Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

„Toto je příběh muže jménem Harold Crick… a jeho hodinek. Harold Crick je muž nekonečných čísel, neustálých kalkulací a pozoruhodně mála slov. A jeho hodinky neřeknou o mnoho víc.“ Po deseti letech usilovné práce je spisovatelka Karen Eiffel téměř na konci své poslední a možná nejlepší knihy. Jejím jediným úkolem zůstává vymyslet, jak zabít svoji hlavní postavu, Harolda Cricka. Karen však nemá ani tušení, že Harold Crick z nevysvětlitelných důvodů žije ve skutečném světě… a najednou slyší její slova. Fikce a realita se střetnou, když zmatený Harold slyší, co si ona myslí, a zjistí, že musí najít způsob, jak změnit její (a svůj) konec. Horší už to nebude je neotřelou komedií o tom, jak vzít svůj dosavadní život do rukou a učinit z něj takový, jaký ho chcete mít. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (844)

POMO 

všechny recenze uživatele

Svěží, trefná a inspirující komedie pro inteligentního diváka. Spousta skvělých nápadů, roztomilé momenty, které známe ze života, ale ve filmu jsme je neviděli. Ferrellovo seriózní herectví je snad až příliš minimalistické, parádně ho ovšem doplňují excentričtí Maggie Gyllenhaal a Dustin Hoffman. Doporučuji vzít si sebou do kina nějakou tu sušenku s lahodnou čokoládovou polevou. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Sice v závěru možná trochu přeslazené a místy ne úplně vydrhnutý všechen potenciál (nejen námětu, ale i toho, jak geniálně jej ansámbl v některých scénách rozvíjí), přesto další hezký odstín talentu Marca Forstera. Je radost sledovat filmaře s fantazií. ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Skvostné.. to balancování mezi komedií a tragédií je vskutku dokonalé... stejně jako herecké výkony všech zúčastněných. Víc takových filmů. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

"Stranger Than Fiction" přináší svěží vítr do americké komedie. Skládačka příběhu Harolda Cricka, jenž je jako loutka na provázku ovládaná spisovatelkou v tvůrčí krizi Karen Eiffel (mimochodem jako vždy skvělá Emma Thompson)... Zápletka vlastně není v dnešní době zas tak originální, prolínání příběhů, reality s fikcí a několik závěrů je poslední dobou v Hollywoodu hrozně populární, ale tenhle film těží z lehkosti a originálního zpracování (hlavně úvodní pasáž, ve které nám spisovatelčin hlas představuje Harolda a jeho život za vydatné podpory skvělých animací dokreslujících všechno, co se na plátně děje). Žánrově film stojí na pomezí pohodové romantické komedie a malého dramatu s prvky "fi", krásně se na něj dívá a je vlastně hrozně nekonfliktní. Co mě vlastně zaujalo asi nejvíc je to, že film nemá žádného "škodiče", žádnou postavu, která by mi byla nějak nesympatická a vůbec celý je hodně nekonfliktní. Proč ale ndám plný počet je jednoduché - kámen úrazu je jako obvykle konec. Nemůžu napsat co se mi na něm nelíbí, protože by to byl spoiler jako blázen a ani nevím, jak bych to ukončila ke svojí spokojenosti já. To ovšem není práce moje, ale scénáristů a tak nějak mi přišlo že ten konec měl mít o něco větší šťávu, aby udělal tečku za jinak výborným filmem. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

S každým zhlédnutím zábavnější hra s vyprávěním. Vypravěč je zde sice v intencích klasického hollywoodského stylu (zpočátku) neviditelný, nikoliv ovšem neslyšitelný. Slyšíme jej (tedy ji) nejen mi, ale také protagonista příběhu. To je ale pouze náplní prvních několika minut, po nichž se zápletka začne stále víc komplikovat, aniž by tím jakkoli trpěla srozumitelnost filmu. Podvratnost Stranger than Fiction tkví v tom, že jej klidně můžete číst jako romantickou komedii. Žádný „povinný“ žánrový element v zásadě nechybí, jenom jsme neustále upozorňováni, že sledujeme určitý konstrukt, že příběhy konkrétního typu končívají konkrétním způsobem, že odevzdaného hrdinu řídí nějaká vnější – autorská – síla apod. Film obvyklá vyprávěcí schémata naoko dodržuje, zároveň je jejich zviditelněním boří a vytváří schémata nová. Dlouze bychom mohli rozebírat práci neukotvené, jakoby žádnému z mnoha vypravěčů nesloužící kamery, Ferrellovo hraní bez emocí (na hrdinu hollywoodského filmu je záludně nečitelný) i filozofický podtext, dotýkající se věčné otázky predestinace. Je toho hodně a všechno se to sešlo ve filmu chytrém, nápaditém a (přitom) mimořádně vtipném. 90% Zajímavé komentáře: Wormboy, Janek, Silence, gusman ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

KDYŽ OBČAS TONEME VE STRACHU A ZOUFALSTVÍ, RUTINĚ A STEREOTYPU, BEZNADĚJI A NEŠTĚSTÍ, PODĚKUJME BOHU ZA BAVORSKÉ CUKROVÉ SUŠENKY. A NEMÁME-LI SUŠENKY, MŮŽE NÁS NAŠTĚSTÍ UTĚŠIT DOTEK DŮVĚRNĚ ZNÁMÉ RUKY. NEBO PŘÁTELSKÉ GESTO. NEBO NĚŽNÉ POVZBUZENÍ. NEBO LÁSKYPLNÉ OBJETÍ. NEBO TOUHA ÚTĚCHY. NEMLUVĚ O NEMOCNIČNÍCH VOZÍCÍCH A NOSNÍCH SVORKÁCH. A NESNDĚDENÉM PIŠKOTU. A ŠPTANÝCH TAJEMSTVÍCH. FENDERECH STRATOCASTERECH. A TU A TAM NĚJAKÉ KNÍŽCE. A MĚJME NA PAMĚTI, ŽE TOHLE VŠECHNO, NUANCE A ODLIŠNOSTI, KTERÉ BEREME JEN JAKO DOPLŇKY NAŠICH DNÍ, MAJÍ MNOHEM VÝZNAMNĚJŠÍ A VZNEŠENĚJŠÍ POSÁNÍ. ZACHRAŇUJÍ NÁM ŽIVOT. VÍM, ŽE SE TO ZDÁ PODIVNÉ, ALE VÍM TAKÉ, ŽE JE TO KUPODIVU PRAVDIVÉ. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak to je úlet, málokdy se mě stane abych se místy chechtal jak hovado a místy se na oční povrch draly slzičky. Mě byl ten Harold Crick tak strašně sympatickej, že ani netušite jak. To jeho balení pekařky s rejží to bylo na pláč i na smích současně, proboha vždyť i já bych mu řekl ANO a to jsem heterosexuál. Obávám se, že když člověk vidí takto vydařený a každým coulem originální příběh s naprosto užasnýmy hereckýmy výkony, tak si může akorát říci, lepší film hned tak nebude. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Výborný nápad, excelentná Forsterova réžia (vidiac tie fincherovské ťahy, začínam sa tešiť na jeho Bonda), ale niečo mi v tom filme chýbalo. Alebo bolo niečo navyše? Už viem. Vadil mi Will Ferrell. Pretože to nebol Ferrell, zvládajúci vážnu úlohu, bol to len utlmený Ferrell, za ktorého vážnym ksichtom stále vidím toho šialenca. Celý čas som myslel na to, ako by si s tou úlohou poradil Jim Carrey. Pretože keď on hrá vážnu úlohu, tak mu to veríte, nie je to len "Ace Ventura, ktorý sa práve teraz nasilu tvári vážne". Ferrell na túto ligu jednoducho nemá. A už vôbec sa do tej úlohy nehodí svojím zjavom. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ač mám pro Ferrellovo řádění v rámci Frat packu docela slabost, jeho soustředěná a uměřená kreace je to, co mi příjemně vyrazilo dech nejvíce. Jenže to by se nestalo bez parádního scénáře, za který by se nemusel stydět ani Charlie Kaufmann, a Forsterova fantazírování, jež dokázalo i z čištění zubů udělat nezapomenutelný zážitek… anebo taky: Volejte sláva, v Hollywoodu se originalita ještě v některých šuplících stále umí najít! ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $30miliónovTržby USA $40,660,952Tržby Celosvetovo $53,653,181Tržby za predaj DVD v USA $32,373,182 //počet predaných kusov 1,942,504Marc Foster nezaľáha a opäť dokazuje, že je jeden z najoriginálnejších tvorcov poslednej doby. Úvodom filmu sa človek, musí troška hľadať v deji, lebo je ťažko stanoviť pravú polohu deju a smer kam sa chce uberať ale po prvej polovici je to už príjemná romantická nepresladčená lahôdka, čo môže svojím spracovaním moc nadchnúť. Maggie Gyllenhaal je vo svojej úlohe na zakúsnutie a výborne dopĺňa "mysľou utrápeného" Willa Ferrella. /70%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Úžasná záležitost, které nemohu nedat 5* a snad se ani po druhém shlédnutí můj názor nezmění. Will Ferrel je naprosto bezchybný a jeho Harold Crick je přesně dokonalý "génius" ponořený do svého světa plného čísel, hodinek a počítání násobků. Maggie Gyllenhaal mě okouzluje každým filmem víc a s jejím obličejem by mohla hrát 15nácti letou školačku stejně jako 40ceti letou maminku 3dětí a to je pro mě nepochopitelně kouzelné. Její obličej je roztomilý a v každé roli je velmi přesvědčivá. Dustin Hoffman si svého profesora Teorie literatury opravdu užil a působí velmi sebejistě a hlavně chladnokrevně. Pro něj je kniha víc než lidský život a to jeho postavu perfektně dotváří. Emma Thompson jako Karel Eiffel vypadá jako spisovatelka, která si pomáhá nejen cigaretami, ale i nějakými drogami, ale naštěstí tomu tak není a je velmi komická. Marc Forster si svojí komedie dokonale vypiplal do posledního detailu. V prvním okamžiku mě vyrazili dech všechny ty hračky v obraze, které počítají, měří, vysvětlují ... V prvním okamžiku jsem si vzpomněl na Fincherův Fight club, kde na začátku je pokoj hlavní postavy podobným způsobem vykreslován jako katalog z Ikei. takovéhle drobnosti jen dotváří celkový nádech komedie, která předčila moje očekávání a u které jsem se smál víc než jsem, kdy čekal. Marc Forster je režisér, co se nebojí zkoušet nové žánry a za to mu tleskám. Zatím ani jednou nepřestřelil a nebýt trochu vynuceného happyend, který maličko kazí vyznění filmu, byl by Stranger than fiction dokonalým filmem. PS: spoiler! : proč to neskončilo nárazem do autobusu? Každý by si mohl konec domyslet podle sebe a nemuselo by být žádné konstatování je živý nebo mrtvý... ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Tak trochu jiný film. Ale když přistoupíte na Forsterovu hru, tak si ho prostě zamilujete. Nabušený herecký ansábl nemá slabý článek, originální námět je zpracován na výbornou a Maggie je zatraceně sexy... Chápu, že někomu to prostě nemusí sednout, a bude donekonečna rozebírat proč a jak, ale mě všechno pasovalo perfektně. I závěr, který Emma Thompson obhájí během jednoho rozvitějšího souvětí. Forster stoupá režijně a Ferrell herecky, jsem za to upřímně rád. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Geniálne bizarné, bizarne geniálne, jednoducho "kaufmanovsky" ujeté a s nadhladom natocena "romanca" k zivotu a tych prapodivne krasnych veci v nom. S nadhladom a ironiou, ktora dojima a berie dych v svojej odzbrojujucej lahkosti a srdecnosti zaroven. Osobne jedno z najprijemnejsich prekvapeni nielen tohto roka. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Úžasný postmoderně koncipovaný film založený na prvku hry ... hry s divákem (nutno dodat filmově poučeným divákem) a filosofickém principu hry jako takové. Prvek hraní je přítomen všude. Tak už tenhle film samotný ... vypadá to, jakoby si scénárista Zach Helm hrál na Charlieho Kaufmana, tak bizarní je jeho scénář, tak intelektuálně ulítlý a neotřele kongeniální, režisér Marc Forster si naopak rád hraje na Spike Jonze a Michela Gondryho a zcela nepokrytě hraje s divákem šachy rošádami v otevření hry jejich tvůrčího postupu z Adaptace, V kůži Johna Malkoviche, Věčného svitu neposkvrněné mysli či z Nauky o snech, jistě by se dala zmínit ještě Jeunetova Amélie z Montmartru a některé další postmoderní filmové narační variace... nejblíže má ale tenhle film k hraní si na literaturu...a jedním dechem nutno dodat - k pokloně složené literatuře. Ten Kunderovsky všemohoucí vypravěč, respektive vypravěčka, který jako Kundera v Nesmrtelnosti z pouhého gesta stvoří ženu, postavu svého díla, tu rozehrává životní příběh muže, který se v podstatě náhodou vzpříčí svému literárnímu rozměru a reflektuje sám sebe coby literární postavu - a dokonce se v rámci této hry rozhodne svůj příběh měnit a spoluvytvářet... Filmové postavy si neustále hrají (profesor literatury Jules Hilbert v podání Dustina Hoffmana stále naráží na svou roli autistického pacienta posedlého počítáním v Rain Manovi). Také režisér Marc Forster si v průběhu filmu hraje a dotváří iluzivnost svého díla aluzemi na své oblíbené audiovizuální lásky (v kině uvidíme kultovní blinkací scénu ze Smyslu života Monty Pythonů, zahrají nám The Clash či Spoon, uslyšíme, že jedna z krásných věcí v životě je dočíst Zločin a trest...), navíc netrvá prakticky na ničem tradičním, vše je relativní, vyprávění není lineární, ale paralelní, přičemž obě dějové linie se před koncem filmu prolínají a dotvářejí absurdně-komický rozměr filmu, vlastní příběh je pojat velmi netradičně a rozvíjí novou poetiku reprezentovanou díly v úvodu komentáře zmiňovanými. Po formální stránce jistě zaujmou přímo do obrazu filmu vložené piktogramy, jakýsi animovaný poznámkový aparát, ilustrující myšlenkové pochody v hlavě hlavního hrdiny (ale také odkazující k estetice moderní televizní reklamy). Míšení stylů je vlastně dalším faktorem hry - artový film se tu potkává s komedií, existenciální krize středního věku a zhroucení amerického snu reprezentované nejlépe Americkou krásou se prolíná s romantickou lovestory, kdy ona a on jsou z tak rozdílných světů, že tohle by skutečně nemohlo fungovat, ale kauzální řetězec náhod poslušen schematismu romantických komedií zafunguje. Stejně jako deus ex machina v podobě dětského cyklisty, stejně jako chemie podařeného filmu... Je to komedie či tragédie? Na tuhle otázku se ptá nejen profesor literatury a Harold Crick, náš hlavní hrdina, ale na tuhle otázku týkající se našeho života se v podstatě ptáme stále všichni... Je to obojí... Nádherný film... Podobné filmy: Věčný svit neposkvrněné mysli, Jak jsem balil učitelku / Rushmore, Nauka o snech, Dedication, Prosíme přetočte, Adaptace, Amélie z Montmartru () (méně) (více)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Tvůrčí chameleón Marc Forster si opět vybral látku jakou bychom od něj nečekali - variaci na Truman Show. A tradičně natočil výtečný snímek, který jako všechny jeho předchozí, poněkud dojíždí na ne úplně košer závěr. Ovšem tentokrát tomu předchází takový gejzír originality, hravých narativních postupů, odzbrojujících nápadů a vizuálních vychytávek, že to vlastně ani nijak nevadí. Vše zde šlape jako Haroldovy hodinky - herci na výtečnou, scénář rovněžtak a když k tomu přidáte jistou a nápaditou režii, tak si prostě příběh nudného patrona Harolda Cricka nelze nezamilovat. A to i navzdory konci, který bych utnul o několik minut dříve. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

