poster

Kočičí princezna (TV film)

Pohádka

Česko, 2005, 57 min

Režie:

Roman Meluzín
(další profese)
  • honajz
    *

    Jejda, to bylo blbé! Sofistikovaně, ale blbé. Nebýt Mrkvičky a Somra, pošlu to rovnou do odpadu, protože tomuhle se říká zblbnout z vlastního pocitu chytrosti. Některé dialogy se strašně snaží být vtipné a jen díky hercům nevyzní tak trapně. Zápletka je přitom strašně ubohá, vpád podvodníka oznámen pozdě a velmi mizerně natočen - podvodník se od začátku chová jako pitomec, takže z něho nějaké temné charisma nebo dokonce pocit ohrožení nejdou. Jinak technická - už vidím, jak jednou rukou přenesete sami po schodech truhlu, v níž se skrývá člověk. Podle oficiálního obsahu měl kocour nějak věci vyřešit, ale nepřišlo mi. U postavy prince jsem nevěděl, co je póza, a kdy se skutečně chová jak tvrdohlavý a omezený pitomec. Čvančarová prostě hraje hodnou holku, a to stačí, scénář jí nedává moc možností se nějak projevit. Královna je až podivně tolerantní, král zase celou dobu až podivně slepý a omezený. Pak se zde hraje s atributy, jež nemají pro děj žádné opodstatnění - řetízek s kamenem, kdyby nebyl, nic by to na vyznění neměnilo, celá ta scéna s dopisy také nikam nevedla a chyběla jí i nějaká pointa, klidně oddálená. A když se na scéně objevili rádoby tupí strážci a potom podivně se chovající detektiv, zabilo to ještě to drobné zdání normálnosti, jež pohádka krapítek měla. A to nemluvím o trapných průpovídkách typu "je to princezna jeho srdce".(23.9.2018)

  • Finskej
    **

    Trio Adamovská – Mrkvička – Somr z principu ani špatné být nemůže, tudíž v nich problém není. Jen zkrátka ani řečená trojice úctyhodných veličin nemůže zachránit to, čemu se říká "moderně pojatá pohádka", s níž scénáristická slaboduchost (jak už to tak u "moderně pojatých" pohádek nezřídka bývá) mlátí ode zdi ke zdi...(24.5.2016)

  • Jezinka.Jezinka
    ***

    Královna tolerantní a vstřícná tak, až to zneklidňuje, král unavený vládnutím a toužící svého syna, který má úplně jiné zájmy, přitáhnout blíž k trůnu, vševědoucí všemupomáhající komorník a chův (mužská varianta od chůvy, jsem hrdá na tenhle svůj dar rodné řeči) královské rodiny už pro druhou generaci a hodná pracovitá venkovská dívka Anička. Princ je, jak už se v pohádkách stává tradicí, vědecky zaměřený, zároveň má tajný intenzivní milostný poměr, což se s vědeckým autismem ve skutečném světě dost vylučuje. Královna má životní cíl získat ještě na stará kolena titul nejskvělejší tchýně, král se zaobírá nesmysly a neumí vystihnout podstatu a důležitost věcí a do toho všeho tam pobíhají podvodník, zloděj a detektiv. Královo naprosté mimoňství dokládá i fakt, že nepozná kocoura od kočky a člověk se jen marně ptá, jak se mu podařilo dosáhnout otcovství. A to ještě pořád mluvím o prvních dvou třetinách pohádky, které mě opravdu bavily, pak to začalo jít z kopce.(11.8.2015)

  • honeysuckle
    ***

    Už od začátku je jasné, kdo je zlý a kdo hodný, takže o "detektivní" pohádce nemůže být řeč. Mimoto příběh postrádá gradaci, jen si tak plyne, žádná krize, nic, a padouši jsou potrestáni ještě dříve než stihli něco pořádného napáchat. Roztomilá Čvanča, taktéž čtverka Adamovská-Mrkvička-Somr-Vlach, kteří podávají tradičně nadprůměrné výkony. Hodně mi vadila scénická hudba, která prochází celou pohádkou a hraje i ve scénách, kde je hudební podkres zbytečný, až otravný.(20.11.2011)

  • ostravak30
    **

    Ladislav Mrkvička, mladičká Jitka Čvančarová - to jsou jediné skutečně kvalitní a za podívání hodné atributy pohádky. Celkově je pohádka slabším kouskem, který se sice zoufale pokouší o humor, ale moc se jí to nedaří. Celá zápletka by byla snesitelnější, kdyby ale vzápětí poté, co se rozehraje zase neskončila, takže ani nemá šanci se rozehrát pořádně. A i konec je vlastně takový nemastný, neslaný. Pokus zajímavý, pohádka netradiční, ale poněkud méně záživná.(5.3.2019)