Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Skupina mladých delikventů je přivezena do nápravného zařízení na pustý ostrov. Záhy však zjišťují, že ostrov není úplně opuštěný. Čeká zde na ně psychopatický vrah se zákeřnými pastmi, hladovou smečkou psů a smrtícími zbraněmi. Hrůza, násilí a boj o přežití vtrhne na vaše obrazovky v tomto mistrovském thrilleru od režiséra filmu Mrtvá hlídka. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (281)

POMO 

všechny recenze uživatele

Podprůměrně zfilmované béčko od fanouška Predátora. V té nejvíce predátoří scéně až směšné. Toby Kebbell jako badass, kterému jde důvěřovat to vede, ale ostatní banda výrostků je toporná. Pointa v důvodu, proč se ocitnou na ostrově je hloupá a nedovysvětlená. A ten ultra-cheap soundtrack je snad z nějaké free databanky. Pro fanoušky Neila Marshalla ale asi dobrý. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Bassett dává zapomenou na svoji prvotinu, jelikož ji upgradoval posunem o 89 let, armádní rotu vyměnil za partičku vězňů, přihodil tři ženské, čtyři psy a jednoho nekompromisního lovce, který funguje mnohem lépe, než psychóza válečných zákopů. Adrenalin z toho teče po litrech a postavy jsou ze své podstaty ‚krásně‘ nevyzpytatelné. Ty, jimž zrovna chcete fandit, si vybíráte jako z bonboniéry, abyste následně skousli hořký vnitřek a vyplivli, popř. nechali plavat, když bolestně umřou. Úderná irská šleha bez kompromisů, která posouvá hledáček zajímavosti režiséra o dva levely výše. [Současnou středověkou řežbou jsou kvality stvrzeny.] ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Můj názor na film vyjadřuje hodnocení, proto bych se omezil na dvě poznámky: 1, Každý tvůrce hororu stojí před zásadní otázkou: Je lepší se snažit o napětí, nebo o překvapení? Někdy se tomuto dilematu říká Hitchcockův obušek - Hitchcock se na filmařské problémy díval vždycky z konkrétního hlediska a zásadně ho zajímalo např. toto: Vidíme-li postavu, jak kráčí po ulici, zatímco za rohem na ni číhá jiný muž s obuškem, máme útočníka ukázat, či nikoliv? Pokud ano, mluvíme o napětí, pokud ne, jde o překvapení. Hitchcock si tuto otázku kladl po celý život. Samozřejmě, většina filmů oba postupy spojuje, ovšem takový kompromis (nerozhodnost) snižuje jejich efektivnosti. Wilderness na to jde tak, že divák toho ví více než postavy (odtud napětí a strach), ale méně než hlavní padouch (odtud překvapení a nenadálý zvraty). Tady bych podotkl, že napětí se ve filmech vytváří skrze „dlouhodobější" dění v čase, zatímco překvapení díky „krátkodobé" práci s prostorem (což může být otázka jednoho záběru, v němž vybafne hlavní padouch). Tudíž režiséři, kteří vynikají spíše ve vyprávění a dopadu celistvého příběhu na diváka, vynikají v napětí, zatímco ti, kteří pracují s detaily, s prostorem před kamerou, s art-kulisákem apod., excelují v překvapeních a v diváckých šocích. Experimentální horor se proto pozná dle toho, že tyhle zavedený konvence nějak porušuje (sleduje třeba příběh očima vraha; překvapení rozkládá „kubisticky" do více záběrů a naopak napětí zhušťuje do kratších minisekvencí), zatímco geniální horor se vyznačuje lepší druhou půlkou, než je ta první. Oboje není případem tohoto filmu. 2, Pozoruhodný je dále způsob, kterak se Wilderness vypořádává s žánrovými limity, uvnitř nichž se musí pohybovat. Za prvé neustále přikládá pod kotel, utvrzujíc mě v přesvědčení, že mezi nejakčnější filmy vůbec náleží survival horory. Za druhé vhání bez přestání hrdiny do nových situací (ostrov, dívky, pobuda, psi...), ale vystavuje z nich rozšiřující se pyramidu, nikoliv odnikud nikam vyhnaný komín, protože každá situace hrdiny poznamená, hlavně ve vztahu k sobě navzájem. A za třetí vsází film na úlohu hlavního padoucha - nevysvětlitelného elementu, který vzbuzuje sérii otázek. Je velice důležitý, protože odstraňuje pasivní přijetí předkládaného, znesnadňuje „čtení" a vzbuzuje v divákovi hádanky a otázky, jež ho nutí nad filmem přemítat a jež komplikují scelování předkládaných informací. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ve Velké Británii poslední dobou vznikají vcelku zajímavé horory a i když jde hlavně o vyvražďováky, mají zajímavý příběh, výbornou atmosféru a hlavně dobré zázemí. Krajina je zde opravdu nádherná a lesy jsou proto příhodné pro nějaké to neštěstí z nedbalosti nebo dokonci nestvůru? Ne nebude to tak nadpřirozené jak se na první pohled může zdát, ale fakt je že jsem se chvílemi i docela zasmál, ale i příjemně pobavil a přesto že film čerpá z poslední dobou u nás často vídané záležitosti útoku psa na člověka, tak se budete bavit stejně jako já a možná se neleknete ale nahnáno mít budete. --- Ty vole von mu ufik hlavu - Třeba chutná nejlíp ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Ďalší razantný dôkaz, že niečo ako "súčasný britský survival horror" naozaj jestvuje. Skoro bez ľakačiek a bez prekvapivých rozuzlení (ale v tom je práve geniálny fór, že hrdinovia sa v polovici filmu v kľude zamyslia a logickou úvahou odhalia identitu i motívy vraha presne ako každý bystrejší divák), nechýbajú ani ťažkotonážne klišé, ale stále napínavé a sympaticky nekompromisné. Výživné gore-efekty, dobre zrežírované naháňačky s krvilačnými psiskami a banda hrdinov, ktorí majú sakramentsky ďaleko od debilných amerických školákov. A hlavne je to realizačne jednoduché (rozumej lacné), čo je však práve tá správna ingrediencia dobrého horroru. V mojich očiach filmu podráža nohy len čisto subjektívny fakt, že som krátko pred ním videl Marshallov Pád do tmy, ktorý je asi tak desaťkrát strašidelnejší a dusivejší. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (3)

  • Louise (Alex Reid) hovorí o službe v 7. obrnenej divízii v Basre (Irak). 7. obrnená divízia však bola rozpustená po druhej svetovej vojne, a preto bolo pre ňu nemožné, aby v nej slúžila. (misterz)
  • Natáčení probíhalo ve Skotsku a Severním Irsku. (Terva)
  • Keď Callum (Toby Kebbell) dostane úder nožom do chrbta, je vidno otvorenú krvavú ranu. V ďalšom zábere je však koža holá bez krvi a následne je opäť krvavá. (misterz)

Reklama

Reklama