Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečného veterána z Vietnamu hledá policie. Uprchlík se nakonec schová ve filmovém štábu, kde potřebují kaskadéra, jelikož jim předchozí při nehodě umřel. Zvládne bývalý voják tuto náročnou roli?  Cameron je bývalý voják a skrývá se před policií. Jednoho dne se ocitne u natáčení filmu v mořském letovisku a megalomanický režisér Eli Cross ho přinutí, aby pro něj pracoval jako kaskadér, kvůli nahrazení kaskadéra, který se utopil při natáčení nebezpečného akrobatického kousku. Protože se Cameron potřebuje úkryt, práci přijímá a zamiluje se do herečky Niny Franklin. Poznenáhlu však začne mít obavy, že Eli pro něj zamýšlí stejný konec jako pro jeho předchůdce... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Asi to není právě nejtypičtější Peter O'Toole, co se týče námětu. Hereckým výkonem mě však dosloval vyrazil dech a motivoval k trochu podrobnější prohlídce jeho filmografie. To samé se dá říci o na první pohled nenápadném, tuctovém filmu z kterého se vyloupne rázný, "filozoficky" výsměšný kompilát v dobrém slova smyslu zajímavých, na první pohled hlubokých, myšlenek, bohapustého efektu a nejrůznějších překvapivých významových odboček a vyústění. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

zajímavá zápletka, promyšlený scénář a skvělé herecké výkony docela určitě kralují tomuto dnes skoro neznámému filmu. Peter O'Toole se podle mě přímo vyžívá v zosobnění šíleného režiséra, který kvůli dobré scéně je schopen jít i přes mrtvoly. Jako kdyby si z každýho režiséra, se kterým do té doby spolupracoval vybral tu švihlou část a pak všechno znásobil svým hereckým uměním (a tehdy ještě trochu bláznivým modrookým pohledem). tohle je herec, herec, jako dřív byla většina. Herci, kteří uměli hrát a ne jen předvádět naučené pózy, jako dnes. (i dnes je pár dobých, to uznávám) ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Už od prvního shlédnutí před lety mám tenhle film moc ráda a s překvapením jsem zjistila , že se na tom nic nezměnilo. Zajímavý příběh , šokující a napínavé scény , velmi sympatický Steve Railsback , úžasný Peter O´Toole jako rozporuplná postava šíleného režiséra , jdoucího přes mrtvoly za dokonalým filmem a přesto ten člověk není bezcitný a k tomu všemu velmi dobrá hudba. Ještě pořád se na tenhle film moc ráda vždycky znovu podívám. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Naivita príbehu je až dosť veľká (nápad síce dobrý), aby scenár získal oscarovú nomináciu. Tým ostatným sa nečudujem, pretože tie si ju právom zaslúžili. Menej pochopiteľná mi je teda neznámosť filmu v tuzemsku. Film je totiž dobrý. A to stačí, pokiaľ pozorujeme inokedy viac preferované snímky. Je ale naozaj zbytočne dlhý, pretože príbeh, ktorý ponúka, by sa dal v akčnejšom a sympatickejšom vydaní stihnúť aj za oveľa menej ako dve hodiny. 70%. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Kdysi dávno jsem to viděl v televizi a čas od času jsem na to myslel, teď konečně jsem to našel znovu. A je to dobrý film:) Peter O'Toole vystihl psychotického režiséra výborně, Steve Railsback v hlavní roli kaskadéra je trošku nepřesvědčivý, ale možná to bylo dabingem. Je fajn, že ten fiktivní film, o kterém to je, vypadá skutečně zajímavě. mortak to popsal přesně. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Podivný, ale dobrý film, kterému nedělá problém vmžiku odskočit od bláznivé grotesky (ta honička na střechách hotelu je fantastická) k naoko tuctové romantice, odtud přes lehce krimi část zpět ke grotesce, pak zase k psychologickému thrilleru... A tak dále. Peter O'Toole podal opět skvělý výkon, člověk ho musí obdivovat i ve chvílích, kdy nic nedělá, jen se nechává vozit jeřábem a nadává, (pro mě) neznámý režisér a stejně tak autor hudby překvapili. Možná to všechno ale mohlo být o trochu kratší. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Poměrně slabý film s dobrými herci a opravdu povedenými kaskaderskými kousky. Kdyby jich bylo ve filmu více bylo by i hodnocení vyšší. ()

raimi 

všechny recenze uživatele

Zajímavý, jak si to paměť třídí sama. Kdysi v prvohorách, ještě za hluboké totality, běžel tenhle film u nás v kinech. Byl jsem ještě dítě a zálibně po tom pokukoval. Téma kaskadérů bylo pro mě nadmíru zajímavé, strašně jsem to žral. Vím, že jsem na tom v kině byl, ale pamatuju si jen nějakej podivnej pocit z filmu a časem jsem si to zařadil mezi to málo západních dobrodružných filmů co u nás mohly do kina, jako třeba Souboj o poklad Yankee Zephyru. Doba pokročila, mladý holky už mi vykají, a já si dal opáčko v HD. Čekal jsem nějakou nostalgickou akční jízdu, ale ona je to spíš podivná, skoro feliniovská pocta kinematografii, která mi vůbec nesedla. Tohle je fakt divný. Nedivím se, že jsem to v paměti uklidil někam hodně dozadu a většinu vzpomínek povyhazoval. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Posedlost filmem odsouvá všechny, jimž režisér velí, do rolí pouhých figur, které ho dovedou k vytouženému cíli. Peterem O´Toolem skvěle ztvárněná až chorobná posedlost. ()

danecek24

všechny recenze uživatele

38. Zlatý Glóbus za rok 1980 - cena (1) - *Nejlepší hudba - Dominic Frontiere + nominace (5) - Nejlepší film (drama), Nejlepší herec (drama) - Peter O'Toole, Nejlepší režie - Richard Rush, Nejlepší scénář - Lawrence B. Marcus, Objev roku (herec) - Steve Railsback ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Mám pocit, že jsem sledovala úplně jiný film než všichni ostatní ... Během dvou hodin jsem byla svědkem brutální vraždy celkem dobrého, bezproblémového nápadu, který se absolutně ničím neprovinil. Protože něco tak zoufale nefunkčního se hned tak nevidí. Jako když vezmete nepovedené scény, dáte si panáka a poté je slepíte laciným vteřinovým lepidlem. Hlavní hrdina se téměř nepřetržitě přihlouple usmíval a na jeho poznámky k prožitému válečnému peklu ve Vietnamu jsem byla alergická - postupem času jsem ho zkrátka nemohla vystát. Hlavní hrdinka se chovala nesympaticky potrhle a o nějaké chemii mezi nimi nemohla být řeč. Jediný z protagonistů, který nezklamal, byl zcela šílený, všeho schopný a skvěle zahraný filmový režisér, který absolutně všechno podřídil svému filmu a byl ochotný ho dokončit za jakoukoli cenu. Leč celek působil značně amatérsky a co nestihla zpackat skutečná režie, to dorazil hudební doprovod. Dokázal spolehlivě zničit každou scénu, která mohla být alespoň trochu napínavá nebo zábavná. Viděla jsem i horší filmy, to je fakt, ale 1* je až dost. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Zajímavá, ale trochu průhledná metafora Ameriky sedmdesátých let. Cameron ztělesňuje trauma - prohranou válku ve Vietnamu, zatímco Eli je vlastně doktor, který ho léčí psychodramatem.To dostává podobu nerealisticky přehnaného válečného filmu, ve kterém si Cameron znovuprožívá svoje válečné trauma, i když je už jištěný ze všech stran (potápěči ve vodě). Z koktajícího nervního mladíčka utíkajícího před policajty je v závěru sebevědomý chlap tvrdě vyjednávající platové podmínky. Burt, ten před ním, obrazně nepřežil závěrečný skok do nového života, nové narození, a zmizel nevýlečen v propadlišti času. Vynikající nápad, kdy jakoby v reálu režisér točí film, ale ve "skutečnosti" léči traumata herečky a kaskadéra, traumata Ameriky, trochu sráží vše vysvětlující divadelně podané dialogy (vytrhnout stránku - přepsat scénář - utéci od léčby). Přesto film dokonale předjímá reganovský lék na Vietnam - superbijce Ramba ()

Reklama

Reklama