Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    ****

    To afghánské intro, společně s rýpavými poznámkami na americkou zahraniční politiku dneška, se sice trochu bije se zbytkem filmu, který je díky své vyblýskanosti hluboko ve vodách komiksové nadsázky, ale ač jsem tomu sám nechtěl moc věřit, ten film nakonec funguje parádně i bez toho, aniž by Favreu tasil okázalou akci či nekompromisně inovantní nápady. Stojí to na hercích (ano, Downeymu stačilo vzít si sklenku i do filmu) a rychlém spádu, který se žene skrze prosté dialogy, které je díky životním bonmotům a (opět) hercům radost poslouchat. Standardní žánrové archetypy hrdinů se nečekaně boří (kdo že to nakonec Starkovi podává srdce?) a ještě to zvládá být sympaticky vtíravé do kruhu rodinné podívané na jeden večer a přitom pomrkávat i na ty, kteří už skrze plátno a obrazovku něco prohnali. Mám takový pocit, že titul ‚nejsympatičtější překvapení roku‘ už tomuhle železňákovi nikdo nevezme. 4 a ½.(18.9.2008)

  • Shadwell
    *****

    Mám pocit, že dnes se z motivů, jež byly dříve vedlejší, stávají motivy hlavní. Zatímco klasický Hollywood se hlásil k rodině a Nový Hollywood vydělil striktní prostor mezi rodinou a prací, tak v současnosti (Až na krev, Michael Clayton, Bourne) se už jen pracuje. Tony Stark rodinu nepotřebuje, povídá si se svými přístroji, a na sex má děvky. „Hravost" se stává hlavním poznávacím znakem filmu. ____ Kde je problém? Iron Man v poslední půlhodině touží rozvíjet a zakončit herojské drama, ale nejde mu to, protože na to nemá zkonstruované základy. Celá ta cynická a nekomiksová předchozí část sešitá z kulturních a politických odkazů nemá parametry „velkého příběhu" a svého hrdinu opouští v tom nejhorším momentě. V momentě, kdy se divák dožaduje katarze. ____ Ale na rovinu. Který úspěšný blockbuster má natolik zajímavou postavu, že si může dovolit tak „katastrofálně" starosvětský akční scény a relativně plochou story, aniž to kohokoliv popouzí? Tony Stark is a mad genius, and I want to get drunk with him!(10.9.2008)

  • Boss321
    ****

    Legendární komiks se dočkal svého filmového zpracování z něhož mám velmi rozpoluplné pocity. Za zápory považuji poměrně málo akce a docela slabý scénář. Na druhou vizuální efekty jsou úžasné, ale za hlavní devízu považuji obsazení Roberta Downey jr., který v mých očích neskutečně zvednul výsledné hodnocení. Také nechápu proč režie byla svěřena do rukou Jona Favreaua, který opravdu nepatří do první ligy na podobné projekty (kéž by to dostal do rukou Bay :)). Nakonec jsem se přiklonil ke čtyřem hvězdičkám, ale za to může hlavně R. Downey jr., protože štastnější ruku tvůrci mít nemohli. Ale dalo se z toho vytřískat mnohem víc........(2.6.2008)

  • Cival
    ***

    Je zřejmé, že většina místních hvězdiček vyplývá z Downeyho neoddiskutovatelného charismatu. Bez něj by totiž Iron Man nebyl ničím. Vtípky nejsou tak fantastické, aby z nich šlo postavit ironickou šarádu, která nadchne přes celé dvě hodiny, akce se trousí po špetkách, přičemž tyhle špetky někdo usypával z prášku na spaní (hlavně finále je smutně suché a bez náboje), a v dramatické rovině se jede podle klasických comicsových šablon. Nic z toho by ale nevadilo, kdyby Iron Man naplno využil své stylové a koncepční jinakosti, kterou tak proklamuje už od prvních minut. Bohužel, Iron Man se tváří dospěle, jeho hrdina přitom absolvuje stejná morální prozření jako okostýmovaní puberťáci. Tváří se neokoukaně, ke konfliktu hrdiny se záporákem přitom kráčí po stejně omletých a wtfózních cestičkách jako Spider-Man nebo Daredevil (ať žijí pohovory s padouchy). A tváří se jako popcornová pecka, která směřuje k velkému finále, ta trocha akce je přitom až úmorně statická. Když člověk okrájí Downeyho povídačky (k vtipnosti sakumprásk mají hodně daleko), nezůstane víc než prázdná comicsová šablona v podání odrostlejších a elegantnějších herců. Žádám víc. I když to jako fajn rozjezd léta obstojí.(29.4.2008)

  • Hal_Moore
    ****

    Iron Man je komiksová podívaná, která sebevědomě kráčí k vysoké oblíbenosti a vlastně už i dokráčela k vysokým výdělkům, díky čemuž se chystají další dvě pokračování (jen houšť). Teď už jen ponechat režiséra, vykrášlit obsazení (přeci jen Jeff Bridges nebyl tím záporákem s velkým Zet), vylepšit akční scény a probůh, hlavně ponechat scény ze Starkovy factory garáže, dle mě se nejlepší okamžiky odehrávaly právě tady. Robert Downey si konečně našel tu svou životní roli (kterou paradoxně o pár chvil později zastínil v Tropické bouři) a já mu to jen přeji, přeci jen patří k nejlepším hercům své generace, což dokazuje i fakt, že spousta dialogů a bonmotů právě hlavního hrdiny byla čistá improvizace. Celkově je Iron Man asi druhá nejlepší komiksárna roku (samozřejmě po TDK) a vděčí tomu hlavně díky svému nadhledu, ironii a cynickému hlavnímu hrdinovi. Narážky na současné politické dění jsem jen přehlížel, neboť zábavnější byly narážky na ostatní dnešní komiksárny a klišé v nich. Byl jsem spokojen, ale ne úplně. Příště už snad Iron Man bude celistvější dílo.(19.2.2009)

  • - Většina scén z Afghánistánu se točila v Olancha Sand Dunes v Kalifornii při síle větru dosahující 80 km/h. (HellFire)

  • - Jeskyně, ve které je uvězněn Tony Stark, byly kulisy v délce 180 metrů, vybavené klimatizací. (HellFire)

  • - Spoiler: Brian Bendis napsal pro Nicka Furyho tři stránky dialogů, ze kterých si štáb vybral nějlepší větu. Aby se vše udrželo v tajnosti, byla scéna natočena jen s nezbytnou posádkou a vymazána ze všech upoutávek, aby se objevila až ve finální podobě filmu. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace