Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní hrdinka, čtyřicetiletá lékařka, se snaží obstát v situacích, do kterých ji staví život coby úspěšnou zubařku, ale už méně úspěšnou matku, milenku či bývalou manželku. Velmi přesvědčivě a bez sebemenší idealizace vykreslený vztah hrdinky k vlastní dceři, milenci, matce a bývalému manželovi, vypovídá o nejednoznačnosti a kontroverznosti současného ženského údělu. Ačkoliv autor ve svém románu i televizním scénáři kumuluje v hrdince téměř všechny paradoxy dnešní samostatně výdělečné ženy, přesto (nebo právě proto) se v jejím příběhu odráží zkušenost většiny současných žen. Zvláště však těch, které kladou na sebe i na druhé velké nároky, jimž je však možné jen málokdy stoprocentně dostát. A jestliže se ukáže, že největší dluh máme vůči vlastní dceři, pak se nelze divit, že vše začne být úplně jinak... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (15)

Nalimator 

všechny recenze uživatele

Předtím jsem se díval v TV na nějakou sl. Marplovou, kde byla zápletka neskutečně překombinovaná, celé to bylo přehnaně zamotané, nevěrohodné, umělé. A pak jsem následně mrknul na tento filmeček a nějak jsem se vrátil do reality. Mělo to své mouchy, ale v rámci TV produkce mi to připadalo dost dobré...takové civilní. Takže pod tímto dojmem dávám i čtvrtou*, ale normálně by to aspirovalo u mne na 3*. ()

Reklama

jezurka42 

všechny recenze uživatele

Jsi teď šťastná? - Bojím se být úplně šťastná. Zamilovala jsem se. Do Klímových neuvěřitelně jemných slov, do smutku, který se zračil v Kristýniních očích, do beznaděje, která čišela z každé scény, z každého dialogu. Jen malá kapka naděje se objevila na obzoru, aby v další scéně byla nemilosrdně setřena z povrchu zemského. Janino šílenství, Honzova dravá nesmělost, Kristýnino hluboké zklamání životem. Pavane for Dead Princess od Maurice Ravela vystihuje tu bezcílnost jejich životů. Možná že se opravdu na konci všeho toho trápení dočkáme jakési úlevy. Skrze jeden pohled je řečeno tisíce slov, jen musíme hledět dopředu a nechat otevřenou duši. Ani svatí ani andělé, dvě vázy a tím to končí. ()

KM Phoenix 

všechny recenze uživatele

Nápad stojící za tímto výtvorem není zas až tak strašný nicméně provedení takové bohužel je. Zlata Adamovská hraje tak jako hrála už v 80. letech, takže průměr jako vždy. Langmajer ve své roli trčí jako Velký Drak Ku-Klux Klanu na srazu čenošských katolíků, přitom jeho postava by mohla být docela zajímavá (badatel v oblasti zločinů komunismu), avšak ve filmu je až na pár zmínek naprosto nevyužitá (stejně jako ta komunistická linie). Z Nálepkový běhá mráz po zádech ať dělá co dělá a to rozhodně nemyslím jako kompliment. Schmitzer nemá co hrát a ani to mu nejde ("kdyby bůh existoval, tak by žádné oči něměl" ?!). A samozřejmě vítěze v anketě o nejzbytečnější, nejhorší, nejotravnější a nejmíň uveřitelnou postavu filmu (možná i vůbec) získává Ester Geislerová za svojí roli nezvedné fetující dcerky. Ještě zmíním Davida Prachaře a Terezu Pergnerovou na něž mám opravdu alergii a tím je ánsámbl kompletní. Z tohoto výčtu je patrné proč jsem nemohl jinak než dát maximálně jednu hvězdu. Je to další spálená šance jak reflektovat problémy dnešní doby kvalitně. Tvůrci místo toho zvolili metody z normalizačních 80. let doplněné o fušeřinu let 90tých. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (1)

  • Komunita, ve které byla Jana (Ester Geislerová) s Monikou (Tereza Pergnerová), se nazývá Magdalena a nachází se kousek od Mníšku pod Brdy. Klienty, kteří ve filmu tvořili skupinu, ztvárnili opravdoví klienti, kteří tam v době natáčení filmu byli na léčbě. (ČSFD.cz)

Reklama

Reklama