Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ***

    Ne a ne a ne. Já bych tomu alespoň čtyři hvězdičky dát chtěl, ale nemůžu. Tyhlety přepísknuté blockbustery prostě nejsou moje krevní skupina. Akční scény jsou naprosto masakrální, těžko bych jim v tomto ohledu hledal nějakou konkurenci, ale já na filmech oceňuju přecijen něco jiného. Jako oddychovka jsou Transformers dobří, ale nic jiného nenabízí. Příběh je předvídatelný, postavy klišovité a jejich chování strašlivě americké. Zkrátka film mě pobavil, ale nenadchnul, podruhé ho vidět nejen že nemusím, ale ani nechci.(14.8.2008)

  • Shadwell
    *****

    Jelikož zde není tak ostrý předěl mezi akcí a dialogy jako u Skály, neztratí film za celou stopáž na intenzitě. Logicky pak ale nepředvede ani moc konzistentních akčních scén. Což je trochu na pováženou. Ale Majkle, vosuš slzu! Pokoukání to bylo i tak výjimečný. Kolik takových filmů jako Transformers kinematografie pamatuje? Moc ne. Jistě... filmů jako Plán 9 také ne.(10.11.2007)

  • EdaS
    ****

    Je sice pravděpodobné, že v noci se mi bude zdát spíš o Megan Fox než o skládacích robotech, ale i tak se mi Bayův nový trhák moc líbil. Kdo jiný dokáže ze 150 milionů doláčů vyždímat tolik? Transformers je báječně lehká letní megavýpravná zábava, která má sympatické obsazení (Shia forever!), spoustu humoru a fantastické triky. Kdyby závěrečná řežba byla trochu přehlednější a já neztrácel jistotu, kdo je kdo, bylo by to jasných pět hvězdiček.(22.8.2007)

  • Bluntman
    *****

    Transformers jsou paradox, protože Bayovi fanoušci jsou z něj nadšení a i jeho zarputilí kritici uznávají, že se jedná buď o nejlepši anebo druhý nejlepši Bayův film po Skále._____ Jednak film splňuje nároky letního blockbusteru, kdy se děj dá shrnout do jedné věty ("příběh o klukovi a jeho prvním autu"), jednak jsou zde všecny režisérovy manýry (neschopnost udržet temporytmus, epileptický střih a zbytečné natahování dialogových scén, neznalost míry a povrchně kýčovitá videoklipovitá estetika z reklam) povýšeny nad koncept, protože se jedná o neuvěřitelně sebeuvědomělou podívanou. A hlavně jsou zde vytvořeny docela vychytralé alibi pro Bayův fetišizmus a mizogynii (film o transformuijících se autech na obří roboty nemůže být jiný než fetišistický, lidský prvek zde hraje výraznou roli a snižování ženy do polohy "rozhoďnožky" je zde pochopitelný vzhledem k tomu, že je nám přiběh podáván optikou mladého chlapce)._____ Transformers jsou podívanou, která pro 21. století znamená to, co takový E.T. - Mimozemšťan pro 80. roky a Jurský park pro 90.: splněným snem pro každého, kdo v sobě dokáže ještě probudit to vnitřní dítě. Vklad Spielberga, o kterém tolik mnozí píšou, ale nijak nerozvádějí, je vidět na tom, že přiběh je o mladíkovi, s kterým se každý může ztotožnit a jehož reakce opisují ty modelového publika filmu, přiběh je umístěn do předměstí, v němž nikdo netrpí rodinnými problémy, a tak si film může dovolit inscenovat útok pouštního transformera jako scénu z Čelistí, přilet Autobotů jako spatření dinosaura v Jurském parku či závěrečné rozmístění několika skupinek, jako tomu je v Blízkých setkáních třetího druhu. Tohle není film vyrovnávající se s traumaty z dětství, ani reflexe světa po 11/9 (viz Válka světů), ale ryze hračičkářský projekt, který sám komentuje svůj mediální původ, uvědoměle míchá asijské a americké prvky a vkládá do dění postavy, s jejichž hodnocením situace, a tudíž i celého filmu, se modelový divák může ztotožnit: Ano, Transformers jsou 100x lepši než Armageddon a je to cool. 100% pro jeden z nej. filmů roku 2007.(4.11.2007)

  • Subjektiv
    *

    Doufám, že si nikdo nemyslí, že jsem od Baye očekával film s hlubokou myšlenkou. Kdepak, těšil jsem se na explozivní akci s pár komixově načrtnutými hrdiny, kteří sice nejsou co do psychologie dopodrobna propracovaní, jsou však alespoň velmi výrazní. Místo toho mi Bay naservíroval hrdiny, kteří mě nechali naprosto chladným a krom jejich nadrženosti jsem jim nevěřil absolutně nic. Autoboti a Decepticoni byli charakterově ohlodáni na kost, zůstala jim jen jedna vlastnost - mohli být buď dobří nebo špatní. A dobro a zlo spolu přece bojují, že? Výborně máme tedy zápletku, ve kterém dobří roboti bojují proti zlým robotům. Dobří dělají dobré věci proto, že jsou dobří. Špatní dělají špatné věci proto, že jsou špatní. Jiné důvody jejich chování jsem nenašel. Ale nevadí, nejde nám přeci o to, proč bojují, ale jak bojují, ne? V tomhle jsem Bayovi důvěřoval, ale i zde v mých očích selhal. Akční scény jsou sice efektním sledem výbuchů, skřípotu, ohýbání plechu, svistotu střel atd., chybí jim však napětí - jsou pouhou blikající obrazovkou, dobře natočeným videoklipem k písni, kterou nesnášíte. Ta divoká jízda mě plnila čirou lhostejností... Jako milý doplněk k mému pobavení se Bay rozhodl propašovat do svého filmu vědu. Autoboti vedení Optimem mají sice být hodní, ale hlavní hrdina díky nim "svítí" tak, že pozítří mu vypadají vlasy a do týdne je po něm. Rovněž radiouhlíkové datování mimozemského objektu, navíc neorganického původu, je, slušně řečeno, úplná blbost. Stejně jako tento film. Silná *.(28.10.2008)

  • - Michael Bay chtěl do role agenta Simmonse (John Turturro) původně obsadit Steva Buscemiho. (GreatestFan)

  • - Vojenská letadla ve filmu ve skutečnosti nevystřelují, všechny výstřely byly vytvořeny pomocí CGI. (GreatestFan)

  • - Scéna, kdy Bonescrusher rozpůlí autobus vedví, byla natáčena bez použití speciálních efektů. Autobus vycházel z dvoudílné konstrukce, odpálené v pravý čas zabudovanými náložemi. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace