Reklama

Reklama

Když mu bylo sedm let, odebrali ho matce a podrobili drsnému vojenskému výcviku. O třicet let později musí král Leonidas, vládnoucí řecké Spartě po boku milované manželky Gorgo, čelit děsivé hrozbě. Král Xerx požaduje, aby se mu Sparta podřídila, Leonidas však posly bez milosti shodí do studny. Je odhodlán bránit svou zemi i navzdory nepříznivým věštbám. Nikdo netuší, že věštbu zaplatil Thérón, který se spřáhl s Xerxem. Když rada odmítne Leonidovu výzvu, shromáždí král tři sta odhodlaných bojovníků a vydá se s nimi k pobřeží, aby se v úzké soutěsce Thermopyly postavil mnohonásobné přesile. Připojí se k nim také Arkaďan Daxos se svými vojáky. Zatímco se muži připravují k boji, Gorgo, kterou jeden z radních varoval před zrádným Thérónem, se snaží přesvědčit radu, aby Leonidovi vyslala na pomoc posily. Leonidas odmítne s Xerxem vyjednávat. Svou zemi nevydá do rukou nepřítele. Sparťané beze ztrát odrazí první perský útok. Zatímco Leonidas znovu odmítne s Xerxem vyjednávat, Gorgo se s velkým sebezapřením poddá Thérónovu chtíči, ve snaze získat ho na svou stranu. Podlý rádce ji však opět zradí. Zradí také uražený Efialtés, který Xerxovi ukáže, kudy by se jeho vojsko mohlo dostat Sparťanům do zad. Leonidas se odmítne vzdát, a tak se schyluje k rozhodující bitvě. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (2 015)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Spartans, tonight, we dine in hell! Fašistická, manýristická, didaktická, dlouhá... taková je filmová 300: Bitva u Thermopyl, která překvapí (nemile) vzhledem k servírovanému vizuálnímu obžerství několika vyloženě dementně rámovanými sekvencemi a tím, že krom nápaditých závěrečných titulek vlastně není o co dohromady stát. Několik stylistických fines, kdy kamera zběsile poletuje v bitevní vřavě a zpomaluje se, zrychluje a stylizovaná krev cáká na všechny strany, je na úkor gradace a vedlejší linie s manželkou, která v původním komiksu nebyla, zase narušuje tempo a okatě dává najevo, že tady Snyder neměl obrázky, podle nichž by se řidil, a tak má problémy i s tak základními věcmi jako rozmístění herců v mizanscéně. Figura nespolehlivého vypravěče dovoluje popustit uzdu fantazii, ale pokud má být vytvořena spojitost mezi Butlerem a Wenhamem v závěru, nefunguje díky Butlerovu přehrávání a Wenhamovu (záměrnému) podehrávání. K tomu je nutné připočíst rušivý patos, zbytečnou popisnost právě zobrazovaného, která je ale ještě v míře, neschopnost konstruovat koherentní fikční svět a po sin City tady máme další důkaz toho, že takhle by se komiksy na plátno převádět neměly, protože přeložením z jednoho média do druhého nevznikde nikdy nic soběstačného. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Učili je nikdy neustupovat, nikdy se nevzdávat. Když padnou na bojišti za SPARTU, získají tu největší slávu.....“ Vizuální orgie připomínající obrazy Borise Vallejo - toto přirovnání mi připadá nejtrefnější. Choreografie je díky zpomaleným záběrům velice zajímavá. Zaostává jen příběh. Ale přes to se lehce přenesu. Co jsem očekával, to jsem dostal. Hrdinský epos, pohádku, na kterou se dobře dívá. Víc to nemíním ,,pitvat".... AGÓGÉ.... ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Dovolil bych si parafrázovat větu, vyřknutou ve filmu samotném: "Mé oči viděly groteskní podívanou, přivolanou z nejtemnějších koutů Millerovy podivné duše". Znásilnění historie pod pláštíkem ´komiksové adaptace´ (pod kterou se dnes toleruje vše, snad i kdyby z Němcové Babičky někdo udělal dominu v sado-maso salónu), fanaticky neústupný (byť nepopiratelně charismatický) Leonidas mi připomínal jiného fanatika Hoferika ze Signum Laudis, tedy za krále bych ho určitě nechtěl a zpomalené záběry ve druhé půli s jejich houstnoucí frekvencí nudily k smrti. Jestli vzhledem k vysokým tržbám podobně prázdná a narcistně načančaná záležitost bude do budoucna ve filmové branži udávat směr, pak nezbývá, než zvolat "Gott mit uns!" Nejsem si jistý, jestli věty typu "...měl jsem po skončení filmu chuť někomu rozbít držku..." je ta správná emoce, kterou by si měl člověk z filmu odnést, nicméně nepochybuju, že pro mladé rozlobené pubíky je tohle momentálně nejlepší film jejich doposud krátkého života :o) ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Nádherně nasnímané, ale k čemu to je, když se Millerovy a Snyderovy vize rozchází a vzájemně se mlátí po hlavě. Nově napasované scény s původní verzí nejdou moc dohromady, jelikož se Snyder nedokázal rozhodnout, jestli 300 natočí jako čistě akční film, bez jakékoliv hlubší myšlenky a nebo mu vtiskne duši. Výsledek je někde uprostřed, kdy jsem se 90 minut díval na hezké, stylové záběry, ve spomaleném záběru vynikající nad vším ostatním, ale nic se mě nedotýkalo uvnitř. Občas mě sice pohladilo scénáristické pero, kdy se ukázalo pár hlubších dialogů a scén, jenže vše je poráženo machistickou akcí a "tupostí". Pokud by Snyder více využil své schopnosti a vložil do výsledku více svých nápadů (viz. finální scéna), které dokáží ukázat duševní jádro, byl bych nadšen. Takhle mi zůstává jen ta vizuální onanie, kterou si však můžu užít v traileru a zabere mi 2 minuty, místo 2 hodin. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Díky tomu, že jsem se i přes výborné trailery nenechal přehnaně navnadit, dokázal jsem se na 300 dívat jako nezaujatý divák, který očekává kvalitní podívanou s dobrou akcí - a ke svému velkému překvapení dostane něco mnohem víc. Úžasný film s jednou z nejlepších vizuálních stránek posledních let. Ve chvíli, kdy se objevil Gerald Butler jako zavilý Leonidas, jsem se i já, starý slávista, zamiloval do Sparty a fandil jí, jak jen to šlo, přestože jsem z dějin a i díky logickému uvažování věděl, jak to asi může dopadnout. Samozřejmě musím dát za pravdu všem výtkám ohledně celkového fašistického vyznění příběhu o "silnějším, před ničím neustupujícím národu", ale pro mě zůstává vyprávění o nezlomitelném šiku válečníků hlavně příběhem hrdinství a odhodlanosti. Co se týče vizuálu, dokázala 300, že zpomalené záběry na krev a válečníky mohou být uchvacující, i když se na podobnou scénu díváme ve filmu už pox-té. Oba souboje s Nesmrtelnými, plakátový pád ze soutěsky či finální hod oštěpem a déšť šípů jsou nezapomenutelné a jak kinematografie ukázala, tak i svým způsobem nepřekonatelné. ()

Galerie (117)

Zajímavosti (101)

  • Svou verzi příběhu bitvy u Thermopyl, neinspirovanou komiksem Franka Millera, průběžně plánoval i režisér Michael Mann. Po vzniku (a úspěchu) tohoto snímku ji samozřejmě odložil na neurčito. (NIRO)
  • Rozpad spartského státu nastal na konci 3. století př. n. l., po bitvě s Makedoňany u Sellasie. (Lottr)
  • Ve starověké Spartě probíhala iniciace formou nočního přepadu vesnice otroků s cílem nepozorovaně ukrást jídlo - zabití otroka bylo povoleno. Jinou možností byl několikadenní pobyt v lese. (cheyene)

Související novinky

Gerard Butler chce zachránit svět

Gerard Butler chce zachránit svět

27.06.2020

Herec Gerard Butler patří v Hollywoodu už řadu let k akčním jistotám. Nehraje sice v těch největších blockbusterech a jeho filmy v kinech čas od času šeredně vyhoří, hvězda snímků 300 nebo Pád Bílého… (více)

Sin City míří do televize

Sin City míří do televize

01.06.2017

Drsná comicsovka Sin City - město hříchu vydláždila v roce 2005 cestu ke Třístovce a k Watchmenům. Fanoušci ihned volali po dvojce, Robert Rodriguez s ní ale otálel dlouhých 9 let a nakonec vydělala… (více)

Romeo a Julie: Bitva u Verony

Romeo a Julie: Bitva u Verony

22.03.2015

Dopočítat se filmových zpracování nejslavnějšího Shakespeara není vůbec jednoduché. Adaptací jsou vyloženě desítky, v paměti ale nejspíš máte tu od Baze Luhrmanna a možná podivnost Tromeo and Juliet… (více)

Legendary a Warner: Velký hollywoodský rozvod

Legendary a Warner: Velký hollywoodský rozvod

19.08.2013

Produkční společnost Legendary Pictures založil v roce 2000 „vlk z Wall Street" Thomas Tull poté, co shromáždil 500 milionů dolarů z kapes soukromých investorů. Legendary podepsalo smlouvu se studiem… (více)

Reklama

Reklama