Reklama

Reklama

Red Road

Trailer
Drama / Thriller / Mysteriózní / Psychologický
Velká Británie / Dánsko, 2006, 113 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Jackie pracuje jako operátorka bezpečnostního kamerového systému CCTV, jehož kamerami je skotské Glasgow neustále monitorováno. Život v ulicích Glasgowa pozoruje Jackie denně na monitorech a svou povinnost chránit lidi, které zná pouze z obrazovek, bere velmi vážně. Sama si však drží všechny od těla, její uzavřený život má svůj řád a klid – až do chvíle, kdy na monitoru zahlédne muže, o kterém si myslela, že už ho nikdy neuvidí. Posedlost, s níž neznámého muže začne pronásledovat, ji brzo dovede do Red Road, shluku strohých domovních bloků na severním okraji Glasgow. Jackiino skrývané tajemství tady začně vyplouvat na povrch a drama o posedlosti tak směřuje k překvapivému rozuzlení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (78)

Matty 

všechny recenze uživatele

Výřezy reality, které Jackie sleduje, vlastně o realitě samé nic moc neprozrazují. Chybí klíčový kontext, čeho si je hrdinka vědoma a čeho po sestoupení zpět do světa, s nimž před lety ztratila kontakt, poměrně šokujícím způsobem zneužije. Velmi pomalý film dlouho ani nenaznačuje, jakým směrem míří. Stejně jako Jackie neznáme souvislosti a těžko můžeme o postavách vytvářet nějaké soudy, chápat je, či odsuzovat. Red Road je tím velmi odtažitý, zároveň syrově realistický, což se překvapivě nebije s jeho kontemplativním tónem (Arnoldová přiznává svou inspiraci Tarkovským). Koho neosloví na minimu zredukovaný příběh, může přemítat třeba nad ontologickým poutem mezi filmem (videem) a skutečností. 75% Zajímavé komentáře: Radko, dezorz, Cushing ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Povedený celovečerní debut Andrey Arnold. Působivé, ale přece jen příliš nedivácké a pomalé. U druhého filmu se všechno zlepšilo. 70%. P.S. Jsem zvědavý zda i ve třetím filmu bude hlavní postava žena. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

"Pomstou, odplatou nebo hněvem nemohou být křivdy odčiněny. Zlo může být vyloučeno jen dobrem. Pomsta může zplodit jen novou křivdu, nebo prodloužit její trvající nepřátelství. Schovívavost a odpouštění jsou potřeby k nápravě ostatních i sebe samých." Velmý zajímavý pohled na člověka tak vnitřně zraněného, že mě vůbec nenapadlo, až jak sebedestruktivně může Jackie uvažovat. Bezútěšné, trýznivé a bolestné. A ne pro každého stravitelné. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Silné, syrové a autenticky působící drama, kterému strohý "dogmatický" přístup padne jako vyšitý. Red Road mi připomíná kombinaci voyerského Hitchcockova Okna do dvora s Tajemstvím slov od Isabel Coixet. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Trýznivě komorní drama, bolestně intimní obsah zpracovaný maximalisticky civilní formou až na dřeň. - - - P.S. Chápu, že pro leckoho nesnesitelné... Filmově molekulární kuchyni holt nelze servírovat tukem oplácaným mezimozkům, libujícím si v popkultuní krmi typu MacBůček ve vymaštěném papíru... - - - P.P.S. To jigizlivé P.S. jsem prosím musel, po nahlédnutí nízkých hodnocení a pročtení některých zdejších komentářů zas... %-[.. ...A teď si kluci utíkejte užít nějakýho toho manickýho bankomana Hřebejka či vejdělečně plytkého Vejdělka, strašnosti pana Stracha nevyjímaje... °-/ - - - - - (Poprvé viděno 25.4.2011 na >prorezle minimalistickém prostoru< , hodnocení 305., komentář zde jako šestadvacátý - 26.4.2011) ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Jackie musí na šichtě sledovat dění na kamerách. Zní to jako velmi fádní práce, ale díky tomu má možnost nahlížet do života ostatních. Z těch, které na obrazovkách vídá pravidelně, se stávají známí bez jména. Jenže vše se změní v okamžiku, kdy 1 z kamer zaměří někoho z minulosti…Andrea Arnold mě zaujala už filmem Fish Tank. Byl jsem proto na její debut zvědavý. A nezklamala. Divák si hned od počátku uvědomuje, že se hlavní hrdince kdysi stala nějaká tragédie, a pomalu sbírá střípky, o co šlo. Zároveň trpí tím, jak moc riskuje. Začne totiž porušovat všechna psaná i nepsaná pravidla, zanedbávat monitoring ostatních událostí (což může pro někoho v nebezpečí skončit špatně), avšak hlavně riskuje v soukromí, kdy téměř ztrácí pud sebezáchovy a koleduje si o průšvih. Divák jí sice fandí, ale zároveň má o ni strach. Navíc tím, jak vezme spravedlnost do vlastních rukou, postaví publikum před nepříjemné morální dilema…Ale někdy se dá vyrovnat se ztrátou způsobem, který na první pohled může vypadat absurdně. Dám slušné 4*. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Vím, že jsem na ni v hodnoceních tvrdá, ale taky vím proč. Od jejího prvního filmu (Vosa), ví, co chce natočit, ví, jaké budou její fascinace tématické, motivické i nástrojové, a hlavně z toho opravdu křičí talent rozené filmařky. Její nesmírná, lačná chuť naštvaně a surově pracovat s ruční kamerou, krutým, až brutálním střihem, sevřeným rámováním a ne-kompozicí, až to chvílemi málem vypadá jako nešikovnost. Je tím až roztomilá, dojemná, jako kousavé kotě, jako její hrdinky, ale pořád je to zatím tak, že ona sama ještě nedospěla, nesmířila se a nevyrovnala, a její jediné téma, s nímž se pasuje od prvního záběru v prvním filmu, zatím pořád beznadějně pohlcuje ji. Je patetická, sama příliš touží po katarzi, než aby ji mohla filmem poskytnout druhým. Zatím je to ještě volání o pomoc. Ale přijde čas, a ona se oprostí, vyzraje a vyzraje nad vším - viděla jsem už, co dokázala dál, takže vím, o čem mluvím. Tady je to ještě pískle, zranitelná cácorka. Ale pere se s tím a získá navrch. Tahle režisérka a vůbec ženská je vážně třída. *~~ ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Pôsobivá dráma ženy, pokúšajúcej sa vysporiadať s dávnou tragédiou tvrdou konfrontáciou s tieňom minulosti. Civilný Dogma štýl, originálny scenár, prirodzení herci. Čriepky dávnej tragédie sa odhaľujú postupne, pričom pred zložením výsledného obrazu nechýbajú viaceré nečakané prekvapenia, konfrontované s vlastnými domnienkami, či odhaleniami diváka. Svet videný z odstupu vs. svet reality naživo. Presvedčivo vyobrazené pošmúrne panelákové predmestie Glasgowa, plné skladiskových priestorov, garáží a vežiakov pre sociálne prípady spolu s otvorenými pohľadmi do vnútra bytovej párty, či na sexuálny styk. Pozn. Ide o prvý z trojice filmov projektu Advance party britskej Sygmy a dánskej Zentropy, v ktorom traja rôzni filmári píšu tri rôzne scenáre, ale každý z nich musí použiť deväť rovnakých postáv. ()

Rogue 

všechny recenze uživatele

Poměrně dobře vystavěné a postupně odkrývající informace, což ale funguje jen, když je člověk chce vědět, žeano. Dogma styl sedne, anglický buranov mě opět vytáčí víc, než ten americký, nuda mě nenechává vzhůru a předkopulační mudrování o kusu dřeva tomu dává korunu. Závěrečné štěně a cover jsou pak vyloženě na facku. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Love will tear us apart again. Intenzivní cesta za vykoupením aneb toulky špinavým Glasgowem z pohledu Velkého bratra, jehož kamery ovládá truchlící matka a vdova v jednom. Střez se ulic, hříšníku! ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Film plný tajomna, kde sa hlavná pointa odhaľuje v poslednej štvrťhodine, dovtedy divák sleduje podivné rozhodnutia ústrednej postavy, ktoré na prvý pohľad nedávajú žiadny zmysel. Tajomná Jackie a jej tajomná strata divácky funguje, k čomu sa pridáva aj "chladné herectvo" Kate Dickie. Tempo je pomalé a záujem Jackie o neznámo-známeho muža vystrieda posadnutosť. Tu niekde sa vytratilo moje dychtivé zaangažovanie do deja a puto k hlavnej hrdinke oslablo na 50 percent. Aj keď je záver dynamickejší a pointa má ľudský rozmer, až tak to mnou nepohlo. ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Vzledem k tomu, jak moc jsem se těšil, jsem byl dost zklamaný. Od chvíle, kdy začalo být jasné, že dojde na sex, jsem byl dokonce znechucený. Pro tyhle sráče nemám pochopení a odpuštění neuznávám, takže smířlivý konec po opilecké mrdanici ve slumu mě dost nasral! Bohužel se mi zase potvrdilo, že ženský by neměly točit vážné filmy, protože neudrží nervy na uzdě a z tragédie se stávají komediálně-feministické nesmysly. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Vnútorná bolesť môže niekedy človeka dohnať až k šialeným činom. Red Road je prototypom naturalistickej a civilnej drámy s ešte pozvoľnejším plynutím deja ako bol napr. vo Fish Tank. Možno by sa o nej dalo povedať, že je mierne kontroverzná, hlavne kvôli až do soft porna ladiacim erotickým scénam a i celkovo témou voyerizmu. Aj napriek tomu si však myslím, že je výnimočná, hlavne svojimi štylistickými a technickými prostriedkami dotvárajúcimi príbeh, ktoré dokázali upútať moju pozornosť na sto percent (žiadna nuda) a tiež i koncepciou samotného príbehu. Totiž len veľmi pomaly a až po dlhých minútach v priebehu deja sa tu divák dozvedá o príčinách konfrontácie medzi oboma hlavnými hrdinami - Jackie (operátorka kamerových systémov) a Clydea (práve na slobodu prepustený trestanec). Na začiatku snímku sa tu len prirodzene nadstavia sympatie a antipatie k hrdinom a potom už jednotlivé dieliky tragédie réžia uvoľňuje len po častiach, je tu teda i veľký priestor na fantáziu a hru pre diváka, v ktorej si najskôr skúsi poskladať celú skladačku sám. Niekoho to môže nudiť, pocitový divák a divák zakladajúci si na atmosfére si však snímok vychutná, tá je tu vôbec veľkým pozitívom - depresívne a surové, ako stvorené pre Glasgowské sídlisko. 85/100 Videné v rámci - Project 52 Films by Woman. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Sem tam sa objaví film, ktorý ma väčšinu stopáže nijako zvlášť nezaujme, ale potom príde so zásadným odhalením, ktoré všetko stavia do nového svetla. Takým je aj zaujímavá dráma Red road. Na debut je to veľmi solídne zrežírované, režisérka ale film netočila zrovna vo veku absolventky filmovej školy. Nie je to tak silný film ako nasledujúci Fish tank, ale ten by zase asi nebol tak dobrý, ak by sa Arnold nerozbehla práve v Red road. ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Velice působivé drama, které se mi chtě nechtě dostalo pod kůži. A hluboce se stydím za fakt, že mi jméno Andrea Arnold do dnešního dne vůbec nic neříkalo, i když už jsem vlastně od ní už dva předešlé viděl. Když k tomu připočtu, herecky naprosto bezchybnou Kate Dickie, dostalo se mi hodně kvalitní podívané, kterou bych podle obsahu rozhodně nečekal. ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

lars von trier + zentropa = zaujimave projekty. tento toboz.. realisticky nahlad do zivota policajtky obsluhujucej mestske kamery vyrovnavajucej sa s krutou minulostou.. smutne, velmi realne, skvelo zahrate a hlavne autenticke.. netradicny typ filmu, ktory mohol dopadnut ovela horsie, ako dopadol.. silnych 70% ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Divácky značně nevstřícné, ale to rozhodně není na škodu. Dobře vystavěné drama kolem jediné postavy, která má až do konce filmu dost tajemství, aby divák ohledně mnoha věcí tápal. Působivě vykreslená je i atmosféra periferie skotského Glasgowa. Pozoruhodný debut (70%). ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Pomalé až hypnotické tempo a postupné dávkovanie informácií, jedna nevyriešená trauma a jeden záber na obrazovke, ktorý všetko zmení. Film ktorého bezútešnosť a napätie podčiarkuje sídliskové špinavé prostredie okrajovej štvrti Glasgowa. Kate Dickie zvládla svoju ťažkú rolu bravúrne, hoci motivácia konania jej postavy (zdanlivo prehnanej) postupom času dostáva zmysel. Film o vine, treste a očistci opäť trochu inak a určite pútavo. ()

Reklama

Reklama