Reklama

Reklama

Útěk z vězení

(seriál)
  • USA Prison Break (více)
Trailer 2
Thriller / Drama / Akční / Krimi
USA, (2005–2017), 63 h 43 min (Minutáž: 42–55 min)

Tvůrci:

Paul Scheuring

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(90)

Obsahy(1)

Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 453)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Žaludek na vodě, nervy v kyblíku a nevýslovná spokojenost. S hrůzou čekám na avízovaný sešup úrovně dolů, ale propracovanost charakterů, s ní korespondující herecké výkony, dynamika a napětí ne a ne jít k šípku a tak to sleduju zakousnutá do vlastní ruky dál a dál a i nesmysly typu "Jak přišil zvěrolékař pacičku" hltám otrocky. Postava T-Baga je na samostatný bodový Olymp. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

1. sezóna - Výborné obsazení dokonale budí zájem o veškeré postavy, z celé té plejády bych rád vypíchl především Wentwortha Millera v hlavní roli (sympaťák každým coulem) a Roberta Kneppera coby zvrhlíka T-Baga (ten podává výkon „pacinovských“ rozměrů). "Shawshankovsky" promyšlený útěk se mi líbil, některé vychytávky jen tak z hlavy nedostanu, ale proč se proboha v posledním dílu najednou muselo objevit tolik opravdu ZBYTEČNÝCH problémů (7 chlapů nepohne s dodávkou, cože?) - můstek k další sezóně snad mohl jít i schůdnější cestou. Silné 4 hvězdy, bojím se dalších dílů... ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Nejprve k první sérii - přestože všichni víme, jak obvykle útěky hezkých a nevinných, nespravedlivě odsouzených vězňů vefilmech dopadnou, je Prison Break překvapivě originální a napínavý. Hrdinové v čele s velmi charismatickým Wentworthem Millerem alias Michaelem Scofieldem narážejí na nesčetné překážky, nevyhýbá se jim tuna selhání lidského faktoru a některé části útěku jsou opravdu pekelně napínavé. Narozdíl od takových Lost jsou ale postavy skoro od začátku rozděleny na hodné a špatné, a jejich vývoj je tak trochu víc než předvídatelný, což v první sérii ani tolik nevadí, ale problémem se to stane v sérii druhé. Z podkopávání se ven z vězení se stal útěk ve volné krajině, osmička z Fox River dostala k dispozici půdu celých Spojených států a taky hromadu novýhch pronásledovatelů. Čím déle se některým z uprchlých vězňu daří utíkat, tím víc do jejich života zasahují "šťastné" náhody, jejichž množství už začíná být ke konci dost nereálné. Navíc je tu stále ten problém se scénáristickou plochostí postav, prostě víte, co od nich můžete čekat. Drobná překvapení přichystá možná tak celkem zajímavá postava agenta FBI Mahoneho, to, kdo z nových postav je zase členem spiknutí a slušné napětí udržuje hlavně to, že nevíte, kdo z uprchlíků to nakonec schytá a kdo uteče nadobro, nebo aspoň vydrží do konce řady. Třetí série zase trochu navrátila schéma do původních kolejí, ale v naprosto jiném prostředí. Získala na exotice, ztratila na napínavosti a taky se zde objevila jedna z nejprotivnějších postav vůbec. Konečně série čtvrtá měla výborný rozjezd, hledání Scylly bylo napínavé a v seriálu se zase objevilo spousta zajímavých nápadů a vychytávek, nicméně od jednoho okamžiku, který nemůžu zmiňovat, protože by to byl spoiler jak blázen (myslím někdy ve 14. díle) to začlo jít všechno absolutně do kytek. tvůrci zřejmě opravdu nevěděli jak dál, tápali a vymíšleli si naprosté hovadiny a rádoby šokující zvraty. Nakonec jsem přetrpěla poslední díly až do konce, kde konečně scénáristé našli odvahu, všechno to nakonec rozlouskli a ještě jakž takž se z toho dostali s posledními zbytky cti. Nicméně mohli si odpustit ten dovětek "po pěti letech" a vůbec, obhajovat něco strašného průměrným koncem nejde. Takže shrnutí: První série za 90%, druhá 60%, třetí 60%, prvních cca 12 dílů čtvrté za 80%, zbytek odpad! ()

Matty 

všechny recenze uživatele

První série: (Následující komentář nebyl psán najednou, nýbrž po částech, jejichž návaznost nezaručuji) Prison Break předcházela pověst seriálu natolik zásadního, že jsem si nedovolil ohodnotit jej dříve, než před zhlédnutím celé první série. Hodnotit po prvních třech čtyřech epizodách, nese se následující komentář v mnohem pochvalnějším duchu. Těch pět hvězdiček je přesto zasloužených. Prison Break mě dokázal zcela vtáhnout hlavně díky famóznímu tempu nasazenému hned zkraje.___Dramaturgicky je zvládnutý bezchybně. Každou z epizod jsem sledoval se zatajeným dechem a po jejím skončení byl správně natěšený na epizodu následující. Děje je požehnaně, nehledě na jeho důležitost pro hlavní příběh. Míra „vaty“ nikdy nedosahuje otravnosti vlastní Ztraceným a například flashbackům do životů jednotlivých postav „předtím“ je věnována pouze jedna epizoda, ze které se však dovíme vše podstatné.___Ačkoliv konec první série naznačuje, že důležitost nevězeňské části nebude zanedbatelná, mít bez ní seriál pouze původně zamýšlených třináct epizod, jedině by mu to prospělo. Scénáristé vynaložili veškerou snahu na „propašování“ co největšího množství velice aktuálních témat, ať už se týkají politiky, ekologie, drog či mezilidských vztahů a vytvořili tím dojem (pouze dojem) čehosi velkého, přesahujícího rámec standardního televizního seriálu. Sám bych nicméně raději uvítal právě ten zcela klasický film, resp. seriál o útěku. ___ S blížícím se koncem jsem měl čím dál častěji dojem, že sleduji nějakou zfilmovanou počítačovou adventuru, jejímž hlavním cílem je (překvapivě) utéct z vězení. Scofieldovi tvůrci neustále házejí nějaké klacky pod nohy a nutí jej obcházet je tím nejkomplikovanějším možným způsobem. Na začátku každé epizody byl zpravidla naznačen nějaký problém, který se hrdinům s pomocí boží (zázraky se zde dějí) snad v 99% případů podařilo minutu před koncem vyřešit. Podobná forma je však pro seriál zcela ideální… dokud se jí nepřejíte. To se mi během první série nestalo, i když ne, že bych na menší výplach žaludku nepomýšlel. ___Množství scén „děláme něco zakázaného, blíží se potencionální vyvolavatel problémů, než sem dojde, bude všechno v richtiku“, je veliké, ohromné, přímo nechutné – v různých obměnách jsou jich zde snad desítky. Pro mnohé bude pravděpodobně důvodem, proč seriál po zhlédnutí první poloviny první série zcela zavrhnout, ohodnotit odpadem a vymazat jej ze své paměti. Pokud nás měly podobné scény držet v napětí, v mém případě jim to krutě nevyšlo, štvaly mě. Ale ještě pořád ne tolik, jako do oči bijící logické kiksy, občas to bylo přímo pohrdání inteligencí diváků (nehledě na její výši). Kdybych byl svině rejpavá, se zápisníkem v ruce bedlivě sleduji každé filmové políčko každé z epizod a zaznamenávám a zaznamenávám a…. a teď pár mírnějších spoilerů – některé „voloviny“ byly spíše úsměvné (československé nevěsty), jiné méně (Scofield se v blázinci objeví jako dozorce i jako blázen a nikomu to nepřijde divné) a některé snad ani nelze okomentovat jiným než vulgárním slovem (propálená policejní!!! vesta jako usvědčující důkaz Scofieldových popálených zad). Takže za tohle ode mě k tvůrcům míří jedno hlasité „NASRAT!“.___Úplně poslední, dvaadvacátá, epizoda sice zachraňuje mnohé (ač také zde logika běžného světa dává přednost logice seriálové), ale pozvednout dojem z druhé části seriálu (tj. od prvního nevydařeného útěku) již nedokáže. Pokud druhá série bude pokračovat v naznačené tendenci neustálého zřeďování čehosi zprvu tak hustého, půjde automaticky celý seriál do háje, což by byla ohromná škoda. Potenciál má obrovský, tvůrci si pouze musí včas uvědomit, že končit se má v tom nejlepším, nikoliv až dlouho po tom.___ Uf, no a jinak je to seriál špičkově zrežírován, vyrovnaně obsazen (starší brácha nepřekvapivě přehrává toho mladšího), ozvučen moc kvalitním soundtrackem atd. Sice tolik nevybízí k otevřenější diskuzi (jako Ztraceni), ale pokud hledáte trvanlivější zábavu spíše odpočinkového rázu, v současnosti nevím o lepší. Jenom se připravte, že občas budete muset nad některými (ne)skutečnostmi přimhouřit oči či je – ještě lépe – úplně zavřít. 90% Druhá série: Scénáristé své svěřence dle předpokladu vypustili do volného terénu, ti se jim bohužel vymkli z kontroly. Příliš mnoho postav, z toho jen pár opravdu zajímavých (T-Bag, Kellerman) a příliš málo jejich provázanosti s tím hlavním, co většinu diváků zajímá. Pevné jádro je obaleno nehorázným množstvím vaty, cíl se epizodu od epizody vzdaluje a nakonec jej stejně není dosaženo. Co však značí kvalitativní úpadek druhé série nejmarkantněji, je laxnost tvůrců k hladkosti zákrut osudů jednotlivých postav - kostrbaté až z toho drkotají zuby. Ani na prstech celého osazenstva Fox Riveru bych nedokázal napočítat, kolikrát došlo k některé z podobných situací: padouch tak dlouho kecá s pistolí u hrdinovy hlavy až je po zásluze převezen; policista Mahone vyčte ze Scofieldova tetování jeho příští krok minutu poté, co jej uprchlík učiní; kterýkoliv náznak definitivního vyřešení problému je vzápětí bagatelizován a zadupán do země atd. A potom tu jsou tzv. "general truths": T-Bag je nezničitelný parchant a ze všeho se vyvleče (třeba i o nějakou tu končetinu chudší); Mahone je chodící počítač na šachy; doktorka Tancredi furt váhá... a mnoho dalšího, nedokážu to ani vyjmenovat, ale poznáte to sami. Tu zoufalost. Pár epizod před koncem jsem ještě uvažoval o čtyřech hvězdičkách. Slušné tempo dělalo své a po celých čtyřicet minut jsem zpravidla nedokázal odtrhnout oči, jenže poslední cca čtyři díly již byly pouze substrátem výše uvedených výtek bez solidního základu. Tak tohle teda ne! Tři hvězdičky pro druhou sérii, čtyři pro celý seriál a šup pryč z mojí seriálové TOPky, Prison Breaku, dítko jedno přenošené. 65% Třetí série: Nezábavná, do zemdlení natahovaná nuda. Velmi nerad, ale po přetrpění všech 13 epizod (má chyba, že jsem trojku vůbec načínal) musím jít s hodnocením o další hvězdičku dolů. Sledujete-li stále první sérii, uděláte nejlépe, pokud si jakýmikoliv dostupnými prostředky zabráníte začít sledovat série následující. Berte to jako výzvu. 50% Zajímavé komentáře: kleopatra, meave, Had6, Ender66 , 3 AM Code, spaceboyCZ, wipeout, lakikaki ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Soap opera (rodinné etudy) se potkává s mysteriózním a politickým thrillerem (vyšetřovací linie) a celé to zaštiťuje klasická úniková podívaná. Ta se postupem času, stejně jako celý seriál, stává čím dál tím více překombinovanější záležitostí a divák díky neuvěřitelnému hromadění vedlejších postav poněkud ztrácí orientaci. Ze zprvu svižné a uvěřitelné podívané se tak seriál transformuje na monotónní čekání na obvyklý cliffhanger, který se s drtivou pravděpodobností vyřeší nejbanálnějším možným způsobem. ()

Galerie (674)

Zajímavosti (119)

  • Zaujímavosť platí pre 20. časť 2. série: Letisko, kde je T-Bag, nie je medzinárodné letisko v Benito Juares v Mexiku, ako by malo podľa polohy byť. (ash99)
  • Zaujímavosť platí pre 5. časť 2. série: Sarina adresa je na „Van Lear“ Drive. (ash99)
  • Zaujímavosť platí pre 3. časť 2. série: Tetovanie čiarového kódu na Michaelovom zápästí má tieto významy:
    38 – Michael a Lincoln zatočia na Route 38
    12 – keď počítadlo kilometrov ukáže 12, zastaví auto na moste
    1037 – keď Michael otočí spínací gombík, majú 30 sekúnd na opustenie auta, kým sa naladí stanica 103,7. (ash99)

Související novinky

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

13.06.2011

Je to zajímavá kombinace jmen. Kultovní korejský tvůrce Chan-wook Park na postu režiséra, Tony a Ridley Scottovi jako producenti a... hvězda seriálu Prison Break Wentworth Miller jako autor scénáře.…

Návrat akčních bouchačů

Návrat akčních bouchačů

28.02.2008

Dva Jasonové, ačkoli každý z úplně jiného soudku, se setkali v této novince, která k vám přijíždí za kvílení pneumatik a skřípotu drceného plechu ;-). Především je tu Jason Statham, který dostal…

Steve McQueen neřekl své poslední slovo

Steve McQueen neřekl své poslední slovo

05.08.2007

Přesněji řečeno, on to poslední slovo napsal a taky k tomu něco nakreslil. Jeho poznámky a storyboardy k nikdy nenatočenému dobrodružnému filmu Yucatan byly nalezeny už před nějakým časem a ve studiu…

Edward Norton bude naštvaný a zelený

Edward Norton bude naštvaný a zelený

19.04.2007

Edward Norton a comics? Zní vám to jako nesmysl? Inu, filmová branže občas přináší opravdová překvapení, nejen remaky starých hororů a adaptace dětských fantasy bestsellerů. Když se studio Universal…

Reklama

Reklama