poster

Pád

  • USA

    The Fall

  • Slovensko

    Pád

  • Kanada

    The Fall

  • Austrálie

    The Fall

  • Velká Británie

    The Fall

Dobrodružný / Drama / Fantasy

USA / Indie / Jihoafrická republika, 2006, 112 min

Režie:

Tarsem Singh

Scénář:

Dan Gilroy

Hudba:

Krishna Levy

Střih:

Robert Duffy

Scénografie:

Ged Clarke
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ant
    *****

    Nevím, jestli mě tak zaslepila vizuální stránka, ale celý film je prostě krása. První polovina je hodně roztahaná, chybí mi tam nějaká silná scéna, která by dokázala vtáhnout do děje. Jenže druhé půlce už nic nehybí, je dojemná a z některých scén mi padala čelist. Herce lze taky jen chválit. Až na ten konec, který vhledem k obsahu filmu vypadá hodně obyčejně. I přesto ale dávám plný počet. Za tu originalitu, a protože takhle mi už dlouho nic neučarovalo.(28.8.2008)

  • Baxt
    *****

    Dokud divák nedokáže nahlédnout pod fenomenální obrazovou stránku, čeká ho barevné nic. Singhova geometrická přesnost, s jakou ve spolupráci s debutujícím (!) kameramanem nakládá s mizanscénou, je neskutečný útok na divákovo estetické vnímání, bez další podpovrchové vrstvy by ale film zničil sama sebe. Jaká radost dozvědět se, že Singh zachází ve skutečnosti ještě dál, než Burton s ambiciózní Velkou rybou. Vznikly dvě hodiny na téma "vyprávění a vizuální interpretace posluchače", kde se zároveň střetává mysl dítěte s dospělým. Krásně jsou zvýrazněny problematické úseky, kterou se sebou obtížný posun z diegésis na mimésis nese. Neodvážím se odhadnout, kolik studií lidské fantazie a paměti tenhle scénář ke zhotovení potřeboval a kolik jich ještě podnítí. Jistě jen vím, že další zhlédnutí je nutností, minimálně abych si ujasnil, nakolik do toho ještě zapadá závěrečné dumání nad místem kaskadéra v procesu natáčení (které se celý film tvářilo jako vedlejší kulisa).(1.12.2011)

  • JASON_X
    ***

    Nejsem filmový kritik ale divák, a má hodnocení nejsou objektivní, ale subjektivní. Takže i když je tenhle film vizuálně nesmírně přitažlivý (hned úvodní černobílá scéna s Beethovenovou hudbou mě naprosto nadchla), nemůžu mu dát při nejlepší vůli víc než tři hvězdy, neboť co je mu platná jeho vizuální krása, když mě neoslovil jeho příběh. Tedy příběh je vlastně docela dobrý, ale nevím jestli to bylo scénářem, nebo zvláštní bizarní poetikou, zkrátka mě to moc nebavilo. Ano - strhující exteriéry, pompézní výprava, působivé obrazy... Ale popravdě mě mnohem víc bavil Tarsemův předešlý The Cell, o Immortals už ani nemluvě. Film je to krásný, ale s nepříliš záživným dějem.(15.10.2013)

  • FlyBoy
    ****

    Pokrokové, no žiaľ len v náväznosti na predchodzu. Podaktorí síce namietajú, že ide o totožné opájanie sa pominuteľnými pestrofarebnými čačkami a tvárnymi panorámami ako pri potulovaní sa v duševne chorom mozgu sériového vraha, ale aj keď v týchto dvoch pitoreskných zjavoch kedykoľvek nájdete súhlasné odchýlky, dovolím si nesúhlasiť. Pravdaže, opakovane nemožno rátať so žiadnym príbehovým prevýšením, ktoré by nás prinútilo nedýchať, ale onu prepeknú rozdielnosť zisťujem v inom (precítenejšom) zornom úhle vôči radovej historke. Pokiaľ "Cela" uväzňuje nevzrušivou náplňou, jak na potvoru rajcuje iba zvodným obalom, tak "Pád" priam sáče z útesu racionálnych stanovísk do rokliny žalov/vzkriesení a nabáda nás k agilnému percipovaniu, tzn. (aspoň pre mňa) je pútavejší. Nepojednáva sa tu o hĺbavých hypotézach, ale sa predostiera bájka o piatich dobrodruhoch do ktorej vsadiť akékoľvek naše súženie nebude vôbec problém. Inak Catinca Untaru vyniká a celý ten elegicko-rozmarný nádych mi proste sedí.(1.11.2010)

  • darkrobyk
    *****

    Co způsobí nešťastná láska? Putování, překážky, hledání motýla, zjevení ducha stromu, přetnutí okovů, stržení masky, prohlédnutí, zradu, naději... Dalího oblaka, sloni, hořící strom i paranoicko-kritická metoda (portrét kněze) se mísí s režisérovou oblíbenou zlatou pouští a koňmi. Pastelové tóny - pařížská modř, červená rumělka, vznešený nach. Film vypráví obrazem, a tak to má být. Wagnerova Jízda valkýr hraná se zápalem na housle a doprovázející obrazy světa, který už není. Pláč i smích a zubaté pomeranče. Je čas spát a pustit sny k sobě, jízda právě začíná.(21.2.2011)

  • - Jeetu Verma, představitel Indiána, je majitelem většiny koní použitých ve filmu. Jeho stáje se nachází v Mumbai. (Ajka1)

  • - Natáčení probíhalo 4 roky. (Terva)

  • - Jméno Darwinova (Leo Bill) opičáka odkazuje na přírodovědce Alfreda R. Wallace, který přišel s teorií přirozeného výběru nezávisle na Darwinovi. (Gurtha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace