meave, anais, Crocuta, dzej dzej, Jordan, tangerine1, , sportovec, Šandík, curunir, adams89, Petkon(24.1.2009)

  • Shit
    ****

    Tak Miloš Forman mě spíš zklamal, sice sem od toho moc neočekával, i když Forman má za sebou opravdu skvělý filmy, ale tohle se mi prostě od počátku moc nezamlouvalo. Ale až tak nedodělanej příběh sem nečekal, film se pořád točí okolo jednoho bodu a nic moc se neděje, skoro žádný silný momenty a občas to působí děsně neuceleným dojmem a k tomu všemu Goyův život v tomhle filmu moc velkou roli nehraje, což určitě hodně zklame ty, který od toho něco podobnýho čekaj Snad jediný opravdovým kladem filmu jsou herci, Javier Bardem a Stellan Skarsgård jsou opravdu skvělý a Natalie Portman, ač nemá zas nějak moc velkou roli je taky dobrá, i když jsem jí viděl zahrát několikrát daleko líp. Ještě by určitě šla vyzdvyhnout hudba,.ale prostě ten scénář je oprvadu jedna velká díra a Miloš Forman se rozhodně jako režisér taky nevytáh. Tohle se rozhodně nemá šanci stát druhým Amadeem a nominaci na osacara může Forman získat jen za zásluhy, za tohle si fakt nic nezaslouží(24.2.2007)

  • T2
    ****

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $1,000,626Tržby Celosvetovo $9,448,082Film ponúka smutnú tému v etapa ľudstva. __Miloš Forman je fakt majster na svojom poste, zatiaľ z toho čo som od neho videl ma ani raz nesklamal. V dnešnej dobe keď sa stále dookola prehrávajú čoraz ohranejšie príbehy, si dokázal zachovať kus originality, čím pridal na pútavosti tejto snímky o kresťanskej „neľudskej“ inkvizícii v Španielsku. Dobrý ťah bol aj čo sa týka obsadenia, kde hlavne vynikajú vo svojich úlohách „kacír“ Javier Bardem a „mučeníčka“ Natalia Portman, kdež to taký Stellan Skarsgard nebol až taká dobrá voľba pre danú úlohu maliara, neviem ale moc mi do danej úlohy nepasoval ale vďaka farbitosti príbehu sa dá jeho prejav zniesť. /80%/(18.5.2009)

  • - Javier Bardem přijal roli Lorenza jen díky tomu, že film režíroval Miloš Forman. Nezajímal se o to, kolikrát bude ve filmu vidět, ale chtěl spolupracovat s Milošem Formanem. (pufina)

  • - Stejnojmenná Carrièrova kniha sice kopíruje scénář, najdete v ní však i řadu scén, které ve snímku nakonec nezůstaly. (xjane)

  • - Miloš Forman obsadil Natalii Portman do hlavní ženské role poté, co si všiml její podoby s dívkou na Goyově malbě Dojička z Bordeau. (HappySmile)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace