Komentáře uživatelů k filmu (1 945)

  • POMO
    ***

    Ups. Žiadny mega epos sa nekoná. 300 je skromný experiment podľa 10-stránkového scenáru a s peknými blue screenovým pozadiami. Dialógy sa tvária tak šialene vážne a cool, až sú na pousmiatie. Príbeh recykluje to, čo nám už povedalo Statočné srdce a Gladiátor, akurát v skratke a sústrediac sa výhradne na vizuálnu stránku. Dobre sa na to pozerá, bojové scény sú premakané, ale všetko ostatné je voda. Nebyť spomalených záberov, trvalo by to sotva 60 minút. Pekná jednohubka, ale dúfam že nepredpovedá začiatky nového filmového žánru. To by sa nám neblýskalo na duchaplnú budúcnosť.(13.3.2007)

  • KevSpa
    ****

    Vizuální orgie (a na polonahého Gerarda Butlera se hezky kouká:).(22.3.2007)

  • Cival
    ***

    Obrazy nádherné až k zalknutí, válka dlouhá, akce (bráno do důsledků) ale vlastně žádná. Jen krásné přestylizované výjevy z bitvy. Ale že by vtáhly a nadchly v celé hodině a půl? To ne. 70%(19.2.2007)

  • Lima
    **

    Dovolil bych si parafrázovat větu, vyřknutou ve filmu samotném: "Mé oči viděly groteskní podívanou, přivolanou z nejtemnějších koutů Millerovy podivné duše". Znásilnění historie pod pláštíkem ´komiksové adaptace´ (pod kterou se dnes toleruje vše, snad i kdyby z Němcové Babičky někdo udělal dominu v sado-maso salónu), fanaticky neústupný (byť nepopiratelně charismatický) Leonidas mi připomínal jiného fanatika Hoferika ze Signum Laudis, tedy za krále bych ho určitě nechtěl a zpomalené záběry ve druhé půli s jejich houstnoucí frekvencí nudily k smrti. Jestli vzhledem k vysokým tržbám podobně prázdná a narcistně načančaná záležitost bude do budoucna ve filmové branži udávat směr, pak nezbývá, než zvolat "Gott mit uns!" Nejsem si jistý, jestli věty typu "...měl jsem po skončení filmu chuť někomu rozbít držku..." je ta správná emoce, kterou by si měl člověk z filmu odnést, nicméně nepochybuju, že pro mladé rozlobené pubíky je tohle momentálně nejlepší film jejich doposud krátkého života :o)(7.4.2007)

  • Galadriel
    *

    Už mě pomalu začínaly nudit filmy libující si ve vizuálních orgiích a myslící si, že tím, že nepoužijí nic než počítačové exteriéry, dvě až tři barvy, spoustu zpomalených nebo zrychlených záběrů a hodně krve už nepotřebují nic dalšího a lidi budou jásat. Bitva u Thermopyl dovedla tohle schéma do extrému a mě málem unudila k smrti. Na tuhle hru odmítám přistoupit. Dvě hodiny červeno-žluté (resp.v noci červeno-modré) slátaniny, která se ani nesnaží naznačit nějaký příběh, která vykrádá na co si jen z historických filmů vzpomenete (Gladiátora ale nejvíc - scéna v ječmenu bije do očí, včetně hudby), přetéká naturalistickými boji a litry krve, ale přitom nechává diváka chladným ke komukoliv, kdo zemře. Herci nedějlají nic, že velmi expresivně vydávají rozkazy a řvou rádobyhrdinské věty a ani hudba za moc nestojí - mně neznámý Tyler Bates se ani nepokouší být originální, to, co stvořil, nejsou citace, ale do uší bijící opisování. Už dlouho jsem nelitovala nějakých dvou hodin tak, jako po dokoukání "300".(26.8.2007)

  • Tsunami_X
    ***

    Snyder sere mramor a snaží se otrocky převyprávěné omalovánky povýšit na plnohodnotnou filmovou výpověď. Evidentně při tom zapomněl, jak účelně vygradovat scénu a že čeho je moc, toho je příliš. Kulisovou estetikou tenhle komerční hit připomíná hollywoodské exkurze do antiky padesátých let a svou svalovinou zase řežbu z osmdesátek. Nezbývá než doufat, že se digitální krev nestane standardem a Franka Millera se v budoucnosti chopí někdo, kdo nad jeho předlouhou nebude zuřivě masturbovat. Pořádně jsem si užil akorát tak závěrečné titulky a toho šmejda co vypadal jak Michael Berryman.(27.3.2007)

  • Gemini
    ***

    Už několikrát jsem ve svých hodnoceních použil spojení "forma pohltila obsah". Nebylo to vždy v tomtéž smyslu a někdy to značilo plus, jindy mínus. Tohle bude bohužel ten druhý případ. Jistě, nemělo jít o nadupanou starověkoválečnou rekonstrukci, ale o převedení Millerova comicsu, a i to je provedeno trochu jinak než u Sin City. Jenže - za prvé - já mám ten dějepis opravdu rád;) A za druhé - nejen antický hrdina má v sobě nést něco víc a dát to divákovi pořádně sežrat. A to se bohužel Gerardu Butlerovi nezadařilo. Nejen že Crowovi to v Gladiátorovi baštíte podstatně víc, ale i přímo mezi Sparťany jsou dva daleko působivější vznešení bijci - Vincent Regan, který o svých možnostech dal tušit v podobné (ale daleko menší) roli na písku před hradbami Tróje, a vedle něj David Wenham (alias Faramir). Nechci nějak dehonestovat výkon pana Fantoma Butlera, ale postávání ve svitu Měsíce jen v rouše Adamově, taktické náčrty a ironické rozmluvy s přihřátým kolosem Xerxem mu jdou podstatně lépe než hřímavé dějinotvorné monology. Taky se nějak nemůžu smířit s předestřeným zpodobněním antického ideálu ženské krásy, a to uznávám, že Lena Headey je jinak vážně kus. Na můj vkus poněkud útlý kus, takže spíš kousek než kus, ale to je fuk, prostě takovéto role by měly dostávat herečky podobných kvalit jako Monica Bellucci. Otázka je, do jaké míry je onen slabší herecký projev královské dvojice způsoben osobními predispozicemi a nakolik jde o režisérovu práci. K té mám výhrady nejvýhradnější - i kdyby Frank Miller měl jakýsi záměr onu přehlídku fyzických degenerací použít ke zpodobnění boje ušlechtilé kalokagátheiy proti zkaženosti okolního světa, může snad někdo na režijní stoličce zapojit mozek a zabránit tomu, aby se někteří (možná otrlejší, možná podívanou méně pohlcení) diváci začali při pohledu na magora se sekyrami místo rukou uchechtávat a při výstupu kozlíka nikoliv Šikuly, ale Bafometa, propukali v smích. Přejdeme na pozitivnější vlnu - z práce skladatele Tylera Batese je znát, že už má něco za sebou a že se Zackem Snyderem nepracuje poprvé. Hudební stránka zaslouží potlesk a poté, co provedu poslech, možná i něco víc. Obzvlášť závěrečné titulky, kde naplno vyrazí na zteč Millerovo umění, jsou skvělé, pročež NEODCHÁZET, sedět a vychutnávat. A klad pro mě osobně největší vahou disponující - takovou atmosféru poctivé brutální řežby dvou sevřených šiků pěchoty jako při prvním útoku, jsem ještě nikdy nezažil. Klaustrofobie, třesk štítů, hlavně neustoupit, jediné slabé místo a vše je ztraceno, naprostá bomba, vážení! No a ty přechody do protiútoku, rozptýlení šiku a choreografie jednotlivců proti přesile, to má taky své kouzlo. Sice naivní, ale kouzlo:) A ne slabé... Závěrem asi tolik - Třístovka měla na víc, vizuální obžerství mě nepohltilo tak jak jsem čekal a v televizi nebo tak to bude asi ještě slabší. Přesto a právě proto - jděte do kina. Ten film si míň než 70% nezaslouží, a ta nižší hodnocení mu bohužel reálně hrozí, if served without proper caution...(26.3.2007)

  • Tosim
    ***

    Mnoho slov (vypravěč je opravdu zbytečný), moho gest a když dojde k první, druhé a dalším bitvám, říkáte si, že už snad po sto padesáté osmé nemusíte vidět krev, stříkající přes celý obraz. Leč děje se to pořád, až do omrzení. A následují srdceryvné okamžiky a přátelsky chlapské poplácávání po zádech, ale co na tom, vytane-li vám na mysl, že pokud se ve snímku někdo ohání svobodou, tak pouze pro válečníky, nedej Bože být homosexuálem, postiženým, knězem, politikem nebo filozofem. Ženy mohou vzdychat nad "struhadlem" Gerarda Butlera, já bych mohl třeba nad scénou soulože s královnou, nic proti, ale u filmu, který stále předstírá něco víc, by to bylo vyloženě stupidní. Aspoň, že snímek rychle utekl. 50%.(4.2.2008)

  • Matty
    ***

    THIS IS BULLSHIT!!! Je těžké kritizovat něco navenek tak dokonalého, přesto dutého jak halloweenská dýně. Je těžké nenechat se omámit nablýskaným povrchem, dokázat si, že hlasité výkřiky, spršky krve a čtyři zpomalené záběry během dvou minut neznamenají kvalitní film a nehodnotit tudíž čtyřmi či snad dokonce pěti hvězdičkami. Nepopírám – měl jsem to nutkání a narůstalo přímo úměrně s počtem usekaných končetin za vteřinu. Tím, že nakonec hodnotím třemi hvězdičkami, v žádném případě nechci dávám na odiv své rádoby intelektuálské pohoršení nad něčím podobně primitivním. Třístovka totiž mohla být ve své jednoduchosti podstatně zábavnější. Především, zápletka spočívající ve střetu heterosexuálních nadlidí s dokonale vypracovanou muskulaturou a slabošských gayů ze všech koutů Asie, není hodna téměř dvou hodin. Snyder z thermopylské soutěsky neustále odbíhá do Sparty, kde nás nechává sledovat sítě nudně spřádající Leonidovu manželku a koketuje s něčím jako dějem. Jakkoliv sebejistý na vizuálním poli, příběh poutavě vyprávět nedokáže. Podobně Snyder selhává, co se týče práce s nadsázkou. Sveřepý výraz Gerarda Butlera, největšího mača, rasisty a sexisty filmového plátna (ne nadarmo mi Word jeho příjmení opravuje na Hitler), unikátního to vzorku politiky vojenského státu (ne nepodobné politice jiného současného státu), nelze brát zcela vážně. Věřím, že ani Miller při psaní komiksu nezachovával věčně vážnou tvář a s ironií, případně nějakými náznaky politické satiry, pracoval obratněji. Pakliže ne, pakliže mělo opravdu jít o smrtelně vážně míněný film, smekám před odvahou (či spíš neskrývanou hloupostí?) tvůrců, kteří nejspíš v životě neslyšeli slovo fašizmus. Budeme-li se bavit čistě o formě, Bitva u Thermopyl splnila svůj účel. Avšak účel natolik zbytečný a sobě samotnému sloužící, že žízeň po historickém velkofilmu budu raději hasit Gladiátorem, z něhož Snyder bezostyšně vykrádá milostný motiv i obilné lány, typický to znak starověkého Řecka a Říma očima hollywoodských filmařů. 65% Zajímavé komentáře: Lima, Gemini, Renton, Faidra, Jordan, flanker.27, vincent, hudryhudry, agathon, curunir, Martinius(5.8.2008)

  • Isherwood
    *****

    Snyder přišel bavit! Elegantní recyklant klasického sandálového dobrodružství a hrdinského eposu zabalil do nádherně přestylizovaného audiovizuálního balíčku, který se samotnou historií má společného opravdu pramálo a hledání dějinných souvislostí se snad ani nedá nazvat diváckým ignorantstvím. Drtivá většina současné produkce je na tom stejně, tak proč se v tom rýpat zrovna tady, když už od začátku je nad slunce jasné, že patetická fráze bude součástí každého Léonidova (nejcharismatičtější vojevůdce filmového plátna několika let nazpět Gerrad Butler boduje!) monologu, ryze chlapsky namachrované řeči každého dialogu a že samotná bitva nebude ničím jiným, než obrazovým obžerstvím té nejlepší jakosti. Užil jsem si Třístovku pro její relativní originalitu do poslední kapky digitálně redendrované krve, kterou hrdinové prolili a rozhodně nemám o budoucnost další hollywoodské produkce strach. Podobných boomů už tady bylo několikero a za pár let si mladí rozzlobení pubíci najdou svůj nový kult. Spíše překvapuje, jak moc lidí najednou po shlédnutí 300 prahne po ryzí intošině, která však přežila (a přežije) všechno.(29.4.2007)

  • Malarkey
    *****

    Bitva u Thermopyl se nedrží přesných historických pravidel, zobrazuje historii tak jak ji nakreslil a zpodobil Frank Miller, temně, hrdině bez špetky milosti, tak jak se k tomuto filmu sluší a patří. Jsem sice Slávista, ale Sparťanům jsem zde fandil i přesto, že jsem věděl jak to s nimi nakonec dopadne (holt i výjimky se najdou). Bitvy jsou opravdu velkolepé a chvílemi neni na filmu znát, že je celý točený na modrém plátně, a že ve skutečnosti herci hrají neskutečné divadlo. Je až podivuhodné jak za málo peněz vytvořili tvůrci takovýto epos. Dejme tomu, že zbytečný materiál z Tróje a Alexandra Velikého přišel vhod a nabrat ne příliš známé herce byla strategie, která se tvůrcům prostě vydařila. Gerard Butler jako král Leonidas byl skutečně velkolepý a hrdý muž na to, že věděl co ho čeká, naopak Rodrigo Santoro jako král Xerxes zbuzoval strach a nenávist a když se to tak vezme, tito herci ač nejsou příliš známí dokázali ze svého umu vyrvat patřičný kus a vložit ho do tohoto filmu, jako kdyby oni sami bojovali o kus země, patřící každému z nich. Další obrovské plus je v hudebním doprovodu, tak emotivní zážitek jsem u filmu dlouho neměl, výrazné, hrdinné a přesto smutné. Válečně potemnělá paleta zní v uších a díky tomu samotný film vyniká na svojí velkoleposti. Jediné co bych mohl vytknout byli zdlouhavé a nudné pasáže z města Sparta, kde se nic moc nedělo a já čekal na to, až děj znovu poskočí a kamera se opět objeví na bitevním poli. Zack Snyder dokázal legendu převést na plátno jak z historického hlediska tak i díky komiksu, který jak on řiká stál nad onom zrodě tohoto filmu a právě podle komiksu převážně je tento film natočen. Ale to je jen vedlejší informace na rozdíl tomu, že splnil svůj hlavní úkol, který tehdá vyřkl samotný král Leonidis: "Nezapomeňte na nás" a tak učinil...a již teď trhá rekordy po celém světě a zarývá se do pamětí všech diváků.(31.3.2007)

  • Cervenak
    ****

    Ťažká dilema medzi 4 a 5 hviezdičkami. Dávam 4, pretože to nebol drtiaci a absolútny zážitok ako napr. Pán prsteňov či Matrix. Zároveň však na tom filme nenachádzam VôBEC NIČ, čo by som mal potrebu kritizovať. Kráľovnina línia v Sparte mi vôbec nevadila, pátos je presne na hrane (teda tak, ako má pátos byť), herci napospol výborní, bitiek tak akurát (ale kľudne mohlo byť aj viac), spomaľovačky mi neprišli nadbytočné, minutáž úplne presne trafená (vôbec by mi nevadila ešte nejaká štvrťhodinka navyše). Krv super, frajerské dialógy super, Butler vynikajúci a veru neviem-neviem, či by ho Maximus Crowe a Achilles Pitt zvládli, hoci som ich doteraz považoval za najlepších antických hlavorubačov. Trochu mi s odstupom vyvstáva v mysli dojem "telocvične obloženej zeleným plátnom", to je z filmu cítiť, ale na druhej strane: čo chcieť za 65 miliónov, že? Ale ani to nevadí, lebo film sa mi viac páčil v dialógových pasážach než v okamihoch vizuálnych a krvavých orgií. Dosť pochybujem, že toto do sily zážitku prebije niečo z letných megapopcornov...(30.3.2007)

  • J*A*S*M
    **

    Zacka Snydera mám velmi rád za Watchmeny a Úsvit mrtvých (Soví strážci a Sucker Punch slibují taktéž velké věci), ale 300 bylo politování hodné šlápnutí vedle. Vizuálně vymakaná historická řežba (na můj vkus ale příliš digitální a umělá), která se k vlastní smůle bere stoprocentně vážně. Gerarda Butlera subjektivně pokládám za jednoho z nejméně sympatických herců vůbec, jeho hrdinské proslovy ve mně měly tendence vyvolávat záchvaty smíchu. Tohle není Sparta, tohle je špatný vtip.(12.9.2010)

  • Djkoma
    ***

    Zklamání roku! To pro začátek, aby bylo jasno, na které straně barikády jsem já se svou ctí a hrdinstvím, kterou hrdinové filmu 300 jistě chápou lépe než ostatní. Po naprosto dech beroucích trailerech (které bohužel ukázali vše podstatné a zajímavé) jsem se nemohl tohoto masakru 300 Sparťanů proti Perské armádě dočkat. Bohužel moje očekávání se naprosto minula s výsledným produktem, který natočil Zack Snyder a který sbírá miliony dollarů po stovkách. Nejsem fanoušek F. Millera ani jsem nečetl jeho comicsy, ale částečně snad chápu jeho temné vize, pohledy na svět ze stínu, kde si hrdina otírá nůž od krve... V poslední době se stává módou točit filmy podle jeho comics-ů, ale vždyť jde o úplně jiný svět s jinými pravidly, který těží svou sílu z elementů vzdálených filmu. Film není comics a pokud nedokážete naplno využít všech možností pohyblivého zázraku, stanete upadnete v zapomnění. Jak toho tedy využít? To je otázka na kterou mi nedokázal odpovědět Robert Rodriguez ani Zack Snyder. Oba se snažili, ale oba vytvořili svět, který je svým stylem, příběhem i vyprávěním comicsový a to je problém. Je pravda, že Zack Synder udělal větší krok a přiblížil se filmovému světu více, ale to nestačí. Neustálá snaha o filozofování, obhajoba vlastního konání a zdlouhavé projevy postav filmu pouze ubližují. Je tu příliš mnoho ALE... (např. proč renderovaná krev stříká z každého, ale země je jí neposkvrněná? Proč se jeho manželka chová jako by jí čest a úcta byli cizí?Proč je film plný scén, které už tu byli a které na první pohled vykrádají díla let minulých? Od LOTRa přes Gladiátora k Králi škorpionovi?Proč kvůli viditelné snaze neodklonit se od comicsu se na bojišti střídají sloni s nosorožcem a jejich účast působí natolik směšně? apod.). Snyder ani nevyužívá hudby, která je ve dvou okamžicích nadpozemská, ale pak upadá do šedi tvrdší hudby a variací na hudební motivy z Gladiátora. Každý se těšil na úchvatný masakr, ale ten je neskutečně zkažen příběhem Leonidasovi manželky a film pak ztrácí svůj "tah na branku" a agresivní pojetí. Počítačový svět je... umělý. Nelze to říct jinak. Třístovka se odehrává v umělém světě, který vypadá pohádkově, kresleně a některým scénám to dodává na úchvatnosti. Bohužel na úkor kvality. Zajímala by mě délka filmu, pokud by zpomalené scény, kterým to jednou přidává na efektivnosti a podruhé je to opravdu výrazně zesměšňuje, byli puštěny v normální rychlosti. Před nedávnem se nadávalo na Gibsonovo vyžívání ve zpomalených záběrech v Umučení Krista a dnes? Svět se mění příliš rychle...Jsem zklamán, protože jsem očekával film plný krve a akce a dočkal jsem se "pouze" pár kvalitních soubojů, krve nekrve, nudného příběhu "co se odehrává, když král odejde do války s pár přáteli" a velmi mnoho mluvícího filmu, který jediné co doopravdy chce říct, je jak moc je důležitá čest, úcta a hrdinství (a to celých 117 minut a stále dokola). Slabé 3*.(28.3.2007)

  • Enšpígl
    ****

    Fans pražské Slavie asi při některých větách musí značně trpět, naopak sparťani asi začnou mávat šálama a křičet Horst Siegl. My ostatní si můžeme v klidu užít dalšího masakru ze kterého stříká krev až do branky pražské Slavie. Mě osobně film silně překvapil a nebejt těch keců ve Sparťě, které se prostě do tohoto druhu filmu nehodí, dal bych možná i plnej počet. Film se měl trošku zkrátit a zaměřit výhradně na boj a akční scény, to by po tom byla ta správná lahůdka a vůbec by mě nevadilo, kdyby tam sparťani přitáhli například tank a začali to tam do těch peršanů mydlit třeba stíhačkama. Mě je to úplně u prdele, hlavně, že za chvíli začíná hokejova extraliga Sparta - Litvínov a já už se nemůžu dočkat jak si ve stařičké holešovické hale všichni společně zařvem THIS IS SPARTA !!!!!!(16.9.2007)

  • Renton
    ****

    Scénář: Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon .. You will not enjoy this. Zack Snyder vytáhl z rukávu další eso!! Příběh stojí na historickém základu a hutné comicsové novele Franka Millera. Co se převedení do scénáře týče, je ona obrazová jednoduchost a přímočarost prakticky zachována a po stručném úvodu, který vysvětlí zocelující postupy pro čistotu rasy vojáků Sparty se vydáme k osudné soutěsce, kde se to s několika málo prostřihy na královu choť a její lobby jen mele, vraždí a krvácí ve velké bitvě za velké ideály. Ani jsem nečekal nějakou větší dějovou složitost, nepřekvapí ani agitační proslovy o svobodě a ochraně hodnot západní civilizace - takových jsem slyšel už spousty, dlužno však dodat, že mě i tentokrát berou, tam kde mají. Tento film však stojí na zcela jiném základu a to technicky precizně odvedené práci a režii. Hyperstylizovaná výprava, barevně vypreparovaná s ostrými kontrasty, kde slovo realita nebo rekonstrukce nemá prostor se uplatnit. Pompézní bitevní scény - mozaika běsnivých klipů z krvavé vřavy - berou zpracováním dech. Konkrétní bojové záběry jsou přesně zrežírované sekvence bez zbytečných střihů (to mám hodně rád), kamera dynamicky střídá pozice, boj fázově mění tempo, nechybí detailnější přibližování .. švih, otočka, opět širší záběr a krev cáká, údy poletují .. velmi drsné přesto stále líbivé. Pudové sevření, časté mrazení i kapku potu za krkem jsem doslova pocítil a o to tvůrcům evidentně šlo. Nejen na této frontě uspěli. Trailer jistě mnohé navnadil, jenže teprve na velkém plátně všechny tyto choreograficky a graficky dokonale zpracované pasáže vyniknou. Tak neváhejte, tohle je Sparta, jak ji ještě neznáte.(18.3.2007)

  • T2
    *****

    Rozpočet $65miliónovTržby USA $210,614,939Tržby Celosvetovo $456,068,181Tržby od roku 2009 za predaj Blu-ray v USA $7,049,732 //počet predaných kusov 595,837Tržby za predaj DVD v USA $276,328,139 //počet predaných kusov 13,421,427„Hrdinstvo sa stáva legendárnym pojmom práve tu, na mieste kde čaká na svoju hrdinskú smrť 300 Spartanov chrániacich Grécky národ.“ _Meno režiséra Zack Snyder sa pre mňa od tohto momentu stáva dôležitým filmovým pojmom! Jeho meno my utkvelo v pamäti už pri sledovaní jeho prim debute Úsvit mŕtvych ale čo nám priniesol potom už nieje len taká fajn podívaná, toto sa stáva jedným z vrcholov dnešnej kinematografie. Natočil takpovediac krásnu doslova obrazovú symfóniu na hrdinský mýtus odohrávajúci sa v božskom Grécku, kde je studnica udatných hrdinských činov doslova nevyčerpateľná. _Frank Miller je osoba tvoriaca comicsovky, ktoré sa postupne vďaka nesmiernej tvorivosti na režisérskych postoch stávajú kultom a hlavne novým míľnikom vo filme ako takom. Už Robert Rodriguez svojím SIN CITY predviedol čo sa dá urobiť s čierno-bielych políčok komiksu, Zack Snyder len upevnil nový trend a to doslova famózne jeho 300 sa nedá nič vyčítať aj keď je to priamočiary príbeh bez nejakých väčších odbočiek ide stále v jednom šíku prinášajúcom jeden krásny obrázok za druhým. Proste políčko za políčkom filmu je prepracované k dokonalosti akoby ho maľoval prvotriedny maliar a týmto pádom sa stáva film 300 prvotriednou podívanou. Ja osobne som bol ukážkami k filmu fajn navnadený ale nie vždy musí byť aj film tak výborný ale toto je výnimka už po prvých minútach sa moje tŕpnutie rozplynulo a dokonalé divadlo sa mohlo začať. _Herec Gerard Butler nakoniec obstál aj keď nemal až takú hviezdnu charizmu ako Maximus (Russell Crowe) vo filme Gladiátor ale aj tak dokázal výborne stelesniť svoju „životnú“ úlohu a dať skutočný rozmer svojej postave kráľa Leonidasa. Nominácia na Oscara tam zrovna nebude pre málo dialógov ale po tom čo som videl s týmto hercom len film Timeline sa nedá s 300 ani porovnať. Takže kásting sa im v tomto filme podaril a vlastne však ako všetko. Hudobný doprovod všemožného druhu hudby je presne zapadajúci na miesta plynúcich filmových políčok. /videl v kine 7x: 95%/(5.1.2008)

  • Marigold
    *

    Pro mě naprosto nestravitelná směsice patosu, debilních dialogů a pseudo-artového obrazu, který kromě sytých barev a zpomalovaček nenabízí nic zajímavějšího než cihličky vymakaných sparťanů a sem tam pěknou kompozici. Snyder je absolutní maniak, kterého víc než narativ samotný rajcují různé efektíčky, doplňky a kudrlinky, kvůli kterým z mého pohledu film nemá tempo, výbušnost a ani zbla smyslu. Komiksově úderné kecy o svobodě a budovatelské proslovy ve stylu poslední bitva vzplála mě nekonečně iritují a akční scény nudí svojí sterilitou a absencí slušného choreografického nápadu. Ať se na to dívám, jak se na to dívám – vskutku idiotské dílo, dobré tak pro výrobu bojovných hesel hokejových týmů...(19.12.2008)

  • Adrian
    ***

    Ani obrovsky prival testosteronu srzk vskutku krasne obrazy nedokazal celkom prekryt dejovu riedkost silou-mocou natahovanu na celovecernu stopaz. Ta je znama uz z predlohy, ale pri 300 som podobne ako pri filmovom Sin City znova pocitoval, ze tam, kde comics ponuka moznosti prekryt svoje ciastocne neduhy aktivnym zapojenim citatela skrz jeho imaginaciu, tam film tuto moznost postrada. 300 je technicky brilantna jazda, ovsem skratkovite chladna - ultrastylizovane zabery potesia oko, tam ale rozkos aj konci. Vulgarne povedane, filmova 300 je masturbacia, ktora sice rovnako ako sex vyvrcholenie prinasa, ovsem jeho intenzitu nedosahuje. Update: Na druhe pozretie celkovy dojem este klesa a vyzeranie zaverecnych titulkov zial kontrastne narasta.(19.2.2007)

  • Radek99
    **

    Je mi jasné, že takovýhle typ filmů patos potřebuje, ale tohle už bylo místy opravdu příliš, überpatetické scény jak v (amerických) propagandistických snímcích. Ale vlastně je to logické, vždyť 300 je propagandistické béčko! Ahistorická komiksová agitka, která má ospravedlnit americký boj proti islámskému terorismu. Primitivnější zakódování už si ovšem tvůrci zvolit nemohli...(16.12.2012)

<< předchozí 1 2 3 4 25 50 74 98
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace