Komentáře uživatelů k filmu (59)

  • Houdini

    Zlatý Lev - výběr(27.1.2006)

  • JFL
    *****

    Může Takeši utéct před Kitanem? Neboli může nějaká z postav ztvárněných Kitanem skončit jinak než, jak mu to diktuje publikum? Z režisérovy trilogie sebereflexivních snímků jednoznačně nejsofistikovanější i nejkomplexnější buleska staví na tom, že namísto doslovnosti i de facto tradiční lineární naraci ve "Sláva režisérovi!" a "Achiles a želva" uplatňuje snovou logiku a zdánlivě zcela rozpadlé vyprávění. ve skutečnosti ale "Takeshis'" jsou precizně promyšlený systém, který lze popsat linii smotanou do šroubovice, jejíž závity jsou navíc propojeny moty (jako v případě DNA) v podobě pitoreskních figurek z Kitanovy předchozí tvorby potažmo jeho Takeši gundan (spolek varietních umělců různorodých talentů spolupracující s Kitanem). To vše jako sen kitana o sobě jako jiném člověku, který, ale přesto nedokáže uniknout své filmové personě a jehož diváci (personifikovaní ve skvělé figuře žlučovitě zlomyslné báby) nenechají dělat nic, co by narušovalo jejich očekávání. A k tomu všemu jako šťavnatý bonbónek naprosto famózní role pro Susumu Teradžimu.(11.4.2012)

  • Kordus
    **

    Kitano se potřeboval vypořádat sám se sebou... pro mne sice téměř nekoukatelné, ale stejně jsem rád, že tohle natočil - lepší, než aby někde chlastal :)(27.3.2008)

  • tombac
    ***

    Nebudu přemítat nad tím, co touto podivností Takeshi vlastně myslel. To tu koneckonců udělají jiní. Jen dodám, že z posledního Kitanova filmu jsem poněkud rozčarován. Zajímavý koncept dvojrole filmové hvězdy, které si všichni klaní, a losera, prodávajícího v malém obchůdku, do něhož si každý kopne, byl ve výsledku potlačen nevyrovnaností, zdlouhavostí některých scén a Kitanovým manýrismem. Takeshi by si měl uvědomit, že opakovaný vtip přestává být vtipem.. Z černého koně Febia se nakonec vyklubal rozpačitý mišmaš, z kterého si budu pamatovat snad jen strhující stepařskou exhibici a humorné scénky z konkursu. Asi mě tu přívrženci japonského hereckého a režisérského mistra stáhnou z kůže, ale ze 3 hvězdiček neuhnu ani o píď.(25.3.2006)

  • gudaulin
    ***

    Takeshi Kitano si jednoho dne řekl, že už má dost označení japonský Tarantino a natočí pro změnu něco ve stylu Feliniho a Buňuela. Vznikl film, který je inspirovaný Kitanovými zkušenostmi z filmového světa, kde se kříží cesty slavné filmové hvězdy akčních filmů, která sice pohrdá projevy obdivu, ale zároveň si je narcistně užívá, a tuctového loosera, který vymatá castingy v zoufalé snaze získat aspoň malou roličku a zatím přežívá ze dne na den. Oba muži jsou si k nerozeznání podobni, ale jejich postavení a možnosti se nebetyčně liší. Zároveň se ve snímku prolíná reálný život s tím umělým filmovým světem tak, že podobně jako v Buňuelových filmech divák neví, na čem je a zda se před ním odehrává něčí sen, halucinace nebo realita. Kitano určitě nenatočil hloupý film, po pravdě řečeno jeho problém spočívá spíš v tom, že je chytřejší než převážná většina diváků. Zároveň je to ale snímek těžce manýristický, sebestředný až pozérský. A není ani tak rafinovaný a nemá tak kvalitní scénář jako nejlepší úlety Davida Lynche. V poslední třetině už upadá Takeshi Kitano do stereotypu a až příliš často se řídí heslem když nevíš, jak dál, prostě to tam všechno vystřílej. Nebyl by to Kitano, aby tam přece jen nebyl pořádný kousek Tarantina v podobě divokých přestřelek a černého humoru založeného na násilí. Kitano si tenhle film natočil pro radost sám sobě a svého fanklubu, takže si ho nejlíp pro slušnou řádku odkazů vychutná ten, kdo jeho tvorbu důkladně zná. Za sebe ale můžu říct, že se Kitanovi jeho snímek poněkud rozjíždí pod rukama a je vstřícný ke svým divákům asi jako Jirmush nebo Tarkovskij, tzn. že minimálně. Celkový dojem: 60 %. Jinak je to film, který si vychutnají nejlépe (pseudo)intelektuálové, které baví luštit všechna východiska a všechny odkazy filmu.(30.7.2012)

  • sniper18
    ****

    Je to vydarená komédia od Takeshiho Kitana. Má výborný príbeh o dvojici mužov, uznávanom hercovi gangsteriek, ktorý má všetko, na čo si len pomyslí a predavačovi v malom obchode, ktorý zase túži po rešpekte a kariére filmovej hviezdy, pričom obaja sú až na farbu vlasov úplne rovnakí, ale po strete so zabijakom, po ktorom predavač získa množstvo zbraní sa rozhodne radikálne zmeniť svoj život. Spracovanie sa mi páči, jediné čo môžem vytknúť je to, že sa tu občas nájde nejaká pre mňa nezaujímavá scéna, napríklad niekoľkominútové divadelné vystúpenie, ktoré ma vôbec nebavilo, ale inak som nadmieru spokojný, film si ma získal už od prvej minúty, jedna zaujímavá scéna strieda druhú, celé je to úplne nepredvídateľné, takže som sa stále tešil na to, čo nové si pre mňa film pripraví a akú cestu si zvolí, je tu množstvo menších prvkov alebo postáv, ktoré sa občas objavia a dej osviežia, takže až na tých pár scén ma to bavilo až do konca. Pre skutočné užitie si filmu má ale veľký vplyv to, aký má divák vzťah ku Kitanovi a jeho tvorbe, keďže celý film je preplnený rôznych odkazov na jeho filmy, ale keďže som videl väčšinu z jeho tvorby, tak som s týmto nemal žiadny problém. Veľmi spokojný som s humorom, film síce využíva taký zvláštny typ humoru, ktorý mnohým nesadne, ale mňa to bavilo, väčšinu filmu som sa nedokázal zbaviť úsmevu na tvári, nájde sa tu dostatok vydarených vtipných scén. A na moje prekvapenie ma tu zaujala aj akcia, kvôli žánru tu samozrejme ani nejaké klasické akčné scény nie sú, ale mŕtvych je tu nespočet, umierajú takmer po desiatkach so slušne krvavými zásahmi a tie rôzne scény, kedy sa hlavný hrdina zbavuje každého, kto mu vadí ma skutočne bavili. Herecké obsadenie je výborné, perfektný Takeshi Kitano v dvoch úlohách, zahraných jeho bežným štýlom, síce postava herca až tak moc priestoru nemá, ale ako predavač je skvelý, je tu viacero veľmi zaujímavých menších postáv, ako Susumu Terajima v úlohe suseda užívajúceho si predavačove neúspechy alebo večne nepríjemná Kayoko Kishimoto, ktorá mu stále znepríjemňovala život. A k tomu ešte plno iných slušných vedľajších postáv. Réžia a technická stránka sú výborné, Kitano tu využíva svoj štýl, ktorý mám rád. Pred rokmi by ma tento film asi až tak veľmi nebavil, ale ako Kitanov fanúšik po pozretí takmer celej jeho tvorby nemôžem hodnotiť horšie. Na plné hodnotenie to nie je, ale bavil som sa nadmieru a určite sa k tomu ešte niekedy vrátim. 78%(4.8.2012)

  • kitano
    *****

    Sny ? Vypoved ? Zabavna filmova skladacka ? Hold filmovym klasikam ? Autorova potreba natocit osobny film ? Sebaparodia ? Vazeny.....co len chcete. Ak ste vsak Takeshiho milovnici, o fantasticky filmovy zazitok mate postarane (10/10)(8.8.2007)

  • Amarcord_1
    *****

    90% - Surrealistická sebereflexe s názvem Takeshis´ je beze sporu Kitanovým nejsložitějším filmem. Při jeho shlédnutí určitě snadno ztratí orientaci každý, kdo japonského génia nezná. Znalost jeho předchozích filmů, stejně tak jako Takeshi´s Castle (a podobných shows), je pro požitek z Takeshis´ asi nezbytným předpokladem. Dokonce i já sám jsem celkem dlouho nad tímto filmem nechápavě kroutil hlavou, ale konec mým míněním tak otřásl, že jsem neodolal, a prohlédl si to celé znovu. Pochopil jsem, že vše, co mi přišlo prve jako bezúčelné střílení, či tancování je vlastně dokonalou studií sebe sama coby člověka, jehož dílo má vliv nejen na lidi okolo, ale i na něj samotného, a především na to, co od něj společnost dále očekává. Jistá paralela s Felliniho 8 1/2 tu skutečně je. Scéna se spojeneckým vojákem pak orámuje Takeshis´ jako memento toho OPRAVDOVÉHO střílení. Mnoho alegorií a symbolů (např. barvy pistolí, vlasů, nebo opětovné znění textu , či zjevování se postav) zde dělá z celého filmu velké puzzle podobné filmovému plakátu Takeshis´. Podle mého názoru složité, a krásné puzzle.(23.4.2006)

  • Jhershaw
    ****

    Surrealistické, dadaistické, snové, zmatené.. přesto jsem se většinu času výtečně bavil. 75 %(28.3.2006)

  • Rudovous
    ****

    Neuveritelny nesmysl. Neuveritelne vtipny film. Umelecke,ale neintelektualni. Takeshi si postavil pomnik, ano velice dadaisticky pomnik :-).(18.2.2007)

  • mat.ilda
    *

    Pokud Kitano čerpal inspiraci ze svých snů, na jeho místě bych se bála usnout. Bála bych se i svých povýšeneckých, sebestředných detailních záběrů, odbarvených kštic a natáčení erotických sekvencí, byť snových. Ovšem konkurzní epizody a stepařská taneční čísla stojí za probuzení, jenže na dobrý film to je zatraceně málo...(26.3.2010)

  • FrodoF
    ***

    Tak nevím co o novém Kitanovi mam myslet. Musím použít staré dobré klišé, že opravdu nevím co tím chtěl mistr říci, je to takový ten nepochopitelný snový (jak říká tombac) mišmaš. Obsahuje několik opravdu vtipných (konkursy jsou opravdu skvělé) a překvapivých (třeba jedoucí "vlak") scén a výborných nápadů, které se ovšem často opakují a poněkolikáté již nejsou zajímavé. Jinak Takeshi je ve své dvojroli samozřejmě skvělý, jenom doufám, že nezačal brát drogy a nebude točit takové filmy pořád:-)(26.3.2006)

