Reklama

Reklama

Úder otevřenou dlaní

  • Čína Wu lin č' (více)
Čína, 1983, 100 min

Režie:

Huaxun Zhang

Obsahy(1)

Tung-Fang Sü je mistrem kung-fu, který se po vpádu cizích mocností do Číny v roce 1900 živí jako potulný komediant. Přitom neustále trénuje kung-fu, aby se jednou mohl cizincům pomstít. Tung se nechtěně dostává do konfliktu se Šenčouskou školou kung-fu kvůli arogantnímu chování jejich žáků. Vzájemný spor je však zapomenut, když do Číny přijíždí z Ruska přeborník v zápasech Daltov a chce dokázat, že ani zde nemůže být poražen. (Tamten)

(více)

Recenze (30)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrý historicko akčný film. Má výborný príbeh o chudobnom bojovníkovi, ktorý spolu s rodinou musia vykoávať podradné práce, aby vyžili. Pri putovaní sa zastavia v meste, kde bojovník nie je výtaný, ale po ukázaní svojich vlastností si získa rešpekt miestnych majstrov a popritom ešte prichádza ruská výprava bojovníkov, ktorí prišli vyskúšať čínskych majstrov. Spracovanie je na tom tiež veľmi dobre, film sa zaoberá viacerými zaujímavými témami a dokázal ma upútať po celú dobu sledovania. Súbojov je tu celkom dosť, ale narozdiel od väčšiny podobných filmov tu nemajú moc veľkú váhu. Jednoducho z tohto filmu cítiť, že v ňom ide v prvom rade o príbeh a súboje sú tu hlavne preto, lebo bez nich by samozrejme tento typ príbehu nedával moc zmysel. A v ostatných podobných filmoch ide v prvom rade o súboje, ktoré sú spojené nejakým jednoduchým príbehom. Takže tu súboje nie sú ničím výnimočné, ale svoju úlohu plnia, takže som aj tak spokojný. Veľkým plusom tu sú postavy, ktoré majú zaujímavé charaktery a navyše sú aj dobre zahrané, samozrejme v rámci žánru. Tento film ma dosť potešil a prekonal moje očakávania. Iné podobné filmy pozerám práve kvôli súbojom a tréningom, čo síce ponúkol aj tento film, ale v menšej kvalite, zatiaľ čo príbeh a postavy patria medzi to najlepšie, čo sa v tejto filmovej kategórii dá vidieť. Som príjemne prekvapený a nadmieru spokojný. Objektívna kvalita filmu- 70%, film sa páči mne na 75%. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoci, ale hongkongské martial arts filmy ze sedmdesátých a osmdesátých let jsou minimálně o třídu lepší, než ty z pevninské Číny. Možná měli v HK více praxe. Ani tak nejde o výkony aktérů (zde se to neodvažuji posoudit), ale spíše o technické aspekty jako práce s kamerou, střih, dost možná i zpracování scénáře. Každopádně vždy oceňuji bojovnice, "dekadentní" prozápadní Číňané byli velmi zábavní (ten fidlavý valčík byla teda pěkná síla) a Tung-Fang Sü je takový osmdesátkový Ip-Man. ()

Reklama

MM11 

všechny recenze uživatele

Potkat ranaře formátu jednoho z těch dvou, co tam po sobě ke konci nemilosrdně mlátí, tak prchám bez pozdravu. S tímhle dílkem poctivé východní akce zkrátka nemůže mít obeznámený divák po akční stránce sebemenších výhrad. Je to silně zaměřené na tradice a nacionalistické tendence, které byli Číňanům odjakživa vlastní. To je důvod, proč je třeba omilostnit i nám hůře pochopitelné expresivní herectví. Příběh tepe do Ruska (tehdejší obyčej), ale naštěstí je mu vlastnější líčení cti či odvahy. Abych ale pravdu řekl, místy jsem neměl úplně přítomný pohled a ke konci jen kontroloval hodinky. Vazby na minulost jsou pěknou připomínkou a mnohé přesvědčí. Já s tímhle filmem problém nemám, tím to však asi taky hasne. ()

Petroff 

všechny recenze uživatele

Komentář nemá s filmem vlastně nic společného. Pamatuju si na dobu, nejspíš ne příliš po revoluci, kdy se na ulicích začaly objevovat plakáty - možná i první billboardy. Mno, a reklamu na tenhle film si pamatuju dodneška, spolu s plakátem na Hořící Mississippy (díky tomu plakátu dodnes vím, jak se to píše :D). Plus mínus ve stejnym období jsem taky zachytil billboard na elektroniku Philips, se sloganem : "Jsme zpátky", nebo tak nějak - vůbec jsem to nechápal, a nechápu dodnes. Jinak - film šel teda v kinech, a posléze někdy i v televizi, odkud jsem si ho fikaně nahrál na VHSku a nejspíš se pak do omrzení učil jeho opakovaným sledováním kung-fu. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Jedním z problémů filmu je představitel hlavního hrdiny, který nemá žádné charisma a po celou dobu jsem si k němu nedokázal vybudovat nějaký vztah. Film diváka nabádá k pokoře - tak, jako to udělá hlavní hrdina, je lepší se nechat porazit a dokonce si sám zlomit ruku, než na sebe poutat zbytečnou pozornost. Tématem filmu je útlak, ať už hlavního hrdiny, kdy se proti němu postaví všichni zlý učitel tamější kung-fu školy (s vizáží čínského Temuery Morrisona), nebo samotné Číny, která je okupovaná. Hrdina má naštěstí po ruce starého mistra, který jeho již tak dobré kung-fu schopnosti ještě vylepší, a to technikou otevřené dlaně. Bojové scény jsou v pohodě, ačkoliv jich je vážně málo, stejně jako tréninkových scén. Politicky se jedná jako obvykle o film, ve kterém se Čína vypořádává s cizími mocnostmi, konkrétně Ruskem. Ve výsledku je to bohužel jen průměrný film. Je zábavné sledovat Čínské herce, jak předstírají, že jsou rusové. A paradoxně víc, než závěrečný zápas proti boxeru Datlovovi, mě zaujala záchrana unesené. A každopádně Molotov má pravdu, že ten film se nápadně podobá snímku Fearless s Jetem Li. ()

Zajímavosti (2)

  • Dobrodružný historický film je jedním ze série snímků těžících z atraktivity tradičních orientálních bojových umění, které se objevily v naší kinodistribuci v osmdesátých letech minulého století. Byly to vůbec první takzvané kung-fu filmy, jež se v tehdejším Československu dostaly do povědomí širšího publika. Vzhledem k dobové nedostupnosti snímků s podobnou tématikou si tyto filmy získaly neobvyklou popularitu a vzbudily zájem také filmových kritiků. Dnes se to může zdát neuvěřitelné, ale tato představení vyprodávala kina napříč celou zemí a hluboko se vrývala do paměti hlavně tehdejší mládeže. Ta doslova hltala každý sebemenší pohyb v choreografii do té doby nevídaných akčních scén, zatímco dospělá populace uznale pokyvovala hlavou. Vliv filmů byl natolik silný, že kromě kinosálů se naplnily i tělocvičny karate klubů. Právě Úder otevřenou dlaní, spolu se snímkem Zrada a pomsta (1986), patřil k těm nejpopulárnějším „filmům o karate“. (NFA)
  • Akční režii měli na starost Zhang Wen-Guang, Men Hui-Feng a An Tian-Rong. (Epistemolog)

Reklama

Reklama