poster

Bublina

  • USA

    Bubble

  • Slovensko

    Bublina

Drama / Krimi / Mysteriózní

USA, 2005, 73 min

Producenti:

Gregory Jacobs
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Už dlhšie sledujem u nezávislých filmov určitý trend. Inteligentní režiséri točia pre inteligentných klubových divákov filmy o sockách. Teraz ma napadá okrem Bubble trebárs Biutiful alebo Clerks. Čiže o ľuďoch, ktorí pozerajú prevažne mainstream. To platí samozrejme aj opačne u mainstreamových filmoch. Tento paradox by stál možno za nejaký hlbší rozbor v rámci diplomovej práce. Za druhé a čisto k filmu toľko, že Soderbergha asi už nebaví večer pozerať s manželkou neprirodzené cool krimi seriály typu CSI a tak si natočil niečo podobné v svojom štýle. Vražda ako dôsledok tupého pozerania televízie, nudy, apatie, samoty a jedenia fastfoodu? Prečo nie. Stále platí, že Soderbergh je schopný natočiť záživne aj navliekanie nite do ihly.(14.10.2012)

  • Aluska88
    ***

    Člověk by ani neřekl, že Steven Soderbergh, tvůrce úspěšného Hollywoodského trháku, Dannyho parťáci, natočil tento amatérský, téměř experimentální, nezávislý snímek, obsazený samými neherci. Příběh je docela prázdný a plochý, emoce téměř žádné, postavy spíše ke všemu přistupují jakoby netečně a bez zájmu. Neherci jsou však sympatičtí a "hrají" docela obstojně, takže i díky nim se z Bubliny stává příjemný a osobitý snímek, který díky krátké stopáži stojí za zhlédnutí. Jedná se možná o ten nejobyčejnější divácký zážitek, který Vás nemusí ničím zaujmout. Zobrazuje skupinu lidí, jejich práci a všední stereotypy. Ale oproti komerčním, nablýskaným, "hvězdným" filmům je Bublina nenáročnou "odbočkou" do jiných řad.(29.10.2012)

  • JohnMiller
    ***

    Alternatívny film ktorý svojou jednoduchou ľudskou formou a krátkou stopážou bez zbytočnej vaty rozhodne cinefilného diváka neurazí. Snímka zachytáva robotnícku triedu predmestia ktorá sa utápa vo svojej každodennej stereotypnosti. Herci príjemne realistický, príbeh takisto a nečakaný koniec iba dokrášil viac menej bezdejovosť a pointu. Nerozplýval som sa ale rozhodne to neurazilo.(27.2.2017)

  • rikitiki
    **

    Je mi jasné, že od neherců můžu většinou očekávat jen výkon obvyklého typu - nevýrazný, civilní. Což u některých typů filmu vůbec nevadí, i naopak. Ale přece jen bych čekala aspoň nějaký scénář a režii a to bylo v tomto případě marné. Snímek si nevzrušeně plynul v nevzrušených dialozích a do toho jedna vražda ze žárlivosti. Ale ani jako morytát ze sousedství to nemělo žádnou atmosféru. Název filmu mi tak připadá naprosto vystihující. /19. 7. 2010/(19.7.2010)

  • anais
    ***

    Soderberghovi se podařilo vytvořit téměř dokonalou iluzi reality. Maloměstské reality. Hrdinové pracují v továrně na panenky, obědvají hamburgery z fastfoodu, a dialogy, které při tom vedou, jsou jednoduše nezáživné. Asi jako kdybyste se o polední pauze dívali na skutečné lidi z továrny jak klábosí o svých každodenních problémech. Nikde z toho netrčí ruka vychytralého scénáristy, je to tak přirozené jak jen to jde. Tomu dopomáhá i digitální kamera. Soderbergh nedělá žádné razantní střihy, nijak se neprosazuje jako autor, je v pozadí a jen zaznamenává. Člověk má trochu pocit jako by sledoval záběry z nějaké CCTV než nový film autora Dannyho parťáků. Tento fakt je mi velmi sympatický. Soderbergh natočil film s neherci, na kterém není ani trochu znát, že ho natočil autor komerčních hitů. Jestli je na Bubble něco znát, tak je perfektní schopnost načasování. Z počátku vás atmosféra maximálně ukolíbá, takřka vás naladí na sejně stereotypní notu, jako byste zažívali v továrně na paneky. Ve chvíli, kdy dojde k osudovému zvratu v životech hrdinů (prozraďme, že se jedná o vraždu), na plátně si to uvědomují velmi pomalu. A stejně tak diváci před ním. V tu chvíli vás už ale Soderbergh má. Drží a nepustí.(13.7.2006)