Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Téměř detektivní příběh vypráví o jedné smrtelné havárii a etických problémech, které s ní souvisí. Studentka ekonomie Jana (T. Brodská) má své obyčejné starosti, drobné rozmíšky s matkou kvůli ambicióznímu příteli Markovi (G. Bubník). Do jejího života však náhle zasáhne matčina smrt při autohavárii. Vysvětlení, že matka přehlédla dopravní značku, se Janě zdá nedostatečné, a tak se sama pustí do pátrání, aby zjistila, co se opravdu stalo… Co bylo příčinou, že tak zodpovědná žena, jakou Eva Stropková (J. Štěpánková) byla, zavinila nehodu? (Česká televize)

(více)

Recenze (20)

honz 

všechny recenze uživatele

Televizní inscenace s etickým problémem na sklonku éry socialismu. Dospívající dívka, studentka ekonomie (T. Brodská) pátrá po příčině autonehody, při níž tragicky zemřela její matka. Z počátku slibně vyhlížející psychologická studie charakterů postav se postupně vytrácí, nicméně to neubírá realistickému vyznění celého příběhu. Vedle opravdu výtečné Jany Štěpánkové stojí za pozornost také herecké výkony Bořivoje Navrátila a Viktora Maurera. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Velmi povedená televizní moralita o našich povahách, s mnoha zajímavými úvahami a myšlenkami, které v podání paní Štěpánkové znějí opravdu naléhavě a pravdivě. Zajímavý počin v době vzniku, ale jeho odezva je platná dnes možná o to více. Závěr filmu je sice poněkud "otevřený", ale holt se divákovi nemusí vše přinést na stříbrném podnosu a může si své závěry udělat také sám, dle svého myšlení a svědomí. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Ani za pětapadesát minut mě film zrovna nepřesvědčil o své záživnosti. Tereza Brodská tak akorát zjistila, jak funguje socialismus v Československu a že spravedlnost vyhrává jen málo pokud se opírá o lidské charaktery a výklad smyšlenek do faktů. Celé pátrání je pak podle mě lehce nesmyslné, protože na nic objevného vlastně nepřijde. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Mě tohle moc nepřesvědčilo, přestože osobnost režiséra a herecké obsazení zněly velmi slibně. Příliš uměle vytvořené drama, v němž se mnoho mluví - filozofické myšlenky se střídají s příliš úzkoprsým a přízemním pranýřováním socialistických praktik. Jana Štěpánková okouzlující jako vždy, zatímco Tereza Brodská mě mnohem více baví dnes - tady to bylo takové postpubertální oplácané nedochůdče. A Gustav Bubník jakoby zapomněl, že není v divadle, ale před kamerou. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Psychologicky laděné drama o vztazích, vině a odpovědnosti nabídlo výjimečnou příležitost mladinké Tereze Brodské, která v jedné ze svých prvních rolí poodhalila leccos ze svých mimořádných hereckých kvalit. Otázka morálních selhání a stanovení životních priorit je nastolena v celé své naléhavosti a rezolutnosti. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama