Reklama

Reklama

Lovci duchů - Série 7

(série)
Horor / Drama / Mysteriózní / Thriller / Fantasy / Komedie
USA, (2011–2012), 16 h 4 min (Minutáž: 29–43 min)

Tvůrci:

Eric Kripke

Kamera:

Serge Ladouceur

Hrají:

Rukiya Bernard, Danny Wattley, Darcy Laurie, Michasha Armstrong, Daniel Bacon, Gary Jones, Jared Padalecki, Jensen Ackles, Misha Collins, Jim Beaver (více)
(další profese)

Epizody(23)

Recenze (7)

HanzoBureshi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Stále se jedná o velkou zábavnou podívanou, ALE co se týká nějaké nápaditosti a originality, tak se jedná zatím o nejslabší sérii. Asi největším problémem jsou noví Leviatani, kteří se objevili celkem rychle a přišlo mi to i docela random. Zlatí démoni, protože tyto nové zrůdy svým žraním docela nezabaví. No, a pak je tu nějaký Dick, který tomu velí. Takže jsem si spíše užíval epizody, kde se tito záporáci nevyskytují. A klasicky se našlo dost epizod, které byly dost cool. Máme tu strašidelné díly, poté tu máme i něco ujetýho, no a poté tu máme Bobbyho nejlepší epizodu vůbec! Moje TOP epizody: Death's Door, The Born-Again Identity, The Girl with the Dungeons and Dragons Tattoo, Survival of the Fittest. Mé hodnocení: 7/10 ()

Reklama

LucillaP 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Spousta postav zmizela, spousta nových se objevila, míchalo se tu snad se vším. Castiel se pro mě stal dost problematickou postavou, kterou jsem chvílemi nesnášela, chvílemi mi připomínal "starého, dobrého" Case. Ale co bylo absolutní slabinou celé téhle série, to byli hlavní záporáci. Chápu, že pokud je záporák vlastně neporazitelný, tak by v případě střetu hlavní postavy nevydržely ani pět minut a série by skončila po třech dílech. Ale celá jejich prezentace dle mého selhávala, jejich nahodilé zjevování v ději a vlastne naprostá bezzubost byla spíš otravná. Tahle série nebyla můj šálek kávy, potenciál šesté řady zůstal ne zcela využit a to je škoda. Navíc mě poměrně dost štvala postava Charlie. ()

WingsLotus35 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tahle řada má sice zas co nabídnout, ale ke konci už to začíná zavánět jistou repetetivností. Na začátku vylezou z andělskýho břicha Lovecraftovi potvoráci, kteří se začnou šířit jako koronáč nadlidským tempem (naštěstí jen po USA), a potom Castiel jako pára nad hrncem prostě beze stopy zmizí. Potom začnou bráchové řešit, jak kurva zabijou něco, co bylo jako první hosti v Očistci, a čistou nepřízní osudu přijdou o svého (i našeho) oblíbeného adoptivního taťku alkoholika s alexandrijskou knihovnou v palici. Ukáže se sice, že Bobby není tak úplně tuhej a stal se tím, co celý svůj život lovil, jaká ironie. Objeví se i nové celkově zajímavé postavy, ale bohužel jen na epizodní role. To je celkem škoda a doufám, že se v pozdějších řadách vrátí. Jenže ke konci padaj zase sračky do větráku a předzvěstí toho průseru jsou návraty starých postav. Casík se objeví, ale má amnézii; Samovi se plně projeví posttraumatický syndrom z klece se Satanem, a začne mu jebat v palici (z čehož ho náš dobrý anděl strážný vyseká převzetím jeho útrap na svá bedra); Mac - nesmrtelný nemesis bráchů Winchesterových - je najednou dobrá démonská duše a fouká jim bebíčka; a opět se objeví nový prorok, který pro změnu nepíše přiblblý fanfikce, ale umí číst boží slovo. Třešničkou na dortu je poslání Dena s Casem do očistce, a tak Samík je zase sám. Začíná to být celkem únavný, jak se bráchové tak uměle rozcházejí jen aby bylo něco zajímavýho do další řady, zvlášť když už jsme viděli, že si cestu k sobě vždycky (i přese smrt) cestu najdou. No nevidím další otvíračku osmý řady dvakrát pozitivně. Přesto všechno se jednalo o vcelku zábavnou, očekávatelnou cestu napříč sedmou řadou. Oprášily se zde taktiky z prvních řad, tj. lovení i něčeho jinýho, než jsou Leviatani, a tak zpestření nechybělo. ()

kiddo 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

A sedmá sezóna zmíněný potenciál zcela posrala. Promptně zařízla všech pětadvacet sáhodlouze rozvíjených zápletek, vydala se úplně opačným směrem zahrnujícím pravděpodobně nejhorší záporáky v celém seriálu a nakonec se vykašlala i na ně. Zatímco šestá řada byla tématy a motivy chvílemi až nepříjemně přecpaná, sedmá je učiněné tematické i dějové vakuum, jímž občas z povinnosti probleskne uspěchané rozuzlení dříve představených a znenadání zapomenutých problémů. Tu a tam se objevující záporáci se nejenom hrubě bijí s nastolenou mytologií, ale kvůli své faktické neporazitelnosti se stávají nesnesitelnými nudaři, jejichž pouhá přítomnost prasí i potenciálně fantastické epizody (za všechny Hello, Cruel World). Vedle leviatanů je sedmá řada odlišitelná už jen vágně nahozeným motivem ztráty veškerého zázemí hlavních postav a všeho, co je jim drahé, bohužel se tvůrci bojí se tohohle držet a okamžitě ztracené propriety nahrazují, abychom dlouho netrpěli. Bobbyho dům vyhořel? V příští epizodě je vyměněn za Rufusovu chatu. Duo přišlo o svou rešeršní knihovnu? Žádné strachy, její obsah je hned několikrát někde okopírovaný. Bobby umře? Bez obav, vystřídají ho Frank, Garth, a nakonec i Bobbyho duch. Tyhle obavy tvůrců z proměněného světa seriálu navíc vedou k jistému „instantnímu, fast foodovému“ pojetí konfliktů – potřebujeme emocionální nářez? Recyklujme stokrát viděné problémy, prdněme tam smrt postavy a potom vše rychle, nevěrohodně napravme, aby to, chraň Bůh, na ničem a na nikom náhodou nezanechalo příliš velké, nepohodlné stopy. Nepřehlédnutelně vzrůstá problém s komickými díly – dřív měla komičnost podobu nenápadných prvků v jinak dramatické epizodě (Hell House), zapadala do narativního experimentování (Ghostfacers, Hollywood Babylon, Tall Tales, The French Mistake), sloužila jako krok vpřed po extrémně depresivním vývoji do slepé uličky a umožnila jeho rozuzlení (It’s a Terrible Life) anebo představovala stylové uchopení závažného tématu, dějového odhalení nebo charakterového vývoje (Yellow Fever, Mystery Spot, Wishful Thinking). Jenže zatímco kdysi komické epizody vždy zapadaly do celkového záměru dané sezóny a odkazovaly na její ústřední zápletku, nyní nemají s hlavní dějovou linkou nic společného, nijak ji neovlivňují a pouze se mechanicky střídají s dramatickými díly (nemluvě o tom, že patrně nejlepším vtipem je beztoho trapný fakt, že ústřední kapitalistický záporák Richard trvá na tom, aby mu všichni říkali Dick). Když k tomu připojím i přítomnost postav, které spíš než živoucí lidi připomínají bezduché scenáristické konstrukty a splácaniny rádoby líbivých charakteristik a jež samotné ústřední duo musí publiku explicitně obhajovat (Neboj, na Gartha si časem zvykneš či Páni, Charlie je jako naše mladší sestra, kterou jsme nikdy nechtěli), vychází mi z toho smutný závěr, že SPN toho žraloka už fakt definitivně přeskočilo. Nejlepší epizoda: Repo Man. Nejlepší postava: Kevin. Nejhorší postavy: Meg (její náhlý charakterový obrat dává z hlediska motivace a kontextu velmi malý smysl, nemluvě o tom, že byl stylizován do podoby upřímného prohlédnutí, nikoli sňatku z rozumu a podtrhnut unylým, monotónním projevem Rachel Minerové), Castielové (všichni do jednoho, tj. Cas záporák s Božím komplexem, kajícník, amnezijní, šílený a na krátkou dobu opět páto-sezónový, protože – ač samostatně přijatelní – jsou roztroušení do několika málo epizod, nepropracovaní a bez postupného vývoje, který by ty ultrarychlé skoky v charakterizaci ospravedlňoval). Nejlepší hudební moment: I’m All Out Of Love, Walking On Sunshine, Why Can’t We Be Friends, Born To Be Wild. Nejkýčovitější hudební moment: Turn Into Earth, v dobrém i zlém. Nejlepší dekoratér: Castiel. () (méně) (více)

Galerie (221)

Zajímavosti (206)

  • Názov „Meet The New Boss“ pochádza z textu piesne "Won't Get Fooled Again" od kapely The Who. (Pat.Ko)
  • Keď Chet vysvetľuje, ako sledoval Sama (Jared Padalecki) a Deana (Jensen Ackles), Bobby (Jim Beaver) hovorí: „Skvelé. Práve to, čo potrebujeme - monštrum Mensa.“ Má na mysli najstaršiu a najväčšiu medzinárodnú organizáciu osôb s vysokým IQ. (Pat.Ko)

Reklama

Reklama