poster

Angel-A

  • Francie

    Angel-A

  • Slovensko

    Angel-A

Romantický / Komedie / Fantasy

Francie, 2005, 90 min

Režie:

Luc Besson

Scénář:

Luc Besson

Hudba:

Anja Garbarek

Producenti:

Luc Besson

Zvuk:

Jean Minondo

Scénografie:

Jacques Bufnoir

Kostýmy:

Martine Rapin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JFL
    ***

    Luc Besson přichází s pohádkou pro dospělé, kde místem za sedmero horami a řekami je Paříž. Ta však nemá nic společného s reálným velkoměstem s ulicemi plnými lidí. Naopak má blíže magickému místu, jakoby krátce po rozbřesku, což ještě zdůrazňuje černobílá kamera opájející se podmanivou architekturou města. Vstupte do svérázného, úsměvného a především okouzlujícího světa hlavních postav, které stejně jako hrdinové jiných Bessonových vyprávění nacházejí sami sebe a své city, které rezonují na druhé straně plátna/obrazovky.(9.8.2008)

  • SaNcHeZ_cz
    ****

    Zvláštní mix již několikrát viděných motivů v přesto originálním a podmanivém podání. Angel A je příjemnou až hřejivou výpovědí o tom, jaké by to bylo mít vlastního anděla. Rozhodně to není bezchybné a zaručeně to nesedne každému. Nicméně i přes svoje chyby (například přestřelené finále) je Angel A emočně silnou záležitostí která dokáže na diváka zapůsobit.(11.3.2012)

  • Slarque
    *

    Už ani nepamatuju, kdy jsem se naposledy v kině tak nehorázně nudil. Jamela Debbouzeho jsem měl za chvíli plný zuby a Rie Rasmussen je sice krásná, ale po herecké stránce je to dřevo, i kdybych ji porovnával jenom s jinými modelkami. Když měla předvést nějaké emoce, vypadalo to trapně. Nejpříšernější je ovšem scénář, který je především moralita s otřesnými dialogy, pak romance a nakonec možná i komendie. Nebýt úžasné černobílé kamery, byl by to naprostý odpad!(9.8.2006)

  • gudaulin
    **

    Řada kritických komentářů uživatelů a jejich nízké hodnocení nepochybně vychází ze zklamání, že Luc Besson nenatočil novou Nikitu nebo Leona, zkrátka a dobře čekali jiný žánr a jiný děj. Poté, co si Besson vydobyl respekt ve francouzském filmovém průmyslu svými akčními snímky, mohl si dovolit experimentovat i s jinými žánry a pokusil se vytvořit poetický romantický film o vztahu anděla a pozemského hříšníka. Potíž je v tom, že ta poetika na plátně moc nefunguje, protože chemie mezi Debbouzem a Riou Rasmussen z řady důvodů nefunguje rovněž. Angel-A po pravdě funguje přesně do okamžiku, kdy se na plátně objeví Angela, a to je pohříchu moc brzy. Ten film měl být natočený jako čistokrevná komedie, protože Jamel Debbouze má velké komediální nadání a ve filmech nebo nebo televizních šou je obsazovaný především jako bavič. Rie Rasmussen je především modelka a celebrita, která by nejspíš komediální roli utáhla, ale tuhle melodramatickou polohu by měla potíž zvládnout i zkušená herečka. Snímek se zkrátka tváří moc vážně a snaží se prodat vztah, kde je dívka o půl metru vyšší než její nápadník. Je to naivní, nedomyšlené a ve svém důsledku nefunkční. Z hlediska tvorby Luca Bessona se to dá považovat za nepodařený experiment. Celkový dojem: 40 %.(4.4.2011)

  • novoten
    **

    Obsahová i vizuální nuda. Stokrát viděný námět nepřináší vůbec nic nového a veškerá hypotetická síla dialogů zaniká v jejich nesnesitelné ukřičenosti. Jamel Debbouze byl sice skvělý v Amélii i ve druhém Asterixovi, ale už by nikdy, opravdu nikdy neměl dostávat vážné role, protože je prostě k smíchu. Navíc scénář mu příliš nepomáhá, protože jeho postava se přestane chovat jako odpudivý debil asi až deset minut po "proměně". A nevím, jestli závěr měl být dojemný nebo působivý, ale působil přesně opačně a já marně vzpomínám, kdy naposled jsem se u filmu cítil takhle trapně. Druhá hvězda za příjemný vizuál a Bessonův smysl pro detail.(9.11.2006)

  • - Film obsahuje odkazy na snímky Nebe nad Berlínem (1987) režiséra Wima Wenderse a Život je krásný (1946) Franka Capra. (Terva)

  • - Film měl premiéru ve Spojených státech na filmovém festivalu Sundance 2007 . (Terva)

  • - Jamel Debbouze je ve skutečnosti jen o 13 cm menší než 178centimetrová Rie Rasmussen. Scéna pod mostem, kde je možné výškový rozdíl zaznamenat, je umocněna schodem, na kterém Rie Rasmussen stojí. Svo roli hrají i hereččiny lodičky s podpadkem. (smith22)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace