Komentáře uživatelů k filmu (860)

  • kOCOUR
    ****

    Hmatatelnou příběhová symbióza, vyšponovaná nad rámec šustivé scenáristické kostry, která je vysoustružena velké Akademii na zakázku - tedy kromě japonského příběhu, jehož provázanost s celkem (předmět, jehož původní a nový majitel se kdysi sešli) je poněkud vrtkavější a nedokáže to do vás takříkajíc tolik emocionálně napálit. Iñárritův vyprávěcí standard ale jinak funguje se svou obvyklou razancí a stylem. Až se chce říci, že velké hvězdy v upoceném a syrovém Babelu vyčnívají a ruší než že by sloužily vyššímu cíli (jinému než propagačnímu).(10.2.2007)

  • Silas
    ***

    Po brilantních 21 gramech přichází zklamání. Bezchybná režie bohužel doplácí na slabý scénář s nevýraznými částmi, které měly být očividně silnější, než ve výsledku vyznívají. Hlubší vztahy mezi hrdiny navzájem nejsou cítit a mezi hrdiny a divákem nejsou vůbec. Zde je oproti 21 gramům dějová rozsekanost spíše na škodu. Jednotlivé příběhy jsou vyprávěny tentokrát chronologicky, čímž u mne vzniká další dramaturgický problém - Ińárritu už nemůže (resp. neměl by) jen naznačovat a nenechávat déle doznívat vyhrocené chvíle, protože divák v tu chvíli necítí napětí z informací předcházející nebo nadcházející této situaci. Věrohodnost scénářů u dřívějších režisérových filmů vycházela hlavně proto, že se všechny postavy nacházely relativně blízko u sebe, prolnutí jejich osudů bylo snadno akceptovatelné. Ovšem doufat, že divák uvěří v možnost setkání několika linií v odlišných kontinentech založené na velmi vratké náhodě, je poněkud naivní. Škoda dobrých herců, slušné hudby a zajímavého střihu, ale chtělo by to už změnit styl....(4.4.2007)

  • Rover
    *****

    Tak takhle dobrý film jsem dlouho neviděl. Ještě deset minut po vyjití z kina jsem nedokázal zplodit smysluplnou větu. Třeštila mi hlavu a cítil jsem se šťastně i smutně zároveň. Nejvíc na mě zapůsobila kupodivu odsuzovaná japonská část filmu. Rinko Kikuchi je skvělá a navíc krásná (podobně jako Cate Blanchett). Šedivý a vrásčitý Pitt se taky jen tak nevidí. Bylo moc milé vidět, že maročané mluvili marocky, japonci japonsky a mexičané španělsky. Nejvíc mi na film snad sedí slovo hyperrealismus a to doslova a ve všem. Snad jen Bernál mi nepřišel nijak oslnivý. Jinak mě opravdu nenapadá, co bych Bábelu vytknul. HUDBA: Gustavo Santaolalla - perfektní - skládal ty kytarové pasáže (Iguazu už byla použita např. v Insideru), ostatní taky výborný - mexický pop a japonský pop (áj láv jú béjbí)(8.3.2007)

  • Stegr
    ****

    80% - Co všechno dokáže spojit a promíchat lidské osudy... Část s Bradem a Cate: 90%, japonská část: 80%, mexická část: 70%, část s klukama z Maroka: 80%...(8.2.2008)

  • Pilda17
    ****

    Dva dokonalé příběhy, které jsou kvalitní a několikrát lepší než druhé dva. Japonsko vše trochu zlepšilo závěrem, ale nebyl to příběh, který bych musel zrovna dvakrát vidět. Příběh s chůvou nesouvisel, nebo jsem si toho nevšiml a ničím nezaujme. Třetí příběh s Brad Pittem byl velmi kvalitní a jeho herecký výkon fantastický. Poslední a nejlepší příběh o dvou bratrech, který si chtějí vyzkoušet jak daleko doletí vystřelená kulka z otcovo pušky. Jak se vše zamotá a zkomplikuje je slušně zpracované, ale něco málo tomu chybělo .. 7/10 = 76%(9.5.2013)

  • Beckett51
    *****

    Silný jak noha od kulečníku.(17.1.2015)

  • Webb
    ****

    [7/10] (Anonymous Content, Central Films, Dune Films, Zeta Film) (Barevný /// Produkce: Steve Golin, Alejandro González Iñárritu, Jon Kilik /// Scénář: Guillermo Arriaga /// Kamera: Rodrigo Prieto /// Hudba: Gustavo Santaolalla /// Oscar: Gustavo Santaolalla (hudba) /// Nominace na Oscara: Alejandro González Iñárritu (režie), Douglas Crise, Stephen Mirrione (střih), Alejandro González Iñárritu, Jon Kilik, Steve Golin (nejlepší film), Adriana Barraza, Rinko Kikuchi (herečka ve vedlejší roli), Guillermo Arriaga (scénář)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE](7.5.2008)

  • Legas
    *****

    Ińárritu je génius. Minimálně tedy talent jako poleno. Umí přesně vystihnout atmosféru tak rozdílných prostředí, jako je tokijská diskotéka, mexická svatba nebo africká "pustina". Herce, byť formátu Brada Pitta, nevystavuje jako nablýskané figuríny ve výkladní skříni, ale funkčně je zakomponuje do svých povídkových příběhů. Někteří režiséři umí své herce před kamerou báječně rozžhavit. Ińárritu je umí hlavně skvěle utlumit a sledovat je skrze svoji těkavě znervózňující kameru, často snímající až rozostřené detaily. Dokumentární nádech filmu jen umocňuje celkový prožitek z emocionálně silného zážitku. Mé soucítění z jednotlivými postavami bylo velice intenzivní.(19.4.2007)

  • Satan
    ****

    I když hluchoněmá nadržená Japonka nenosící spodní prádlo, dva kluci z nichž jeden šmíruje svou vlastní sestru dírou a pak si ho honí za kopcem a manželský pár procházející krizí (nejen) z jedné zbloudilé střely zní jako snad nejlákavější námět pro zfilmování, 21 gramů je této mozaice napříč národy a jazyky vzdáleno na hony daleko. Myšlenkovým přesahem, hloubkou, osobnějším pojetím. Brad Pitt válí a táhne celý snímek spolu se svou filmovou manželkou Cate buldočí silou kupředu (jeho image snad i záměrně připomíná Benicia ve 21 gramech). Do třetice všeho arriagovského a sice opět náležitě surové drama a propletání lidských strastí, ovšem ne tak osudově a sofistikovaně jako v případě 21 gramů. Pasáž s mexickou chůvou byla celkem zbytečná a hlavně až na přejíždění hranic nezajímavá. Možná je dobře, že se Arriaga s Innaritem rozešli, protože všeho moc škodí a další mozaikovité drama by vám nemuselo projít, pánové. [Přesná stopáž: 144 min](30.8.2008)

  • k212
    ****

    Dvě hodiny deset skvělé deprese s posláním. Alejandro González Ińárritu + Guillermo Arriaga v balíčku s červenou stuhou, který po otevření sice příliš nepřekvapí, ale zaručeně emotivně vycucá --- když ne na dny, tak alespoň na hodiny. 85%(26.1.2008)

  • lamps
    ***

    Ambiciózní výstřel do tmy. Nějaké ty mravní myšlenky to v sobě má, ale zabalené do šíleně zdlouhavé vaty, která se tváří jako umělecká vzpoura tradičnímu vyprávění, ale přitom se jedná jenom o pár klasicky vypointovaných epizod v necelistvé struktuře. Herci výborní a pár scén velmi silných, ale to je hodně málo.. 2 a půl *.(6.8.2018)

  • Rudovous
    *****

    Alejandro González Inarritu - originalni tvurce se silnou davkou humanismu.(5.3.2007)

  • Disk
    *****

    Po druhém zhlédnutí to bylo mnohem lepší než napoprvé. AGI použil stejný způsob narace jako v předchozích částech jeho triptychu. Emocí je sice mnohem méně než v 21 gramech, to ale neznamená, že je to nějaký slabý film. Je to velmi silný snímek o současném zmateném světě, ve kterém kvůli jazykovým a kulturním odlišnostem nechápeme druhé.(19.8.2008)

  • misterz
    ****

    Ani neviem prečo som sa tomuto filmu tak dlho vyhýbal. Možno som sa bál, že ma Inárritu tento raz sklame, no nestalo sa tak. Opäť tu je jeho nezameniteľná, inteligentná réžia, ktorá dala tejto dejovej skladačke ďalší rozmer. Nápadité, šikovné, vizuálne pekné, príjemne artové vyznenie, ku koncu i trochu emotívne a hlavne ešte dlho po skončení bolo nad čím premýšľať. Veľká spokojnosť. 80/100(6.3.2017)

  • Jordan
    ****

    lepšie ako 21 gramov, nie až také dobré ako Amores Peros, inarritu používa ten istý grif, santaolalla tú istú muziku, arriaga podoibné témy - tu oproti predošlým dvom viac globálne a mierne politické, no stále dbajúce na človeka a jeho stratenosť vo svete - celková minutáž mohla byť kratšia, celkové prepojenie troch príbehov je pozvoľnejšie a nie až také silné ako v predošlých dvoch, herci hrajú dobre - aj neherci, japonka je veľmi pekná, najsilnejší je ústredný príbeh marockej rodiny, po ňom hluchonemá japonská volejbalistka, a až tak španielsko, ktoré celý čas pôsobilo akosi mimo až na konci sa niečo "skomplikovalo" - príbeh pitt/blanchet bol akosi naviac a navyše - vnáša do príbehu politiku, vonkajší svet, najbližšie sa drží názvu odkazujúcemu na nedorozumenia plynúce z toho, ako to dopadlo s biblickou babylonskou vežou, ale nepôsobí cudzo a nepasujúco; dobrý film(9.6.2007)

  • Sobis87
    *****

    Alejandro González Ińárritu před Babylónem natočil pouze dva celovečerní filmy, jejímž prostřednictvím si ale dokázal vydobýt status skvělého režiséra, do jehož dalšího počinu každý vkládal nemalá očekávání. Po oslnivém debutu Amores Perros:Láska je kurva Ińárritu potvrdil, že jeho první úspěch nebyl náhodou, a to prostřednictvím famózního filmu 21 gramů, který byl stejně jako mexický debut slepencem tragických osudů, jež se na konci prolnou. Po oznámení prací na Babylónu, jež má být završením režisérovy trilogie o smrti, někteří lidé začali mít obavy, jestli bude mít prakticky už třetí vstoupení do téže řeky stále co nabídnout, jestli se Iňárittu nebude opakovat. Babylón se sice tematicky i formálně podobá předešlým dvěma filmům, ale zároveň obohacuje režisérovu studii mezilidských vztahů, téma smrti a nevyhnutelné tragédie, která nenávratně mění psychiku postav, o nové příběhy. Tak jako se člověk na sklonku svého života vrací na počátek všeho, se i Babylón více podobá prvnímu filmu z trilogie – Amores Perros. Není tak roztříštěný jako 21 gramů a zabývá se více příběhy, které se ke konci spojí do jednoho celku. 21 gramů se naopak drží jedné dějové linie, kterou dále větví samotné postavy se svými menšími příběhy. Babylón je zároveň nejepičtějším z celé trilogie, nejen díky rozmanitosti prostředí, ale hlavně kvůli příběhu samotnému, který zpracovává globálnější témata, jakými jsou například hrozba terorismu, ilegální přistěhovalci nebo rozdílná životní úroveň.Brad Pitt jako Richard, který se v Maroku snaží zachránit svojí postřelenou ženu, se po dlouhé době objevuje na plátně (naposledy jsme ho mohli vidět v Mr. & Mrs. Smith) a podává skvělý výkon. Jeho postava prožívá nefalšované zoufalství a je zdrojem emocionálně vyhrocených chvil, které Pitt zvládá na jedničku a nikdy nesklouzává k přehrávání. Cate Blanchet v roli postřelené Susan mu zdatně sekunduje a scéna, ve které odmítá pomoc marockého lékaře, je její zásluhou opravdu silný zážitek. Nejvíce na mě zapůsobil výkon u nás prakticky neznámé japonské herečky Rinko Kikuchi, která hraje hluchoněmou školačku Chieko. Chieko je nejsložitější postavou v celém filmu a nejspíš i nejtragičtější. I Když žije v přelidněném Japonsku, je tím nejosamělejším člověkem v celém filmu a Rinko tuto postavu ztvárnila dokonale. Přestože neumírá tak jako Susan, bylo mi této postavy líto ze všech nejvíce.Babylón završuje jednu úžasnou trilogii, která je rozmanitá i kompaktní zároveň. Těžko říct, který z těchto filmů je nejlepší, ale Babylón považuji za filmařsky nejvyspělejší a tématicky nejdůležitější.(13.7.2007)

