poster

Berlínské spiknutí

  • USA

    The Good German

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2006, 103 min

Komentáře uživatelů k filmu (112)

  • milka
    **

    Tohle byla docela slabota. Soderberghovi tento pokus nevyšel a je to docela nuda. Příběh střídá krimi linii s romantikou a ani jedno nefunguje. V té kriminální se ani dost neseznámíme se všemi postavami, abychom přesně zjistili jejich motiv. A v té romantické už nefunguje vůbec nic, protože zde vůbec nejsou náznaky jakýkoliv emocí a pocitů. Aspoň že ti herci hrají dobře, ale to se očekávalo. Bohužel očekávaný dobrý film se nedostavil(8.5.2007)

  • Cival
    **

    Po Dahlii další bolestivě neúspěšný pokus o převedení noiru do dnešních podmínek. Ale, sakra, kdo jiný by při téhle chvályhodné snaze měl uspět než De Palma nebo Soderbergh? Bohužel i Berlínské spiknutí je překombinované a emocionálně zcela nepřesvědčivé. Styl pro styl, a ne pro hlubší prožitek.(25.2.2007)

  • Douglas
    ****

    Ne, Berlínské spiknutí není „klasický film“ á la Casablanca, pouze si ho současné hollywoodské talenty pokusily pro vlastní potěšení oživit. Dneska se jinak hraje, používá se odlišný materiál, rozdílná technika a filmy už zpravidla nepíší relativně anonymní kolektivy scenáristů, z nichž každý umí nejlépe jeden typ scén a společně složí úžasný film. Steven Soderbergh a jeho parta by se mohli snažit všechny tyto aspekty doslovně napodobit, ale neudělali to. ___ Berlínské spiknutí klíčuje současné herce do dobových dokumentárních filmů, zachycujících katastrofální podobu poválečného Berlína. Za mnohem zajímavější ale považuji, jak film vedle přesvětlených exteriérů z původních dokumentárních materiálů nabízí jako střet kontrastně osvětlované interiéry, kde tváře herců vystupují ze tmy a každý prostor je ostrými přechody mezi světlem a stínem tříštěn na fragmenty. To je navíc posíleno řidším využíváním ustavujících záběrů, což jsou velké celky, které divákovi umožňují udělat si na začátku scény přehled o prostoru, kde se odehrává. Jde o osvěžující moderní přístup, jak vyřešit problém s proměnou materiálů, a přitom posílit atmosféru nejistého světa asociujícího filmy nazývané noirové – což byly často zároveň filmy založené na lehkém rozbíjení klasického vyprávění. Uvědomělé odkazy ke Casablance (výjezdní doložky, závěr u letadla) nebo Zahraniční aféře (americký voják a tajemná žena v Berlíně) mají jen mást, což pro současného diváka, zvyklého na mnohem sevřenější a rytmizovanější vyprávění, může být samozřejmě iritující. Z jeho pohledu se ve filmu vlastně nic neděje (Cloooney např. jen chodí po Berlíně, ptá se různých lidí na různé věci a občas mu dá někdo přes hubu…). Všechno dění „nyní“ tak má jen odhalovat dění „dřív“ a pointa v tom, že Berlínské spiknutí chce nebýt tzv. dobře vyprávěný hollywoodský film, nýbrž nabourávat zavedené s podobnou rozkoší jako ony dávné (často béčkové) noiry. Tomu ostatně napovídají i herecké volby zúčastněných, kteří pečlivě udržují moderní styl a ačkoli by evidentně dokázali hrát „dobově“, okázale si pouze hrají na „jiné hraní“. Co je esteticky zábavnější? Kopírovat dávnou éru, nebo ji potměšile parafrázovat? Filmová forma Berlínského spiknutí reprezentuje druhou možnost, a tak pokud na hru/podraz přistoupíte, musíte se snažit a přizpůsobovat jí navyklé divácké vzorce. Dost možná je to podnětnější než prskat, že takhle se to přece dělat nemá. Možná nemá. Ale v tom je ten vtip. [2007](3.10.2015)

  • Houdini

    Oscar 1 nominace: Hudba. . . . . . . . .. . Zlatý Medvěd - výběr(23.1.2007)

  • Matty
    ***

    Jaký má smysl natáčet v současnosti film jako ze čtyřicátých let? Kromě potřeby dokázat si, že na to mám? Soderbergh dokonale napodobuje styl amerických filmů z poválečného období, ale jaksi ignoruje skutečnost, že styl není všechno. Natočil si svůj vlastní užvaněný film-noir, zasazený do rozbombardovaného Berlína a (nejenom) plakátem připomínající Casablancu. Hlavním problémem Berlínského spiknutí je jeho obrovská zahleděnost do sebe. Ani herecká účast tří současných hvězd a brilantní stylistická stránka nedokáže zamaskovat samoúčelnost celého počinu. Blanchettová, Maguire, Clooney – prostor pro vyprávění postupně dostanou všichni tři, nejde však o pohled na tutéž událost ze tří různých úhlů. Každý z nich obohacuje příběh informacemi, které ten druhý (třetí) znát nemohl. Bohužel, výsledná mozaika není moc zajímavá a žalostně ji chybí silnější pointa. Zamotaný děj nenabízí krom brzkého odstranění jednoho z hrdinů žádné překvapení a záhy se zvrtne ve zdánlivě nekonečnou sérii nijak objevných dialogů. Tajuplně ponurá atmosféra filmu-noir není příliš hmatatelná a do děje ji nevnáší ani George Clooney, jenž prostě není obdařený podobným šarmem jako takový Humphrey Bogart. Mrzí mě, že jde ve výsledku o film bez chuti. Mrzí mě to kvůli Soderberghově kameře, Soderberghovu střihu (v obou případech je v titulcích uveden pod pseudonymem) a především kvůli Cate Blanchettové. Její uhrančivý pohled, chladnost a smyslnost, ji společně s ohromným talentem pro charakterní herectví staví na úroveň Lauren Bacallové, Ingrid Bergmanové nebo Avy Gardnerové. 60% Zajímavé komentáře: Damiel, elle, Sofia(27.1.2008)

  • Cervenak
    ***

    Emocionálne do značnej miery chladné (ale príde mi to ako režijný zámer) a trošku viac prekombinované, než by bolo treba (záverečné priznanie na letisku už bolo fakt navyše), ale určite by som to nenazval sklamaním či nevydareným experimentom. Zápletka je zaujímavá od začiatku do konca, vo filme je isté vnútorné napätie, vizuálna stránka je do-ko-na-lá a herci aj napriek tomu zvláštnemu chladu, ktorí z nich všetkých robí do istej miery nesympatické postavy, veľmi dobrí. Hlavne Tobey by sa mal vykašľať na poletovanie medzi mrakodrapmi a odteraz hrať už len takéto vrcholne odporné, slizké postavy. ;-)(14.10.2007)

  • Djkoma
    **

    Steven Soderbergh si svou poctu nejen Casablance stvořil tak, že její styl naprosto ničí obsah a z Good German-a se stává nečekaně nudný a pouze vzhledově zajímavý snímek. Nevím proč celý film je vystaven tak zvláštně, protože když se vytratí jedna agresivní postava, film obsahuje jen samé hodné postavy, které jen chodí, hledají a povídají si. Naprosto v tu chvíli vypadne nějaké tempo ze hry a sledujeme jen vizuální snahu přiblížit se podobě filmům éry, která je dávno pryč.(15.7.2007)

  • Enšpígl
    *

    Nó tak hlavně, že je film černobílej, aby to navodilo atmosféru, že to nenavodilo drive a napětí na to už sere pes. Nechápu účast prvoligových herců v takovýhle marnosti. Škoda, že nemůžu psát jeden řádek černě a druhý bíle, abych navodil svým komentářem černobílou atmosféru tohoto filmu. Doufám, že příště se vymyslí i barva, která navodí strhující příběh.(14.10.2007)

  • Renton
    **

    Scénář: Paul Attanasio .. Poválečné drama ze zničeného Berlína ve vizuálním a stylovém noir odéru jako by vypadlo z oka dávného Třetího muže, který se odehrál v tehdejší zničené Vídni. Newmanův hudební doprovod a černobílá kamera slušně dokreslují atmosféru, kterou doplňuje poctivá výprava, pár dobových záběrů, zadních projekcí a dalších prvků tolik typických pro čtyřicátá léta. Snaha o autenticitu však po pár desítkách minut přichází vniveč, protože příběh prostě nedokáže zaujmout a je jen druhořadou záležitostí. Dokud se tam motá Tobey Maguire, měl jsem co sledovat - jeho postava mi sedla, kolem něj se nastiňuje zápletka, jenže to příjemné (ani on samotný) dlouho nevydrží. Zbylý děj je vyprávěn odtažitě, překombinovaně, postavy jsou povrchní a finále už jen smutnou tečkou, bez jakýchkoliv uvěřitelných emocí. 50%.(17.3.2007)

  • T2

    Rozpočet $32miliónovTržby USA $1,308,696Tržby Celosvetovo $5,914,908(3.6.2009)

  • Adrian
    ***

    S radosťou pozerať je na tú čb krásu (i keď prechody medzi "dokumentárnymi" a "hranými" zábermi ma rušili), o niečo horšie to je však s príbehom. Nevadí mi chladnosť postáv - v svete po skončení II. svetovej, kedy dochádza k preskupovaniu mocenských štruktúr na mape sveta mi je odmeranosť a neistota pochopiteľná. Ako slabý bod mi príde samotný príbeh, ktorý sa nie celkom šťastne potáca medzi krimi líniou a vystihnutím povojnovej, rodiacej sa atmosféry studenej vojny, čo vedie k pochybovaniu nad motiváciami konania postáv v určitých okamihoch deja.(15.1.2007)

  • KarelR
    **

    Curtiz se obrací v hrobě.(17.3.2007)

  • EdaS
    **

    Zajímavý, bohužel nevydařený experiment: Steven Soderbergh se pokusil natočit film tak, jako by byl rok 1945. Po formální stránce si srdce cinefilovo nemá na co stěžovat - překrásná noirová kamera upomene na Třetího muže, milostný troj(tady spíše tedy mnoho-)úhelník zase na Casablancu, rozbombardovaný Berlín hlavně na Wilderovu Zahraniční aféru, jenže je tu jeden zásadní problém - postavy. Invence, kterou Soderbergh věnoval vzhledu filmu se mu zjevně nedostávala v práci s herci, díky čemuž film působí neskutečně odcizeně a chladně. Hlavní hrdinové nejsou lidi z masa a kůže, ale pěšáci, s kterými je autorem různě manipulováno. Nezajímají nás, navíc film nemá ani jednoho hrdinu, s kterým by se člověk celý film mohl identifikovat. A já se tak těšil! :o( ** 1/2 P.S. Viděno na DVD screeneru.(14.1.2007)

  • JFL
    ***

    Film Stevena Soderbergha, které i přes přítomnost velkých hvězd stojí mimo hlavní proud, vzdává hold noirovým filmům 30. a 40. let. Snímek pečlivě rekonstruuje styl svých vzorů použitím černobílého materiálu, ostrého svícení, zadní projekce a dobových kamerových technik, ale i důrazem na noirem ustanovený kult kouření a pití. Film však není jen formální hříčkou, ale nese i silný příběh, v němž ležérní hrdina poznává nejednoznačnost světa. Doba konce světové a začátku studené války ukazuje, že morálka je věcí kompromisů a úhlu pohledu.(19.8.2008)

  • Shushika
    ***

    Pěkné stylové cvičení, ale nechápu, proč to vzniklo a co tím chtěl Soderbergh ve 21. století říct. P.S. Chlad mi nevadil, působilo to na mě úplně stejně odtažitě jako Casablanca, Maltézský sokol, když už jsme u toho porovnávání.(20.3.2010)

  • Zíza
    **

    Asi po deseti minutách filmu jsem si hrozně přála, aby Tobey zemřel, a tak jsem ráda za Cate... :-D Film mě moc nezaujal, raději jsem koukla z okna. Neoslovil, nenadchl.(24.9.2010)

  • Hal_Moore
    **

    Tak moc jsem doufal, že se mi i přes nepříznivé recenze a kousavé komentáře bude film líbit. Bohužel se tak nestalo, i u mě film doplatil na nezáživný děj vyprávěný nezajímavými hereckými výkony. Ne, ani Tobey se mi nelíbil. Forma je sice hodně líbivá, ale ne dost. Schindlerově seznamu černobílá slušela, Městu hříchů taky. Tady mi však ani ta barevná stylizace nepřišla nějak obdivuhodná. Celkem zbytečný film - natočit jej barevně, s osobitějším přístupem herců a režiséra, tři hvězdy by byly akorát. Zbývá už tak jen pět chválu na hudební doprovod, kde by jeden nepoznal, že jde o Thomase Newmana.(26.11.2008)

  • Tuxedo
    *

    Jediným pozitivem je pro mě přítomnost Tobeyho Maguirea, která však trvá slabou půlhodinku. Zbytek je zajímavá forma bez obsahu. 3/10(15.9.2007)

  • genetique
    ***

    Naozaj som netušil, že svojou vyššou hranicou troch hviezdičiek sa zaradím ku skupine vyššie hodnotiacich užívateľov, pretože si viem predstaviť, že pri opätovnom zhliadnutí, by som tomuto snímku mohol s čistým svedomím pridal dať o hviezdičku navyše. Vizuálne definitívne jedno z najprecíznejších čiernobielych spracovaní. Za ním bolo však dlho nič a prázdno, potom prišiel vcelku zaujímavý a originálny dej spolu s hereckými výkonmi, potom znova dlho nič niekde na samom konci bolo spracovanie príbehu a jeho následná pointa, a napínavosť deja samotného. Škoda, že tieto jednotlivé faktory sa tvorcom nepodarilo poriadne zosúladiť, Sodenbergh asi viac lipol tam, kde ho nebolo až tak potreba. Mohol to byť naozaj jedinečný historický thriller, tá umelecká precítenosť mu však ubrala mnoho. 70%.(10.5.2009)

  • Madison
    **

    Tento film sa môže snáď pochváliť iba perfektne vystihnutou atmosférou akoby vystrihnutou z kultovej Casablancy. Inak nemastné, neslané, príšerne nudné a rozvláčne. Spider man vo vojenskom prestrojení mi spôsobil kŕče smiechu a z krásnučkej Cate sa pekná beštia vykľula :-) Toto fakt natočil tvorca úžasného Trafficu?! I can´t believe that.(23.5.2009)

  • Hellboy
    ***

    Příjemná pocta filmu noir a celkově kinematografii 40. let, která ale nenabízí o moc víc.(30.6.2010)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace