poster

Beowulf

  • USA

    Beowulf

  • Slovensko

    Beowulf

Animovaný / Akční / Dobrodružný / Fantasy

USA, 2007, 115 min

Komentáře uživatelů k filmu (773)

  • POMO
    ***

    Vizuálne po všetkých stránkach úchvatné. Skvelá hudba od Silvestriho, či už tá veľkolepá, alebo temná, v Angelininej jaskyni. Taktiež atmosféra filmu by sa dala krájať, a veľkým plusom je násilie, sex a celková dospelosť snímky. Tieto aspekty robia z BEOWULFA originálny a oveľa záživnejší animáč, než bol extrémne detský POLÁRNY EXPRES. Ale je tu jedno veľké ale… Tie digitálne obrázky proste nemajú srdce, nech sa snažia akokoľvek. Ak v nich nefiguruje Anthony Hopkins, Angelina alebo nejaká príšera, niet sa na čo pozerať. Keby Zemeckis ovládol srdce digitálnej animácie, mohol by prekonať Pixarovcov. Zatiaľ sa ale nechytá.(7.1.2008)

  • Cival
    ***

    Velký potenciál, zmařený Zemeckisovou posedlostí supermoderními hračkami. Akční scény mají slušný náboj, některé momenty jsou málem magické a hrozně moc se mi líbila mnohovrstevnatost scénáře, který při tom výborně sedí i do hollywoodské dobrodružné podívané. Jenže zvolená technologie má příliš mnoho chyb a příliš často vytrhává ze zážitku. A co přináší nového nic? Ať mi nikdo neříká, že za stejné prachy by nepořídil Zemeckis stejný biják se živými herci. Odlišoval by se akorát opravdovou velkolepostí a absencí zhulených pohledů, které mají naznačit, že se ty digitální kuželky milují.(23.11.2007)

  • Lima
    ****

    Jasně, kdyby to Zemeckis pojal jako hraný film, ušetřil by si spoustu práce i peněz do ní vložené, ale on zvolil trnitější cestu, protože vždycky byl a je pan HRAČIČKA a tyhle lidi obdivuju. A tak nebudu lkát nad tím, že mladá královna Wealhthéow se svým mrtvolným výrazem působí hodně blbě (až to práská do očí), že cválajícím koním chybí přirozená ladnost jejich pohybu a že znázornění pocitů v lidské tváři skrze pixely zůstalo tak ve dvou třetinách cesty. Pořád je to přeci animovaný film, proč hnidopišsky analyzovat každý záchvěv mimického svalu? A Beowulfa hlavně zdobí jiné věci – příběh, který vtáhne a nepustí, poutavá mytologie, spousta krve, která k tomu patří, stejně jako heroická, i poetická hudba, to když Wealthéow hraje na svoji loutnu. A to hlavní – tu atmosféru chladných severských končin mi ten shluk pixelů dokázal navodit, ať si každý tvrdí co chce. Kdysi, před lety, jsem obdivoval na legendárním herním počinu ´DIABLO 2´ jeho úžasné animované intro a průvodní filmečky, které hoši z Blizzardu vždy ovládali dokonale, a přitom se zasnil, jak by bylo zajímavé a odvážné v tomto duchu natočit celý film. Zemeckis s něčím takovým přišel a mě tím potěšil.(20.4.2008)

  • Galadriel
    *****

    Beowulf by byl za ty prachy, co na něj Zemeckis měl, jednoznačně lepší hraný, ale když se holt pan režisér rozhodl pro "animák", co se dá dělat, přistoupím na jeho hru a budu hodnotit animované fantasy, které rozhodně není pro děti. I tak se mu povedlo víc než dobře převést na plátno jednu z mých srdečních záležitostí (severské legendy jsem vždycky hltala), syrově a stylově. Když ho uvidíte v kině nebo na pořádné televizi, tak si navíc budete moct užít tu moc povedenou vizuální stránku a skvělý zvuk a hudbu. Co se týče digitálního zpracování postav - ne všechny jsou povedené a ostatečně lidské (nejvíc mě zklamala královna), ale jiné v některých momentech působí hodně opravdově, zejména postava krále s tváří Anthony Hopkinse. Koně sice vypadají jako by utekli z "Age of Empires", ale to dokážu odpustit. V každém případě by mě zajímalo, jestli i oni byli modelováni podle živých koní v oblečích se snímači :-).(25.12.2007)

  • Tosim
    ****

    Film mého oblíbeného vizionáře, na který jsem si douho netroufal a po zhlédnutí překvapeně zjistil, že mu nechybí třecí plochy.(18.11.2008)

  • J*A*S*M
    **

    Proč to dělat hezky jednoduše po staru, když se pomocí moderních složitých postupů můžeme dobrat mnohem horšího výsledku že... Beowulf se snaží být velice stylovou fantasy, což se mu celkem daří, ale jinak nenabízí nic, co by stálo za zmínku.(23.10.2008)

  • Malarkey
    ***

    Není to takový zázrak, ale kdo by čekal zázrak, byl by asi pošuk, protože natočit legendu takovým způsobem jak natočili Beowulfa, těžko bude někdo čekat velké uznání za to jak je to dobré, když ne ale za to, tak za dobrý pokus určitě, což se autorům upřít určitě nedá. Nápad natočit film takto rozhodně nezní špatně. Natočit takový film normálně, asi je to kravina, takhle to mělo cosi do sebe, zvláštní atmosféru, která se tomu nedala upřít, ale na tři hvězdičky je to oprávněně. I koukám, že většina nešetřila a ty tři hvězdy taky dala. Je to zajímavé, co se severské mytologie týče, ale to je asi tak všechno. Koukat na kreslenou Angelinu Jolie asi není tak zábavné jak autoři očekávali.(9.8.2008)

  • Enšpígl
    ***

    Nejvíce mě dostalo, jak Angelina vylejzá nahatá z vody, Beowulf tam stojí jak tvrdý nadržený Y, Angelina mu strčí do prdele svůj ocas, který vede z copu jejich vlasů a nakonec se jim narodí velkej drak. Tohle si zaslouží potlesk ve stoje. Brááávo, bravissimo !!!(27.7.2008)

  • Cervenak
    *****

    Pre mňa bez zaváhania a najmenšej pochybnosti film roka. Asi najviac ma teší, že Robert Zemeckis, ktorý pod pozlátkou tvorcu veľkých hollywoodskych eposov pre široké divácke vrstvy vždy skrýval zmysel pre krv a čierny humor (produkoval seriál Poviedky z hrobky a množstvo hororov), konečne po rokoch natočil niečo, čo má naozaj gule a čo v porovnaní s väčšinou súčasnej americkej produkcie vyzerá ako z inej, podstatne zaujímavejšej dimenzie. Fakt som nedúfal, že mi tvorca odporného rodinného slizu Polárny expres naservíruje film, ktorý sa drsnosťou a adrenalínom vyrovná 300 (v istých scénach ho dokonca aj predčí). Zemeckis sa nezľakol Gaimanovho scenára, ktorý je všetkým, len nie čiernobielou báchorkou pre malých popcornožrútov, a natočil ho poctivo – ako bombastickú vikingskú fantasy plnú krvavých gejzírov, praskajúcich kostí, odtrhnutých údov, vulgárneho chvastania sa, prekvapivo šťavnatej sexuality a nejednoznačných hrdinov (samotný Beowulf je frajer, keď má zabiť draka alebo pretiahnuť kráľovu ženu, ale keď zlovoľná striga zabrnká na strunu jeho ješitnosti, zmäkne ako maslo na slnku). Fakt nechápem, ako sa podarilo, že bigotné konzervy z MPAA pustili túto tvrdiareň do kín s obyčajným PG-13 (napr. Matrix, ktorý má R, je oproti tomuto len bezkrvný čajíček pre malé deti). Animácia má k vysnívanej dokonalosti ďaleko, ale tak či onak je tým najlepším, čo nám súčasné digitálne technológie ponúkajú. Navyše umožnila Zemeckisovi predviesť, že ako režisér stále hýri nápadmi a vie možnosti virtuálnej kamery využiť dych vyrážajúcim spôsobom. Digitálni herci naozaj hrajú a obludy (hlavne extrémne odporný a originálne dizajnovaný Grendel) sú pastvou pre oči. Vďaka tomu všetkému (a Silvestriho hudbe, ktorá z vášho srdca urobí guľomet) je Beowulf nečakane nadupanou akčnou jazdou a splneným snom fantasy fanúšikov, ktorí už majú dosť malých školákov, zachraňujúcich svet pred temnotou. Myslím, že Leonidas dostal dôstojného súpera. Beowulf by ho nielen prekričal, ale by sa mu aj smelo postavil zoči-voči a kľudne by pri tom mohol mať holé ruky, aby (v tradícii starého keltského rituálu, ktorého ozveny nájdeme v príprave na súboj s Grendelom) bolo to meranie síl čo najčestnejšie. Ja by som fandil blonďavému Vikingovi s chrapľavým hlasom Raya Winstona.(27.11.2007)

  • Djkoma
    ***

    Druhý manifest ne/dokazující schopnosti digitálního herectví alias motion-capturingu. Dějově jde o velmi povrchní a nevýraznou záležitost, pod kterou je podepsán velký sexista a kvalitní spisovatel Neil Gaiman, ten jistě s radostí přidal nějakou sexistickou narážku nebo hříčku a poté se podepsal pod scénář. Někdy je obdivující, jak slabý scénář lze považovat za dostačující pro celovečerní film. Avšak Beowulf není ledajakým filmem. Měl to být důkaz zlepšení a skoro dokonalosti technologie, která svůj první krok předvedla před několika lety ve snímku Polární expres. Kromě utápění talentu Roberta Zemeckise v těchto "digitálních" filmech nelze vidět v Beuwulfovi stále nic přelomového a grandiózního. Ano, je tu pár záběrů, kdy si kdokoliv může říct " to je vážně na počítači?", ale 95% délky filmu budete sledovat opravdu dlouho a chvílemi nudnou animaci, kterou by kluci z Blizzardu rozmázli svými podrážkami. Pro herce to má jistě výhodu, že se prakticky nemusí ničeho účastnit kromě "načtení" jejich tělesných propozic a pohybů. Je však toto budoucnost filmu? Jde nám o triky, z kterých se vytrácí všechen cit a "lidskost", kterou žádný počítač nikdy nenahradí? Rád podobný snímek shlédnu, abych věděl, čeho jsou CGI společnosti schopny, ale na lámání rekordů to nevidím. Mimo to je Beowulf plný nelogičností, které jsou chvílemi vysloveně trapné. Ať je to jeho snaha zničit drakovo srdce nebo jiné části snímku, někdy by film neměl být čistě na efekt a logiku nechat plavat jiným směrem. Jinak Angelina Jolie vypadá skvostně(i když krutě počítačově...), ale všechny scény v jeskyni mají náboj, který by hraný snímek pravděpodobně obsahovat nemohl.(3.3.2008)

  • T2
    **

    Podobný neživý herecký omyl tu už bol a to Esencia života, no a v tomto prípade to dopadá podobne a to tieto snímky delí dobrých pár rokov, filmári sa v tomto ohľade nikam neposunuli. Takmer dokonalo spracované / vymodelované postavičky tvorené počítačom proste nedokážu žiť, nemajú tú skutočnú ľudskú iskru a na tom všetko padá, sú ako bábky ovládané lankami. Jednoznačne by to vyznelo lepšie ak by to bolo hrané, lebo príbeh to má v celku zaujímavý. Dnešná doba ešte zatiaľ neponúka takú možnosť aby takýto film dostal skutočný vnútorný nádych aj keď nábeh tu jednoznačne je ale potrvá roky pokiaľ bude skutočne precízne fungovať na rovine rovnajúcej sa dokonalosť stvorená prírodou. Grafika vo filme sa strieda s prvotriednou, keď sa dá takmer uveriť že tam hrajú skutočný ľudia až s doslova mizernou ako s ktorejkoľvek mizernej intro ukážky z počítačovej hry. "V Imaxe by to určite malo viac povedať tak ako Polárny express." ║Rozpočet$150milionovTržby USA $82,195,215Tržby Celosvetovo $196,393,745║ už teraz sa dá takmer s istotou povedať že Beowulf tak ako Esencia života sa nezaplatí ▐ Tržby za predaj DVD v USA $38,755,048 //počet predaných kusov 1,943,589/videl v kine: 45%/(28.11.2007)

