Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Babel je již třetím snímkem vzešlým z úspěšné spolupráce režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárrita a scenáristy Guillerma Arriagy (Amores Perros, 21 gramů). Stejně jako v jejich předchozích společných projektech se i nyní náhodně proplete několik zdánlivě nesouvisejících lidských osudů. Dvojice Američanů, Richard a Susan, je na zájezdě v Maroku. Kvůli Susanině zdraví však musí svůj pobyt zde narychlo prodloužit... Chůva Amelia se bojí, že nestihne svatbu příbuzných v Mexiku. Spolu se synovcem se rozhodne, že tam tajně odjede i s opatrovanými dětmi... V Japonsku řeší mladá hluchoněmá dívka své psychické problémy. Ty jsou způsobené jednak sebevraždou matky, jednak neschopností komunikace s otcem... Synové marockého pastýře dostali kvůli hlídání ovcí od otce loveckou pušku. Samozřejmě ji chtějí vyzkoušet. Kulka letí dál, než mysleli... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (899)

Foma 

všechny recenze uživatele

Japonská epizoda jasně nejlepší a pro mě nejemocionálnější. Marocká taky výborná, ale rušili mě v ní běloši, i Pitt s Blanchett, jenom samotnej případ pastýřů a okolí mi přišel mnohem zajímavější, možná ale, že Iňárritovi šlo o to, aby tam ti běloši právě působili nepřirozeně. Mexická epizoda asi nejslabší, místy snad i zbytečná, i když chůvu sem měl moc rád. Celkově sem si film ovšem dost užíval. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Všechno v životě se vším souvisí, efekt motýlích křídel funguje neomylně, alespoň ve filmu. Pak se nám všehno mozaikovitě poskládá a je to. Jenže tenhle film nebyl až tak promakaný jako svého času Amores perros, aniž bych chtěl nějak srovnávat, i když jméno režiséra k tomu vybízí. Jistá rozvleklost a místy až banálnost kvality filmu bohužel hodně sráží. Takže tu máme zase jeden film po formální stránce velmi dobrý, ale obsah hodně pokulhává, což je fakt škoda. González Iñárritu umí rozhodně lépe... A když jsem se po čase na tenhle film podíval znovu, tak tam žádné banálnosti nevidím a rozvleklé mi to taky nepřišlo. Prostě je to dobrý film. ()

marleyy 

všechny recenze uživatele

95% Jak je u Iňárritua obvyklé - naléhavé zážitky lidí, kteří se topí v propastech svých duší a nečekaných problémů. Skvělé vykreslení postav, výborné herecké výkony, zajímavý scénář a dechberoucí existenční scény. Tleskám... ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Na Babel jsem se těšila jako malá holka už dlouho dopředu. Ne, že by mě zklamal, je to skvělý film, ale čekala jsem, že se mnou budou cloumat emoce, napětí, budou mi téct slzy, a ono nic. Ten film mě nechal chladnou a nevím čím to bylo... Od pana režiséra jsem viděla Amores Perros, ale ne 21 gramů. Všechny filmy jsou dobré, ale jsou si taky hodně podobné, a proto si přeju, aby další podobný film už netočil. Do třetice všeho dobrého se říká a je v tom i kus pravdy. Filmy by se mohly okoukat a kvalita by mohla jít rychle dolů. Co na Babelu (a jiných filmech) ale obdivuju je, že všechny příběhy jsou skvěle promyšlené a bezvadně do sebe zapadají. I když se mi zpočátku zdálo, že příběh z Japonska do celku moc nesedí, film mě nakonec přesvědčil o opaku. Ale nic nezměnil na tom, že tenhle příběh byl ze všech nejslabší. Taky je fajn sledovat všechny herce, kteří ač povětšinou neznámí a noví, skvěle zvládli své party, o čemž svědčí i udělované ceny. A moc příjemně se kouká také na Brada Pitta, jehož vidět zarostlého, šedivého a špinavého je fakt zážitek. Nikam on ani Cate Blanchet nečněli a byli velice příjemní. Prostě všichni dostali stejný prostor a Brad, i když je hvězda první velikosti, byl zde naprosto normální, což se mi líbilo a určitě by mu prospělo více takových rolí! Hudba byla úžasná. Původně jsem filmu chtěla dát více, ale za ty emoce jdu dolů. Škoda. Ale přese všechno bych raději Oscara dala Babelu a ne Skryté identitě. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Mé první setkání se známým mexickým režisérem nedopadlo zrovna na výbornou. Souhlasím s jinými, co se týče japonské linie příběhu. Působí jako z jiného světa a do celkového vyznění filmu mi prostě nezapadá (hrozně by mě ale zajímalo, co to děvče napsalo do posledního vzkazu pro policistu). Zbylé "příběhy" mě zaujaly mnohem více. Jestli někdy vyrazím na dovolenou do exotické země, asi se budu bát jezdit autobusem... Cate pořád nemusím, ale Brad je výborný. A chválím také hudbu. Nějak jsem si při sledování vzpomněla na film "Crash" (též více linií, které se propojují), který mě dostal mnohem víc. ()

higuain 

všechny recenze uživatele

Alejandrova typická mozaika vzájemně propletených příběhů zde nebaví tolik jako v jeho předchozích filmech, protože za 1) jedinou zajímavou zápletkou je ta marocká, za 2) všechny dějové linie se až příliš vlečou, takže ten film by mohl a měl být tak o hodinu kratší a za 3) historka nadržený hluchoněmý Japonky není jen nejnudnější, ale hlavně naprosto zbytečnou součástí filmu. V součtu toho všeho Babela od průměru nezachrání ani Iñárrituova technická preciznost. ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Hrst lidských osudů v úžasném filmařském pojetí. Alejandro González Iňárritu je výborný režisér. Babelem završuje svou volnou "trilogii smrti" (Amores Perros, 21 gramů), a to způsobem nevídaným i fascinujícím. Každý ze čtyř příběhů zde má své místo, rovněž jako významný emoční účinek. Těžko říct, která z linií je nejlepší (Japonsko - Mexiko - Maroko). Mně osobně se asi nejvíce líbil příběh hluchoněmé Japonky, který se od všech ostatních stylově lišil. Herecké obsazení je hvězdné (výborný Brad Pitt a Gael García Bernal, skvělá Adriana Barraza, Rinko Kikuči a Cate Blanchett). Hudba Gustava Santaolally je úžasná. Babel je film osudově přirozený, mísí se v něm tragédie s osobní láskou, není v něm ani trocha vyumělkovanosti či vykonstruovanosti. Mě samotného ještě více nadchlo skvostné Amores perros, ale Babel je film, který mě silně zasáhl. Spolupráce s Arriagou Inárritovi rozhodně prospěla; velká škoda, že pro rozpor o autorství spolu již netvoří. Málokdo umí totiž vyprávět příběhy obyčejných hrdinů tak podmanivě strhujícím způsobem jako oni dva. Není moc podobných filmů. Jeden Oscar za nejlepší hudbu. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Historie jedné pušky, která chtěla střílet, aneb lidi by neměli jezdit tam, kam nepatří (a kde je nikdo nechce). Mistr spojování zdánlivě nesouvisejících příběhů už to brzy dotáhne na velkého kombinátora Ostapa Bendera. Někdy je ovšem lepší něco nedotáhnout, než to přetáhnout; a něco zamlčet, než o tom povídat a povídat, až se to stane nesrozumitelným. Alejandro Iñárritu má své spolupracovníky, Rodriga Prieta s kamerou a Gustavo Santaolalla s mixážním pultem (kterým to spolu dobře šlape), ale naši spolupráci odmítá. Pro naši fantazii nemá žádné použití. Servíruje nám poměrně odtažitý a roztříštěný romantický příběh, ve kterém nám pod čarou sděluje jakési protiamerické poselství (nejdřív je třeba se podrobit a teprve potom dostanete klepeta). Nakonec všechno dobře dopadne, až na jednoho marockého kluka, který byl stejně ve střelbě nejhorší ze všech. Pozn. 1: Babylon naruby, nakonec si všichni rozumí a všechno chápou. Pozn. 2: Představoval jsem si (abych si alespoň něco mohl představovat), že střídání příběhů bude mít mnohem vyšší frekvenci, takže někdy vůbec nepoznáme, o který příběh se zrovna jedná. ()

wipeout 

všechny recenze uživatele

Technicky dokonale zvládnuté v štýle Crashu. Viacero príbehov, ktoré sa svojimi zvláštnymi spoločnými nitkami osudu spájajú v jeden ťažko formu naberajúci minisvet. Problém je v tom, že je taký chladný ako sám drsný svet vôkol protagonistov. A stávate sa teda nezainteresovanými svedkami veľkého množstva problémov, ktoré sa snažia autori zahrnúť, no niekedy je naozaj menej viac a zišlo by sa zoškrtať veľké množstvo výpovedí na jednu, ktorá by diváka zasiahla priamo a plnou silou. Nebudem nikoho z hercov vyzdvihovať, lebo táto naozaj etnicky rôznorodá skupinka sa nemusí hanbiť za ani jedného člena. Moja najobľúbenejšia scéna je jednoznačne v disco, kde sa kameraman úžasne pohráva s stroboskopom. Babel proste len pokračuje v nastavenom trende, neprináša revolučný náhľad na stret kultúr a iné pálčivé problémy súčastnosti, no aj tak je určite hodný pozrenia a strávenia vašich 2 hodín času. 3,5*...Po druhom pozrení som sa naplno tomuto filmu oddal, bez nejakých oscarových predsudkov a bez mihnutia oka a s kľudným svedomím upravujem na 5. ()

Fanucci 

všechny recenze uživatele

70% - Oproti 21 gramech a Amores Perros mě tento film vůbec nezasáhl. Příběhy se neprotínají zdaleka tak zajímavě a osudově jako v předchozích filmech. Například japonský příběh s ostatními povídkami (téměř) vůbec nesouvisí a místy i vyloženě nudil. Film je sice krásně natočený, ale to mi už u tohoto režiséra nestačí. Čekal jsem mnohem víc...Škoda ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Iňárritův potřetí ohřátej guláš bez působivosti, uvěřitelnosti a opravdových emocí jeho předchozích děl. ()

fmash 

všechny recenze uživatele

Dobře propracované drama, ve kterém se kromě vztahových zápletek ukazuje také slušný kus pravdy, jak to na světě chodí. V dobrém i ve zlém. Jen to balení mi přišlo trochu chladné a po pravdě jsem se chvílemi těšil, až bude konec. ()

Gereth 

všechny recenze uživatele

Další Iñárrituova mozaika. Bylo to opravdu nutné? Protože mně připadá, že jediný význam prokládání těch několika nesouvisejících povídkových příběhů bylo stupňování emocí. Zamyslete se, co s vámi hne více než situace, která se právě zvrtla do noční můry? Samozřejmě, že čtyři takové. Osobně bych ale byl radši, kdyby byly příběhy vysílané zvlášť, jako krátké filmy. Odpadlo by neustálé odbíhání tam a zase zpátky a já bych neměl pocit, že se mě režiser snaží opít rohlíkem. // 60% ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

ocenenia : MFF Cannes 2006 - Najlepšia réžia (Alejandro González Iñárritu), Cena C.S.T. (technická cena) Stephen Mirrione (strih) ()

dyfur

všechny recenze uživatele

moja zaujímavosť: Susan (Cate Blanchett) nosí hodinky značky Cartier Tank Francaise a Richard (Brad Pitt) nosí TAG Heuer Carrera CV2110. (dyfur) ()

Violeta 

všechny recenze uživatele

Můj celkový dojem z filmu je dost rozpačitý. Je pravda, že každý z těch příběhů by sám o sobě vydal na dobrý film. Je pravda, že Brad Pitt je výborný herec, zdaleka není jen pro okrasu a myslím, že ani nikdy nebyl. Cate Blanchett mám ráda pro její "normálnost" (za všechny třeba Veronica Guerin). Přesto se nemůžu zbavit dojmu, že z filmu čišela prvoplánovost. Vlastně mi ve filmu chybělo už jen to, aby si všichni herci napsali fixou na čelo DRAMA. ()

Carlossss 

všechny recenze uživatele

Má první zkušenost s režisérem Iñárritu dopadla vynikajícím způsobem. Zajímavé propojení skoro všech kontinentů a osudů lidí na nich ve spolupráci se skvělým scénářem a parádní hudbou je taková rovnice, že výsledek může být jenom jeden... Pět hvězd. Příjemně překvapil strhaný a ošlehaný Pitt, který ovšem hvězdou tohoto filmu není. Tou je Rinko Kikuchi. A není to pro to, že nenosí kalhotky... ()

Související novinky

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

09.12.2013

Nedávno jste u nás četli o nové hrané verzi Kiplingovy Knihy džunglí, kterou pro Disneye natočí ironmanovský Jon Favreau. Podle názvu se může zdát, že studio uvažuje i o jiném režisérovi. Pravda je… (více)

Shia LaBeouf na odstřel?

Shia LaBeouf na odstřel?

14.08.2010

Vskutku podivuhodné spojení – Shia ve filmu australského drsňáka Johna Hillcoata, tvůrce Cesty a nelítostného kenguru-westernu Proposition? Ale ano. Prozatím nic není oficiální, ale údajně už spolu… (více)

Reklama

Reklama