...a pokud nezemře, ztratí smysl jedna kniha..... Předem se omlouvám všem, kterým se tento film líbil - mne to nijak neoslovilo. Prostě jsem se nudil a nic na tom nezmění ani fakt, že W.Ferrell zde podává pro mne asi nejzajímavější herecký výkon. Také námět je dobrý, zajímavý, ale výsledná forma mi prostě nesedla. Takže abych to trochu zachránil: Karen Eiffel napsala možná krásnou knihu, ale film nic moc... / PŘÍBĚH: *** snad jediné z mého pohledu, co celkem ušlo. Spíše tragikomický, laděný do komorního hávu, poklidného tempa vyprávění./ HUMOR: ** zde mne ovšem berte (také) s rezervou. Bude záležet na vašem přijmutí pojetí příběhu a tedy i naladění se na požadovanou humornou notu. Já zde ,,pojal" pár hlášek spisovatelky... a dost mne rozesmál Haroldův konec (jsem cinyk)./ AKCE: NE - je to celé takové klidné./ NAPĚTÍ: NE - ne! Příběh přesto, že jde o tragédii :-) není napínavý.....dle mého film asi neosloví každého (co asi ?? třeba mne neoslovil !!). ()

TheMaker 

všechny recenze uživatele

::::::::::::::: Nevím, co napsat. Tohle je přesně ten z filmů, o kterém se nadá mluvit/psát, tohle se musí opravdu vidět ......... Jeden, z mých oblíbených filmů. Silně doporučuji !! :::::::::::: ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Harold Crick je hlavním hrdinou v cizím románě a pěšákem na vlastní životní šachovnici. A když o vašem životě (a ideální smrti) rozhoduje neurotická spisovatelka s aktuálním (desetiletým!) psaveckým blokem, máte o voice-over a zběsilé tahy postaráno. Slibná premisa je rozvinuta po vizuální stránce k nerušivé dokonalosti a z hlediska příběhu se rozutíká všemi směry- k niternému dramatu, subtilní romanci a místy situační komedii, aby se na konci roviny protnuly.... Kaufmanovština pro začátečníky. Škoda jen, že se Stranger than Fiction vzepne k vrcholu, aby před dokončením ladného pohybu ustrnul a misto mollových akordů začal hrát veselou melodii v dur. Marc Forster již podruhé ( po Finding Neverland) skládá hold kouzelné moci literatury a malým radostem. A já skládám hold jemu. Za příjemné šimrání při filmu a lehce zastřenou mysl po něm. ()

Související novinky

Hoffman miluje Thompsonovou

Hoffman miluje Thompsonovou

09.06.2007

Dustin Hoffman a Emma Thompson si během natáčení Horší už to nebude zřejmě padli do oka. Zanedlouho se totiž spolu objeví v romantickém dramatu Last Chance Harvey. Ale pravděpodobnější možná bude, že… (více)

Reklama

Reklama