poster

Miláček (TV film)

Komedie / Muzikál

Československo, 1972, 121 min

Režie:

Ján Roháč

Předloha:

Guy de Maupassant (kniha)

Kamera:

Jiří Lebeda

Komentáře uživatelů k TV filmu (4)

  • D.Moore
    *****

    Taková přirovnání sice nepoužívám často, ale tohle zkrátka a dobře je životní role Waldemara Matušky. Ať si myslí kdo chce, co chce, Matuška v Miláčkovi předvádí perfektní herectví, když Duroyovi propůjčuje širokou škálu výrazů a jedním pohledem nebo změnou polohy hlasu dokáže vyvolat tolik uvěřitelných emocí. Prostě nemáte problém mu věřit, že svede jakoukoliv sukni, kterou se mu svést zachce (u mě vede scéna v kostele). Nehraje přitom žádného vyloženě záporného poživačného samce, který by ženy jen využíval a vzápětí odhazoval, ale spíše tragicky romantického hrdinu, jenž prostě chce stále víc a víc. Dvouhodinová stopáž není vůbec na překážku, celé je to totiž plné po hudební i textové stránce naprosto skvělých písní a také veršovaných dialogů, které nejsou recitovány, ale plynou zcela přirozeně. Matuškovy partnerky taktéž perfektní (jeho duety s Naďou Urbánkovou a Miluškou Voborníkovou by měly být známější), mužskému osazenstvu pak samozřejmě vévodí Miloš Kopecký. Scéna je většinou úsporná, ale působivá, kostýmy překrásné a Roháčova režie (místy připomínající výpravnější klipy z Návštěvního dne) dokáže všechno využít.___P.S. O tom, jak se mi Miláček líbí, svědčí i fakt, že jedinou výtku nemám ani k Haně Zagorové.(5.8.2014)

  • raroh
    **

    Sice Esther Krumbachová coby kostýmní výtvarnice jako vždy válí, ale kromě jazzové písně s Hanou Zagorovou je muzikálová adaptace Miláčka nenápaditou a špatně zahranou zapomenutelností.(11.11.2013)

  • vypravěč
    *****

    Divadelně stylizovaný, ze semaforské poetiky přelomu šedesátých a sedmdesátých let vycházející televizní muzikál. Šarm konce devatenáctého století, výborně se promítnuvší do kostýmů Ester Krumbachové, se zde spojuje s hravostí doznívající „zlaté“ dekády. Nezpívají-li, vyjadřují se v něm herci převážně mluvou vázanou ve verších, které prozrazují nezvalovskou inspiraci. Zpěvem i hrou, v níž přechází od lehčích poloh k (romanticky) tragickým, exceluje především Waldemar Matuška, kterému Ján Roháč poskytl – coby titulní postavě – nejširší prostor. Ostatní zdatně sekundují – vyzdvihl bych především Naďu Urbánkovou a Miloše Kopeckého.(4.10.2009)

  • argenson
    ***

    Zdlouhavé, utahané. Ale jsou tu sympatičtí lidé, hezká atmosféra 19. století a občas pěkná hudba. Hana Zagorová hned na začátku zpívá píseň s vyzývavým pornotextem, ještě dál jde Miluška Voborníková, která v refrénu opakuje "udělej se, lásko."(2.2.2014)