Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh dvou žen, dvou prostitutek, dvou princezen. Jednou z nich je Caye – necelých třicet let, dělnická třída, načesaná ofina a snad i přitažlivost. Druhá je Zulema, snědá a roztomilá, dennodenně sužovaná zoufalstvím z toho, že musí jíst trpký chléb vyhnanství. Když se potkají, jsou každá v jiné pozici a v podstatě proti sobě. Svět prostituce totiž jen s nelibostí sleduje příliv přistěhovalkyň. Caye a Zulema brzy pochopí, že i přes jisté rozdíly obě kráčí po stejném vratkém laně. Z jejich spiklenectví se rodí tento příběh. Princezny jsou tak citlivé, že vypovězeny ze svého království, umírají žalem. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Recenze (105)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Filmy kde jsou hlavní hrdinky děvky mám rád, ale přiznejme se si, že ty příběhy mají většinou tři stejné chutě. Buď za ťapinou přijde princ a je z toho velká romaňtika, nebo za ní přijde hovno a je z toho drsný syrový příběh a nebo se to postaví na starym dobrym sexu. Tady to funguje přece jen trošku jinak a ty dvě holky mně byly sympatický, dlouho jsem přemýšlel co za tím vězí, ty postavy nebyly zase až tak skvěle napsaný, abych si je zamiloval, ale ono je to prostý, bylo to sílící přátelství mezi nimi, které z nich dělalo krásný bytosti a z celého filmu působivě citový zážitek. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

"...Zatneš zuby a jdeš dál... Dnem i nocí..." Líp než refrénem ústřední písně filmu se to snad ani nedalo říct. Jó děvky, ty tvrdý chleba maj... . . . Hořký, civilně pojatý film bez zásadního příběhu a nějakých scénáristických obezliček, ale možná o to silnější sonda do života pár kněžek lásky, ne moc bystrých šlapek na telefon kdesi z periferie Madridu, přesto však citlivých žen a živoucích lidských bytostí... A jak to vlastně dopadlo? Režisér naštěstí nesklouzává do nějakého smířlivého rozhřešení či dramatického finále, vše plyne dál - a snad to všechno matka Caye nikdy nepochopí, ale přijmout může, nemusí, může... Tak mami, zdvihni ten telefon... . . . Čtyři a půl hvězdičky tedy za film, nakonec pak z nutnosti za zbytečnou délku i za poněkud nevěrohodnou rozjuchanou scénu s Mercedesem zaokrouhleno poctivě dolů. - - - P.S. Pro fandíky ejhle: http://www.youtube.com/watch?v=t-5V69VvNsY - - - - - (Poprvé viděno 5.9.2011 na >princeznovském prostoru< , hodnocení 496., komentář zde lehce posmutnělý jako jednapadesátý - 6.9.2011) ()

Reklama

charlosina 

všechny recenze uživatele

Caye je prostitutka. Jen dočasně, šetří si peníze na prsní implantáty. Zulema je přistěhovalka a taky šlape. Jen dočasně, šetří peníze pro svého syna. Obě bydlí ve stejném domě a čkoliv jsou obě odlišné, najdou si k sobě cestu. Zpočátku jsou to jen konkurentky v rajónu, ale stanou se z nich přítelkyně. Přítelkyně, které si vypráví své sny, své obavy, svou naději... Princesas jsou opravdu krásným filmem o křehkých, citlivých, snících a smutných bytostech, které mají tvrdý život. Prodávají své tělo, ale své sny si vzít nenechají. Teď, když jsem to shlédla po dvou letech znova, musím dát * navíc, protože tohle je nezapomenutelný zážitek. Příběh plyne po narativní rovině bez výrazných srázů či výšin, nicméně plyne tak intenzivně, že po sobě zanechává hluboké stopy. A to zejména díky hlavní představitelce Candela Peńa, která jako "jednoduchá" Caya byla excelentní. Neskutečně autentickým způsobem se vžila do své postavy. Kolegyně Micealy Nevárez coby Hispánka Zulema byla rovněž úžasná. Jejich smích i jejich slzy jsem jim věřila. Obě mají svůj svět a své priority, ale tyto odlišnosti se spojí ve stejný celek: Jsou to prostě křehké princezny, které cítí, když se otáčí Země. Fernardo Léon de Aranoa natočil působivý snímek ze života dvou princezen, které hledají své království, a to za hudebního doprovodu Manu Chaa a Alfonza Vilallonga. Prostě citlivý film s psychologickým prokreslením všech postav, které odráží charakter necitlivého prostředí, v němž žijí. Jemné, působivé, nezapomenutelné. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,ŽIVOT MÁ SPOUSTU CEST A POKUĎ SE ZTRATÍŠ PONĚVADŽ SI PŘEMEJŠLELA NAD NĚČÍM JINÝM, TAK TĚ VYSAJE. KUREVSKY TĚ VYSAJE!“....... /// Znáte to – JE TO DOČASNÝ!... Z prostředí ,,šlapek“, ale není tu důležitý (no trochu jo, ale...), že kuřba je za 50, komplet za 100 a do zadku ne. Jde tu spíš o takový rozjímání o smutku, o nových kozách, co by kdyby a že i šlapka je normální holka (čemuž se dá věřit...). ŠTÍTÍTE SE? Práce jako každá jiná? Tohle není dokument, ani erotická kokotina. Jen sonda do života, pohled do duše plný pochopitelných nejistot. Není třeba mít morální zábrany, či někoho soudit. Vždyť princeznou by se chtěla stát každá holka. Ale moc mi to nedalo.... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád se projdu španělskou ,,Perlovkou“. 2.) Zajímá mě, jaký problémy mají kurvy ve Španělsku. 3.) Hledám učitelku na učení ,,Sexuální výchovy“ (jako učit ve škole prasáku!) 4.) Thx za titule ,,petrbaterka“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Sympatický a emocionálně dobře vyladěný film, který se nás snaží přesvědčit, že prostituce sice není úplně normální povolání, ale prostitutky jsou úplně normální ženy s romantickými sny o dobře fungujícím partnerském vztahu se stejnými starostmi či radostmi, jaké mají zaměstnanci v jiných odvětvích, a když se to tak vezme, tak mezi lehkými holkami v agentuře a mezi řekněme skladnicemi, kadeřnicemi nebo prodavačkami není v podstatě žádný rozdíl. Což se mi tak úplně nezdá, i když se v téhle branži nepohybuju. Odhaduju, že realita jejich existence a povah bude poněkud přízemnější, minimálně v průměru. Hodnotový žebříček musí takové řemeslo nevyhnutelně narušit a postupně úplně zdeformovat. Pro Princezny je příznačné, že se tam nevyskytují pasáci a je nulový vliv organizovaného zločinu. Ze spousty holek má potíže s drogami jen jediná, nejspíš aby vyplnila kolonku diváckého očekávání. Jinak se ale musí přiznat, že hlavní hrdinky jsou sympatické a příběh má civilní a přes výše uvedené celkem realistickou podobu. Je to slušně zahrané, s chytlavým hudebním motivem. Celkový dojem: 65 %. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (1)

  • Film Princezny byl nominován na 9 cen Goya. Získal nakonec 3: za nejlepší ženskou hlavní roli (Candela Peña), nejlepší herecký objev v ženské kategorii (Micaela Nevárez) a nejlepší píseň (Manu Chao - Me llaman calle). (Estrecha)

Reklama

Reklama