Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Danny ElfmanHrají:
Ron Perlman, Selma Blair, Doug Jones, Luke Goss, John Hurt, Roy Dotrice, Jeffrey Tambor, Anna Walton, Jamie Wilson, Matt Rippy, Colin Ford, Seth MacFarlane (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Nejproblematičtějšího zaměstnance přísně tajného Úřadu pro paranormální výzkum a obranu tentokrát čeká opravdu náročný úkol. Syn vládce podsvětí, princ Nuada, totiž porušil křehké příměří, které panovalo mezi lidmi a jeho říší, čímž nastartoval příslovečné peklo na Zemi. A má být ještě hůř – Nuada se snaží zkompletovat sbírku artefaktů, jež mu mají pomoci oživit Zlatou armádu, nezničitelná mostra, která za pár minut udělají z lidstva ohrožený druh. Aby toho nebylo málo, Hellboye rozptyluje i lehce italská domácnost, kterou má se svou Liz. Tváří v tvář ohrožení světa musí jít rodina stranou, a tak se zaměstnanci nejtajnějšího ze všech tajných úřadů vypraví do tábora nepřítele, aby zastavili Zlo, ještě než se stačí vyvalit na Zem. Vy se vydáte s nimi, a protože vás povede režisér s nedozírnou výtvarnou fantazií, připravte se, že uvidíte, co jste asi ještě neviděli. (Bontonfilm)
(více)Videa (6)
Recenze (1 076)
Když ho miluješ, není co řešit, to v případě Rudýho platí vrchovatě. Dvojka je vyrovnanější, vizuálně pestřejší, akčně výbušnější a vtipnější co se postav týká. Hellboyův sarkasmus + výjevy z rodinného života s Liz jsou skvělé, hodně se povedl i Abe. Opět nám ale zlobí scénář, který je řidší než zdrávo a nikde není psáno, že diváky nebude iritovat to okaté ladění na Hobita. Mně ale fantasy háv příběhu zaujal, Guillermo měl alespoň spoustu místa na svoje roztomilé příšerky a kreatury z jiné dimenze. Pořád mi ale připadá, že Hellboy by mohl být i lepší, jen mu vymyslet důstojnější zápletku. Každopádně silné ****, z lásky k upilovaným rohům zaokrouhluji hore háj. ()
Najfantastickejšie a najkrajšie fantasy od Návratu Kráľa. Guillermo del Toro tieto obludy miluje a z filmu to cítiť každým pórom. Pred lesným elementálom si kľakám na kolená. Hneď dva milostné motívy, tonáž cool humoru, vizuálna pestrofarebnosť citlivo zladená so svetom fantastična bez jediného gíčového záberu. A film NIE JE preplácaný ani chaotický, ako sa povráva. Del Toro je úprimný kúzelník s jasnou víziou a jej perfekcionistickou realizáciou. ()
„You can suck my ectoplasmic Schwanzstücke!“ Výplody Del Torovy nevyčerpatelné imaginace nemohly z papíru uprchnout do lepšího filmu. Jejich prohánění se touhle akčně-hláškoidní šlehou bez velkých ambicí a s jedinou nezapomenutelnou scénou („Can't Smile without You“) mě až do závěru, slibujícího do budoucna mimochodem velké a smutné věci, neomrzelo. Ať vědomé či nevědomé čerpání z anime a monster filmů s sebou nese příšerky děsivé, vtipné („Nejsem dítě, jsem nádor“) i dojemné (zkáza monumentálního lesního elementála coby symbol devastované přírody). Jedním z ústředních témat je opět režisérovo oblíbené pronikání fantazijního světa do světa reálného a vnímání jednoho druhým. Kladní hrdinové jsou „zlidštěni“ mimo jiné nutností nasadit si mechanické brýle, aby mohli vidět pro běžného smrtelníka neviditelné trolly. Jde-li o nicméně o bližší poznání, je před vizuálním vjemem upřednostňován vjem hmatový, mající blíž k empirické zkušenosti (klíčový dotyk princezny a Abea). Del Toro hned na začátku spouští obrovské mechanické soukolí, aby v závěru vtipně ukázal, že jej (to soukolí) nespustil jenom metaforicky a že bychom ho (toho mexického hobita) během režírování podobných filmů vlastně vůbec neměli brát vážně. Proč taky. 75% Zajímavé komentáře: Gemini, DaViD´82, salahadin, HAL, ScarPoul, C.C.Baxter ()
Tenhle pekelný chlápek je ouplnej dr. House v červeném :-) Arogantnost míchá s nejednou hláškou, dostává se do situacích ze kterých se s přehledem dostává, ale hlavně je to správnej chlap.. V pokračování nám ukáže, že není radno zahrávat si s kouřem, že bychom si měli dávat pozor na skřínky a že chodit po schodech může být i někdy problém :-) Prostě je všechno při starém a náš červeňák si zaslouží být v červeném :-) ()
Filmový teoretik Paul Ramaeker přišel s teorií, že druhé díly komiksových adaptací jsou vždy lepší než jejich předchůdci, protože se režisér musí osvědčit u studií, diváků a kritků, franchise musí být ustanovena jako franchise a dvojky jsou vždy osobnější._____ HELLBOY 2: ZLATÁ ARMÁDA nás znovu zavádí do reálného světa lidí (před nimiž žijí v utajení naši hrdinové), pod kterým ale nově existuje svět jiný - svět příšer, s kterými Guillermo del Toro sympatizuje a diváka okouzluje svou bezbřehou fantazií. Del Toro je výtečný stylista, u jehož filmů se dá regulérně dojímat a obsahují přitom spoustu ironie; problém ale vidím v tom, že není dobrý vypravěč, který svede stvořit soudržný filmový fikční svět a jeho filmy jsou si podobné jako vejce vejci. Pokusy o budování mytologie a příprava na budoucí díl plánované trilogie ve vyprávění s tolika tématy, motivy a liniemi ustupuje do pozadí při řešení vztahů mezi jednotlivými monstry (Hellboy+Liz, Abe + elfí princezna, Krauss + Manning...) a dostáváme tak klukovskou (post)pubertální romanci. Což je dobře, protože pokud může existovat komiksová adaptace - romance pro ženy v podobě SUPERMAN SE VRACÍ, proč by HELLBOY 2: ZLATÁ ARMÁDA nemohl být komiksovou adaptací - romancí pro kluky? (Abych dodržel politickou korektnost: na romanci pro gaye v případě X-MEN 2 jsem nezapomněl.)._____ Jsou vystopovatelné i určité trendy v letošní blockbusterové sezóně, a tak se zde setkáváme s hrdinou, který nechce obývat fikční svět (či o tom alespoň pochybuje), ve kterém se nachází (Hellboye nebaví dělat pro utajovanou agenturu, chce vyjít na veřejnost, popř. být s příšerami v podzemí, kde si nepřipadá jako vyděděnec); je konfrontován s médii, která utváří jeho obraz (Hellboy v jedničce neměl rád komiksy o sobě a jeho stopy výskytu na veřejnosti se musely zatajovat, Hellboy ve dvojce se stane mediální osobou a užije si svých "15 minut slávy"); postavy sledují klasické filmy, jimiž se tvůrci inspirovali a které posunují dál vyprávění či ozvláštňují scénu (zatímco v jedničce pubertální Hellboy sledoval klasické animované seriály, ve dvojce přichází na řadu klasické universalácké horrory); stylisticky podvratné "vyšetřovací" scény (ach); okázalý komentář k vlastnímu původu a pozici blockbusteru a výtečná práce s (a)diegetickou hudbou... Jo, je to výborný film, ale špatná adaptace komiksu. Odkaz pre Maria: TOTO nie je komiks na filmovom plátne. Zkus si nejdřív nějaký přečíst. :-) ()
Galerie (74)
Photo © Universal Pictures (2019)
Zajímavosti (38)
- Když Hellboy (Ron Perlman) uniká před záporákem Nuadou (Luke Goss), musí vyšplhat po kývajícím se hotelovém neonovém nápisu. Pro tuto práci byl coby dvojník osloven maďarský šampión v rychlostním lezení Csaba Komondi. S botami, koženými kalhoty, těžkým kabátem, ohromnou zbraní, ocasem, rohy a kamennou rukou (nemluvě o dítěti, které zachraňoval) vážil o téměř 40 kg víc než normálně. (Rodriguez)
- Jednooký troll Wink (Brian Steele) dostal jméno podle mazlíčka Selmy Blair (Liz), jednookého psa jménem Wink. (Poker_Face)
- Vo filme vystúpilo celkovo 32 monštier. Boli vytvorené rôznymi metódami – od prepracovaných bábok a kostýmov až po počítačmi generovaných netvorov. (Biopler)
Reklama