Reklama

Reklama

Let číslo 93 aerolinek United Airlines startoval kvůli čekání na ranveji o něco později. Když letadlo dosáhlo letové výšky, už byly dostupné zprávy o unesených letadlech. Piloti dostali textovou zprávu: "Pozor na vpád do kokpitu, dvě letadla narazila do Světového obchodního centra." O chvilku později do kokpitu vtrhli únosci, z rádia se ozvalo dvakrát Mayday, pak se řízení zmocnil únosce. Pravděpodobným cílem letadla měl být důležitý objekt ve Washingtonu, spekuluje se o sídle Kongresu nebo Bílém domě. Pasažéři uneseného boeingu se telefonicky spojili s policií, linkou United Airlines i svými blízkými na zemi. Dozvěděli se o únosech letadel a jejich nárazech do budovy Světového obchodního centra. Podle rekonstrukce událostí se pak pasažéři odhodlali k odporu. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 264)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Zapomeňte na Kurta Russella a Leslieho Nielsena. Zapomeňte na šťastná přistání, z prdele kliku amatéra za kniplem a rande sjednaná 10 vteřin po opuštění hořícího letadla. V době bezprecedentního teroristického činu z vás dokumentarista Greengrass udělá malé mušky ve zmatených řídících centrech i na palubě letu United 93, aby vás spolu s hlavními hrdiny donutil na konci přestat dýchat. Snad věrně a přiměřeně emotivně tak složil zaslouženou poctu obyčejným lidem, co se ocitli v nepravou chvíli na nepravém místě a položili svůj život za bezpečnější (západní) svět. S jednou věcí však budu mít odjakživa problém - s mírou PUBLICITY. Let číslo 93 je jen další kapkou do oceánu zvaného War on Terror, zatímco jiné informace, doplňující celou mozaiku objektivity z druhé strany, zůstávají jako Sahara po mírné dešťové přeháňce. Tohle ale není problém Greengrasse, ale nás všech. Připomínám, že v době útoků četl George W. Bush dětem ze základní školy na Floridě pohádky. Věříte na ně ještě taky..? ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Paul Greengrass | Hudba: John Powell | Produkcia: Paul Greengrass, Tim Bevan, Eric Feller, Lloyd Levin | Distribúcia: Universal Pictures, United International Pictures, Buena Vista International | Štúdio: StudioCanal, Working Title, SKE Entrertainment | Rozpočet: 15 miliónov $ | Tržby: 76,286,096 $ || Komerčný, emócie vykrádajúci počin. Už nechcem vidieť žiadny film o tom, aký sú araby ,,terorisi,,. Zvyšuje sa mi pritom krvný tlak, a nie umelecký zážitok z filmu... update: Film disponujúci s obrovským zastrašovacím účinkom pre každého, kto letel lietalom, alebo ho to onedlho čaká. Možno aj úmyselne... 15% | HD, DD, EN DTS | ()

Reklama

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

sakrys dobry emocionalni zazitek. neni to dokument neni to ani obycejny film, je to greegrasovske pojeti jedne strasne udalosti. A i kdyby to, co se tam udalo, nebylo vykresleno pravdive, jako dojemny pribeh lidi na okraji zivota funguje tenhle klenot na jednicku. Jinak jako kazdej Greengrasuv film (kdo nevidel Bourne Supremacy a BOURNE ULTIMATUM o hodne prichazi a je loser) A ja blbec sem zrovna u toho 10 minutoveho emocemi prosyceneho finale jedl obed. Fakt sem se necitil nikdy tak spatne. A ty sceny zniceni WTC jsou podany tak mrazive, az zamrazi :-). Takze suma sumarum doporucuji jako film, ktery zvetsil mou sbirku (ciste) 5ti hvezdickovych filmu 100% ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

V průběhu snímku jsem byl vcelku přesvědčen o konečném čtyřhvězdičkovém hodnocení (ten zmatek v řídících střediscích byl zrežírován skvěle, ale zas až tak mě to nebavilo), avšak závěrečná půlhodina je něco tak neskutečně geniálně strhujícího, že těch pět hvězd dávám naprosto bez výčitek. Silnější "historický" film jsem neviděl. 93% ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Bezvýhradně nadšené zámořské ohlasy nelhaly. Zezačátku Greengrass geniálně vrací divákovi náhledem do dění v letových střediscích šok 11.září i se všemi zmatky ("Kam letí ty stíhačky?") a strnulým úžasem (garantuji vám, že ačkoliv jste viděli náraz druhého letadla do jednoho z Dvojčat aspoň stokrát, v Greengrassově podání vás z vizuálně provařeného záběru opět pořádně zamrazí). Posledních 40 minut se pak, počínaje únosem letadla, děje neskutečná emocionální jízda, při jejímž konci jsem měl, ve scéně kdy se pasažéři dobývají do pilotní kabiny, tep asi 220 a sbíral spadlou čelist z podlahy. A to i navzdory vědomí, jak to celé dopadne. Úžasné! A pokud se obávaté nějakého patosu, se záběry plnými hvězd a modročervených pruhů, obáváte se zbytečně. Na to je Greengrass až příliš velký formát. PS: Vzhledem k neuvěřitelné odvaze, kterou někteří cestující projevili a kterou film tak působivě zachycuje, se domnívám, že lepší filmový epitaf si jejich pozůstalí ani přát nemohli. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (34)

  • Ještě před začátkem plnohodnotné práce na filmu si tvůrci vyžádali povolení od rodin pozůstalých. Režisér Paul Greengrass komentoval, že "jsem považoval za danou věc, že kdyby mě odmítli, film bych nenatočil. Ukázal jsem jim, co jsem natočil dřív, a doufal jsem že pochopií, o co mi jde. (...) Setkal jsem se třemi druhy lidí: Jedli rozhodně chtěli, abych tenhle film natočil, druzí si nebyli jistí, a třetí byli proti. V takové chvíli samozřejmě musí následovat dialo. Je třeba vysvětlit jim, co jste zač, co jste udělal a co udělat chcete. V tomhle případě se ti nerozhodnutí stali přesvědčenými a v případě těch oponujících jsme mohli pochopit, proč se jim představa filmu nelíbí. Například paní Feltové v tom letadle zemřel manžel. Vzpomínám si, jak jsem se s ní sešel a jak jí byla představa filmu zpočátku velmi proti srsti. Řekla, že se s námi sejde, abychom si o tom promluvili. Zkoušel jsem jí co nejupřímněji vysvětlit, o co jde, a řekl jsem: 'Jeden z problémů je samozřejmě to, že ať už natočím jakýkoli film, musí být dost realistický, jinak by nemělo smysl ho točit. Bude to hodně trýznivé. Musíme konfrontovat realitu a to je něco, co spousta lidí nebude chtít vidět. Ale obávám se, že bych mohl natočit scény, které by vás hodně rozrušily.' Paní Feltová je velmi impozantní osoba, na kterou nikdy nezapomenu. Ocelovým pohledem se mi zadívala přímo do očí a řekla: 'Vy nemůžete vytvořit žádné scény, které by se alespoň přiblížily tomu, s čím od jedenáctého září musím žít každý den. Toho se nebojím. Bojím se, že vznikne film, ve kterém takové scény nebudou. Jestli nejste připravený zobrazit realitu, nechci s tím filmem mít nic společného.' Až poté začala věřit. A já cítil morální zodpovědnost vůči tomu, co mi tehdy řekla." (NIRO)
  • Nic nenasvědčuje tomu, že se německý pasažér Christian Adams ve skutečnosti zachoval tak, jak je popisováno ve filmu. Příběh Evropana, který se snaží zabránit ostatním v napadení teroristů, je fiktivní a není založen na žádných nahrávkách či telefonních rozhovorech z letadla. (washek)
  • Na snímku spolupracovaly také rodiny obětí. Produkci přinesly oblečení obětí, oblíbenou hudbu, knihy a oblíbené pamlsky, které pravděpodobně měli se sebou na palubě. (imro)

Související novinky

Co nového chystá režisér Paul Greengrass?

Co nového chystá režisér Paul Greengrass?

30.11.2023

Jsou tomu prakticky už tři roky od doby, kdy na Oscara nominovaný režisér Paul Greengrass vydal svůj zatím poslední celovečerní film, kterým bylo westernové drama pod názvem Zprávy ze světa s Tomem… (více)

S Greengrassem pod Berlínskou zdí

S Greengrassem pod Berlínskou zdí

26.10.2014

Britský režisér Paul Greengrass (Bournův mýtus, Bourneovo ultimátum) má velkou zálibu v dramatech podle skutečných událostí. Jeho Krvavá neděle, Let číslo 93 nebo Kapitán Phillips patří mezi špičku… (více)

Noční můra s DiCapriem

Noční můra s DiCapriem

12.09.2014

Britský režisér Paul Greengrass s oblibou rekonstruuje skutečné události. A po Krvavé neděli, Letu číslo 93 nebo loňském Kapitánu Phillipsovi si našel další projekt, s nímž se ohlédne do minulosti.… (více)

Greengrassův neuvěřitelný špión

Greengrassův neuvěřitelný špión

30.07.2014

Paul Greengrass je sice známý především díky Bourneově mýtu a Bourneově ultimátu, jeho specialitou jsou ale dramata podle skutečných událostí. Krvavá neděle, Let číslo 93 nebo Kapitán Phillips patří… (více)

Reklama

Reklama