Reklama

Reklama

Slunce vychládá, na Zemi vládne krutá zima a lidé se snaží zachránit. Před sedmi lety byla ke Slunci vypuštěna první kosmická loď Ikaros I, která se měla pokusit Slunce opět rozžhavit, mise ale ztroskotala. Nyní tedy letí k dříve zářivé hvězdě druhý Ikaros s osmičlennou posádkou a hvězdnou bombou, jejíž vypuštění má Slunce znovu zažehnout... Fyzik Capa se ještě předtím, než se loď ocitne v mrtvé zóně, loučí se svou rodinou na Zemi a slibuje, že posádka udělá pro záchranu života na Zemi všechno. Členové posádky během letu přemýšlejí, co zničilo Ikaros I. Pak náhle loď zachytí signál z vesmíru: patří právě zmizelé kosmické lodi. Ikaros II může buď proletět kolem, nebo změnit kurz a stále ještě existující loď navštívit, aby případně získal druhou hvězdnou bombu, která by zvýšila šance na úspěch. Capa, kterého kapitán Kaneda pověří rozhodnutím, nakonec přikáže změnit kurz. Další člen posádky Trey ale není dost pozorný a zapomene přednastavit štíty. Ty se porouchají a způsobí nehodu, která se naštěstí obejde bez ztrát na životech. Štíty je ale třeba opravit zvenčí. Do prostoru vychází kapitán Kaneda a Capa. Vzniknou problémy a kapitán posílá Capu dovnitř. Sám štíty opraví, ale zahyne při tom... Brzy se ale objeví další problém: začne hořet kyslíková zahrada, která je nakonec zničena výbuchem, aby se požár nerozšířil. Ukazuje se, že pro sedm lidí není na lodi pro cestu ke Slunci a zpět dost kyslíku, tři lidé jsou „navíc“... Mezitím se loď přiblíží k Ikaru I a čtyři mužští členové posádky ho prohledávají. Brzy pochopí, že loď její posádka zničila úmyslně – byla to sabotáž. Posádka se rozhodla zadanou misi nesplnit. Navíc se ukáže, že chybí palubní počítač. Nebude tedy možno použít její náklad... Mezitím se Ikaros II od Ikara I oddělí a obě ženy, které zůstaly na palubě druhé lodi – Cassie a Corazonová – se pokoušejí dostat kolegy rychle zpět. Muži mají ale jen jeden skafandr, který dostane Capa. Psychiatr doktor Searle se obětuje, aby se zbývající tři mohli vrátit na palubu. Někdo totiž zničil poklop, který on musí otevřít ručně... (TV Prima)

(více)

Recenze (1 595)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Mix 2001 Vesmírné Odyssey a Horizontu události. A je z toho skvělá atmosférická sci-fi s opravdu nádhernými záběry a vyváženou posádkou. Jeden z těch filmů, co vám uktví v hlavě. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Je to o obětování a o skvělém audiovizuálu. Rozhodně žádné mudrování o životě. Jedna vypjata dramatická scéna "s koulema" (bude zima i horko) za druhou a hudební doprovod je už teď záležitostí, po které všichni pasou. Kdyby se trochu více prostoru věnovalo postavám a trochu se ubralo na jednom "zombíkovi", bylo by to za plnej počet. 90%. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Další přírůstek do "do vesmíru musíme posílat zásadně jen nesoustředěný neprofesionální labily, aby ty mise náhodou nešly podezřele hladce" rodiny (i když Mace teda celkem příjemný překvapení). Na velkym plátně se to možná může na chvilku schovat za působivý vizuál, ale v telce se film pěkně odkope, takže mu začne trčet scénář, který se při prvním zádrhelu škvaří jako kůže novorozeněte na přímym slunci bez faktoru (ha-ha). Ta rozháranost, zkratkovitost a imbecilita prostě otravuje, obrázky-neobrázky. (2,5*) ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

If the sun dies, so do we. Takhle nějak si představuji dokonalý kýč, tj. umělecky bezcenné dílo, pro nové tisíciletí. Boyle nelavíruje mezi uměleckým a brakovým, naopak estetizuje brak a otevřeně se k němu hlásí, ať už závěrečnou, neuvěřitelně působivou hororovou epizodkou, nebo mírně sentimentálním závěrem._____ Ve vyprávění rozestavuje postavy, které dobře známe z jiných filmů, a tak se neobtěžuje s jejich představováním, protože zde stejnak slouží k několika GENIÁLNÍM scénám, jež chci vidět znovu a znovu, nejlépe hned ("Kanedo, co vidíš", sen o Slunci, umrznutí, nahození počítače, úsvit...)._____ Neuvěřitelně stylový a sofistikovaný film, jemuž se ten rozpočet (25 mil. liber) nechce při nejlepší vůli věřit, který snad získá nominaci na Oscara za triky a Oscara za zvukové efekty. Navíc Boyle inscenuje proces zírání do Slunce jakožto proces percepce (filmového-uměleckého) díla a umně si s touto myšlenkou pohrává._____ Vyjma nevhodně zvolené písně při náběhu záv. titulek nemám co vytknout, jeden z nej. filmů roku 2007. A Cillian Murphy je další z nepočetné řady mužů, s kterými bych byl ochoten založit znovu lidstvo, kdyby to bylo fyziognomicky a geneticky možné. :-) ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Nová loď, jediný úkol: zažehnout hvězdu uvnitř hvězdy...Vítá vás ICARUS 2 !... Film se tváří jako horor - myslím, že zbytečně. Jsou zde dobré věci, ne vše se ale podařilo. Třeba ,,obrazy" slunce - vyznívají spíš kýčovitě, než abych se ,,kochal". Herci toho moc nepředvedou. Jednak nemají prostor a jednak hrají ,,béčkové" věci. Zklamání ! Čekal jsem větší podívanou. Kdyby to bylo tajemné sci-fi, asi bych byl spokojenější. ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

A tak jsem se na ten film těšil. No jo, viděl jsem TRAILER a myslel jsem si, že to bude sci-fi něco ve stylu Vetřelec. Spletl jsem se. První půlhodina filmu byla "TOTÁLNÍ NUDA". Pak slunce, světlo, záře, žlutá... opět slunce, oheň, záře, žlutá.... a opět nuda. Až poslední půlhodinku se něco dělo. Počítačové efekty? O ničem. Na 21.století dost slabé! To už Gappa z 60.let měla větší speciální efekty. A herecké obsazení? Kdyby tam nehrál "CHRIS EVANS", tak není na co koukat. Baby byly dost odporné a rozhodně by v Miss World neuspěly! Suma sumárum - film na podívání na DVD a to s přestávkami. Pro mne rozhodně velké zklamání. Jsem asi náročnej divák! :-) ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

☼ S ☼ U ☼ N ☼ S ☼ H ☼ I ☼ N ☼ E ☼.... Nic nového pod Sluncem, ale něco nového v Slunci. Zdál se mi sen. Ocitla jsem se v neviditelné zóně uvnitř poslední naděje lidstva, Ikara 2. Do posádky jsem se zamilovala od prvního spatření. Kapovy modré oči, ve kterých zuří pozemské cyklony, aby se v nich vzápetí rozhostil vesmírný klid.Třesoucí se rty něžné, ale ocelově pevné Cassie, rozhodná brada a absolutní nekompromisní oddanost vojácky přímočarého Mace, pokorná odvaha v několika úsporných gestech Kanedy. Jeden za všechny, všichni za Cíl. Symbolický kontrast lidského oka- a božího oka, kterým je v téměř panteistické interpretaci naše nejbližší hvězda..............Skutečnou hvězdou filmu není Capa, Kaneda ani Mace, ale Slunce. Morální dilemata a náboženské motivy plují v meziprostoru mezi slovy a činu, ale bez patetické zátěže. Tím víc působí a rozdírají. Když Kapa hebce rozřízne ticho slovy Kill him, když se Mace mlčky omluví za výbuch adrenalinu, podléhám a obdivuji se Boylovu emocionálnímu minimalismu. Tragické lovestory prožívá celá posádka.Ale ne v těle Ikarově. Se Sluncem. A to celé podkresluje drsně medoví Underworld a božské symfonie Johna Murphyho. Sunshine mě střídavě zmrazoval až k ledovému skupenství a poté bez výstrahy házel do výhně. Smrtelnost a nesmrtelnost v zavíření hvězdného prachu. Filozofie beze slov. Totální zážitek. Našla jsem svou sluneční fontánu, hlubokou a žhavou, ze které jsem se hltavými doušky napila, do níž jsem se ponořila a kam se vrátím...Vrátila jsem se, a Boyleovu sluneční odyseou jsem prošla popáté. P.S. ad závěr: ani napoprvé jsem v tom žádný násilný přerod neviděla, nečekala jsem výrazovou a formální lineárnost. Ocenila jsem, že na konci poutě se proti nim postavilo stvoření stejného rodu, a přece za hranicí humanity, taková variace na sluneční, ale stále ještě rozmazanou lidskou skvrnu.Tell me, what do you see? ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Production Companies: DNA Films, Ingenious Film Partners, Moving Picture Company (MPC), UK Film Council // ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Na první Pohled jevící se jako nezáživné, nudné Scifíčko, ale pravda je jiná ! Je to napínavá Scifi Jízda,která nám nabízí výtečný vizuál,skvělé mrazivé scény,dojemný Soundtrack + skvělé herecké výkony Áčkových Herců! Jsem mile překvapen, že se mi zalíbilo Scifi bez příšer a všelijakých různých Kreatur! Jsem opět vzděláán, co se týče Scifi žánru ! ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Nekombinovat Sunshine umně hudbu s obrazem, který těží hlavně ze zalévaní všeho možného slunečním jasem a hypermoderních interiérů lodi Icarus 2, neštěkl by po něm zřejmě ani pes. Postavy jsou nijaké a není divu, vykreslení jejich charakterů je věnováno pramálo prostoru - proto je každá postava vybavena nějakou šablonovitou vlastností, která vyplave čas od času na povrch. Hlavně, že se všichni nějak liší. Většinu času řeší úkoly, jejichž rámcový smysl je sice zřejmý, ale řešení se skládá z několika nepochopitelných úkonů - obvykle ještě ukradených z jiných děl. Děj je značně nesouvislý a krom řešení různých problémů jej ozvláštňuje již jen epizoda s lodí Icarus 1. Ta v sobě skrývá určitý potenciál, jenže ve výsledku se dozvíme v podstatě jen to, že kapitánovi ruplo v bedně. Jeho proslovy o nevzpírání se božímu plánu jsou plácnutím do vody - šplouchne to a konec. Nejsou totiž součástí dialogu a navíc jsou tato slova vykřičena uvnitř akční scény, ve které spíše podtrhávají kapitánovo šílenství, než sdělují nějakou myšlenku. Pokud jde o fyzikální zákony... i když se někomu může zdát, že je to s nimi lepší, než ve většině jiných filmů, já ten pocit nemám. Už samotná zápletka je naprosto pošahaná, stejně jako mnoho peripetií po cestě. Jsou tu určité výjimky, např.: "méně lidí vydýchá méně kyslíku," příhoda mimochodem poměrně zajímavá i z psychologického hlediska, ovšem ani v tomto případě nejde o originální myšlenku. Mě osobně mrzí, že právě této události-rozhodnutí nebylo věnováno více prostoru. Kritický pohled na film ve mně vyrostl hlavně až po jeho zhlédnutí - předtím byly mé oči zaslepeny slunečními paprsky a atmosférou. Silné ***. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Sunshine dokáže v divákovi rozsvítit nejednu emoci, ať už strach o úspěch poslání, soucit k některým postavám, obdiv k jiným nebo dojetí. Právě to poslední mě potkalo u dvou geniálně poskládaných a emočně naprosto rozkládajících scén. Pokud je Sunshine v něčem film roku, je to atmosféra. Boyle si totiž pohrál s mnoha žánry a výsledný mix zaobalil do zlatavého obalu s pesimistickým nádechem. Výsledkem je pak něco, co asi nemá obdoby a co by měl vidět a k dobrému či špatnému si sám pro sebe přebrat každý, protože jinak nemá šanci pochopit, o čem si to tu plácám. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Osem astronautov sa vezie na bombe. Vitajte na palube Icarus 2.“ Fascinujúce, toto môžem vidieť trikrát do roka. Výnimočný psychologický sci-fi horor, ktorý posúva hranice žánrov tak, ako svojho času 2001: VESMÍRNA ODYSEA, VOTRELEC a OSVIETENIE. Boyle je zázračný režisér, akumuluje magickú, ťažko opísateľnú „vzdušne ľudskú“ atmosféru (vrátane skvelého, očisťujúceho konca) do prostredia, v akom by ste ju nečakali. S pomocou vyrovnaného hereckého obsadenia (ktorému dominuje krehký, uhrančivý Ír Cillian Murphy) sa mu darí budovať tiesnivú atmosféru, v ktorej nechýba inteligencia (v zlomovej chvíli jedna postava navrhne, aby hlasovali, ale druhou je zahriaknutá, že toto nie je demokracia a tak chladnokrvne určia jedinú najlogickejšiu možnosť a nikto rozhodne hlasovať v takej vážnej situácii nebude) a v ktorej je dôležité, čo kto komu povie a ako sa pri tom tvári. A keď sa krátko pred strašným (v dobrom) finále famózny Cillian Murphy od palubného počítača dozvie, koľko členov je na palube... fúha... Hitchcock by schudol. P.S. Na SUNSHINE som išiel do kina, prekonajúc šialenú letnú búrku, kedy blesky udierali pár desiatok metrov odo mňa. Možno som vtedy trocha ošedivel, keď som sa ale nakoniec prebojoval, do nitky mokrý, do nášho kina, nazbieralo sa tak málo divákov, že sa nepremietalo. Odvtedy som sa paradoxne stal na tomto filme závislým a musím ho vidieť aspoň raz ročne. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Strhující sci-fi se chopila samotného základu žánru, tedy fascinace technikou a kosmem, a využívá ho k co největšímu emocionálnímu zatížení diváka. K udržení neustálého přívalu emocí souží přechody mezi žánry a kombinace subržánrových motivů, zatímco působivost scén maximalizuje důmyslné využívání výrazových prostředků klasického filmu, speciálních efektů i technik experimentální kinematografie. Vznikla tak odzbrojující emocionální masáž, jež dá doopravdy pocítit, jak je člověk ve vesmíru malý. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No, po pravde receno, nic moc. Rozhodne sem cekal vic. Zabery na slunce a lod a ruzny exploze jsou po vizualni strance nadherny a napad natocit sci-fi, kde se zase zachranuje zeme, ale bez hrdinskejch proslovu a do jiste miry slusne realisticky byl taky dobrej. Ale tady pozitiva konci. To, ze je pozornost vice mene rovnomerne rozdelena mezi 8 lidi je fajn, ale precejen by to chtelo nakyho charismatickyho sefa. Hudba je tu prakticky nulova a kdyz je, tak nic moc. Navic tu je nekolik nelogicnosti, vetsinou co se tyka casu (nemyslim cestovani v case). Navic vsechny problemy, ktery se na lodi dejou, jsme uz mel moznost videt jinde. A k tomu vsemu tu je akce fakt pomalu, vetsinou se jen keca nebo cumi na slunce, film nema gradaci napeti, je vam fuk kdo umre a cely je to takovy roztahany. Ani herci to nijak zvlast nezachranujou. Danny Bolye zustal tak na puli cesty, mohlo to bejt daleko lepsi. Tak po druhym skouknuti se mi film libil vic a moje hlavni vytka smeruje k zbytecne psycho zaveru, kdy se obraz furt rozmazava, neni nic videt a tvurci si hrajou na Horizont udalosti. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Definice "osvětlenějšího Vetřelce" je v tomhle případě celkem přesná a zároveň všeříkající. Vynikající hudba, senzační vizuál, slabší příběh a vyloženě zoufalé vyznění. Zoufalé ve smyslu - viděno 100x předtím & not impressed. 6/10 ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Soderberghova Solaris a Andersonův Horizont události říznutý Scottovým Blade Runnerem a Kubrickovou Vesmírnou odyseou. Jinými slovy totálně neoriginální komorní scifi, které ani chvíli nenudí a po jehož zhlédnutí budete mít pocit, že jste právě viděli něco hrozně velikého a hlubokého. UPDATE (23. 5. 09): Za naprosto strhující scénu "Kaneda, what do you see?!", která mě vždy za podpory Murphyho hypnotické hudby uvede do příjemného transu, přidávám pátou hvězdičku. ()

movie 

všechny recenze uživatele

"A ja sem ted na trajektu Amsterdam - Newcastle videl Sunshine od Dannyho Boyla. Bylo to docela husty, jak vedci chteli vyhodit do vzduchu slunce aby ho tim ozivili, pac ono uz pohasinalo a zeme zacinala mrznout a pak tam byl takovej pan co travil hodne casu blizko slunci a docela od toho se opalil a jeste zcvoknul. Ale bylo to dobry. Dobry uz nebylo ze vstup na to stal 7 a nakonec to v takovy studeny mistnosti promitali na mrnavy platno v desny kvalite." http://www.last.fm/group/Bleeding+Ear/forum/55455/_/278918 ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Only dream I ever have ....is the surface of the Sun...everytime i shut my eyes... it´s always the same... Sunshine je v prvom rade doteraz najväčšie prekvapenie filmového roka 2007. S ohľadom na meno režiséra sme však mohli všetci čakať tak trochu neobvyklé sci-fi. Ale ruku na srdce nikdo z nás nečakal, že Sunshine bude práve taký aký je. To znamená recyklačný (2001: Space Odyssey, Alien atd) a pritom inovatívny a obrazovo skutočne vizionársky, i keď to vizionárstvo spočíva skôr v tom ako sa dá recyklovať už videné tak, aby to pôsobilo sviežo a ohromujúco. Po stránke formálnej filmu niet čo vytknúť, diváci zaťažení na obraz a zvuk, divoký a pritom premyslený strih si prídu na svoje. Každý obrázok vo filme je účelný, zaujímavý a presne zakomponovaný. Pokiaľ ste zaťažení na vizuál filmu, neprehlúpite ani keby sa vám všetko ostatné nepáčilo. Ódy na ozvučenie a OST sa tu spievajú dookola takže za mňa len toľko; potvrdzujem. Alex Garland napísal scenár, ktorý by sa mal vyučovať ako príklad pre gradovanie deja. Sunshine totiž po bleskovom oboznámení diváka s hlavnou premisou (ktorá je pre dej vlastne len rámcom), nestrácajúc čas s pozemskými výbermi posádok, patetickými lúčeniami a inými americkými sračkoidnými trademarkami predstavuje posádku priamo v akcii. Robí to tak, že ukazuje postavy v úplne bežných situáciách aké by asi nastávali na vesmírnej lodi. Všetky dialógy sú vecné - žiadne patetické kydy o rodine, vlastenectve a poslaní- Boylovi sa tým podarí urobiť z každého člena posádky postavu z mäsa a kostí, čím urobí príbeh akýmsi prístupnejším, obyčajnejším a dôveryhodnejším. Tiež všetko konanie postáv sa až hrozivo pragmaticky drží toho čo je potrebné urobiť, bez zbytočných rečí sa jednoducho sucho konštatuje aké je najlepšie riešenie práve vzniknutého problému, akokoľvek by bolo bolestivé či nehumánne. Výborným ťahom je i to, že za všetko kopenie sa problémov si vlastne hrdinovia môžu sami, zlyháva výhradne ľudský faktor. Potreba riešenia jednotlivých malérov, ktoré sa kopia vyvoláva situácie gradujúce tempo filmu. V záverečnej polhodine sa skutočne vyskytne jeden dosť nepotrebný element (onen zombík – ja by som ho nahradil švihlým Treyom); to je však len malý kaz na nablýskanom zlatom štíte Sunshine. Herci (áno, skutoční herci, nielen hviezdy) sú do jedného vybratí perfektne, rovnako perfektne hrajú svoje party. Ich pôsobenie v deji je veľmi citlivo vyvážené, nikto neprehráva a častokrát sú snáď v úplne opačných hereckých polohách všetkého v čom som ich doteraz videl (Rose Byrne je na míle od svojej Briseis i grófky de Polignac, pragmatická biologička Michelle Yeoh ochotná pre šetrenie kyslíkom podrezať snáď i vlastnú matku, pritom citovo angažovaná voči rastlinkám). Sunshine však vyžaduje od diváka mozog, preto nebude hitom majority návštevníkov kín. Ráta s tým, že ten kto prišiel do kina, prišiel sa síce zabávať, ale i rozmýšľať o tom, prečo ho film baví. Nekašle na diváka ako Kubrick vo Vesmírnej Odyssey, zároveň mu však dávkuje správne množstvo informácií tak, aby z neho prílišnými a triviálnymi okecávačkami nerobilo blbca. Fyzika (a iné –iky, -lógie) síce dostane na prdel, nie však príliš urážajúcim spôsobom. Tiež si treba uvedomiť že sci-fi neznamená len „science“ ale i „fiction“. Takže ja osobne príliš vedeckú argumentáciu proti tomuto filmu neberiem. I keď medzi kozmickými sci-fi posledných rokov pôsobí ako malý Einstein medzi bandou dementov, stale si je vedomý toho, že je „len“ inteligentným popcornom. Na nič iné sa však ani nesnaží hrať. Európa teda po druhý raz v tomto roku (Parfém) dáva Hollywoodu poriadnu facku v tom, ako urobiť chytrú komerciu. Je to len dobre a verme tomu, že sa to stane trendom. So if you wake up one morning and it's a particularly beautiful day, you'll know we made it. 10/10 P.S. Všimli ste si, že na palube Ikara II nie je jediný černoch, zato traja Aziati? Žeby odkaz hollywoodu aby si uvedomil smiešnosť svojich nepísaných pravidiel? Best of 2007 Nominee () (méně) (více)

monolog 

všechny recenze uživatele

Kde není tenhle film natažený a patetický, tam je plný klišé nebo hloupý. Upřímně řečeno, základní zápletka je doslova debilní (a omlouvám vás všechny, že jste na to nepřišli sami, vím, že opisování názorů zabere čas i duševní kapacitu). Slunce rozhodně nevyhasíná, vlastně naopak. Jop, astronauti by mohli mít určité pochybnosti, jestli ta bomba bude stačit. Ovšem museli by mít na zemi při výcviku a přípravě zacpaný uši a zavřený oči, aby strachy o výsledek akce tuhle akci tak debilně ohrozili. Nehledě už na to, že osmičlenná posádka pro misi, kde stačí jenom zmáčknout tlačítko, to je přehnaný. Tři čtyři by bylo dostatek, ale zase by je nikdo nemohl zabíjet víc jak jedenapůl hodiny, beru. Nehledě už na určitou drobnost, že pro takováto povolání jsou při náboru prováděny náročné psychotesty a bigotní maniak by se kapitánem asi těžko stal. Další logická drobnost, kterou tvůrci udělali jen kvůli hezoučké tvářičce Cilliana Murphyho (aby co nejdýl vydržela), je to zvláštní rozdělení činností. Dobře, chápu, že nikdo nemůže být nejdokonalejší odborník na víc než jednu věc zároveň (ovšem doteď si nejsem jistej činností asi tří členů týmu), ale přinejmenším dostatečné základy ze všech ostatních oborů by museli zvládnout všichni (čili odpadá strach z toho, že ty jsi jedinej, kdo umí odpálit bombu a kde je kčertu to sérum proti kobřímu jedu?) Když už jsme u toho, lidi ve vakuu nezmrznou rychleji než víno v novém boxu na vychlazení v ledničce Calex, jaksi, není tam nic, co by odvedlo teplo a proto se spíš udusí nebo je zabije podtlak. O ztrátě signálu snad není třeba hovořit. Sonda Mariner 10 už v polovině sedmdesátých let několikrát obletěla Merkur, zatímco její vysílač chrlil dolů na Zemi miliony údajů. A ještě jedna chybička, když už máte osmičlennou posádku, která bude pospolu ve vesmíru několik dlouhých let, dát tam jen dvě ženský a jednoho psychiatra je hloupost (pokud ovšem US. Army nezměnila náborový dotazníky a nezačala náhle přijímat do svých řad teplouše - nic proti vám kluci, mám vás rád) A ten psychiatr? Vždycky musí být nejmíň dva, protože i psychiatr může potřebovat cvokaře. No, když jsem tak krásně popsal, kam jde poslední dobou ta hyperrealita filmovýho světa a že byste o filmech měli opravdu začít uvažovat, můžu se pustit do svých dojmů. Nudil jsem se. Děj až příliš připomíná začátek Mise na Mars a Rudé planety, prostředek potom nevydařenou Vesmírnou odyseu a závěr zase Horizont událostí. Hloupé nepropracované postavy, šílenej řezník, počítač jako ze StarTreku, přehršel drahých triků (je mi líto, ale pro mě 50 mio dollarů nebude nikdy nízkej rozpočet), logické kopance a patetické sebeobětování skrze celý film. A jako perlička na závěr, chemické vize zhulenýho feťáka a svlíkání z kůže. Armageddon nebyl vůbec dokonalej, dokonce nebyl ani inteligentní nebo bez logických kopanců. Jenže byl sakra zábavnej, sakra dojímavej, sakra pekelně obsazenej a nedělal ze sebe doktoranda filozofie. Tady ale nejsou ani sympatický postavy. A tak mě nakonec napadá, jak mohl vlastně bejt ten psychiatr na Ikaru 1 spálenej Sluncem, když ty rostliny si tam vytvořily docela solidní prales a jeho kapitán tam sám se svým Bohem přežil šest roků? () (méně) (více)

Související novinky

Britští záporáci ztratí jizvy

Britští záporáci ztratí jizvy

02.12.2018

S poněkud zvláštní novinkou přišel minulý týden Britský filmový institut (BFI). Organizace stojící například za snímky Králova řeč, Sunshine nebo 28 dní poté oznámila, že přestane podporovat filmy,… (více)

Natalie Portman čeká Anihilace

Natalie Portman čeká Anihilace

05.08.2017

Alexe Garlanda vždycky zajímala nevyzpytatelná budoucnost. Jeho scenáristické portfolio zahrnuje 28 dní poté, Sunshine, Neopouštěj mě a Dredda, tři roky zpátky se pak odhodlal i k režii a nadělil nám… (více)

Ostrovní tvůrci mají napilno

Ostrovní tvůrci mají napilno

02.02.2014

Hned několik slibných filmů od současných renomovaných britských tvůrců nabírá lákavé ohlasy ve festivalovém oběhu a další projekty se připravují. Udělejme si stručné shrnutí. Sean Ellis byl… (více)

Reklama

Reklama