poster

Sunshine

  • anglický

    Sunshine

  • slovenský

    Sunshine

Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie / USA, 2007, 107 min

Režie:

Danny Boyle

Scénář:

Alex Garland

Hudba:

John Murphy

Producenti:

Andrew Macdonald

Střih:

Chris Gill

Scénografie:

Mark Tildesley
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rob Roy
    ****

    Je to o obětování a o skvělém audiovizuálu. Rozhodně žádné mudrování o životě. Jedna vypjata dramatická scéna "s koulema" (bude zima i horko) za druhou a hudební doprovod je už teď záležitostí, po které všichni pasou. Kdyby se trochu více prostoru věnovalo postavám a trochu se ubralo na jednom "zombíkovi", bylo by to za plnej počet. 90%.(27.3.2007)

  • Fr
    ***

    Nová loď, jediný úkol: zažehnout hvězdu uvnitř hvězdy...Vítá vás ICARUS 2 !... Film se tváří jako horor - myslím, že zbytečně. Jsou zde dobré věci, ne vše se ale podařilo. Třeba ,,obrazy" slunce - vyznívají spíš kýčovitě, než abych se ,,kochal". Herci toho moc nepředvedou. Jednak nemají prostor a jednak hrají ,,béčkové" věci. Zklamání ! Čekal jsem větší podívanou. Kdyby to bylo tajemné sci-fi, asi bych byl spokojenější.(16.9.2007)

  • Marigold
    ***

    Co je vlastně Boylův Sunshine? Vizuální vesmírná esej? Realistické drama z kosmu? Katastrofický film? Survival horor? Pohříchu odevšeho trochu. První část filmu dovedně vykresluje atmosféru vesmírné lodi, která se řítí vstříc úkolu fatální důležitosti, vztahy mezi posádkou, houstnoucí atmosféru, morální dilemata i napínavé epizody ze života astronauta. V některých aspektech jakoby Boyle usiloval o hi-tech verzi Vesmírné odysei 2001 při zachování svých klasických režijních atributů. Křečovitého střihu. Expresivního herectví v detailu. Výrazné zvukové stopy. Kupovidu tahle dějem nijak nesvázaná část funguje moc pěkně, výtvarná stránka je perfektní, atmosféra pohlcující a některé sekvence (oprava poškozených panelů) mají dobře vygradované napětí. Kombinace syrového dramatu, spektakulárního vizuálna a trochy myšlenek vytváří podmanivý celek, který se bohužel zhruba v polovině stopáže ocitne před kardinální otázkou... co dál? Ke Slunci daleko, vrstvení problémů na dějovou linku nevydá... a tak se Sunshine přelamuje do velice laciného pseudo-hororově-akčního vyvražďováku, v němž hraje prim otravné přehrávání, zmatené střihání (které absolutně ztrácí řád z počátku filmu) a ementálová logika. Tedy místo aby Sunshine na atraktivitě získal, povážlivě ji ztrácí a stává se nesnesitelně přeplácanou koláží nesourodých obrazů a samoúčelných scén. Závěr, který by za jiných okolností vyzněl, prošumí jaksi do ztracena. Alespoň já jsem si z kinosálu odnesl na jazyku pachuť technicky skvělého, ale dějově naprosto zmršeného sci-fi, které je v první části inteligentní, v části druhé povážlivě nablblé. Je jako ten hvězdný prach. Dotknete se a tvar se rozletí na malé částečky. Škoda, tři body za skvělou atmosféru úvodu, výtvarné řešení a moc pěknou zvukovou stopu. Ano, srovnání s Horizontem události je věru na místě. Včetně způsobu, jakým se film dokáže přeměnit ze záživného v přihlouplý, bohužel.(12.4.2007)

  • Gemini
    *****

    Danny Boyle. Autor jednoho či dvou kultovních snímků, to je čistě otázka vkusu. A sluší se neopomenout jeden slušný zombie horůrek "nové vlny". A já od něj neviděl ani fň a nijak zvlášť mi to nevadilo. Po Sunshine mi to už vadí, ale na druhou stranu - lepší než tahle hvězdně obsazená jízda na rozhraní mezi pekelnou výhní a ještě pekelnější absolutní nulou to asi být nemůže. Co mě k tomu ničím neopodstatněnému přesvědčení vede? Především je to fakt, že Danny Boyle dokázal natočit komorní příběh, ze kterého přímo sálá vědomí člověka o jeho malosti tváří v tvář vesmíru a konkrétně u té skupinky vyvolených i neskutečný tlak odpovědnosti za celou civilizaci. Nic míň než geniální výběr hereckých představitelů a jejich výkony pak dokáže udržet kvalitu snímku i za podmínek, které snesou srovnání s druhou polovinou Horizontu Události - tady naštěstí režisér dokázal udržet lajnu a čím víc o tom uvažuju, nenapadá mě lepší způsob jak film dovést k rozuzlení aniž by se to zvrhlo v nesrozumitelný vizuální nátěr jakým byla prakticky celá Kubrickova vesmírná báje. Spojme takové momenty jako vteřinové zaváhání Cilliana Murphyho při odpojování od "mailu", Michelle Yeoh a její děťátko, totální zodpovědnost a oddanost kapitána Hiroyukiho Sanady, Rose Byrne a její individuální humanistku a překvapivě kvalitní výstupy doposud jen teenage-movie floutka Chrise Evanse s gigantickým žhnoucím talířem Ikara, nejjasnějším jasem všech jasů a totálně nářezovým soundtrackem od Johna Murphyho a Underworldu a výsledkem bude jeden opravdu "particularly beautiful day" a pro mě osobně jeden z nejlepších kinozážitků vůbec. Tenhle na žádnou realistickou vědárnu si nehrající a přesto tak působící de facto akčňák mě prostě dostal. 90%(15.7.2007)

  • Gilmour93
    ****

    Centrum naší sluneční soustavy začíná povážlivě chřadnout (že by odpojení šťávy ČEZem za neplacení faktur?) a obyvatelé Země jsou nuceni na svou záchranu vyslat kosmickou loď - nepříliš optimisticky pojmenovanou po historicky první oběti leteckého neštěstí.. Tradiční zápletka, řeklo by se. Na filozofické sci-fi moc povrchní, na béčkový vesmírný survival příliš složité, ale to by Boyle nesměl šlapat ve vizuálních stopách, co po sobě zanechal krajan Ridley Scott (Blade Runner, Alien), přidat famózní zvukovou složku a navrch obsadit mé oblíbence - starého známého z Posledního samuraje H.Sanadu a novozélanďana C.Curtise. Je nad slunce jasné, že vzhledem k počtu proměnných záchranného plánu, bychom se v reálném světě mohli všichni leda tak chytnout za ruce a s pohledem k obloze si sborově střihnout:„Let the sunshine / Let the sunshine is / The sunshine is..“(6.8.2009)

  • - V originálním scénaři byl Ikaros vyroben z vysoce stlačené černé hmoty a měl stejnou velikost jako Měsíc (tudíž i vlastní gravitaci). Vědecký poradce upozornil na problémy související s užitím tak velké bomby, proto došlo ke zmenšení pouze na velikost Manhattanu. (Redswif)

  • - Kapela Linkin Park se inspirovala tímto filmem a nechala si podle něj natočit videoklip ke skladbě "Leave Out All the Rest". (bestlama)

  • - Spoiler: Danny Boyle chtěl, aby Cillian Murphy na konci filmu plakal, ale obrovský světelný rig, který byl později nahrazen CGI výbuchem, fungoval jako obrovská sušička. Murphy měl dokonce rýmu, takže když se netočilo, byly jeho oči úplně vlhké. Když ale přišel před obří světelnou stěnu, jakákoli slza ihned uschla. (Zdroj: Danny Boyle - In his own words by Amy Raphael) (honzii)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace