poster

Sunshine

  • Velká Británie

    Sunshine

  • slovenský

    Sunshine

Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie / USA, 2007, 107 min

Režie:

Danny Boyle

Scénář:

Alex Garland

Hudba:

John Murphy

Producenti:

Andrew Macdonald

Střih:

Chris Gill

Scénografie:

Mark Tildesley
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ***

    Na veľkolepé mainstream sci-fi príliš nízkorozpočtové, ukecané a interiérové, na inteligentnú komornú drámu príliš nenápadité a klišovité. O postavách prakticky nič nevieme, skoro každý zvrat v deji sme už videli inde, po vizuálnej stránke strohé, minimálne o triedu slabšie než HORIZONT UDALOSTI. Konštatujem to nerád, ale aj pri tom blbom JADRE som sa bavil viacej. Danny, nevymýšľaj hovadiny a natoč už konečne to PORNO (avizované pokračovanie TRAINSPOTTINGU, pozn. pre nezasvetených).(14.3.2007)

  • Cervenak
    ***

    Skvostný audiovizuál úspešne maskuje zbierku klišé, neveľmi zaujímavé postavy a totálne scenáristické zlyhanie v závere. Myslím, že toto scifíčko malo na viac, aby muselo nakoniec vyhrocovať napätie nedopečenou (v tomto prípade doslova) variáciou Horizontu udalosti. A keď už tam napchali ten horor, mohli nejako rozvinúť "náboženskú" rovinu, aby to získalo trochu filozofický presah. Btw. spôsob, akým je snímaný "pečenáč", ma núti podozrievať tvorcov, že počas postprodukcie zistili, aký je trápny, tak ho aspoň rozmazali, aby bol vizuálne zaujímavý.(23.4.2007)

  • novoten
    ****

    Sunshine dokáže v divákovi rozsvítit nejednu emoci, ať už strach o úspěch poslání, soucit k některým postavám, obdiv k jiným nebo dojetí. Právě to poslední mě potkalo u dvou geniálně poskládaných a emočně naprosto rozkládajících scén. Pokud je Sunshine v něčem film roku, je to atmosféra. Boyle si totiž pohrál s mnoha žánry a výsledný mix zaobalil do zlatavého obalu s pesimistickým nádechem. Výsledkem je pak něco, co asi nemá obdoby a co by měl vidět a k dobrému či špatnému si sám pro sebe přebrat každý, protože jinak nemá šanci pochopit, o čem si to tu plácám.(16.6.2007)

  • M.a.t.t.
    ***

    Minimalistické sci-fi, v ktorom Danny Boyle dokazuje, že aj s nižším rozpočtom sa dá vykúzliť pôsobivá atmosféra. Film ma však napriek tomu nedokázal poriadne vtiahnuť. Možno je to nenápaditým dejom, možno plochými postavami, alebo tým, že sa od začiatku tvári ako niečo viac a hlbšia myšlienka absentuje. Alebo slabším tempom, či béčkovým vyústením s chaoticky nasnímanou akciou. Ústredný hudobný motív je však samozrejme skvelý.(11.6.2007)

  • Renton
    *****

    Scénář: Alex Garland .. Předně bych chtěl říct, že jsem ve výsledku lehce přimhouřil obě oči, asi jako při pohledu do ranního Slunce. Průběh snímku totiž několikrát vybočí z uhrančivé filmové podívané až na hranici absurdní béčkovitosti a tahle oscilace, alespoň po první zhlédnutí, nedovoluje nechat čisté maximum (ovšem po druhé kino projekci je tato připomínka bezpředmětná!). ___ Scénárista Alex Garland opět snese na lidstvo katastrofu nedozírných rozměru a nechá skupinku lidí zachránit civilizaci. Bohužel podobně jako ve 28 dní poté vše bez nějakých výhrad funguje jen zhruba do dvou třetin a následná část děje se zvrtne do polohy, která už není tak chutná a ojedinělá. Kupí se důvěrně známé momenty z mnoha jiných filmů a většinou jsou i tuctově řešeny. Naštěstí úplné vyústění znovu zvedne a udrží palec směrem nahoru. Mnohem větší tažnou silou, než scénář, je vedle skupiny výborných herců zejména režisér Danny Boyle. Jeho celkové komorní pojetí či vedení pestré škály věrohodných postav je zvládnuté bravurně. Po pár záběrech je totiž jasné, že si filmový prostor omezil na uhrančivou žlutooranžovou záři mezi Sluncem a kosmickou lodí v nekonečně temném vesmíru, kde rozehraje všechny dílčí dramata. Tady se dostávají ke slovu stěžejní atributy snímku - nadupaná zvuková kulisa, trikově fascinující podívaná kořeněná pečlivě vybranou hudbou ala Underworld či od skladatele John Murphy. Atmosféra je hutná, v pár momentech je dění silně skličující a neodvratnost nejvyšší oběti je díky lidským chybám a zkratům stále blíže. Sem tam sice pokukuje nějaká ta logická vada, ale děj má spád, zvraty svoji permanenci a servírované audiovizuální hrátky ledacos stačí rychle a dostatečně zakrýt. Sice jsem čekal, že nastíněná myšlenka bude prohloubena a film nakročí do pole náročnějších snímků, které mají hlubší až duchovní rozměr, ale tak odvážně to žel bohu dotaženo není. I tak si duše i tělo odnáší nevšední zážitek, který se nemusí tak často opakovat. Pokud lze něčemu přikládat božské vlastnosti ve smyslu života a smrti, je to jedině Slunce. Díky němu započal a existuje život, díky němu jednou shoří a ze všeho bude opět jen hvězdný prach… Kaneda, what can you see? 100%. ___ ☼ FILM ROKU(15.4.2007)

  • Troy Garity

  • - Produkce zabezpečila etnický casting hlavních postav podle toho, aby reprezentovali americké, evropské, japonské a činské vesmírné programy. Herci však museli mluvit s americkým akcentem, neboť cílovým publikem jsou právě zámořští diváci. (imro)

  • - Zlaté skafandry měly nebezpečnou designovou závadu, která spočívala v tom, že oblek mohl být otevřen pouze zevnitř. Jedna kaskadérka v těžkém skafandru omdlela a štáb ji z něj dlouho nemohl dostat nejen kvůli této závadě, ale i kvůli hmotnosti obleku. Jiného dne představitel kapitána Kanedy Hiroyuki Sanada musel být po celém dni v obleku odvezen do nemocnice, i pro něho byl pobyt v obleku velmi vysilující. (Zdroj: Danny Boyle - In his own words by Amy Raphael) (honzii)

  • - Režisér Danny Boyle se scénáristou Alexem Garlandem předtím spolupracovali už na Pláži (2000) a 28 dní poté (2002). (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace