Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Babel je již třetím snímkem vzešlým z úspěšné spolupráce režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárrita a scenáristy Guillerma Arriagy (Amores Perros, 21 gramů). Stejně jako v jejich předchozích společných projektech se i nyní náhodně proplete několik zdánlivě nesouvisejících lidských osudů. Dvojice Američanů, Richard a Susan, je na zájezdě v Maroku. Kvůli Susanině zdraví však musí svůj pobyt zde narychlo prodloužit... Chůva Amelia se bojí, že nestihne svatbu příbuzných v Mexiku. Spolu se synovcem se rozhodne, že tam tajně odjede i s opatrovanými dětmi... V Japonsku řeší mladá hluchoněmá dívka své psychické problémy. Ty jsou způsobené jednak sebevraždou matky, jednak neschopností komunikace s otcem... Synové marockého pastýře dostali kvůli hlídání ovcí od otce loveckou pušku. Samozřejmě ji chtějí vyzkoušet. Kulka letí dál, než mysleli... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (899)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Tak Ińárritu nám opět přináší několik příběhů, které něco spojuje a tentokrát nám dokonce tyto příběhy rozprostřel do tří kontinentů. Máme tu rozpadající se manželský pár, který se opět zbližuje až při zájezdu v Maroku při kterém je jeden z páru omylem postřelen, dále zde máme dva mladíky, kteří postřelení zavinili, potom zde máme starší chůvu, která se rozhodne vzít opatrované děti na svatbu svého syna a tento výlet rozhodně nebude mít šťastný konec a nakonec nás režisér vezme do Japonska kde nás seznámí s hluchoněmou dívkou, která trpí psychyckými problémy způsobené sebevraždou své matky. A jak jsme od režiséra zvylký z jeho předchozích filmů všechny tyto příběhy jsou spojené i když se zprvu může zdát, že např. japonská část je zde navíc. Herci jsou samozřejmě perfektní a film má spoustu nezapomenutelných částí, (scény s Bradem Pittem a Cate Blanchett patří k nejsilnějším okamžikům celého filmu a hlavně Brad Pitt zde předvádí svůj zatím nejlepší výkon) avšak film jako celek už mi nepřišel natolik působivý a nevšení jako předchozí režisérovy počiny. I tak rozhodně stojí za vidění. ()

LaciLC 

všechny recenze uživatele

Alejandro González Iñárritu, pravdepodobne najlepší mexický režisér súčastnosti, natočil opäť film schématicky takmer úplne zhodný s jeho predošlými snímkami Amorres Perros a 21 gramov... a opäť mu to naplno vyšlo. Neviem, ako to ten chlapík robí, ale jedno je isté, vie čo robí. Babel je dokonale nakrútená a zahraná, ale hlavne maximálne pôsobivá "mozaika" odohrávajúca sa na troch rôznych kontinentoch. Teda, príbeh z Maroka ma zasiahol asi najviac, ale všetky tri príbehy sú skutočne silné a emóciami nabité. Navyše mal opäť Iñárritu k dispozícii kvalitných hercov, Brad Pitt tu zrejme podal svoj životný výkon... ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Všetko má so všetkým súvislosť. Asi tak by sa dala zahrnúť hlavná myšlienka tohto filmu. Iñárritu sa nám ju snaží previesť v spleti náhod, ktoré nie sú vôbec nepravdepodobné. Pomalým a často emocionálnym spôsobom tu vidíme, ako každý čin človeka, každá maličkosť, môže ovplyvniť životy tých druhých. Veľmi dobre zahrané filozofické dielo. Viac dejových línii na prvý pohľad neprepojiteľných tu vytvára nadštandradný koncept. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Štyri príbehy paralelne prepojené do jedného celku na troch svetadieloch Amerika, Afrika a Ázia, kde si človek povie: „Ten SVET je strašne maličký, keď rôzni ľudia, ktorých nič nespája, majú niečo spoločné...” Veru, je to tak a je to „nenápadná, neškodná” vec puška .270 Winchester ráže 70. Táto puška už prešla toľkými rukami, pokiaľ neskončila v tých nesprávnych...Daroval ju Japonec z Tokia svojmu priateľovi do Afriky do Maroka, ten ju jedného dňa predal zo zištných dôvodov obyčajnému pastierovi, ktorý povedal svojim dvom synom: „Choďte, postarajte sa o obživu, ja idem zatiaľ do roboty...Ok, my už niečo isto trafíme, neboj tato, budeme mať čo papať...” Prosím, berte to u mňa ako povedané obrazne, môj pohľad na vec, môj krátky názor, bratia Yussef a Ahmed sa túlajú ako psy snažiac sa niečo nájsť, čo by trafili, áno blíži sa jeden AUTOBUS s turistami, na ktorý vystrelia, ale nie s úmyslom teroristického útoku, pričom trafia nechtiac Američanku Susan, ktorá išla na dovolenku s manželom Richardom, a takto si dovolenku nikto určite nepredstavoval...Deti nechali doma s pestúnkou Ameliou, ktorá sa snaží dostať na svadbu svojho syna, aby narýchlo zabezpečila náhradu na stráženie detí, to sa jej bohužiaľ nepodarilo, a tak spolu so synovcom Santiagom vyrážajú zo San Diega do Mexika a na spiatočnej ceste sa udejú čudesné veci, keď nezodpovedná Amelia nechá deti v púšti, lebo Santiagovi docela preskočilo v hlave, v podnapitom stave nezastavil na príkaz policajta na americko-mexickej hranici dupne na plyn...A spomínaná puška je od Japonca Yasujiro Wataya, ktorému sa manželka dobrovoľne strelila do hlavy, z toho sa ešte nespamätal a dcéra Chieko sa hrá na Sharon Stone zo Základného inštinktu, bez nohavičiek dráždi OKOLIE a rozťahuje nohy, trpí pocitom menejcennosti, lebo ako hluchonemá neprežíva svet ako jej rovesníci, a tak provokuje svojou šuškou, ktorú zotročuje...Predstaviteľka Chieko, na Oscara nominovaná RINKO KIKUCHI má vôbec najťažšiu úlohu ako deprimovaná mladá žena, ktorá chce chlapa, stoj čo stoj a neváha flirtovať i so svojim zubárom, či na najlepšej sekvencii na diskotéke s kamarátmi. Geniálna pasáž celého filmu BABEL je práve z Tokia na hojdačke s kamerou, potom odchod k nočnému životu mesta, ktoré nikdy nespí... Americký pár zatiaľ prežíva obdobie plné úzkostí, lebo ostatní dovolenkári nechápu situáciu, majú na mysli sa vykašľať na Richarda a Susan, kde ONA sa zvíja od bolesti, leží v bolestiach a čaká na záchranný vrtuľník, ktorý nie a nie prísť, aspoň, že ostal s nimi sprievodca, ktorý im podá pomocnú ruku, aby zatiaľ zavolal hocakého doktora, trebárs veterinára, čo zastaví krvácanie... Alejandro G. Iňárritu má k dispozícii kvalitný štáb, ktorý OCHOTNE precestuje 3 svetadiely, aby Gonzáles priniesol svoju víziu o puške, ktorá zohrá kľúčovú úlohu, či príbehy rôznych ľudí na rôznych miestach ZEME, ktorí majú niečo spoločné, a je to BALZAM na dušu sa vcítiť do réžie majstra na túto problematiku, ktorý dnes na túto pozíciu už zcela rezignuje, BABEL má myšlienku, ambície sprostredkovať ukážkovú prácu scenára, ktorý nedokáže fungovať, lebo je rozdelený na štyri časti spredu, či zozadu, najprv vidíte čo už bolo a potom ako sa k tomu dopracovať...Neviem, na čo sa najviac sústrediť, ani jeden neponúka poriadne zadosťučinenie, pred pár rokmi Udalosť, dnes trošku iný pohľad... PS: HUDBA skladateľa GUSTAVA SANTAOLALLA je čiastočnou a kvalitnou kompenzáciou inak dobrého emotívneho filmu... () (méně) (více)

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Kusisko poctivej filmárčiny, ktorej po formálnej stránke vlastne nie je čo vytknúť, no akosi mi štýl Iňárritu veľmi nesedí (snáď okrem 21 gramov). Bohužial všetky tie najrozcítenejšie pasáže ma nechávali chladným. Uznávam kvalitu a nepochybujem o tom, že tento film získa kopec ocenení, ale nie je to skrátka moja šálka kávy... ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Pro mě je tento Iňárittův počin přesně na pomezí mezi Amores perros a 21 gramy. Režisér opět vsadil na několik příběhů, v nichž se prolínají osudy postav víc než by se zdálo. A to se AGI opět povedlo, ale ... narozdíl od 21 gramů, kde se mi líbily všechny příběhy, tak mi sem moc neseděl ten s tou japonskou dívčinou. Stejné dilema jsem řešil u Amores perros, kde jsem srazil 1* z hodnocení kvůli té hysterické exmodelce. Polovina filmu stojí na exceletním sledu obrázků, které doprovázela úžasná hudba (Oscar po právu!), což je mnohdy lepší než přebytečný a nudný scénář. Co se týče hereckého výkonu, tak mě nejvíce oslovily Adriana Barraza a (i přes můj ortel nad tímto příběhem) Rinko Kikuchi. Ostatní herci hráli také dobře, ale tyto dva výkony prostě vyčnívaly. Takže bych chtěl říct, že Babel je film, který rozhodně kvalitu nepostrádá. Jeho slabinou byla možná délka, ale to záleží na každém zvlášť. Podruhé bych se už asi nejspíše nepodíval, ale kdo ví!? Zkrátka lepší 4*. ()

Dr.film 

všechny recenze uživatele

Poslední Ińárritův opus by měl zakončit pomyslnou dramatickou trilologii, kterou tento mexický režisér za poslední léta vytvořil. Předně říkám, že Babel je zakončením více než-li důstojným a za svými předchůdci pozadu rozhodně nezůstává. Babel je kvalitním dramatickým dílem, které vzbuzuje emoce a strhuje pozornost - rozhodně zde Ińárritu potvrzuje, že na momentální filmařské mexické vlně asi něco opravdu bude. Co všechno způsobí jedna darovaná puška napříč kontinenty a kdo za to ve výsledném dojmu bude pikat nejvíce... asi tolik k samotnému tématu, které je díky vypilovanému scénáři (opět Guillermo Arriaga) ohromě nosné a přivádí postavy na zásadní životní křižovatky. Babel beru jako výbornou tečku za úchvatnou trilologii. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Osudy ľudí sú pospájané neviditeľnými niťami... Až sa žiada myslieť si, že ktosi riadi ľudské osudy a zlomyseľne sa baví. Film o hraniciach v ľuďoch a neviditeľných nitiach je precízne natočený s prepracovanými charaktermi postáv, ktoré dokážu orosiť oči. Ako mne. ()

Jinny 

všechny recenze uživatele

Inarritu se předvádí jako inscenačně schopný režisér, ale občas dost neumětelský vypravěč bez citu pro načasování. Svou naléhavost Babel získává body, na druhou stranu mnou film emočně příliš nepohnul. Jako výpověď o dnešní době rozhodně ano, jako filmový kumšt ovšem nikoli. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Několik příběhů odehrávajících se na různých koutech Země spolu zdánlivě nemá nic společného. Nedorozumění a neschopnost pochopit druhého však existuje všude, ať jste Japonec nebo Američan nebo pouštní nomád. Audiovizuálně skvělý film. Ale taky trochu moc dlouhý, a zdálo se mi, jako by epizoda z Japonska do celkového koloritu moc nezapadala a provázanost s dalšími příběhy byla trochu vynucená. A vlastně celé mi to přišlo trochu moc jednoduché, v podstatě jen čekáte co se komu stane, kdo přežije. Překvapení tu chybí, rafinovanost 21 gramů se tu neopakuje. I přesto všechno je ale Babel film hodný shlédnutí. Je skvěle natočený, a hlavně skvěle zahraný. To co tu předvádějí hlavně ty neokoukané tváře nomádů jsou výkony, které by zasloužili zlatou sošku. Ale to se těžko kdy stane, a vlastně o tom je i Babel… ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Asi takhle: je to barevné, pestré, rozmanité, moderně zašmodrchané, herecké výkony pěkné atd. atd. nicméně kromě části s hluchoněmou japonkou je to hodně roztahané, Cate Blanchett tak nesympatická, že bych ji snad i střelil taky a celé to byla do značné míry nuda. Ale jak říkám, část z Japonska byla tak dobrá, že by si snad zasloužila samostatný film. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Iñárritu má skvělej cit na volbu herců ve všech filmech, tady tomu není jinak (Pitt, Blanchett, Bernal). Řekněme že mám trošku problém s tim jak spolu příběhy souvisí. Dotýkají se opravdu jen lehce (puška, teta na hlídání) a já po vzoru Amores perros a 21 gramů čekal, kdy se osudy těch třech příběhů přímo nějak protnou. Na druhou stranu, nadprůměrnej film, ale jsem radši, když se Iñárritu drží těch svých sociálních dramat. ()

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Tak nevím jak to nazvat, byla to nezáživná nuda, o podivných traumatech, zvláštních rodinných poměrech, které mě nechaly absolutně chladnou a to asi neměly. Málo hereckých hvězd, příliš intimity, která patří pod pokličku soukromí. Jakoby hluchoněmá dívka nebyla dost potrestaná, jakoby nehoda ženy byla málo, jakoby trest chůvě nestačil. Neptám se proč, nesedlo mi to, kde se moc kňourá, tam nekompromisně sekám hodnocení, protože chci být nemilosrdně spravedlivá.:-) ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

V čem Babel jednoznačně exceluje, je rozhodně mrazivá a podmanivá hudba spolu s perfektním citem pro scénu ze strany režiséra a celého tvůrčího týmu. Moc se zde totiž nemluví a vše důležité řekne scéna samotná, hudební podkres nebo samotná situace, a to se mi teda nestává často, že by mě filmařina takhle dostala i po projekci a nutila mě o filmu přemýšlet i dále. Babel je totiž směs 4 příběhů, kdy každý je na přeskačku sám o sobě stojící, ale postupně se do sebe všechny zaplétají a každý dokáže diváka "uchvátit" jiným způsobem. Na druhou stranu musím uznat, že rozhodně nejde o film pro každého a i pro mě bylo těžší se prokousat skrze první půlku filmu, která je zkrátka strašně pomalá a zdlouhavá, ale jakmile jsem se přes ni dostal, byl jsem obohacen a drsný, autentický emocionální zážitek na všech 4 frontách a samotné finále ve mě ještě nějakou dobu rezonovalo. Obyčejné, ale přesto mrazivé, a "o ničem", ale přesto hluboké. Největší zásluhu má režisér za výborný talent dát do scén maximum a zejména pak Gustavo Santaolalla s jeho hudebním podkresem - po tomhle filmu si jdu celou jeho tvorbu vyhledat a pěkně se zaposlouchat. A komu by se taky líbil, doporučuju: Gustavo Babetti - Babel. ()

Sofia 

všechny recenze uživatele

Iňárritu mě už potřetí zase dostal. Babel je kandidát na nejlepší a nejdepresivnější film roku. Všechno do sebe perfektně zapadá, směsice smutných lidských osudů. Do toho samozřejmě trocha té americké kritiky, která tady byla úplně na místě. Po takovém filmu si člověk vždycky uvědomí, jaký výborný život vlastně má...Výborné herecké výkony a soundtrack. Jediné, co bych trochu vytkla, byla japonská epizoda, která mi tam tak úplně nezapadala, i když svým námětem by vystačila na samostatný film. A ty umělé vrásky pod očima Brada Pitta :-) ()

Janek 

všechny recenze uživatele

Pekelně dobře natočený film - sirový a opravdový. Snímku jsem naprosto uvěřil, Inárritu sice sem tam ždíme, ale to co dokáže s neherci je naprosto neuvěřitelné. Scénář se vyvaroval jakékoliv vatě, takže na zdravý oddych natož na nudu nezbylo místo. Po celou dobu jsem byl upoután a obdivoval Mexikánovu práci s atmosférou. Pro mě nejpoctivější film 2006. ()

Související novinky

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

09.12.2013

Nedávno jste u nás četli o nové hrané verzi Kiplingovy Knihy džunglí, kterou pro Disneye natočí ironmanovský Jon Favreau. Podle názvu se může zdát, že studio uvažuje i o jiném režisérovi. Pravda je… (více)

Shia LaBeouf na odstřel?

Shia LaBeouf na odstřel?

14.08.2010

Vskutku podivuhodné spojení – Shia ve filmu australského drsňáka Johna Hillcoata, tvůrce Cesty a nelítostného kenguru-westernu Proposition? Ale ano. Prozatím nic není oficiální, ale údajně už spolu… (více)

Reklama

Reklama