  • Marigold
    ***

    Akční úseky připomínají lehce nadprůměrné intro počítačové hry (ačkoli i tady by se tvůrci mohli hodně přiučit, třeba u intra spřízněného Zaklínače), postavy jsou nelidsky bachraté, koně se valí jako osudy a chvíle, kdy má z animace vyzařovat emoce, se vysloveně míjejí účinkem. Což je vlastně škoda, protože jinak je Beowulf docela pěknou a překvapivě ne úplně klišovitou hrdinskou epikou – tedy souzeno měřítky Hollywoodu. Disponuje slušnou hudbou a místy i dobrou atmosférou, ale animace absolutně selhává, co se týče oživení světa "mimo záběry". Beowulf je film s děsivě úzkým záběrem, který žije jen v malém výseku kamery, jinak připomíná indiferentní cosi, čemu fatálně chybí přesvědčivost.(10.6.2009)

  • Renton
    ***

    Scénář: Neil Gaiman, Roger Avary .. Beowulf je sice plně digitální, herecké pohyby jsou jen naskenované motion-capturingem a se zbytkem kompletně animované, ale místy, při nejednom záběru, snímek vypadá doslova reálně. Proto lehce zamrzí, že Zemeckis nevyužil této nekonečné digitální možnosti „zobrazit takřka cokoliv“ k nějakému většímu vodvazu. Vše co vidíme by šlo s přehledem natočit klasickou cestou resp. současnou trikovou cestou a největší technologický vodvaz je asi tak ta bitka s drakem v závěru. Zvolená legenda mi totiž nepřišla jako nejideálnější příběh pro plnohodnotnou prezentaci technologického potenciálu. Samotná legenda má sice svoje silné, dobře napsané, momenty (vladařská-mocenská pošetilost), jenže v příměru ke zvolené technologii vhodné spíše pro živé herce (i když Angelina by ani živá více nepřinesla) a výpravné prostředí. Robert Zemeckis jako vypravěč tak stále boduje - napětí, hrůzu či nálady podává skvěle, jen jde formální cestičkou, pro kterou ještě kinematografie zcela nedozrála.(29.11.2007)

  • imf
    ***

    Kdyby tak celý film vypadal a útočil na emoce a smysly stejně silně jako závěrečná desetiminutovka. Báseň o Beowulfovi má silný děj, Zemeckis to jakž takž zvládá, ale to zpracování je čirá onanie... ty odlety kamery, ty oči, které začínají a končí na povrchu rohovky. Hrozně mě to rušilo a vytrhávalo z děje... nebýt Winstonea, tak je to imho poloviční... stejný případ jako Třístovka... jeden herec to však nespasí a ta technologie (zvlašť co se týče zpracování ženských obličejů a náročnejších emočních pochodů) má OBROVSKÉ rezervy.(11.12.2007)

  • Adrian
    **

    Bezpohlavna zbytocnost. Od Polarneho expresu mozno miestami vidiet z hladiska vizualu trochu zlepsenie, ovsem mimo toho, ze Zemeckisova snaha o realisticno ma uplne mina v pochopeni zameru, takmer vsetkym postavam chyba to najhlavnejsie - iskra zivota v ociach. Mozu mat super vyrenderovane svalstvo, ovsem ked ich v pohlade chyba ostrenie akymkolvek smerom a emocie v nich nenajdete, umelost celeho projektu do Vasich oci zial bije o to silnejsie (a nielen v porovnani s hranym filmom ale i vacsinou klasickych animakov). Slava nekvitne ani na poli pribehu, ktory naplna smutny paradox - je tu hlavne iba pre Zemeckisove obrazove exhibicie (pozrite ake kompozicie a rakurzy viem robit s virtualnou kamerou) a aj napriek svojej kratkej, zhustenej podobe mate pocit, ze ste videli viac ako bolo potrebne. Viac ako celovecerny filmovy utvar Beowulf pripomina nacrtnuty televizny pilot, ktoreho dalsie diely ovsem zaujem vidiet nemate. Za tie prachy, usilie a cas co sa do projektu vrazili, mohol kludne vzniknut imho kvalitnejsi "hrany" ekvivalent. [Kontrolna projekcia](30.10.2007)

  • DaViD´82
    ****

    "Sins of the fathers!" Hned na začátek zmíním hlavní výtku. Performance capture animace sice od Polárního expressu pokročila o nutný kus vpřed, ale stále trpí syndromem voskovosti á la Madame Tussaud. Navíc některé pohyby jsou přinejlepší vůli takové divné. Především na koně raději nevzpomínám. Tak a nyní to "ostatní". Prostředí, volně plující kamera, akční scény, Silvestriho soundtrack, hlasové výkony a skvěle převedená zbásněná sága do podoby heroického dramatu klasického střihu, tak že se předně ctí duch předlohy. Film, který mohl být výtečný, ale jistou sterilitou postav vám nedovolí naladit se na vlnou oněch velkých emocí, které zde jsou v množství větším než-li malém. To platí o části s Grendelem, nikoli o výtečné královské pasáži. Ta již funguje jak má ve všech svých složkách i jako celek. Zemeckis by nesporně udělal lépe natočit to jako klasický výpravný velkofilm. Ovšem v tom by neviděl žádnou technickou výzvu, žádný posun filmařiny čili je to přání liché. Přesto ve mě zanechal Beowulf silné dojmy, které jen tak nevymizí. Nepopírám, že za to může Imax verze. Konečně je tu solidní snímek pro dospělé, který plně využívá předností, která 3D zpracování nabízí. Navíc není dabovaný a poprvé v historii pražského Imaxu nemá úplně utlumený zvuk, takže takový závěrečný střet s drakem s vámi pěkně zamává. Zvuková složka vás přitlačí do sedadel a prolítávající "kde co" vás donutí podvědomě s sebou solidně cukat. Beowulf mohl, a ve své podstatě měl, být lepší. Je to příliš významná látka na to aby byl pouze průměrným snímkem. Z tohoto pohledu mi přijde lepší adaptací komorněji laděný, demýtizovaný Beowulf & Grendel. Ovšem stejně jde o natolik silnou látku, že má co nabídnout i v místy šťávu postrádající podobě. Počítejte však, že od vás bude vyžadovat jistou nemalou míru vstřícnosti. Průměr, který se stává demem technických možností Imaxu, potažmo kino zábavy budoucnosti vůbec.(29.11.2007)

  • KarelR
    ****

    "I am Beowulf!" zařve ve filmu třikrát hlavní hrdina, a i přesto že je celý z jedniček a nul, platí za maximálního drsňáka. Animace sice rozhodně není dokonalá (hlavně Robin Wright Penn se moc nepovedla), ale pokud se přes tenhle fakt přenesete, čeká vás jeden z největších nářezů sezóny. Sice bych byl radši, kdyby Zemeckis natočil i něco "normálního", ale za Beowulfa palec nahoru.(24.11.2007)

  • Superpero
    *****

    Hrdinský epos se vším všudy.(12.3.2008)

  • Shadwell
    *****

    Zemeckis dokázal něco neuvěřitelného – ztvárnil vrcholné dílo staroanglické hrdinské epiky bez sebemenších známek patosu nebo klišé a pojal Beowulfa jako fantasy pro dospělé. Zemeckis dává zároveň na srozuměnou, že kvalitní technologie se bez kvalitního technologa neobejde. Možná v budoucnu herce vytlačí CGI postavičky, ale filmaři mají svoje sesle jistý.(22.1.2008)

  • mandes
    ***

    rozpočet :$150 million tržby celosvetovo : $196,172,588(15.5.2008)

<< předchozí 1 2 3 4 11 20 30 39