Mé milované první setkání s Andulou Sedláčkou, českou Sarah Bernhardt. Logicky srovnatelné ze Živými obrazy. Jednoduché, půvabné a uchvacující.(21.2.2009)
V roce 1912 získala k narozeninám Andula Sedláčková, tehdy výrazná členka činohry pražského Národního divadla, od svého manžela, architekta Maxe Urbana poněkud neobvyklý dar - filmovou společnost ASUM (název je složen z iniciál jejich jmen). Dnes nám z celé slávy zbylo jen několik málo snímků, což je při pohledu na výrobní bilanci této společnosti (v letech 1912-14 vzniklo dvanáct snímků) zdrcující. Nicméně ROČNÍ DOBY zůstávají půvabným záchvěvem křehké duše manželské dvojice, která znamenala pro domácí kinematografii pionýrských let jeden ze zásadních pilířů. A nadto tento film obsahuje originální pojetí ročních období v odlišných barevných virážích, čímž se prokazuje dnes přehlížené prvenství této techniky.(4.11.2009)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
Terva
S Andulkou v jiném hávu v jiném období. Jednoduchá němá krása.(9.7.2011)
NinadeL
Mé milované první setkání s Andulou Sedláčkou, českou Sarah Bernhardt. Logicky srovnatelné ze Živými obrazy. Jednoduché, půvabné a uchvacující.(21.2.2009)
Marthos
V roce 1912 získala k narozeninám Andula Sedláčková, tehdy výrazná členka činohry pražského Národního divadla, od svého manžela, architekta Maxe Urbana poněkud neobvyklý dar - filmovou společnost ASUM (název je složen z iniciál jejich jmen). Dnes nám z celé slávy zbylo jen několik málo snímků, což je při pohledu na výrobní bilanci této společnosti (v letech 1912-14 vzniklo dvanáct snímků) zdrcující. Nicméně ROČNÍ DOBY zůstávají půvabným záchvěvem křehké duše manželské dvojice, která znamenala pro domácí kinematografii pionýrských let jeden ze zásadních pilířů. A nadto tento film obsahuje originální pojetí ročních období v odlišných barevných virážích, čímž se prokazuje dnes přehlížené prvenství této techniky.(4.11.2009)