Reklama

Reklama

Paraplíčka ze Cherbourgu

  • Francie Les Parapluies de Cherbourg (více)

VOD (1)

Obsahy(1)

Dívka (Catherine Deneuve) se k nelibosti své matky zamiluje do chlapce (Nino Castelnuovo), který má brzy narukovat do války v Alžíru. Před jeho odjezdem stvrdí svou lásku společnou nocí, po které ona otěhotní. Události příštích let způsobí, že čekání bude stejně trýznivé jako návrat. (Matty)

Recenze (39)

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdyby tak Demy věnoval banální zápletce (korunu všemu nasazují prostinké názvy kapitol) tolik péče jako barevné sladěnosti oblečení postav s prostředním. Neboť tanec žádný a zpěv zvláštní, barvičky jsou na filmu také tím nejmuzikálnějším. Ovšem v rámci francouzské nové vlny proběhly i škodlivější experimenty. 65% ()

Bajda 

všechny recenze uživatele

Zajímavý a hravý novovlnný pokus nabourat a zneužít konvence hollywoodských muzikálů dovedený často až do absurdních mezí. Oblečení nejen, že ladí barevně s kulisami, ale někdy má dokonce i stejný vzor :) Poslouchat postavy jak (často nerýmovaně) zpívají své nemuzikálové dialogy byl zajímavý, i když často ne úplně líbivý zážitek. Hudba pod zpěvem ale byla pěkná a některé melodie jsou opravdu nezapomenutelné. ()

Reklama

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Je náročné přežít s tímto filmem první půlhodinu, než si člověk zvykne, některé dialogy se často zdají velmi podivné a arytmické jak je to celé zpívané, ale najdeme v tom typický trademark francouzské nové vlny – experiment. Experiment v podobě spojení neortodoxní zvukové stopy-zpěvu a inovativního vizuálu, na bázi proklamativně banální červené knihovny právě v kontrastu k neortodoxnosti filmové formě. Barevné schéma, demonstrativní zelené, růžové, fialové … barvy stěn místností, barvy deštníků atd. přípomíná výtah z palety francouzských impresionistů. Ohoz Catherine Deneuve její celkové sladění je jak vytažen z obrazů Lautreca, i děštivé městské scény připomínají typické Pařížské impresionistické malby 19. století. Nevšední a promyšlený audiovizuální zážitek, vycizelované umělecké dílo které klame obsahem a překvapuje formou. Produkce: Parc Film ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Exkurs do francouzského filmového muzikálu č.1. Byl to teda spočátku velký boj dostat se pod kůži tomuto svérazně originálnímu kousku, kde je celé vyprávění podávané pouze zpívanou formou v (tehdy) moderním stylu, převažně swingu a chansonu. Ano, úplně všechno se zde na plátně v doprovodě hudby melodicky zpívá, včetně zahřešení u nezdaru nebo zprávy o úmrtí padlých vojáků. Spočátku mi Paraplíčka přišla hůře ztrávitelná a nenadchly mne ani ty poměrně kýčovité pestrobarevné kullisy. Zvlášť když se v první ze tří tematických kapitol rozvíjel děj velice pomalu. Ale od chvíle, kdy po všech absurdních zpívankách nastoupil na pořadí titulní milostný song s podmanivou melodií a následně se zrodil poměrně napínavý děj, bylo hned vše jinak. Catherine Deneuve ve své první velké roli zatím nepředstavovala žádný velký zázrak, ale minimálně závěrečná scéna se mi bezpochyby vryje do paměti. Po emociálním vyvrcholení kolem setkání po letech, za doprovodu zesilňujících se smyčců a vokálních sborů v pozadí, nemám problém tento netradiční muzikál nakonec vyhodnotit nadprůměrně. Neobyčejný zážitek rozhodně přinesl. 80% #Francouzská kinematografie: Virtuální kino ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Muzikály mám rád, málokedy nejakému dám menej ako 4 hviezdy, ale toto bolo čisté utrpenie, aj keď 87 minút sa nezdá veľa, tu mi to pripadalo minimálne ako 240 minút. Ak by som príbeh nazval jednoduchým, naivným či triviálnym, tak by som ho dosť nadhodnotil, dialógy sú také banálne hovadiny, že aj každý druhý pornofilm ponúkne lepšie a čo je najhoršie, ešte sú všetky spievané. Dávam prednosť tomu, že piesne v muzikáli tvoria len časť verbálneho vyjadrovania postáv. Nedá sa spievať o každej hovadine - ako že nemôžem opraviť auto, lebo idem do opery s frajerkou. Na to, aby sa dej posúval dopredu treba normálne dialógy a na vyjadrenie niečoho - lásky, sklamania... sa použije pieseň. Toto, ani nie že spievanie, ale zaťahovanie každej vety pôsobí hrozne odpudivo, nie je tam žiadny rytmus, melódia, nič, proste som si nedokázal na to celý film zvyknúť. Takže jediné, čo sa dá na filme oceniť, je úžasné pozadie, nie je tu jediná stena alebo dvere, ktoré by boli biele, všetko je farebné a každá miestnosť má inú farbu, len tých pásikov bolo na mňa až príliš. A ešte drobnosť - Obchod s dáždnikmi, to čo je za volovinu? Koľko tam asi môžu predať dáždnikov za mesiac? 100? Myslím, že to je riadne prehnané číslo, pokiaľ im neprší aspoň 80% dní. Z tohto by nikto nezarobil ani na chlieb s maslom, veď jediný človek, ktorý za celý čas do obchodu zavíta, je poštár. To len tak na podkreslenie stupidity celého tohto zamilovaného príbehu. Áno, od muzikálov sa čaká jednoduchý dej, no odtiaľ potiaľ. A muzikál by mal mať aspoň jednu chytľavú pieseň, ktorá vám bude znieť ešte pár dní v hlave. Len dúfam, že tieto zaťahovačky s textom "Guy, je t'aime" mi v nej nezostanú ani 10 minút, aby som kvôli tomu nemusel skákať z mosta. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (9)

  • Catherine Deneuve dostala nabídku na roli ještě v době, kdy byla těhotná. Teprve dva měsíce po narození jejího syna započalo natáčení. (Terva)
  • Všetky dialógy vo filme sú spievané. (dwdb)

Reklama

Reklama