poster

Taxidermia

  • Maďarsko

    Taxidermia

  • Rakousko

    Taxidermia - Friss oder stirb

  • Rakousko

    Taxidermia: Der Ausstopfer

  • Francie

    Taxidermia

  • Slovensko

    Taxidermia

  • Velká Británie

    Taxidermia

Drama / Komedie / Horor

Maďarsko / Rakousko / Francie, 2006, 91 min

Režie:

György Pálfi

Hrají:

Csaba Czene, Gergely Trócsányi, Adél Stanczel, Marc Bischoff, Erwin Leder, Maria Bodor, István Znamenák, Piroska Molnár, Réka Lemhényi, Gyula Kiss, Lajos Parti Nagy, Gina Moreno, István Gyuricza, Gábor Máté, Géza Hegedüs D., Zoltán Koppány, Éva Kuli, Attila Lőrinczy, Mihály Pálfi, Eszter Bíró Kiss, János Gyuriska, Sándor Hamar, Albert Oláh, Richárd Vas, István Hunyadkürthy, Máté Szécsy, György Kozma, József Pallós, Attila Balogh, Géza Balkay, Krunoslav Agatic, Laszlo Banya, Katalin Bene, Péter Blaskó, Zoltan Bocza, Gyula Bodnár, Antal Brazda, Gyuláné Bán, Moreno Cina, Attila Cseh, Csaba Cseh, Csöszke, Iván Dengyel, Lajos Derzsi, Lajos Dobi, Kálmán Dúl, Sándor Fehér, László Fekete, Renato Fenes, Günter Fenske, Sándor Gergely, Orsolya Geszier, Péter Gyárfás, Attila Hajas, István Hangos, Ferenc Horvath, Sándor Hámori, Bencehttps Imecs, László Kalocsai, László Kántor, Jörg Kapfer, Claudia Kariko, Ferenc Karolyi, Bíbor Kertes, János Keszeli, Kata Kiss, Viktória Kiss, Tibor Kocsis, Szimonetta Komondi, Lajos Koteles, Dezsõ Libor, István Lõcsey, Zoltan Marosi, Ottó Meszlényi, Zsolt Molnár, Pál Morauszki, Mari Nagy, Richard Zsolt Nagy, Ilona Nagyné Korsos, Norbert Növényi, Julia Papp, Ferenc Paput, Andras Peteri, Attila Petrovics, Florian Plaushin, Karim Rahoma, Levente Szabo, Imre Szalai, József Szántó, Eszter Szász, Attila Szücs, Ferenc Süveges, Zsolt Toth, Bence Trombitas, Anita Tóth, Péter Vida
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ***

    Taxidermia je důkazem, že i filmová dekadence může být svým zvráceným způsobem krásná. Bohužel tvůrci zůstali někde na půli cesty a výsledkem je tak hybrid, který není ani dostatečně extrémní ani dostatečně filmový. První povídka krom skvostné vizuální stránky nic nenabízí a je jen prázdnou výplní. Druhá je zpočátku skutečně naprosto výtečná, ale po výborném "sportovním" úvodu následuje horší konec a celá vyzní značně do ztracena. Závěrečná povídka je sice nejvyrovnanější, ale poněkud rozpačitý dojem z nevyužité šance již nedokáže zachránit. Tvůrcům nelze upřít svěží nápady, výbornou technickou stránku a velmi povedenou kameru. Přesto od takového ambiciózního projektu bych očekával poněkud více než-li pouze film, který je spíše zajímavý než skutečně kvalitní.(21.1.2007)

  • Pluhy
    *****

    Před zahájením filmu by mělo být tučné varování pro diváky,pro které dekadentní a naturalistické záběry, jako např. mrdání rozbouraného prasete, ustavičné blití či rozpáraná střeva, nedělají po obědě dobře. Taxidermia zobrazuje tři příběhy, tři generace, tři historická období, tři podoby nechutenství. Vyhublí chlapík, který větu "jdi se vycpat" pochopil zcela doslovně. Jeho otec, jež kope na pozadí socialismu za národní družstvo jedlíků a po němž je pojmenovaná technika zvracení. A jeho děd, který v období druhé světové války vypomáhá na statku a po nocích se ukájí v promrzlém chlévě. Pálfi se s tím nesere a jeho cynická černohumorná komedie nezná příliš hranic. Film odbíjí jako hodinky a jedná se o kus precizní a nekompromisní filmařiny, s perfektní kamerou Gergely Pohárnoka. Snímek jsem si užil i bez toho, abych v něm hledal jakýkoliv přesah.(15.6.2014)

  • Douglas
    *****

    Taxidermia posouvá hranice sofistikované dekadence a neředěné amorálnosti tak daleko, jak to jen jde. „Epický“ maďarský film o třech generacích jedné rodiny, během něhož se dočkají dehonestujícího zesměšnění sex, jídlo a smrt, přináší mimo spousty originálních nápadů v mnoha ohledech velmi neotřelou koncepci organizace časových rovin. Zejména však metody překračování omezujících představ o vkusnosti jsou fascinující: od klování zobákem do penisu a znásilňování prasečích ostatků přes nechutné žraní a nekonečné zvracení až k lidským embryím v klíčenkách. Jeho uvědomělost a ďábelská propracovanost navíc znemožňuje jej i přes okázalou absenci morálky nařknout z jakékoli lacinosti. Už kvůli formální dokonalosti, s níž inscenuje sérii odporností, překonává čas (od vizuální metafory s neckami v dlouhém krouživém záběru ke zdánlivě prostým jízdám napříč továrnou) a vytváří svět, ve kterém byste NIKDY nechtěli žít a žádného jeho hrdinu znát, ale který je takovým způsobem naplněný nápady, že by to vystačilo na několik dalších filmů. Pokud v sobě máte jen trochu dekadentního myšlení, budete se smát až k slzám. A pokud budete prostě jen zvracet, nebuďte smutní. Postavy na plátně vám budou ochotně asistovat. Dokonce dobrovolně. Sportu zdar.(18.1.2007)

  • MikeCool
    ****

    Taxidermii je těžké nejen hodnotit, ale také komentovat. Tohle jsem od Maďarů rozhodně nečekal. Byl to pro mě velký šok, že maďarská distribuce dokázala stvořit něco tak komicky nechutného. Nechutného vtom slova smyslu, že zde nešlo jen o pouhopouhou brutalitu, ale také např. o masivní žranicové závody, které vyústili v hromadné zvracení do předem stanovené blicí zóny. Celkem tři příběhy okořeněné pořádnou dávkou nechutnosti všeho typu s mírnou komickou vložkou.(12.5.2013)

  • Radek99
    *****

    Vytříbeně stylizované zhmotnění Freudovského ID na filmovém plátně, které je jedním z oněch filmů, jež posouvají vnitřní divácké hranice toho, co se ještě dá na plátně zobrazit a niterně morálně akceptovat. Taxidermii bych přirovnal k sémantickému zrcadlu nastavenému takovým filmům, jako je třeba Fincherovo Sedm. Tam, kde končí stylizace filmu noir jako vážně prezentované hry s divákem, začíná hra rozehraná György Pálfim. Takhle úchylný, ale široce akceptovatelný film jsem ještě neviděl. Vezměte si ty nejúchylnější scény dějin západní mainstreamové kinematografie - blinkací scénu ze Smyslu života, Boratova tlustá nahá těla v souboji muže proti muži, zvracecí sexuální scénu z Hanekeho Pianistky, výjevy z Pasoliniho Vepřince, Fincherovy oběti smrtelných hříchů atd. a sestavte je do jednoho epického filmového tvaru - vznikne vám cosi, co bude zároveň hrůzné ve své nechutnosti, ale i i směšné ve své absurdnosti. Taxidermia je jistě v intencích postmoderny míněna jako provokace (stejně jako v samém závěru snímku kritizované současné moderní výtvarné umění - právě v Rakousku mají performance, při nichž vznikají plátna z krve právě poražených dobytčat již slušnou tradici...), má však i velký satirický přesah. Osa filmového příběhu je trojgenerační, triáda je tedy ukotvena i ve významové symbolice - 1. propojení surové sexuality s rustikální fascinací zabíjačkou a syrovým masem (řetězení detailů naporcovaného masa s detaily sexuálního aktu), kdy se k pornografii vytváří analogie pornografie zabíjení živého tvora... Leitmotivem jsou tu pak dřevěné necky sloužící jako vana, kde se stýkají veškeré archetypální činnosti koloběhu lidského života (formálně brilantní cirkulující záběr necek-vany s proměňujícím se symbolickým obsahem) 2. Vyzdvižení konzumní podstaty socialismu a jeho propojení s nezřízeným obžerstvím, symbolicky vyjádřeným coby režimem preferovaná sportovní disciplína. Právě ony propriety vrcholového sportu dělají z prostřední části Taxidermie zřejmě nejsilnější úsek... Všechno to organizované blinkání, absurdní tréninky, zmínky o přehlížení této pseudodisciplíny ze strany MOV... 3. Posedlost nesmrtelností odrážející se v pradávné archaické (třeba egyptské) zálibě mumifikovat svá těla volně se přenášející k umanutí umělce stát se skrze své dílo nesmrtelným... (analogie ke Kunderově Nesmrtelnosti?) Taxidermia zkrátka nabízí mnohé - brilantní vizuální stránku, překvapivé formální postupy, úžasně dotaženou mizanscénu...a také sémantická pole, jimž vévodí ideologické podbarvení a propojení s panujícími režimy jednotlivých časových rovin, přičemž dominuje závěrečná otupělost a cynismus moderního západního člověka (způsobená právě médii - viz třeba právě fenomén brutalizace filmů...) a ochota akceptovat v rámci zábavy a povyražení ducha takřka cokoliv - třeba exponát z lidské kůže či lidské embryo v klíčence... Podobné filmy: Underground, Černá kočka, bílý kocour, Život je zázrak, Borat, A fost sau n-a fost?, Monty Pythonův smysl života(18.2.2008)

  • - Obraz z původní scény, kdy vojákovi hoří penis, použil jako obal své desky Taxidermia brazilský DJ Amon Tobin, který zároveň skládal i hudbu k tomuto snímku. (Kaučuk03)

  • - Všiměte si v galerii třetího obrázku, žena po levé straně drží v ruce českou vlajku. (Kaučuk03)

  • - Režisér György Pálfi vyhrál na soutěži Sundance/NHK Filmmakers Award v roce 2004 10 000 amerických dolarů. Ve té době byl snímek Taxidermia ještě v předprodukci, a tak mohl peníze použít právě na svůj další film.  (bestlama)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace