poster

Ocet (studentský film)

  • český

    Ocet (Portrét bez portrétovaného)

  • anglický

    Jazz War

Dokumentární / Krátkometrážní

Česko, 2001, 21 min

Režie:

Vít Klusák

Scénář:

Vít Klusák

Kamera:

Jakub Halousek
(další profese)
  • CheGuevara
    ****

    Dokument bez dokumentovaného. Tak tohle mohl natočit jenom člověk co nechal za městem postavit obrovský dřevěný billboard, který následně vydával za supermarket. Vtipné, neotřelé a režijně zvládnuté.(25.12.2006)

  • Pohrobek
    ***

    Zajímavé především svojí kvazidokumentární formou kombinovanou s hranými sekvencemi, na něž je ovšem nahlíženo, jako by se jednalo o film o filmu. Vzniká tak poněkud absurdní, stále však silný portrét o neporozumění a ignoraci jinak velmi vzdělaného člověka, proti němuž i jeho dvojnický prosťáček působí jako chlapík se srdcem na pravém místě. Snad tento film skutečný Emil Viklický viděl.(19.12.2006)

  • HanaM.
    ****

    Když se o někom chceme něco dozvědět, nejlépe je začít od odpadků a teprve potom se ptát na jeho stylovost. Co dodat? Neuvěřitelná absurdita. Nejvíc mi celý film vystihuje asi rozhovor Klusáka s hercem. Klusák se ptá proč si aktéři Faidry celý problém mimo jeviště nevyříkají, herec odpovídá, že to přeci není v libretu. A právě o to tady jde, koukáme se na něco "mimo libreto."(15.9.2011)

  • swamp
    ***

    Iracionalitou prostoupený pseudo-dokument? Ano? Ne? Ocet? Ocet? Otec? Klusák!(1.3.2013)

  • Hwaelos
    ****

    Nenechte se mýlit, Ocet není dokument, jako spíš sofistikovaný filmařský fórek. Vít Klusák ukazuje už ve své prvotině, že má školu Moorovské drzosti a divákem vlastně manipuluje, resp. zkouší, jestli percepient na hru přistoupí. Výpovědi o Emilu Viklickém skládá z názorů "odborníků", kteří mohou být skutečnými znalci problematiky (grafologie, zdravá výživa,...), anebo to mohou být najmutí herci - stejně jako Viklického dvojník. Zasazuje je do nesmyslných prostředí (muzikolog v chemické laboratoři) a tak vlastně podtrhuje iracionalitu své dokumentařské snahy točit film o někom bez něj. Tato tendence vrcholí v nesmyslném konci filmu, kdy stojí samohrající klavír uprostřed louky připojený k vysavači.(11.2.2010)