poster

Berlínské spiknutí

  • USA

    The Good German

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2006, 103 min

Komentáře uživatelů k filmu (115)

  • Hellboy
    ***

    Příjemná pocta filmu noir a celkově kinematografii 40. let, která ale nenabízí o moc víc.(30.6.2010)

  • Trellíno
    ***

    Oči i uši se přežraly, ale zbytek málem chcípnul hlady.(20.8.2007)

  • NinadeL
    ****

    Něco mezi Zahraniční aférou, Svědkem pro obžalobu a Charlotte Gray. Samozřejmě nechybí ani Německo v roce nula. Nechte Casablancu spát, chcete-li hovořit o stylu poválečných 40. let a filmech z rozbombardovaného Berlína... Osobně jsem byla k Berlínskému spiknutí velice skeptická z důvodu obsazení, ale nakonec musím uznat, že minimálně Clooney mi dokázal, že není jen hvězdou. Naopak o Maguireovi jsem začala pochybovat. Nicméně to, že je Cate novou Katharine Hepburn se potvrdilo už v Letci. De facto by teď mohla přehrát všechny filmy v jejím stylu a podílet se na přesných kopiích jejích skutečných filmů. Jen více a houšť filmů, které nechávají daleko za sebou označení retro a taví ho v požitek. Jen žasnu nad tím, jak si tu nedokážete ve valné míře užít takové maso.(8.11.2010)

  • troufalka
    ****

    I když se George Clooney snaží, tady vede prim Cate Blanchett. Postava osudové ženy jí velice sekla.(11.11.2016)

  • Divočák
    ****

    Dobrý Němec JE dobrý film. Možná se tady teď budu trochu brodit proti proudu, ale mně se zkrátka líbil. Ano, je pravda, že zvlášť v úvodní části je citově sterilní jako šedesátiletý eunuch, s přibývajícími minutami ale tato sterilita nepozorovaně ustoupí do pozadí a i díky překrásnému vizuálnímu zpracování se z něj začne linout jakási podmanivá atmosféra 40. let, která vám bude snad každým okamžikem (zvlášť při závěrečné scéně na letišti) připomínat božskou Casablancu. Na co film ale bezpochyby doplácí je nevyrovnanost příběhu. Často nestačíte přecházet mezi tématy a i význam některých souvislostí či dokonce samotných postav vám občas zůstane značně nejasný. Nejhůře je na tom asi George Clooney. Filmem se celou dobu jaksi podivně motá (a dostává do držky) a vy si nejste přesně jisti, jestli je jeho postava opravdu důležitá a nebo je její význam pouze v přítomnosti atraktivního obličeje na plakát. A jelikož je Brian De Palma lepší režisér než Soderbergh a pokud jsem jeho Black Dahlii něco přidal za oživování mého oblíbeného noiru, musím tak udělat i u Dobrého Němce.(28.3.2007)

  • Xmilden
    **

    Soderberghova snaha o retro se u mě minula účinkem. Co na tom že je Clooney sympaťák, když s nasazením hrající Tobey, jako jediná zajímavá postava z příběhu zmizí hned zkraje. Bylo mě srdečně jedno jak tohle celé dopadne.(11.12.2013)

  • Jamal
    **

    Slaboučké. Bez silného příběhu a tak trošku nudné. popravdě od Soderbergha a dvojice Clooney - Blanchett s doprovodem od Maguira (který alespoň na chvilku pozitivně vyplnil příběh) jsem čekal mnohem více.(26.2.2008)

  • gogo76
    ***

    Pocta (nielen)Casablanke ... Soderbergh zvolil vizuálne zaujímavý čiernobiely štýl rozprávania, kde pri pocte atmosféry 40.rokov, hojne využíval zadnú projekciu i dosť rušivé prechody medzi dobovými zábermi. Do filmu výborne zapadla Thomasova hudba i herci, ktorých zvolil. Toľko pozitíva.Je to jeden z ďalších snímkov kde forma zvíťazila nad obsahom. Slušne ne(sympatický)výkon T.Meguira(samozrejme, že je to tým, že joho postava je proste zaujímavá) zatieňuje všetkých ostatných a po jeho "vytratení sa" z príbehu sa iba brodíme príbehom ktorý pôsobí dosť chladne a režisér, ani herci niesú schopný nás vtiahnuť do deja a už vôbec nie precítiť ho. Je to škoda, lebo všetko naznačovalo že pôjde o vynikajúci film. Keď si pomyslím, že som na tento film rok netrpezlivo čakal,tak ma výsledok teda nepotešil. Pán Soderbergh, ani já Vás nepoteším! 50%!(8.2.2009)

  • LiVentura
    **

    Bičovina!(14.11.2017)

  • Rosomak
    ****

    Soderbergh byl vždycky experimentátor a ani u Berlínského spiknutí to není výjimka. Tentokrát se snaží vrátit se o pár desítek let. Jak v příběhu tak i ve stylizaci filmu. Ocitáme se v poválečném Berlíně a Soderbergh nám ho ukazuje na černobílém materiálu, místy v přeexponovaných záběrech, místy s extrémními nadhledy a podhledy kamery. I při vykreslování prostředí kombinuje mnoho prvků: zadní projekce, dokreslování scén, kulisovost některých míst (podpořená i nasvícením scény). A nevyhneme se i zjevné inspiraci německým poválečným filmem. Střihově spojuje záběry někdy až rušivě, někdy pomocí stíraček ale někdy i naprosto současně, rychlým střihem. Taktéž pohyby kamery těží jak ze současných trendů, tak i z minulosti. Statické záběry mísí se švenkováním a přesto nám Steven za chvíli dopřeje steadicamovou jízdu, nebo záběr z ramene jeřábu, který se z extrémního podhledu přesouvá do nadhledu, z detailu na celek. O technických aspektech by šlo mluvit dlouho a dlouho. Věřím, že by to bylo velmi inspirativní, zvlášť, když si to Soderbergh všechno vlastně dělá sám... Anyway, nejsem si jist jestli přepis na dvd dodržel správný poměr stran? Nepřišlo mi, že bych to viděl v 1.66:1.(21.11.2008)

  • Deimos
    **

    TV/// Obsazení 5/10 Děj 2/10 Hudba 3/10 Prostředí 5/10/// +herecké obsazení, sem tam zajímavý děj, některé záběry potěší (ruiny Berlína) -děsně nezábavné a nudné, černobílé/// No tohle bylo hrozný. Nechápu koho tohle může bavit. Snad jen zájemce o události po válce a milovníky noir filmů. Jenže ani ta druhá skupina podle mě nebude spokojená, protože dnes natočit noir film ve výsledku působí dost divně. Možná nejvíc v tom, že současní herci se do takového filmu vůbec nehodí. Nebo kdyby to alespoň nebylo takové mdlé a bylo tu víc akce a napětí, jenže já se o postavy ani v nejmenším nebál. A dál to asi nemá cenu komentovat./// Celkem 34%///(14.6.2010)

  • k212
    ***

    Soderberg si jde opět vlastní cestou a nehledí příliš na diváka. Ostatně není to poprvé, jenže tentokrát si příliš nepohráva s pojmy šokující, umělecký či intelektuální. Nejspíš pro vlastní potěchu si natočil válečnou noirovku, co o to, že černobíle, je to práce precizní, ale ten děj... líně a nevzrušivě se plazící, průhledný ač schován za háv překombinovanosti. Sem tam nějaké to rýpnutí do všech stran, sem tam překvapující otevřenost (ano, to je ten zásadní rozdíl mezi rokem 2006 a 1946: naturalismus sexus a výskyt slova fuck, ve všech jeho významech a formách). No vzhledem k tomu, že prvních 20 minut jsem obdivovala řemeslnou stránku věci, další dvacet minut čekala nějakou zajímavou dějovou konstrukci a zbývajících 50 minut jsem se nudila, není to u mě za víc jak 55%.(26.1.2008)

  • Rudovous
    **

    Tvrdacke dialogy pripominaji spis drsny Hollywood sedesatych a sedmdesatych let vyznivaji az usmevne v snimku ktery se snazi odkazovat na Tretiho muze ci Casablancu a vubec kinematografii ctyricatych potazmo padesatych let. A tak je to s celym filmem, jeho pribehem, reziserskym vedenim diky nemuz i herecke vykony zvlast nepotesi - pres zjevnou snahu.(20.12.2007)

  • Jordan
    **

    famózne urobené kulisy rozbombardovaného povojnového berlína a postupimu, "feeling" a atmosféra "starých" amerických filmov, noirový šat a vydarená snaha o nostalgické "napodobenie" žánru a dobovej hollywoodskej produkcie, len to na dobrý film nestačí, ani keď tam dáte clooneyho s blanchettovou a okoreníte to psychopatickým maguireom, film je rozvláčny, dalo by sa povedať, že skoro až nezaujímavý a je to iba režisérova "štúdia" istých postupov, ktoré si chcel vyskúšať, žánru, ktorému chcel vzdať hold, no urobil to príliš "interne", než aby to mohlo divákov osloviť a zaujať;(9.4.2012)

  • nascendi
    **

    Steven Soderbergh sa do takej miery sústredil na vonkajšiu podobu jeho diela s noir filmami a na pripomienky konkrétnych filmov z tej doby, až mu uniklo, že ani kvalitní herci nespasia takmer bezpríbehový film. Aj v tomto prípade platí to, čo som napísal o remaku (že musí byť lepší alebo iný ako pôvodina). Berlínské spiknutí išlo opačným smerom, takže sa výsledku nemožno čudovať.(7.6.2016)

  • mat.ilda
    **

    Bohužel, i opravdu poctivá napodobenina filmů noir, včetně hvězd současného filmového průmyslu, nemůže zachránit snímek s absencí děje. Jediná věc, u které jsem se probírala z letargie, byla absolutně nesedící uniforma George Clooneyho - vypadal, jako když zrovna spěchá na maškarní a v půjčovně neměli jeho velikost. Ani jeho mužné, ostře řezané rysy nevynikaly v černobílé tak, jak se asi předpokládalo.(1.3.2009)

  • Big Bear
    **

    Snaha o film noir se celkem povedla a mne zaujalo i místo příběhu, kterým byl poválečný rozbombardovaný Berlín rozdělený na okupační zóny. Příběh sám, tedy ta detektivka mne už tak nezaujala. Potěšilo nasazení známých herců. Film celkem brzo vyšumí z hlavy, zůstane jen matná vzpomínka na zajímavý černo-bílý vyzuál. * *(15.10.2014)

  • klerik
    ****

    Soderbergh je vďaka úspechu DANNYHO PARŤÁKOV na koni a plní si sny aj čoby umelecký režisér (skvelý SOLARIS). Berlínske sprisahanie je krásny čiernobiely film, dokonca vo formáte 4:3. Nakoľko v podstate ide o vojnový film, určitý chlad mi prišiel prirodzený, a koniec-koncov ani CASABLANCA mi neprišla nejak extra citová. Hollywoodske idoly v niečom takomto už asi neuvidíme. Príbehovo možnože jednoduché, ale okrem vizuálu sa mi páčili aj charaktery postáv a ich herecké poňatie - z postáv bola cítiť nevyhnutnosť toho, čo robili...(24.1.2017)

  • sharky
    ***

    Perfektní hudba a povedená vizuální stylizace alá Casablanca...dej a celková atmosféra uz se moc nepovedly(23.3.2009)

  • Chrustyn
    **

    Steven Soderbergh je pro mě zvláštní hlavně tím, že dokáže natočit vynikající a neskutečně působivé filmy, tak i příšerně nudné slátaniny. A Berlínské spiknutí je pro mě v té druhé kategorii. Spíš než plnohodnotný film, jsem v něm viděl takový menší soukromý projekt, kterým chtěl režisér vzdát hold starým černobílým filmům a to převážně legendární Cassablance. Film tak působí zastaralým dojmem a to nejen díky černobílé kameře ale i díky postupům, které si režisér vybral, ať už to je podivný střih, záběry kamer a vše ostatní. Bohužel pro mě se jednalo o nudný snímek, který neměl čím zaujmout.(1.10.2018)

  • Sofia
    ***

    Dobrý film normálně stojí a padá s dobrým příběhem, což bohužel v tomto případě trochu haprovalo. Černobílé zpracování hodnotím pozitivně, ale co se scénáře a hereckého obsazení týče, jsem už skeptičtější. Cate Blanchett měla po celou dobu filmu jen jeden trpitelský výraz (mám na ní mírnou averzi...), George Clooney měl strašně krátké kalhoty a pořád jen dostávál přes hubu (čímž chci říct, že jeho obsazení bylo úplně mimo...) a Tobey Spiderman Maguire se na záporáka taky moc nehodil. Velké množství vedlejších postav mě spíše mátlo a překvapivý zvrat se taky nekonal. Závěrečná scéna – variace na Casablanku – byla povedená, ale na víc než průměr to bohužel nestačilo. Velká škoda, těšila jsem se.(8.11.2007)