  • Šakal
    ****

    A potom, že 3x do stejné řeky nevstoupíš. Iňárritu je pro mě osobně pan „VELKÝ“ vypravěč lidských příběhů a osudů. Takovéto silné pocity zažívám pouze u pár vybraných režisérů. Jako první mě napadá K. Kieslowski, hned za ním např. Pedro Almodóvar, či Julio Medem. Opět nám servíruje (společně se svým dvorním scénáristou Guilermem Arriagou) spletenec tří (na první pohled nesourodých příběhů), které se paralelně odehrávají v Maroku, Mexiku a Japonsku. Přičemž, (s pomocí citlivé a vnímavé kamery Rodriga Priety a působivého hudebního doprovodu Gustava Santaolally) nás postupně po malých krůčcích vtahuje čím dál tím více do jednotlivých příběhů až k emocionálnímu finále. Pravda, té katarze z 21 gramů tentokrát nedosahuje (alespoň v mém případě). Nutno podotknout, že velkou zásluhu na celkovém vyznění (uvěřitelnosti) příběhů, mají bezesporu samotní herci. Nevím, jak to Iňárritu dělá, ale vždy se mu daří z herců vyždímat maximum možného. Pokud někdo o Pittovi tvrdí, že je to pouze „hezká reklamní tvářička“, nechť se podívá na tento snímek. Tomu říkám notně vyzrálý a procítěný výkon. Nevím, zda-li je to pouze můj subjektivní pocit, ale s „lehkou“ dávkou představivosti mi zde (hereckým projevem i vzezřením) připomíná Benicio Del Tora. Dost z vás si zde stěžuje na nevyváženost jednolivých příběhů, zejména toho Japonského. Já musím konstatovat, že naopak spatřuji velkou sílu v předkládaném „mixu“ a ty jednotlivé střihy napříč příběhy můj zážitek pouze umocňovaly. Že by obstály (a to více než dobře) i jako samostatné příběhy, myslím není potřeba vůbec pochybovat. V případě velkých filmových zážitků, vždy člověk (divák) složitě hledá slova. „To“ se jednoduše musí „vidět, zažít, procítit na vlastní kůži“. Toto je přesně ten případ. Výsledkem je tak 90% zaokrouhlených tentokrát přeci jenom směrem dolů. Ikdyž kdoví, kde se mé hodnocení zastaví po dalších reprízách. Napoprvé to bylo v mém případě za vlažnějších 78%, dnes za procítěných plnohodnotných 90%. Uvidíme......(21.4.2011)

  • francis
    ****

    Babel mě maximálně vyčerpal, pokud jde o emoce. Už jsem viděl spoustu filmů, který bych ze svýho subjektivního hlediska označil za lepší, ale většina z nich není ani zdaleka tak citově náročná... naposledy ve mně podobný pocity vzbudili snad Bratři, ale ani při nich jsem nebyl takhle blízko hysterii jako při Babelu. Valí se to na vás ze všech stran a vy máte pocit, že se tomu nedá ubránit... Strašně stresující film, ale rozhodně stojí za vidění.(5.5.2007)

  • Okara
    ****

    Čtyři neobyčejně silné příběhy odehrávající se na třech světadílech v různém časovém rozmezí. Přesto jsou osudy všech určitým způsobem propojeny. Snímek podobající se 21 gramům či Amores perros je dle mého názoru z této trojky nejvydařenější i přes to, že je zde nejhůře hodnocen. A to nejen scénáristicky, ale i co se týče hereckých výkonů a zpracování. Mnoho scén, ze kterých tryskají na diváka proudy emocí a než se z nich stačí oklepat, už je tu konec zakončený nijak brutálně, ale ani žádný happy end, přesně na únosném průměru. 80%(11.8.2012)

  • HAL
    *****

    Babel. Babylón. Myriády jazyků a kultur víří kolem a nedávají naději na porozumění, na pochopení, či zařazení mezi ostatní. A tak zbývá jen osamění a odcizení se ostatním, se kterými není možné mluvit tak aby porozuměli, aby pochopili. A takový je i tento film - o lidech citově či fyzicky ztracených v cizím prostředí. Američan se svou postřelenou ženou v Marocké vesnici, marocké děti na prahu dospívání, chůva s americkými dětmi cestující mezi USA a Mexikem a hluchoněmá japonská dívka ve vřavě moderního velkoměsta. A právě tato dívka, přestože její příběh na první pohled mezi ty ostatní nepatří, nejvíce vystihuje téma filmu - ona jediná se na rozdíl od ostatních nemůže vrátit ze svého odloučení, ona je navždy ztracena mezi lidmi kterým nemůže porozumět, ona je v Babylonu. 9/10(15.2.2007)

  • swamp
    ****

    Myslím, že Alejandro González Iñárritu natočil trochu jiný snímek než Amores perros a 21 grams. Jednotlivé příběhy jsou propojeny poetičtěji a ovlivňují se jakoby na dálku. Režisér rozebírá odlišné způsoby života lidí z různých koutů světa. Hluchoněmá Japonka, americký manželský pár, který sblíží neštěstí, zatímco netuší, že jejich děti jsou mexickou chůvou tajně vezeny do Mexika..vše se však vymkne kontrole.. "This is your fucked-up country, it's your responsibility!"(10.5.2007)

1 2 3 4 5 6 7 8 12 22 33 43