Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Javier NavarreteHrají:
Ivana Baquero, Doug Jones, Sergi López, Ariadna Gil, Maribel Verdú, Álex Angulo, Federico Luppi, Roger Casamajor, Ivan Massagué, Manolo Solo, Fernando Tielve (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Píše se rok 1944 a dvanáctiletá Ofélie jede se svou těhotnou matkou za otčímem, frankistickým důstojníkem, který kdesi v horách na severu Španělska potlačuje zbytky republikánského povstání. Život ve vojenské posádce ale nenabízí Ofélii pouze realitu poznamenanou boji s povstalci, všeobecným nedostatkem jídla a velmi chladným vztahem s otčímem – v nedalekém starodávném labyrintu potká dívka jednou v noci starého fauna, který ji prozradí, že je ztracenou princeznou kdysi mocné pohádkové říše a současně poslední nadějí na její záchranu. Než se ale opět setká se svým královským otcem, musí splnit několik úkolů. Fascinující podívaná a silný příběh o tom, že ve světě dětské fantazie se za život, čest a odvahu platí stejná cena jako ve světě dospělých. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 605)
Jeden z filmov roka a bez debaty jeden z najlepších fantasy filmov všetkých čias. To, čo som tušil už po Devil´s Backbone, teraz viem s istotou - Guillermo del Toro je nielen výborný režisér, ktorý s prehľadom zvláda akciu, atmosféru, prácu s hercami... (proste všetko), ale aj vynikajúci scenárista. Faunov labyrint je nádhernou ukážkou špičkovej rozprávačskej zručnosti. Del Toro dokonale pracuje s literárnym pravidlom "keď spisovateľ na nejakom mieste knihy napíše, že na stene visí puška, tak sa v priebehu deja musí z tej pušky vystreliť". Pravda, film je kvôli tomu mierne predvídateľný, ale to vôbec nevadí, pretože je to nádherný, podmanivý príbeh so skvelými hercami, pôsobivou kamerou a čarovnou hudbou. Najviac ma potešilo, že Guillermo sa s ničím nekašľal a nenatočil film, ktorý chce konkurovať Narniám a Terabithiám a byť pre široké publikum. Toto je aj napriek dieťaťu v hlavnej úlohe načisto dospelý film. Čakal som, že bude temný, ale to intenzívne násilie, ktoré by v USA malo problém uhrať i R-kový rating, a čistokrvne hororové pasáže ma naozaj zaskočili. Tlieskam! Guillermo zatiaľ ani raz nesklamal. ()
Tenhle film mi nějak nejde do hlavy. Svým způsobem je originální, protože spojit realistické drama s fantasy pohádkou není moc časté, ale toto spojení alespoň v případě Faunova labyrintu moc nefunguje. Nebo já nejsem cílová skupina (ostatně jakému divákovi je tenhle film vlastně určen?) A ten konec mi přijde taky nějaký zvláštní (a taky díky rozuzlení vážně pochybuju, že to má být něco příbuzného pohádce, protože ty končí krapet jinak). Když tak přemejšlím o hodnocení, nebudu dávat * navíc jen kvůli prazvláštnímu "obalu" (příběh byl sice vcelku dobrej a nenudil jsem se u něho, stejně tak triky a vše kolem toho, ale hlavní hrdinka mi přišla docela nesympatická, což je, zvláště u malé holčičky, docela smutný), takže hodnotím průměrem. Výstižné komentáře: Kulmon, petaspur. ()
Pan's Labyrinth mi poskytl jeden z nejnetradičnějších filmových zážitků. Nikdy jsem si nedovedl představit, že lze skloubit období nacismu s dětskou fantazií!! A po shlédnutí mohu s ledových klidem říci, lze a sakra dobře. Guillermo del Toro potvrdil, že to není jen kvalitní režisér, ale i velmi dobrý scénárista. Příběh se přilévá z takřka pohádkové dětské fantazie do násilného a krutého světa plného násilí a fašismu. Opravdu jsem neočekával žádný velký zázrak, ale po zkouknutí mohu říci, že mne to dokonale odrovnalo, protože del Torova režie dala snímku opravdu mnoho a když si k tomu přičtete výborné triky, perfektní scénář, bombastickou kameru (zasloužený Oscar), skvělé herecké výkony a v neposlední řadě nádhernou hudbu, která snímku dodává magickou atmosféru, nemůžete být prostě zklamáni. Už se celkem nedivím, že Pan's Labyrinth je v TOP250 na imdb, myslím, že zalouženě a jak jsem již napsal na začátku, netradiční, ale o to poutavější filmový zážitek.......... ()
Španělská paralela VALERIE A TÝDNE DIVŮ je citlivě zasazena do doby posledních záchvěvů krvavé španělské občanské války. Propojení obou světů, virtuálního tajemných duchů a osudových závazků, i reálného, plného krve a násilí, je organické a působí přirozeně. Děj i celkový způsob snímání filmu připomíná - otázkou je, nakolik vědomě a nakolik spontánně - postupy filmu přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století. Poetičnost a krutost doby jsou však spojeny poučeným pohledem naší doby a nabývají rázu obecnějšího podobenství. Pro českého diváka je výlet do pyrenejského génia loci podnětný a zajímavý - mj. i pro diskuse o mezích a smyslu drsného mravu, který nemá daleko do krutosti. V každém případě se tu jedná o nevšední zážitek, který - jak se zdá - pozitivně přerůstá v mnoha ohledech většinový ráz soudobé tvorby světového hraného filmu. ()
Scénář: Guillermo del Toro .. F a n t a z i e. Doslova a do písmene. Velmi kruté, pohádkově mlhavé a ze všedního života zároveň. Del Toro popustil uzdu své tvůrčí schopností a stvořil překrásný a osobitý příběh, který propojeně probíhá ve dvou světech. První v říši pohádek a druhý na sklonku říše Třetí. Herecky excelentní, formálně poutavé (perfektní kamera a nádherný hudební doprovod), silně atmosferické, zkrátka na výtečnou napsané a zrežírované fantaskní dílo. Nejlepší Del Toro. 90%. ()
Galerie (65)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (57)
- Náklady na výrobu byly v přepočtu zhruba 19 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Pokoj kapitána Vidala (Sergi López) vypadá jako vnitřek hodinek jeho otce, což podle slov Guillerma del Tora má představovat jeho ztrápenou mysl. (KidWithGun)
- Aby sa herečka Ivana Baquero (Ofélia) vedela lepšie dostať do atmosféry filmu, posielal jej režisér množstvo rozprávok a komiksov. (Greenpeacak)
Reklama