poster

Tři časy (festivalový název)

  • Velká Británie

    Zui hao de shi guang

Drama / Romantický

Tchaj-wan, 2005, 139 min

Režie:

Siao-sien Chou

Scénář:

T'ien-wen Chu

Kamera:

Mark Lee

Zvuk:

Tu Duu-Chih
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pm
    ***

    Veškeré mé dojmy z příjemné první povídky a z formálně zajímavé a obrazově nádherné druhé pohřbila naprosto zbytečná poslední, u které jsem měla spoustu času přemýšlet o úplně jiných věcech. Vlastně jsou "Tři časy" typickým dokladem toho, proč nemám ráda povídkové filmy: v celku nesoudržné, kvalitativně nevyrovnané příběhy, v detailech silné, ale jako neobstojí.(13.3.2011)

  • JoudaCZ
    ****

    Tři období, tři příběhy, vlastně třikrát totéž jinými prostředky... a přece jinak. Titíž herci v totožné výchozí situaci, jen s jiným vyústěním. Režisér přizpůsobuje výrazové prostředky době příběhu - dialogy formou mezititulků v příběhu z roku 1911, klidné vyprávění z roku 1966, klipovitý střih v roce 2005, stejně jako prostředí, hudbu či herecký výraz. Divácky nejpřístupnější i emocionálně nejsilnější je první část (1966), každá další vyžaduje od diváka více úsilí, dohromady však tvoří silný celek.(12.10.2010)

  • Ceres
    ****

    První příběh byl úžasný, 60. léta a k tomu skvělá hudba v kombinaci s přitažlivou Shu Qi to byla asi nejlepší část filmu. Druhá část, která nás zavádí do roku 1911, je navíc "dobově" zpracováná, takže se nedivím, že s doprovodnou hudbou a titulky místo rozhovorů, někteří u téhle části usínali:-). Třetí část je pro mě nejhorší, je hodně natahovaná a pro mě nezajímavá. Pomalé tempo tohoto snímku bylo pro mě velmi příjemné, jen škoda té třetí části, která byla nejslabší. Celkově 75 %.(10.7.2011)

  • Bluntman
    *****

    (KDV) (SEMINÁŘ TCHAJWANSKÉHO FILMU VE VESELÍ NAD MORAVOU) V roce 1983 Hou Hsiao-hsien režíroval příspěvek do povídkového filmu, který byl poté nazván dle jeho části, a to NOSIČ REKLAMY. O 22 let později se vrátil ke konceptu povídkového snímku, ale tentokrát zrežíroval všechny "kapitoly" sám. Nabízí se tak nejenom srovnání TŘECH ČASŮ a NOSIČE REKLAMY, ale zároveň i pohled na to, nakolik se posunul - pokud vůbec - jeho rukopis.Tři příběhy, které se odehrávají ve třech dobách (1911, 1966, 2005), spojuje společné téma lásky, jež má svá dobová a společenská specifika. Máme zde tedy odklon od akcentování ekonomické problematiky a jejího dopadu na (mezi)lidské vztahy, což bylo charakteristické pro tzv. Tchajwanskou novou vlnu a Tchajwan 80. let, směrem k nadčasovějšímu a univerzálnějšímu tématu relace malých a velkých dějin. I přes větší tematickou přístupnost, ačkoliv jsou na diváka kladeny nároky na základní obeznámenost s hybnými silami v dějinách Tchajwanu, se ale nevzdává formální náročnosti, kdy osloví především cinefily. Nemapuje se totiž jenom historie skutečná, ale zároveň i ta kinematografická, kdy první povídka (1966) v nechronologicky odvyprávěneném triptychu svou rozvolněností a nápaditou prací s významotvornou hudbou (Rain and tears a Smoke in the Eyes) upomene na podobu snímků 60. let, zatímco v druhé dekádě 20. století (1911) užívá mezititulků a velkých celků, aby se na konec (2005) kamera odpoutala, postavy ke komunikaci používaly moderní technologie (mobilní telefony, počítače ad.) a užívalo se realistického svícení, na které se upozorňuje. Ve výsledku jsou TŘI ČASY divácky přístupnější a koherentnější než NOSIČ REKLAMY, navíc opětovně potvrzují, že Hou Hsia-hsien vypráví filmem o filmu a vývoji filmových forem.(10.4.2011)

  • Adrian
    ****

    Tri príbehy na tému láska a vzťah v troch rôznych časových obdobiach s úplne diferencovanými generačnými prístupmi a štýlom života. Formálna stránka skvele dokresľuje vytvorený mikrosvet aj vďaka užitiu výrazových prosriedkov s ohľadom na na ich podriadenie časovým rovinám jednotlivých príbehov. Sekvenčnosť a pomalé tempo rozprávania evokujú podstatu myšlienok a krátkych spomienok, často nezatriedene uložených v našich pamätiach.(9.12.2005)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace