poster

Návrat čápů

  • Slovensko

    Návrat Bocianov

  • Německo

    Rückkehr der Störche

    (Německo)
  • anglický

    Return of the Storks

Drama / Romantický

Slovensko / Německo / Česko, 2007, 100 min

  • Radek99
    ****

    Neprávem podhodnocený středoevropský koprodukční film, reflektující krizi partnerského vztahu (i krizi osobní) na pozadí užší evropské integrace a v kontextu Schengenského prostoru, což je možná na jeden film trochu velké sousto, ale tvůrci se s ním nakonec vypořádali celkem se ctí. Cesta z Německa až na samý konec EU, totiž na slovensko-ukrajinskou hranici, je míněna spíše symbolicky, naštěstí v sobě spojuje dva obyčejné filmy, německý a ten slovenský, který každý funguje sám o sobě, i když je to spíš replikou z filmu takový filmový ,,divoký východ pro začátečníky"... Nejen díky postavě Radoslava Brzobohatého jsem se nemohl zbavit dojmu, že se dívám na další Návrat ztraceného ráje, všichni ti dobří rodáci z malé vesničky Runina tvořili podobně (sluncem prosvícenou) vztahovou mozaiku. Tohle mi ale přišlo přece jen o krapet smysluplnější, beru-li v potaz podobnou zkušenost a optiku režisérů-emigrantů, vracejících se po čase do své vlasti...(30.11.2011)

  • jhrasko
    *

    Zbytočný a prázdny film, ktorý sa snaží byť aktuálny a multietnický (vďaka Peťo), namiesto toho ale posobí absolútne nekoncepčne a vo výsledku až bezradne. Parazituje na kráse slovenskej prírody a predstieranej symbolike, ktorej nemá ale ani za mak. Scenáristickým skvostom nech je veta: "Ešte nedávno si bol náš karpatský Belmondo a teraz si čo? Handra!" Jedna hviezdička za nostalgiu v slovenčine Radoslava Brzobohatého.(19.1.2010)

  • tron
    ***

    „Bociany sa vždy vracajú na miesto, kde sa im páčilo.“ NÁVRAT BOCIANOV je jeden z mála filmov roku 2007, kde okrem rôznych ďalších jazykov, počujeme vo výraznej miere aj ten slovenský. Môžeme byť samozrejme radi, že sa robí aspoň niečo (hoci k tomu potrebujeme nemeckého koproducenta). Na druhej strane, Alice Nellisová dobre hovorí, že v krajine (hocijakej) nemôže vzniknúť päť „zásadných“ filmov a nič viac, ale dvadsať filmov a z nich sa po vzájomnom porovnaní určí, ktoré sú zásadné; stav, kedy vznikne jeden film a krajina je naň hrdá, je nielen chorý, ale svojím spôsobom i nebezpečný (umenie veľa vypovedá o ktorejkoľvek krajine na svete a ak nevzniká žiadne, je to celé strašne prázdne). Ale dosť silných slov, máme tu ďalší takmer-slovenský film a sme radi, že sme radi. Scenár nepatrí k najoriginálnejším a nie som si istý, či je o prevádzačoch alebo o mladej žene, nachádzajúcej v lone malebnej slovenskej prírody zmysel života. A ten otravne patetický Brzobohatý je už tiež v úplne každom filme a seriáli. Napriek tomu to mohlo dopadnúť ešte horšie. Dialógy sú dobrými hercami prednášané vierohodne a nebijú do uší (ničí ich však nekvalitný zvuk, keď pasáže pohlcuje spev cvrčkov, miestami som nepočul, o čom sa postavy rozprávajú!) a kameraman nepokazí parádnu výpravu, ani keby chcel. Občas sa tvorcom podarí vytvoriť prázdninovú atmosféru zaspatej pohraničnej dedinky, v zovretí horúceho slovenského pralesa. Pričom ani nahé ľudské telo im nerobí problém („je tam toho!“, chcelo by sa zvolať... keby to toľkým slovenským, českým ale vlastne aj americkým, ázijským a eskymáckym filmárom nerobilo také tragikomické problémy). A vôbec, celé je to príjemné. Avšak nič viac. Kino Považan 2007(15.12.2007)

  • Sandiego
    ***

    Sympatické je, že se ve slovenském filmu opět objevil uzavřený scenáristický tvar, který má tah a jasný cíl. Rovněž po filmařské stránce je Návrat bocianov dobrým standardem. Jediné co zamrzí je velmi průhledná ideologie prosazená německou koprodukcí, jež se snaží o křečovitou harmonizaci národnostních a generačních skupin pronikajících do venkovského regionu "na konci světa", jež se záhy stává důležitým místem s celoevropským dopadem. Nečekejte žádné trauma a vykořenění způsobené odsunem Němců, předsudky vůči cizím vetřelcům ani výraznou společenskou kritiku - i téma kšeftování s uprchlíky v rukou ruské mafie se nakonec mění v romantizující pašeráckou historku.(21.7.2013)

  • jojinecko
    ***

    Ísť do kina na nový slovenský (presnejšie slovensko- nemecký film) je vždy svojim spôsobom riziko (viď "pecka" Meeting the Enemy, ktorá ma ale aspoň neskutočne pobavila, hoci nechcela). Návrat Bocianov našťastie nie je prúser, napriek tomu, že to miestami silne zaváňalo gýčom. V podstate jednoduchý príbeh zasadený na "východ Slovenska" (spoznal som môj rodný Ružomberok čo poteší:) do malebného a prekrásneho prostredia dediny. Náročný divák bude asi sklamaný- psychológia postáv pláva po povrchu, dramatická línia je nenáročná a tématika "migrácie" cez hranice je len okrajová. Čo oceňujem najviac je nádherná a profesionálna kamera, klobúk dole. Celkovo som bol viac spokojný ako nespokojný a tých päť ľudí čo bolo v kine myslím tiež :)(29.9.2007)

  • - Radek Brzobohatý doopravdy hraje ve filmu na housle. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace