poster

Bublina

  • USA

    Bubble

  • Slovensko

    Bublina

Drama / Krimi / Mysteriózní

USA, 2005, 73 min

Producenti:

Gregory Jacobs
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cival
    ***

    Autentické, civilní, realistické. To jsou jen přívlastky, které z Bubliny vyloženě čouhají, aniž by přitom vysvětlovali, proč Soderbergh zvolil právě takovouhle formu, a kam s jejím experimentováním míří. Pokud bych měl s nějakým režisérem sednout k pivu a nechat si od něj vysvetlit smysl jeho počínání, Soderbergha s Bublinou bych asi ocenil ze všech nejvíc.(28.7.2006)

  • Jordan
    ***

    Od tohto filmu (vážne neviem prečo) som čakal viac. Zaujímavý priestor fabriky na bábiky poskytuje toľko vizuálnych aj významových možností, že mám pocit nenaplnenosti, ale na druhej strane je film vo vyjadrovaní celkom presný, všetko sedí a som si takmer istý, že Soderbergh dosiahol to, čo chcel, so všetkými tými nehercami, ostrou kovovou gitarovou muzikou, v nude a studených farbách utopené americké malomesto, fast foody, všetko. na rozdiel od ostatných režisérových filmov vybočuje okrem distribučnej zvláštnosti a iných špecifík aj samotným názvom, s ktorými sa pri dielach minulých veľmi netrápil a boli popisne jasné a trefné, kdežto tu sa človek musí aj zamyslieť, čo je tou stevenovou "bublinou".(6.12.2006)

  • JohnMiller
    ***

    Alternatívny film ktorý svojou jednoduchou ľudskou formou a krátkou stopážou bez zbytočnej vaty rozhodne cinefilného diváka neurazí. Snímka zachytáva robotnícku triedu predmestia ktorá sa utápa vo svojej každodennej stereotypnosti. Herci príjemne realistický, príbeh takisto a nečakaný koniec iba dokrášil viac menej bezdejovosť a pointu. Nerozplýval som sa ale rozhodne to neurazilo.(27.2.2017)

  • anais
    ***

    Soderberghovi se podařilo vytvořit téměř dokonalou iluzi reality. Maloměstské reality. Hrdinové pracují v továrně na panenky, obědvají hamburgery z fastfoodu, a dialogy, které při tom vedou, jsou jednoduše nezáživné. Asi jako kdybyste se o polední pauze dívali na skutečné lidi z továrny jak klábosí o svých každodenních problémech. Nikde z toho netrčí ruka vychytralého scénáristy, je to tak přirozené jak jen to jde. Tomu dopomáhá i digitální kamera. Soderbergh nedělá žádné razantní střihy, nijak se neprosazuje jako autor, je v pozadí a jen zaznamenává. Člověk má trochu pocit jako by sledoval záběry z nějaké CCTV než nový film autora Dannyho parťáků. Tento fakt je mi velmi sympatický. Soderbergh natočil film s neherci, na kterém není ani trochu znát, že ho natočil autor komerčních hitů. Jestli je na Bubble něco znát, tak je perfektní schopnost načasování. Z počátku vás atmosféra maximálně ukolíbá, takřka vás naladí na sejně stereotypní notu, jako byste zažívali v továrně na paneky. Ve chvíli, kdy dojde k osudovému zvratu v životech hrdinů (prozraďme, že se jedná o vraždu), na plátně si to uvědomují velmi pomalu. A stejně tak diváci před ním. V tu chvíli vás už ale Soderbergh má. Drží a nepustí.(13.7.2006)

  • Wheelcrusher
    ***

    Po technický stránce prostě nemůžu dát víc, jak 3 hvězdy... ale né snad, že by to zpracování bylo nějak na škodu! Prostě v rámci možností špica. Atmosféra je poměrně pohlcující, jenže příběh dost jednoduchej, ale fajn. Hlavně mi tam chybělo víc emocí, který jsem do poslední chvíle očekával, jenže zbytečně. Nicméně skvělá záležitost "na jedno použití";)(19.7.2010)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace