Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Peníze nepáchnou. A takový milion přímo voní... Bývalý seržant námořnictva, dnes tichý a bezvýznamný úředník na ministerstvu námořnictví pan Robert (Rudolf Hrušínský) žije se staropanenskou sestrou (Dana Medřická) a dcerou Corou (Zdena Studenková). Tajně touží dostat se výš ve společenském žebříčku. Jedinou cestou je získat pro dceru ženicha se slibnou kariérou a též milionové dědictví po sestře. Ta však odkáže veškerý svůj majetek vnoučeti, které se musí do roka narodit. A tak pan Robert dohodí Coře svého šéfa, ambiciózního oficiála Leopolda (I. Romančík). Ten se rovněž zajímá jen o peníze, které může sňatkem získat. Potíž je v tom, že ženy ho příliš nelákají a splnit tetinu podmínku je pro něj nadlidský úkol... Slovenský televizní film vznikl na motivy stejnojmenné povídky Guy de Maupassanta, který velmi přesvědčivě vykreslil odvrácenou tvář lidských charakterů. Kromě Rudolfa Hrušínského a Dany Medřické se na snímku podíleli i další čeští tvůrci, mj. Petr Hapka jako autor hudby. Stejnou látku zpracoval v roce 2002 v České televizi režisér Jiří Krejčík pod názvem Dědictví slečny Innocencie. (Česká televize)

(více)

Recenze (12)

raroh 

všechny recenze uživatele

Po výtvarné stránce excelentní, Dodo Šajmovičem nasnímaná adaptace Maupassantovy povídky, natočená nikoliv v ateliérech televizních, ale filmových, podpořená tentokrát vskutku zajímavou Hapkovou hudbou, jindy mívající sklony k vlezlosti a sebeopakování. Tvůrci vsadili na co největší míru autentičnosti ve výpravě: nesetkáte se tedy s žádným slovenským nápisem (tedy úředníci píší taktéž francouzsky, láhve s alkoholem jsou také francouzské), scény v lunaparku a před bordelem jsou plně dobové, neaktualizované. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Nesouhlasím s předabováním našich velikánů herectví paní Medřické a pana Hrušínského. Profesionálně podaný patos, který z jejich hlasů a duší mohl vzejít nám tak zůstává zakryt, především role pana Hrušínského je tím jakoby v pozadí bez účinku na diváka, celý snímek tak ztrácí nacionalizací režisérovou krátkozrakostí. Vlado Muller však má své, že..?! U nás se slovenští herci předabovávali rovněž, ale ne tak zesíleně, jako na východní straně hranice, a né dobří, kterým byl v českém jazyce ponechán jejich "Zvuk", který u herců důležitosti nabývá převeliké..! ()

Reklama

Baldrick 

všechny recenze uživatele

Souhlas s rarohem. Na televizní film scény i výprava vysoce profesionální, perfektně herecky obsazené a po výtvarné stránce neuvěřitelně sladěné (dominantní šedo-černé a tmavě hnědo-zelené tóny versus panensky bílý sníh, pobledlé tváře všech protagonistů versus smyslné rty jediných dvou představitelů vášnivé touhy - mladé manželky a jejího milence). Poklidné plynutí času (podtržené vnitřními monology hlavní postavy, přiměřeně koncipovanou hudbou i pomalým brouzdáním sněhovou nadílkou) zpočátku nevadí, z hlediska dramatizace a převedení literární předlohy na filmové plátno ale zejména v druhé půli už dost unavuje. Jinak Zdena Studénková v plné kráse, nepamatuji jiný film, kde by působila tak přitažlivě (ale to je samozřejmě dosti subjektivní). ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Takmer by som dal štyri hviezdy. Plusom bol dobrý príbeh o lakomstve a asistovanej reprodukcii cez neslušný návrh, výrazná hudba a aj (viackrát) vyzlečená Studenková, pričom to nebolo vôbec samoúčelné. Štvrtej hviezde ale zabránila mierna zdĺhavosť hlavne v úvode a to nevhodné dabovanie českých hercov, aj keď neboli v hlavnej úlohe. Akoby v roli toho postaršieho pána nemohol Hrušínského dokonale nahradiť Filčík, Chudík alebo Dibarbora. –––– V tomto dome majú milión. To som ešte nezažil. Kde ho skrývajú... –––– Druhýkrát mi tu nerobte scény. Som dosť bohatá, podmienky určujem JA. ()

helianto 

všechny recenze uživatele

Povídky Guy de Maupassanta se vyznačují neobyčejnou lehkostí, břitkým humorem, satirou, lehkým, škádlivým, nádechem erotiky. Tohle všechno jsem ale hledala v této slovenské inscenaci zcela marně. Nemám nejmenší tušení, zda tvůrci věděli, co činí. Zda jim skutečně šlo o satiru na maloměšťáckou společnost, které vládnou peníze jako veličina nejvyšší, jíž je třeba podřídit veškeré konání. Komično, výsměch, karikatura, ironie. To je satira. Nemá nic společného se sáhodlouhým filozofováním, které nám tu, byť mistrovsky, předvádí Ivan Romančík. Jeho duševní pochody tak zahlcují celou inscenaci, že na nic jiného téměř nezbývá prostor. Dalším tragickým omylem bylo předabování českých herců, především u Rudolfa Hrušínského se jedná o chybu téměř fatální. Nechávám průměrné hodnocení, ale to si inscenace odnáší jen díky mimořádným hereckým výkonům protagonistů a velmi, velmi podmanivé hudbě Petra Hapky. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama