poster

Martin a devět bláznů

  • anglický

    Martin and Nine Fools

Rodinný / Krimi

Československo, 1966, 68 min

  • fragre
    ***

    Je to samozřejmě příběh dost slabý , ale když vidím ty reálie dětského světa šedesátých let (let mého dětství), taji. K tomu to Znojmo, které mám rád, a které zde svou černobílou ošumělostí evokuje Stínadla... Aspoň je tu pěkná rolička přihlouplého vébáka pro Karla Effu, roztomilá rolička sígra pro Jana Krause (už tehdy mu seděla jak ulitá) a opravdu tajemné znojemské podzemí. Akční scény jsou po letech nechtěně směšné. Pro záchvat nostalgie v nevlídném pozdně podzimním odpoledni by to nebyl až tak špatný film.(21.8.2010)

  • zdeny99
    **

    Škoda toho, že je to černobílé. Kdyby byl tento čtvrtý a zároveň poslední díl barevný jako MARTIN A ČERVENÉ SKLÍČKO, mohlo to být podobně koukatelné. Ačkoliv na tento dřívější díl i tak hodně ztrácí. Mě v tom černobílém provedení vadí hlavně to, že dost je toho natáčeno ve tmě, a tak toho moc není vidět. Zápletkou se to již podobá "červenému sklíčku" a rozuzlení je podobně překvapivé. [148. hodnocení, 15. komentář, 55%](19.2.2020)

  • Tiiso
    **

    Podprůměrný příběh z oblasti detektivní. Podprůměrný výkon hlavní mužské postavy, naopak výborný výkon hlavní dětské postavy, kterou představoval malí Kraus. Podzemní exteriéry jsou jediné reálie, které zvyšují úroveň atmosféry. Hudební doprovod mizivý, samotný příběh spíše naivní, jelikož záporné postavy nejsou v ničem záporné, tedy viditelně. Jen o nich víme, že vykrádali obchody. Což nedokáže dobře vykreslit jejich záporný charakter.(26.12.2009)

  • nash.
    *

    Zoufalá televizní nuda, která stojí na hloupé zápletce, vystavěna je z prázdných scén, ve kterých buď herci zoufale zápasí s hloupým scénářem nebo dlouze bloudí tunely, kde se nic neděje a nic není vidět, to vše zakončeno nechtěně komicky ochotnickou rvačkou. Zaujmou tak jen exteriéry nabízející možnost pohledu na staré Znojmo.(25.1.2019)

  • brooklyn73
    ***

    Cernobily pribeh s kriminalni zapletkou se odehrava v dobe kdy jeste vsechno patrilo nam vsem.Osmdesat kilometru chodem pod Znojmem vyuziva parta vzrostlejsich vyrostku k vlastnimu obohacovani se.Na pripad je povolan detektiv martin z Prahy,ktery se momentalne nachazel na dovolene na horach.Niceho vsak nedba a ujima se pripadu,ktery v te dobe jeste nenabyl sve skutecne velikosti.V te dobe se totiz zatim jednalo pouze o to,ze nekdo nedovolene a nezakone nastrojil vanocni stromek a mistnim detem udelal fingovanou vanocni nadilku aby svedl kriminalisty ze stopy mnohem zavaznejsich tresnych cinu. Na stromecku by vpodstate nebylo nic divneho,kdyz by se stromek nemel nachazeti v chodbach pod mestem a zahadne po nadilce zmizet.Podezreni nejsou dva kluci ,ale hosi tri.Dochazi k vyslechu,ktery je veden jako se skutecnymi zlocinci,vrahy,kriminalniky (chybi pouze udery pesti ci mucici nastroje) coz pusobi velice komicky obzvlaste proto,ze lumpum zloradnym neni vice nezli deset let a pusobi spise roztomile nezli rabiatsky. Zejmena tato scena stoji za zhlednuti.Herecke vykony detskych predstavitelu jsou najednicku a kraluje jim Jan Kraus. Film se konci zaverecnou rvackou v podzemnich chodbach,ktere se ucastni i parta malych kluku v cele s Martinem proti jiz zminovanym opravdovym lumpum."Nech ji bejt, je to zenska!"(22.11.2008)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo v Znojme. (dyfur)

  • - Film je inspirován skutečnými událostmi, četnými krádežemi ve Znojmě 60tých let. Zloději domy a obchody vykrádali přes podzemní komplex. Spousta vchodů byla proto zazděna, ne však všechny. Krádeže proto pokračovaly dál, ale ne v tak velkém rozsahu. Klubovny, jako například ta, která se ukázala na konci filmu, pod městem opravdu byly, některé si přivlastnili narkomani, jiné děti. Natáčelo se na ulicích Dolní Česká, Velká Mikulášská, Klácelova, Staré Město, Dyjská, dále na Mikuláškém a Masarykově náměsí. Jako budova veřejné bezpečnosti posloužil současný Dům umění a domy vedle něj. V záběrech z podzemí je ještě většina prostor před rekonstrukcí, dnes jsou chodby více zúženy. (wirtr)