  • GigaPudding
    ***

    Ani po třetím kouknutí to prostě nemůžem dostat nad *** :). Před tímto posledním kouknutím ještě pro jistotu bylo koukání na všechny takešiho filmy co máme doma, ale prostě i tak je to jen nesouvislá změť scének odkazujících na všechno možné, pochopitelně většinou na tvorbu Takešiho Kitana a to nejen pokud jde o filmy, které režíroval, ale odkazuje taky na cokoli čím se zabýval, takže se začíná od Veselých vánoc pana Lawrence a pak se skáče přes úplně všechno. Stepující tanečníci, kluk převlečený za gejšu, jakuzáci, klauni, housenky, protivná "manželka", sumisti z takešiho hradu atd. atd. Všechny tyhle scénky nebo klidně i úplně nesouvislé sekundové záběry odvolávající se k něčemu kitanovskému jsou na sebe naplácané jen tak jak si Takeši asi vzpomínal na svou kariéru s kamarádama u piva a podle toho to vypadá i dál, protože čím víc piv, tím víc housenek a větší zmatek. Některé scénky jsou vážně moc vtipné, i když jsou úplně absurdní, nevztahují se k žádnému ději a samy jsou klidně bezdějové. Jiné ale jsou taková natáhlá nuda a to platí pro velkou část druhé poloviny filmu, která je fakt táhlá a dochází v ní nápady a nějaká vtipná rozsekávka přijde jenom zřídka. Takeši si tu prostě dělá legraci z vlastní tvorby, z kinematografie a zábavního průmyslu, dělá si legraci ze stereotypů v určitých žánrech, ale nejvíc ze všeho si dělá legraci z diváků asi jako když klaun promluví takešiho hlasem že "co na mě tak civíte? myslíte že mě tahle práce baví?" :). Pro diváka, co nezná Takešiho filmy je to naprosto nekoukatelné, přinejmenším ne za střízliva, a pro ty, co znají jen jeho režijní tvorbu je to pořád málo pochopitelné a pro ty, co znají všechno od 2beatu přes takešiho hrad až po Zatoičiho je to nepochopitelné stejně, protože to ani nemá dávat smysl ale jen připomínat a parodovat vlastnoručně vybraný Kitanův best of :).(21.12.2010)

  • bouncer
    ****

    Z posledních filmů božského Takeshiho jsem začínal mít dojem, že začíná být strašně sebestředný a namyšlený. Tento film to naplno dokazuje a pro nejaponského diváka, který celou jeho tvorbu neviděl třikrát to je dost těžké dílko. Musíte aspoň trochu Takeshiho znát. Přesto je pro mě stále na co se dívat a nad některými nápady žasnu pořád dokola.(31.7.2006)

  • stub
    ***

    Což o to, vlastně je to i docela můj šálek čaje. Problém je, že bych od Kitana čekal v takto "artovém" snímku o dost víc. Mnoho nápadů je dobrých, ale nedrží příliš dobře pohromadě - některé lze bez nadsázky označit za zcela samoúčelné (možná je za tím "dalíovský" záměr, přimět lidi hledat významy kde nejsou a pak se bavit jejich hloupostí, viz třeba scéna s DJingem atp. - pěkné a stylové, na druhou stranu: hromada uhlí je pořád hromada uhlí). To by mi samo o sobě tolik nevadilo, problém jsem měl spíše s tím, že zkraje je film dynamický, z větší části se vypointuje dlouho před koncem a poté následuje smršť scén, kde množství těch samoúčelných je náhle v násobné koncentraci, čímž se snímek jakoby "roztříští" (k jeho neprospěchu, podle mě). Vizuální a vůbec formální stránka mi vyhovuje, množství aluzí je zábavné a člověk bude patrně objevovat další a další, libůstkou je třeba účast Beata Kyoshiho (který se objevil už v Kikujirovi), bývalého Kitanova komediálního partnera, s nímž začínali. Jeden z těch kousků, které režisér točí mnohem víc pro sebe, než pro diváky (jimž to kompenzuje několika vtipnými, zlý jazyk by řekl "prvoplánově podbízivými", scénami), v případě TK to navíc nabírá až rysy jakési autoterapie.(25.2.2010)

  • amirgal
    ****

    Bohatě naplňuje definici slova aluzivní a také definici slov intra- a intertextový :).(2.8.2009)

  • Jirka_Šč
    ****

    Nevím, jestli jsou mé 4* "slabší" nebo "lepší". Značně snové, kreativní, uletěné. Natolik zamotané, že si nejsem jist, co si mám myslet. Kdo byl vlastně kdo? A záleží vůbec na tom?(28.11.2010)

  • Terva
    ***

    Jak moc je těžké stát se hercem? Zvlášť, když máte dvojníka? Takeshi vám to zde vyjasní.(15.7.2012)

  • ScarPoul
    ****

    ? Asi tak. Ono je veľmi ťažké snažiť sa pochopiť film ktorý má byť surrealistickou sebareflexiou a akékoľvek pokusy o pochopenie sú absolútne zbytočné. Kitano je majster a všetky jeho príbehy majú niečo do seba a rozhodne ani tento film nie je výnimkou. Prvá polovica je priam geniálna a nemohol som od nej odtrhnúť oči lenže druhá polovica je moc hlučná. samé prestrelky atď. aj keď hra na ženské bradavky bola slušná. Dakedy aj ja mám chuť zobrať zbraň a strielať a strielať všetkých do jedného ale ku Kitanovi ktorý je skôr poetický komik sa mi to akosi nehodí. Ja viem že nahote násiliu sa nevyhýba ale lepšie sa mi pozerá na tú jeho poetickú smrť ako skutočnú. Jeho kreácie aj keď hral sám seba sú neskutočne pôsobivé tak isto ako aj všetky postavičky v tomto príbehu. Nie je šanca že by vás film nudil ale to samozrejme musíte poznať Kitanovu tvorbu inak budete s toho mať v hlave miš maš. Veľmi sa mi páčilo priblíženie filmárského sveta tak povediac z druhej strany a rozsiahlejšie ako pri iných filmoch o tvorbe filmu. A nezabudnuteľný sú aj dvaja sumo bratia, na ktorých som sa smial. Rozhodne to nie je zlý film ale na jeho konci zostane veľký otáznik a po prvej polovici kedy sa zdalo že nám Kitano chce týmto všetkým dačo povedať je koniec ako kopanec do zadku lebo sme tam kde na začiatku a možno o tom bol film. naozaj neviem.(15.7.2008)

  • seeker23
    *****

    Po opětovném shlédnutí se musím Kitanovi omluvit, že jsem po fébiácké půlnoční projekci udělil pouhé 4 hvězdy. Obzvláště v porovnání s jeho následujícím a zatím posledním filmem Kantoku Banzai se zdánlivá surreálná bizarnost mění v dokonale propracovaný plán relfektující veškeré polohy Kitanovy tvorby. Tento film satiricky místy až parodicky pracuje mimojiné s lynchovskou snovou logikou (hlavně z Mulholand Drive), ovšem v porovnání s ním vlastně postrádá vnitřek. Míří z vnitřku, ze snu cele ven, k sebereflexi. Ale je to přesně zrcadlově opačný pohyb, než jakým svou tvorbu Kitano destruuje v Kantoku: Banzai. Takeshis je film, který se pozvolna rozpadá, Kantoku se naopak dlouho nemůže ani rozeběhnout a začít alespoň trochu fungovat jako film. V Kitanově tvorbě se neustále v různých podobách - jak na rovině postav tak stylu - oběvují dvě protikladní a přesto se doplňující polohy: Beat Takeshi (přímočarý expresivní televizní komik) a Takeshi Kitano (minimalistický filmař, pracující s jemnými nuancemi) - tyto dvě stránky stvárňují třeba oba hlavní hrdinové ve snímku Děti se vracejí, kde protikladní hrdinové jak se ukáže na konci, se dokonale doplňují; zde se objevují dva Takeshiové (oba hraní Kitanem) a defakto vzájemně sní o tom, jak se stávají jeden druhým. Oba poslední Kitanovy filmy jsou maximálně přímočaré (zde množství gagů, sebeparodujících slow-motion záběrů střelby...) a maximálně sofistikované zároveň.(2.2.2007)

<< předchozí 1 2 3