Komentáře uživatelů k filmu (525)

  • gogo76
    ****

    Filmov z právnickeho prostredia poznáme viacero, väčšinou sú fajn, aj keď pôsobia, že také nebudú. Vyvolávač dažďa, Firma, či Erin Brokovitch, to sú filmy, ku ktorým M.Clayton dobre zapadne. Film stojí na kvalitnom hereckom obsadení , pretože napínavých alebo akčných momentov, je tu pomenej. To ale neznamená, že sa budete nudiť. G.Clooney hraje svoj štandard, ale T.Wilkinson nad ním herecky trčí ako mrakodrap. A záver..., ten som si pustil asi trikrát. Roztrasená a nechápavá T.Swinton v rozhovore s Clooneym fakt nemá chybu. Film 80%.(1.2.2009)

  • POMO
    ****

    Vynikajúci opening s alarmujúcim Wilkinsonovým monológom a zábermi na chladné presklené kancelárie nastolí atmosféru, ktorá vás pohltí a nepustí až do záverečného záberu na Michaela Claytona. Scenárista bourneovskej trilógie Tony Gilroy splodil úctyhodný režijný debut a vďaka hlbšiemu presahu vytrel zrak žánrovým konkurentom Stevenovi Zaillianovi (ŽALOBA) i Sydneymu Pollackovi (FIRMA). Famózna Tidla Swinton, výborní Wilkinson a Clooneym. Dráma, hrdo reprezentujúca kategóriu „hollywoodske umenie“.(21.1.2008)

  • Houdini
    ****

    Oscar 1 : Herečka VR - Tilda Swinton + 6 nominací: Nejlepší film, Režie, Herec HR - George Clooney, Herec VR - Tom Wilkinson, Hudba, Scénář . . . . . . . .. . . . Zlatý Lev - výběr(3.9.2007)

  • Matty
    ****

    Michael Clayton je sekáč. Když se dostanete do nějakého průseru, zaručeně vás z něj vyseká. Coby sekera mu poslouží vlídné slovo podložené nějakým tím úplatečkem. Jeho práce by mu asi nezajistila doživotní členství v klubu neposkvrněných duší, ví, jakým svinstvem si špiní ruce, ale zároveň ví, že musí uživit svého syna a vykoupit bratra z dluhů, do nichž se namočil. Michael Clayton usiluje o realistický pohled do zákulisí „vysokých her“, dalece přesahujících horizont, kam dohlédne běžný smrtelník. S věrohodností jsem až na „morálně líbivější“ závěr problém neměl, s tempem vyprávění ano. Hned na začátku dojde k určitým nemilým událostem, pročež se děj přesune o čtyři dny vzad, aby bylo jasnější, proč k oněm nemilým událostem došlo. Jenže ono to jasnější není, z filmu jakoby někdo vystřihnul dvacet minut zevrubněji vykreslujících psychologický „rozklad“ některých postav. Chovají se takhle, „blik!“, jsme zpátky na začátku, chovají se jinak. U thrilleru, jenž si nárokuje přídomek „psychologický“ něco podobného překvapí, každopádně mě to vede k podezírání režiséra z toho, že si tímhle „trikem“ chtěl zajistit pozornost všech diváků až do konce. V mém případě mu to vyšlo, takže jsem ochotně sledoval těžkopádnou první polovinu plnou postav a slov, abych byl následně odměněn druhou těžkopádnou polovinou plnou postav a slov. Clooney má úžasné charisma a stejně jako Tilda Swintonová předvádí kus vyzrálého herectví, jejich postavy by svou nejasností, svými neostře řezanými rysy, abych použil honosnější obrat, lépe pasovaly do nějakého „meta“ podobenství. Ale na rozdíl od Ďáblova advokáta nejsou přítomny žádné indicie, jež by tomu nasvědčovaly. Jestli má přesto jít o snímek podobného myšlenkového rozpětí, poníženě smekám svůj imaginární klobouk – neprozíravě jsem podlehnul dojmu, že sleduji „pouze“chytrou komerci, čnící nad jiné chytré komerce pravdou, která nepůjde každému k duhu. 75% Zajímavé komentáře: imf, Jhershaw, anais, Torrance(16.3.2008)

  • Isherwood
    ****

    Chladný, odtažitý, nesmlouvavý. Tony Gilroy je velmi moudrý muž, který si z jména dokázal udělat trademark, pod nímž se chystá distribuovat zboží té nejlepší jakosti. Už z úvodního monologu Toma Wilkinsona vás zamrazí tak, že neroztajete do závěrečných titulků, jelikož tato vysoká právnická hra, v níž jde o život, vás sejme svojí formální strohostí, která dává dostatek prostoru příběhové peripetii a hereckému divadlu, ve kterém ctihodná akademie opět ověnčila nesprávnou osobu. Tilda Swinton se svých pár minut tváří jako upjatá stará panna a hned se snášejí zlaté sošky. Ale jinak až na uspěchaný úvod bez silnějších připomínek. 4 a ½ (s příslibem brzkého shledání).(29.3.2008)

  • Malarkey
    ***

    Unavující dvouhodinový thriller o nezdolném vyjednavači, který se s ničím a nikym nesere. Co dodat? Průměr.(14.10.2008)

  • Enšpígl
    ****

    Svoje úvodní komentátorské žvásty většinou věnuji hlavně filmu a nebo sobě. Tentokrát však udělám výjimku a začnu u George Clooneyho. Tenhle herec totiž roste v obrovskou osobnost. George Clooney se totiž nebojí veřejně říkat své názory, se kterýmy, pravda, ne vždy souhlasím, nicméně už jen evidentní snaha "bít na poplach" či ze své pozice "superstar" pokusy bolesti světa léčit, je mě stokrát milejší, než pozice českýho zaprdlíka který dřepí doma na gauči se světáckým výrokem "On se chce jen zviditelnit." Možná i toto může být jeden z důvodů proč George Clooneyho nacházíme ve stále zajímavějších filmových projektech / Syriana, Dobrou noc a hodně štěstí /. Michael Clyton rozhodně patří také mezi filmy, které se s tím neserou. První část příběhu mě sice přišla trošičku nepřehlednější, opravdu doporučuji velmi pozorně číst titulky a sledovat jednotlivé postavy, jinak můžete splakat nad výdělkem a nepomůže k tomu pak ani druhá část, která je vynikajcí a ještě obsahově skvěle doladí události, slova a jednání postav z první části filmu. Nedělám si o dnešním světě a úctě lidí k životu druhého člověka příliš velké iluze, ale při sledování vraždy v tomhle filmu jsme měl skutečně pocit, že se nekoukám na vraždu, ale vlastně na precizní samozřejmou pracovní činnost. Vyjádřit se k jednotlivým filmářským stránkám snímku by znamenalo do nekonečna opakavaní slov "chválím, skvělé či vynikající." Tony Gilroy v oboru režie nemohl začít lépe a George Clooney zahrál tak mimořádně, že rád věnuji začátek i konec svého komentáře právě jemu.(24.1.2008)

  • Cervenak
    *****

    WOW! Takýchto inteligentných, brilantne napísaných, precízne zrežírovaných (záverečná polhodina je taká napínavá, že z toho puká obrazovka televízora) a bravúrne zahraných (Tilda je proste skvelá!) právnických thrillerov nie je nikdy dosť. Aj sám Sidney by mohol byť hrdý, keby niečo takéto natočil. P. S.: Komu sa scéna s koňmi zdá ako deus ex machina, ten úplne nepochopil celú jednu rovinu rozprávania (so synovou fantasy hrou, knižkou, ilustráciami v nej, Arthurovou fascináciou príbehom... je v tom trochu mystiky, čo je v tomto inak dosť chladnom filme veľmi zaujímavý, hrejivý prvok).(5.9.2008)

  • Djkoma
    ****

    George Clooney dokazuje svou obrovskou kvalitu a stoupající vyzrálost. Za pár elt z něj bude nový Sean Connery, protože nejen, že jdou jeho herecké kvality s jeho lety nahoru, ale také jeho vzhled se stává vyzrálým pohledem elegána, který si dokáže podmanit kohokoliv. V Michaelu Claytonovi se sešlo herecké obsazení, které by se dalo závidět. Vedle elegána Clooneyho, z mnoha vedlejších rolí známý Tom Wilkinson, velmi známý Sidney Pollack a talentovaná Tilda Swinton, která se konečně proměnila zpět v opravdovou ženu. Z počátku divák netuší, co se bude pořádně dít, ale během několika minut je rychle předvedenou, kdo je vlastně pan Clayton, jaká je jeho funkce a důležitost pro právní firmu, v které pracuje. Muž, který je kouzelníkem a dokáže neuvěřitelné věci čelí největší zkoušce kariéry a je v ní úchvatný. Po hereckém koncertu, který než chválit potěší tempo snímku zbývá snad jen příběh, který není nijak přelomový ani nový, ale je předveden příjemně a svižně s trochu odfláknutou charakteristikou několika postav a jejich záměrů.(17.4.2008)

  • T2
    ****

    Rozpočet $25miliónovTržby USA $49,033,882Tržby Celosvetovo $92,991,835Tržby za predaj DVD v USA $18,793,550 //počet predaných kusov 1,085,966║ Úvodom nám je predstavení akýsi súdny odborník Michael Clayton (George Clooney) vrátene jeho životných problémov, potom nám je postupne prehodení bez lepšieho vysvetlenia súdny spor a od neho vyplývajúce vyhrotené spory medzi kolegami právnickej firmy U/North... dej nás v týchto rovinných celkoch necháva len nečinne sledovať, malinké skladačky horko ťažko zapadajúce do seba, nehovoriac ani o postave Toma Wilkinsona. V podstate v našom nevedomí nás režisér Tony Gilroy drží v šachu aby sme nemali až tak obširný prehľad o čo vlastne ide... Takže keď to zhrniem - z ponurého deju, čo ide takmer po celý čas tak pomalým tempom, že nechýba aby ste to buď včas zabalili, prípadne si pri tom prispali, sa vyrysuje svojim záverom taká silná dejová presmička, že svojou originálnosťou dá v momente zabudnúť na to divácke utrpenie čo prežívate zhruba 90% minutáže. Je to jeden z tých filmov čo si žiada vašu plnú pozornosť, lebo ináč vám nezapasujú spočiatku banálne udalosti, priamo v deji čo v prestrihoch. "Záver filmu to tak rozbalí, že nestíhate sa čudovať aká zaujímavá téma sa z toho nakoniec vykľula." V určitom zmysle je to také Sicko 2 z iného uhľu pohľadu /videl v kine: 75%/(13.5.2008)

  • Renton
    ****

    Scénář: Tony Gilroy .. Slušná stavba, slušná režie, slušný snímek, který v jádru nepřináší něco nového. Děj se odvíjí pomale, je chladný, šedivý, bez výraznějších momentů, jen rozvíjí krutý morální konflikt bezcitné právničiny. Tilda Swinton a především Tom Wilkinson jsou vynikající zato často opěvovaný George Clooney nic extra nepředvádí, spíše se těží z faktu, že zde prostě je přítomen a k tomu každý zná jeho nekompromisní názory a postoje mimo filmové plátno (nebo i na něm - třeba jeho politické Good Night, and Good Luck je mnohem působivější snímek). Právnické téma respektive pohled do ostrého zákulisního jednání bude jistě mnohé nudit a přitakávat závěrečnému I want more!, které bohužel platí i pro tento film. Řemeslně i herecky je Michael Clayton fajn, jen ten po sté omletý příběh i přes snaživou skládankovou práci scénáristy, už nedokáže tak sejmout. ___ Oscar nominace sice vyjadřují Akademickou podporu pro takhle tvarované snímky, ale osobně doufám, že zůstane jen u nich. 70%.(25.1.2008)

  • imf
    ****

    Velmi pečlivě budované drama se třemi osobnostmi v saku, jejichž duše jsou prožrané špínou a mastnotou dnešního světa. Mr. Proper už nepomůže. George Clooney, Tom Wilkinson a Tilda Swinton už dávno propadli peklu a vás bude mrazit, až je budete pozorovat. Tony Gilroy své scenáristické kořeny nezapře. V pomale rozjetém příběhu si hraje s časovými rovinami i jemnými nuancemi, aby vás v závěru umlátil argumenty. Nečekejte právnické drama s postavami, co si to rozdávají v soudní síni. Tohle je odvrácená strana moderního světa, do které by se Perry Mason neodvážil ani s pancéřovou pěstí. Chytne vás pod krkem a pomalu vás dusí. Ne každý to vydrží, ne každému to bude po chuti, ale je to zážitek, který ve vás bude ještě pár dnů zrát. A vážně to není jen kvůli hereckým velikánům, kteří se ždímou ve jménu scénáře, který se vám nebojí naznačit, že je chytřejší a lepší než vy. Na první pohled jednoduché a nenápadné, na ten druhý zatraceně promyšlené, žadonící o druhé zhlédnutí. (70%)(4.1.2008)

  • Adrian
    *****

    I want more...movies like this one. Film, ktory sa nemusi hrat na chytry, pretoze chytrym skutocne je (nielen a predsa prave hlavne v nich - zanrovych ukotveniach). Film, ktory jedna s divakom ako rovnocennym partnerom hry - poskytuje informacie v presne davkovanej miere, aby si hru spolu s tvorcom vychutnal podla planu. O prvoplanovost nejde, o poctivo odvedenu filmarcinu urcite ano.(6.2.2008)

  • DaViD´82
    *****

    Tony Gilroy. Další z řady kvalitních scénáristů, který se nechal zlákat vábením režisérské sesle. Sám si napsal scénář, který zpracovává nadmíru zajímavé téma, skvěle rozpracovává psychologii (a)morálních postav a je sofistikovaný i inteligentní. Mnozí zmiňují podobnost se Syrianou. Já bych hledal spíše ve vodách Firmy či Coppolova Rozhovoru. Vše diváka nabadá k tomu aby se snažil být vždy o krůček před Claytonovým pátráním. Co je nejsilnější stránkou filmu? Je to onen výtečný scénář? Je to snad zaprodaná mrcha ztvárněná Tildou Swinton, která v sobě již dávno udusila plamínek svědomí? Nebo Tom Wilkinson a jeho postava, která právě naopak tento plamínek na konci kariéry opět zažehává? Či je to George Clooney v roli právnického "pana Wolfa, co řeší nepohodlné problémy", který má zkušenosti, schopnosti a především zná lidi? A ani precizní režie se nedá opomenout. Nakonec dojdete k závěru, že Michael Clayton nemá nejsilnější stránku. Všechny jeho aspekty jsou až v nezvykle vzácné symbióze a slouží jedinému účelu. Být zatraceně dobrým filmem. To se povedlo, ale není to bez chyby. Tou je závěr, který je běžný. Není špatný, není hloupý, není nelogický. Je jen naprosto tuctový. Vzhledem k tomu jak je film přeplněn náznaky, nedořečenými věcmi, paralelou s dětským příběhem a i nějakou tou metaforou, tak to prostě zamrzí. Ovšem červík pochybností, že v tom finále někde v hloubi "něco více" je, budí touhu po druhém zhlédnutí, po kterém již snad nezůstane pouze u náběhu na nejvyšší hodnocení. Jelikož přeci není možné, že by to ve výsledku bylo, tak... obyčejné. PS - Po měsíci od kinoprojekce kdy Gilroyův debut nemůžu dostat z hlavy mu plné hodnocení rád uděluji.(17.1.2008)

  • Superpero
    ****

    Michael Clayton je film, který by Uwe Boll barvitě popsal jako fuckin' bullshit George Clooney social critic :) Já byl spokojen a zároveň tento film pasuju na titul "Film s nejdelším rozjezdem v historii." Opravdu, než se zde dozvíte jádro pudla, uplyne tak půlhodina, možná víc. Ještě bych rád vypíchl jednu vraždu, co se ve filmu odehraje. Perfektní profesionální práce alá Mark Wahlberg ve Skryté Identitě (návleky na hlavě proti padání vlasů atd.) Miluju tyhle návody na perfektní vraždu. A pak že se člověk sledováním filmů nic nepřiučí :)(3.5.2008)

  • Shadwell
    *****

    Michael Clayton, nebo-li „nejsložitější“ film nominovaný za rok 2007 na Oscara, je tak trochu divný kus. Jako jeden z mála sonduje mezi právníky s vkusem a není načichlý melodramatickou ideologií zlehčování, ani neotravuje komplexem rozjuchaných advokátů (právníci v Claytonovi jsou melancholičtí a chudí...). Tony Gilroy shledal, že režiséři by mu jeho script akorát zprznili (není se čemu divit, v rukou populisty by se film značně zjednodušil), proto si svoji právničinu sestavil raději osobně. A dobře udělal. Tony nezapře povolání scénáristy a celé dvě hodiny straní statické dějovosti na úkor dynamické dějovosti. A dobře dělá. Těžko říct, jestli je Michael Clayton určen spíš k dekonstrukci, nebo k prožívání, ale v závěru zanechává v člověku ten známý - zato nevšední - vnitřní neklid, že měl do činění s čímsi... nevšedním.(9.2.2008)

  • Nathalie
    *****

    The Truth Can Be Adjusted.... Neuronová delikatesa vypreparovaná časovými přemety, plastickou sondou do nitra mumifikovaných právníků v saku od Armaniho a skvostnými hereckými výkony (v šedém vlku Clooneyem se probouzí člověk, Wilkinson emotivně otáčí kormidlem a Tilda Swinton stvořila svou postavu z ledu a železa) které nemávají oscarovými exhibicemi, ale oddaně a přitom s gráciíí slouží Gilroyovu snímku. A díky jeho preciznímu scénáři lze pocítit ten nejdelší chuťový ocas. který sebou bude mrskat ještě pěkných pár dnů. Po čertech sofistikovaná a uhrančivá cesta do zatracení/vykoupení. Ráda o ní přemýšlím, ráda o ní mluvím, ráda se k ní vracím. Napodruhé mnohem lepší, protože to, co si poprvé zpětně přehráváme a dosazujeme, nahmátáváme již od prvních minut-s požitkem nad tou mazaností a přesně zapadajícím soukolím. A i když je tam stádo čtyřnohých coby deus ex machina, nelze než opakovat větu Michaela Claytona ve finální scéně: I want more !(22.1.2008)

  • mandes
    *****

    Rozpočet $25miliónov Tržby Celosvetovo $92,991,835(29.8.2008)

  • Fr
    ****

    Nedělám zázraky, jsem domovník. Čím menší binec, tím snadněji to uklidím…. Příběh o muži, který nemá starosti jen sám se sebou, ale také v práci. Nečekejte strhující soudní jednání, právní bitvy. Je jen jedna kauza. Ve které ovšem mají na rukách krev i právníci. Vše má perfektní spád. Žádná akční jízda, ale DRAMA, které nemá šanci nudit. Perfektní Clooney, hudba, režie..(6.9.2008)

  • novoten
    **

    Tváří v tvář přesvědčivému výrazu bojovníka Clooneyho a Howardovým tklivým tónům se se svým hodnocením možná cítím i provinile, ale jakákoli spásná idea, varovný prst nebo dusivá výpověď se topí v nedořečené a přesto zbytečně propletené nudě, která minutu od minuty stále jasněji plyne k nepřekvapujícímu závěru.(21.8.2008)

  • tron
    ***

    „Nie som kúzelník. Som upratovač.“ Tomuto filmu som sa roky vyhýbal a urobil som dobre. Iste, je to George Clooney a ZASA rozohráva jednu zo svojich veľkých filmových hier, ktorá z neho prestáva robiť obyčajného hollywoodskeho herca a robí mužnú, silnú, charizmatickú, šedivejúcu osobnosť. Na strane druhej, všetko to politikárčenie, zákulisné hry, zrady, prehry a ja neviem, čo všetko ešte, ma nudilo a dve hodiny som nechápal, čo sa rieši (pritom „podobné“ filmy, napr. ŽALOBA s Travoltom alebo ERIN BROCKOVICH s Juliou Roberts mali „zrozumiteľný“ scenár). Režisér Gilroy a producenti Steven Soderbergh, Anthony Minghella a Sydney Pollack (ktorý si vo filme aj zahral väčšiu rolu) dali dokopy zrelý, rozvážny pomalý skoro-triler o tom, že ak sa živíte svinstvom, STÁLE existuje šanca, ako sa pozrieť raz do zrkadla a nepovracať sa. Čo je pozícia, v ktorej je Clooney v podstate bezkonkurenčný a je to jeden z mála žijúcich hercov, ktorého filmovým postavám verím, že v určitej chvíli radšej umrú (alebo pôjdu do väzenia), než že by prekročili hranicu. Samotnému filmu som veľa neveril a dosť dlho som uvažoval nad hodnotením 40% (a Wilkinson s tými svojimi smiešne šialenými žvástami bol otravný).(27.5.2011)

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27